Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Greta, haar ouders, hun vele volgelingen en Ingmar Rentzhog doen alle kritiek af als zure aantijgingen uit het ‘klimaatsceptische’ kamp. Zij gaan door. Zo verspreidt Greta haar boodschap verder over de wereld en lanceert We Don’t Have Time op Earth Day, 22 april, een nieuwe app: “Om het klimaat te redden en een echt verschil te maken”.
Gemakkelijke manier om criticasters te muilkorven ... en die nieuwe "app" zal er zéker voor zorgen dat het klimaatprobleem opgelost geraakt ...
Het klimaat wordt gebruikt door een paar gladde jongens om op kap van naïeve (weliswaar goedbedoelende) jongelingen en ouderlingen veel geld te verdienen en politieke invloed te verwerven ...
Gemakkelijke manier om criticasters te muilkorven ... en die nieuwe "app" zal er zéker voor zorgen dat het klimaatprobleem opgelost geraakt ...
Het klimaat wordt gebruikt door een paar gladde jongens om op kap van naïeve (weliswaar goedbedoelende) jongelingen en ouderlingen veel geld te verdienen en politieke invloed te verwerven ...
Morgen ook eens zien hoeveel van die stakers er voor het milieu zijn als de paletten en autobanden in de fik gestoken worden...
Dat er gewiekste "zakenmensen" bestaan die een graantje willen meepikken van een hype, een trend, iemand anders succes, ... hoeft toch niemand te verbazen. Het bewijst onder meer dat journalisten gewoon meedraaien in het systeem i.p.v. er over te berichten. De eerste klimaatmars was redelijk duidelijk, maar nu heb ik geen flauw benul meer waar het initiatief van Anuna en medestanders eindigt en de rest begint. Met rest bedoel ik politiek recuperatie, ander organisaties zoals Act for Climate Justice en journalisten die menen te weten wat Anuna denkt. Wat wil die jeugd nu echt? Wat is hen ingefluisterd door belangengroepen zoals Greenpeace? En wat is het dat politici en journalisten menen te weten dat Anuna wil?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Kan je wel in elke doe-het-zelfzaak vinden.
Bv. https://www.hubo.be/nl/p/polet-voegenbo ... 19114.html
Nu gaan ze helemaal niet meer naar school https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/12 ... r-klimaat/
Waarom bestond dat niet in mijn tijd
Waarom bestond dat niet in mijn tijd

Sorry, maar we zijn echt de laughing stock van Europa. Ik had vandaag een meeting met mensen uit een 10-tal landen. Toen kwam de staking van morgen ter sprake waardoor ik moest aangeven dat er vanaf 22u straks tot 6u donderdag niks gebeurt. Ze waren ook al op de hoogte van de "vrouwenstaking" van 8 maart en zelfs van de oproep tot nationale staking op 15 maart. Hilariteit alom toen iemand dan lachte dat in België zelfs de kinderen staken.
Ik hoop voor komend jaar op een bijkomende investering in onze Antwerpse fabriek. Maar die kan evengoed naar Portugal gaan. 1/3e van de loonkosten. De extra transportkost naar Benelux achteraf doet een deel van de winst verdampen, maar als wij hier geen stabiele productie kunnen garanderen, ben ik er niet gerust in dat we hier blijven produceren.
Is de CO2-uitstoot natuurlijk wel direct wat lager in België...
Ik hoop voor komend jaar op een bijkomende investering in onze Antwerpse fabriek. Maar die kan evengoed naar Portugal gaan. 1/3e van de loonkosten. De extra transportkost naar Benelux achteraf doet een deel van de winst verdampen, maar als wij hier geen stabiele productie kunnen garanderen, ben ik er niet gerust in dat we hier blijven produceren.
Is de CO2-uitstoot natuurlijk wel direct wat lager in België...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
anonymous schreef:Alles op de boeren steken is natuurlijk ook handig. Zo hoeven we weer niet naar onszelf te kijken. Hoeveel mensen kennen jullie met een insectenvriendelijke tuin? Ik ken er wel veel met tientallen vierkante meters terras, een groene woestijn van gras en een meterslange haag. Maar bloemen en bloeiende struiken, weinig.
Ik heb al mails gestuurd naar mijn stadsbestuur met de vraag om op openbare plaatsen. Langs snelwegen, langs het kanaal, in planvakken, snipperruimte, ... om daar insectvriendelijke aanplantingen te doen. Je kan zo’n bijenmengeling kopen voor €5 en je hebt al heel wat!
1m2 bloemetjes (dus van die bijenmengeling per 500m2 is voldoende).
Dus als steden en gemeenten massaal meedoen, dan is dat probleem met die insecten al opgelost.
Heb een antwoord gekregen dat ze het gingen voorleggen aan de groendienst. We zijn 2 jaar verder, ik denk dat het met Sint-Juttemis er zal liggen!
Sinds 1 januari 2015 mogen gemeentediensten geen pesticiden meer gebruiken. Dat verbod is geldig voor alle openbare instellingen.cpnx schreef: ↑12 februari 2019, 11:37 Vroeger verwijderde de groendienst het onkruid, nu wordt het platgespoten of -gestrooid. Er zijn momenten dat ik bepaalde wandelpaden mijd met de hond omdat ze wit liggen nadat de groendienst gepasseerd is.
Wie zijn die mensen die tegen roundup zijn? Waarschijnlijk mensen op een appartementje.
Het 'wit' dat de groendienst gebruikt zal kalk zijn gestrooid om de zuurtegraad te verlagen. Noodzakelijk als veel hondjes passeren.
Als er geen bijen of insecten meer zijn dan mag je nog zoveel bloemen en planten zaaien en aanplanten als je wil ... mocht het allemaal zo eenvoudig zijn dan zouden er geen diersoorten uitsterven ...
Mij moet je niet overtuigen, dat ben ik al. Overbevolking en het gebrek aan (politieke) wil om daar iets aan te veranderen is een van de grootste problemen. Dat neemt niet weg dat vergif spuiten en heel het bodemleven om zeep helpen wel opeens ok zou zijn als we met een paar miljard minder zouden zijn. Het is nefast voor de biodiversiteit en zonder insecten heb je niks meer. Mensen zouden eens de moeite moeten doen om er aandachtig naar te kijken ipv ze kapot te spuiten of stampen van het moment dat ze er eentje zien. Ik heb er hier bij mijn klant gisteren nog eentje moeten tegenhouden die (buiten dan nog) een schildwants wou kapotstampen. Wat voor een bullshit is dat nu? Ik kan daar met mijn verstand niet bij.geebee schreef: ↑12 februari 2019, 08:40 En hoe dan ? De boeren draaien mee in het systeem om ons 7 miljard mensen (and counting) te voeden ... waarmee we tot de kern van de hele problematiek komen : overbevolking ... we moeten voor een paar honderd jaar naar max. één kind/vrouw ... (economisch is dat een ander verhaal, maar klimaathysterie zal ons minstens evenveel kosten en daarmee wordt de bevolkingsgroei niet getemperd) ... wat is de zin van bv. de "auto's 50 % zuiniger" te maken als er 70 % auto's bijkomen, het eindtotaal is dan toch weer negatief ...
Ik weet niet of het aan mij gericht was maar alles op de boeren steken was niet de bedoeling. Boeren en consumenten moeten wel gesensibiliseerd worden, het kan namelijk wel anders. Je hoeft niet aan monocultuur en chemische bestrijding te doen, je doet aan rotatieteelt en combineren van gewasssen.anonymous schreef: ↑12 februari 2019, 08:47 Alles op de boeren steken is natuurlijk ook handig. Zo hoeven we weer niet naar onszelf te kijken. Hoeveel mensen kennen jullie met een insectenvriendelijke tuin? Ik ken er wel veel met tientallen vierkante meters terras, een groene woestijn van gras en een meterslange haag. Maar bloemen en bloeiende struiken, weinig.
De regering moet de ballen hebben pesticiden, neonicotinoïden en alle andere troep gewoon te verbieden. En liefst vandaag nog. Boeren zijn daar natuurlijk niet op voorzien en je kan dat systeem niet zomaar op 1-2-3 veranderen, dus moeten ze hen maar financieel ondersteunen zodat ze de transitie kunnen maken. Er worden voldoende groenten op de huidige manier gekweekt in de rest van Europa, van de honger gaan we niet sterven in Belgie als die transitie een paar jaren duurt. Zolang geen enkel land het voortouw neemt en toont dat het anders kan zijn we collectief gesjareld op middellange termijn.
Ik ben er eentje van, en ik heb (naar huidige normen) best wat tuin. En hier worden geen chemische middelen gebruikt, als hier een teveel aan bepaalde insecten zitten dan ga ik op zoek naar manieren op predatoren aan te trekken ipv alles uit te roeien. En de rest is handenarbeid. Als dat teveel is kan men idd best op een appartement gaan wonen. Een andere optie is natuurlijk ook om die strakke ‘nette’ gazon en betonfetish achterwege te laten, laat een (groot) deel van de tuin zijn ding gewoon doen, het werkt in grote mate zelfregulerend.
Niet naar jou persoonlijk maar in het algemeen en dat geldt niet alleen voor de insecten maar zowat voor alles. Ik hoor het dagdagelijks in mijn job. Het is altijd een ander zijn schuld. Maar zelf eens iets doen ho maar. Tuurlijk zijn er boeren die alles platspuiten maar er zijn er ook veel die ondertussen een andere weg inslaan. Deze moeten gesteund worden. Zij beseffen namelijk dat zij het eerste slachtoffer zullen zijn zowel van de klimaatverandering als van het verdwijnen van insecten. Er zit hier om de hoek een imker waar ik mijn honing ga halen. In mijn tuin staan bijenvriendelijke planten. Ik zou ook graag zien dat al die pesticiden per direct verboden worden.Badwater schreef: ↑13 februari 2019, 08:37Ik weet niet of het aan mij gericht was maar alles op de boeren steken was niet de bedoeling. Boeren en consumenten moeten wel gesensibiliseerd worden, het kan namelijk wel anders. Je hoeft niet aan monocultuur en chemische bestrijding te doen, je doet aan rotatieteelt en combineren van gewasssen.anonymous schreef: ↑12 februari 2019, 08:47 Alles op de boeren steken is natuurlijk ook handig. Zo hoeven we weer niet naar onszelf te kijken. Hoeveel mensen kennen jullie met een insectenvriendelijke tuin? Ik ken er wel veel met tientallen vierkante meters terras, een groene woestijn van gras en een meterslange haag. Maar bloemen en bloeiende struiken, weinig.
De regering moet de ballen hebben pesticiden, neonicotinoïden en alle andere troep gewoon te verbieden. En liefst vandaag nog. Boeren zijn daar natuurlijk niet op voorzien en je kan dat systeem niet zomaar op 1-2-3 veranderen, dus moeten ze hen maar financieel ondersteunen zodat ze de transitie kunnen maken. Er worden voldoende groenten op de huidige manier gekweekt in de rest van Europa, van de honger gaan we niet sterven in Belgie als die transitie een paar jaren duurt. Zolang geen enkel land het voortouw neemt en toont dat het anders kan zijn we collectief gesjareld op middellange termijn.
Nu, als de bijen verdwijnen is het binnen de 4 jaar over en uit voor het mensdom.
Met als gevolg dat het gros van het aanbod landbouwgewassen, groenten en fruit per direct weg valt. Bijen zijn niet de enige bestuivers, tal van keversoorten, hommels, vlinders, enz... doen dezelfde job. Voor voedsel is de mens maar deels afhankelijk van insecten bestuivers, bv tarwe, rijst, maïs, zijn allemaal wind bestuivers en gewassen zoals bv aardappelen worden vermeerderd door het planten. Met andere woorden, het zou wel eens kunnen dat in een wereld zonder pesticiden meer mensen zullen sterven van honger dan dat er zullen sterven door het verdwijnen van de honingbij. Voor het klimaat echter zou het een goeie zaak zijn mochten beiden verdwijnen