Waarom staat HZIV niet in de ziekenfondsvergelijker ?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Waarom staat HZIV niet in de ziekenfondsvergelijker ?
Nee nee, ... ik heb het wit gele kruis gebeld om me te komen droogleggen. Perfect in lijn met het riziv onderwerp.
Ze komen morgen tussen 8 en 12. Met veel talk en zalf...
Maar morgen ga ik een topic beginnen om ook die organisatie te deprivatiseren.
Ze komen morgen tussen 8 en 12. Met veel talk en zalf...
Maar morgen ga ik een topic beginnen om ook die organisatie te deprivatiseren.
Ik merk zelfs dat mensen it systemen in 2019 modern genoeg zouden zijn?
Ik moet zeggen sinds dit jaar zijn er eindelijk forse stappen gezet in digitalisering maar dat komt omdat Europa er ook pas aan begint.
Ik moet zeggen sinds dit jaar zijn er eindelijk forse stappen gezet in digitalisering maar dat komt omdat Europa er ook pas aan begint.
Voor werkloosheidsuitkeringen moet je niet bij een vakbond zijn. Daarvoor is er de HVWm-peeters schreef: ↑13 februari 2019, 11:16Verzuilde ziekenfondsen zijn totaal overbodig en niet van deze tijd. Ze dienen enkel als tussenpersoon tussen het RIZIV en de burger. Er is geen enkele reden waarom dit via de zuilen (rood/oranje/blauw) zou moeten gaan ... behalve dan om mensen aan hun zuil te binden en om de zuilen hun kas te spijzen.
Net zoals werkloosheidsvergoedingen niet via vakbonden zouden moeten worden uitbetaald.
https://www.hvw.fgov.be/nl
Is helemaal gratis.
Ik heb al- helaas- kunnen ondervinden dat die héél goed werkt
Abvv werkt voor mijn part ook goed.
Zou er 1 nog even goed werken als er geen concurrentie is ?
Zou er 1 nog even goed werken als er geen concurrentie is ?
De enige reden waarom die uitkeringen - werkloosheid of ziekteverzekering - via "het middenveld" verlopen is zodat deze er een commissie op kunnen krijgen en eventueel aan 'klantenbinding' kunnen doen. Waarom moet er in elk boerengat een katholieke, rode en blauwe ziekenkas zijn, alsook een katholieke, rode en blauwe vakbond voor uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen zijn?R1150GS schreef: ↑13 februari 2019, 21:27Voor werkloosheidsuitkeringen moet je niet bij een vakbond zijn. Daarvoor is er de HVWm-peeters schreef: ↑13 februari 2019, 11:16
Verzuilde ziekenfondsen zijn totaal overbodig en niet van deze tijd. Ze dienen enkel als tussenpersoon tussen het RIZIV en de burger. Er is geen enkele reden waarom dit via de zuilen (rood/oranje/blauw) zou moeten gaan ... behalve dan om mensen aan hun zuil te binden en om de zuilen hun kas te spijzen.
Net zoals werkloosheidsvergoedingen niet via vakbonden zouden moeten worden uitbetaald.
https://www.hvw.fgov.be/nl
Is helemaal gratis.
Ik heb al- helaas- kunnen ondervinden dat die héél goed werkt
Inderdaad, waarom dan lid worden van de vakbond of ziekenfonds? Niemand is verplicht!
Je vergeet blijkbaar dat vakbonden er zijn voor andere zaken.
Uitbetalingen van werkloosheidsuitkeringen komen daar slechts bovenop.
Bovendien staat het iedereen vrij om zich al-dan-niet aan te sluiten bij een vakbond en/of een ziekenfonds, wat ook de reden van zijn/haar keuze moge zijn.
Ik heb een tijd geleden gelezen, dat de vakbonden de uitbetaling van de werkloosheidsuitkeringen goedkoper uitvoeren, dan als dat door de overheid zou gebeuren (volgens een onafhankelijke studie).De enige reden waarom die uitkeringen - werkloosheid of ziekteverzekering - via "het middenveld" verlopen is zodat deze er een commissie op kunnen krijgen
Dus niet te vlug afgeven op de vakbonden...
Bovendien bieden ze inderdaad nog tal van andere voordelen (rechtsbijstand, informatie, nabijheid (veel kantoren), enz..)
Laatst gewijzigd door lucas123 op 14 februari 2019, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is juist mijn punt: het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen is toch geen (kern)taak voor een vakbond. Ok, er zijn ook andere kanalen (zoals het HVW) en niemand is verplicht om zich bij de ene of andere vakbond aan te sluiten maar het zou toch efficienter en goedkoper zijn om dergelijke tussenpersonen gewoon uit het proces te schrappen. Ze hebben geen enkele toegevoegde waarde en fungeren louter als tussenpersoon (waarvoor ze een royale vergoeding krijgen). Je kan de werkloosheidsvergoedingen ook allemaal via het HVW en de tussenkomsten in de ziekteverzekering allemaal via het HZIV rechtstreeks aan de burger uitkeren ipv in elk boerengat 3 of meerdere verzuilde instellingen dit te laten doen.Nefertari schreef: ↑14 februari 2019, 11:04Je vergeet blijkbaar dat vakbonden er zijn voor andere zaken.
Uitbetalingen van werkloosheidsuitkeringen komen daar slechts bovenop.
Bovendien staat het iedereen vrij om zich al-dan-niet aan te sluiten bij een vakbond en/of een ziekenfonds, wat ook de reden van zijn/haar keuze moge zijn.
Bron graag?lucas123 schreef: ↑14 februari 2019, 14:45Ik heb een tijd geleden gelezen, dat de vakbonden de uitbetaling van de werkloosheidsuitkeringen goedkoper uitvoeren, dan als dat door de overheid zou gebeuren (volgens een onafhankelijke studie).De enige reden waarom die uitkeringen - werkloosheid of ziekteverzekering - via "het middenveld" verlopen is zodat deze er een commissie op kunnen krijgen
Dus niet te vlug afgeven op de vakbonden...
Bovendien beiden ze inderdaad nog tal van andere voordelen (rechtsbijstand, informatie, enz..)
Ik wil dat mijn stempgeld uitbetaald wordt door een vakbond. En ik betaal daar elke maand een bijdrage voor. So what ?
Ik heb dat trouwens ook gelezen maar dacht alleen dat het niet onafhankelijk was, dat onderzoek
Bron. : https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 19309.html
Ik heb dat trouwens ook gelezen maar dacht alleen dat het niet onafhankelijk was, dat onderzoek
Neen, niet echt onafhankelijk, integendeel zelfs (christelijke zuil).haelewyn schreef: ↑14 februari 2019, 15:32 Ik wil dat mijn stempgeld uitbetaald wordt door een vakbond. En ik betaal daar elke maand een bijdrage voor. So what ?
Ik wil dat mijn stempelgeld uitbetaald wordt door mijn cafébaas, maar zo werkt het jammer genoeg niet.
Het gaat hier om overheidsgeld, belastingsgeld. Vraag is of dit niet efficiënter en goedkoper kan via 1 instelling dan via allerhande instellingen die op zich geen toegevoegde waarde hebben maar hiervoor wél een royale commissie krijgen.
Vakbonden betalen werkloosheidsvergoedingen uit. Ik wil dat dat zo blijft.. ik vind het goed zoals het is.
Concurrentie moet er zijn.
Of de commissie zo royaal is.. dat vul je zelf in. Is dat idee betrouwbaarder dan het onderzoek van de christelijke zuil ? Voor mij niet.
Concurrentie moet er zijn.
Of de commissie zo royaal is.. dat vul je zelf in. Is dat idee betrouwbaarder dan het onderzoek van de christelijke zuil ? Voor mij niet.
Wou iets posten over het HZIV zonder een nieuwe post te starten....
Viel mij iets raar op met het HZIV met hun omslagen om ziektebriefjes terug te sturen. De vorige keer dat ik er bestelde - dat doe je door op de achterflap van de omslag dat aan te duiden en een sticker te kleven - ontving ik 3 omslagen.
Leek mij nogal weinig in relatie met de logistieke kost en moeite. Maar kom ...
Ik bestelde er nu terug (had er nog een twee over) en ik ontving een brief terug met daarin één (1) omslag. En een A4-tje met mijn adres op geprint zodat het zichtbaar in het transparante venster van de omslag.
Dus ...behandeling inkomende post en verwerking van dat luik/bestelformulier. Uitgaande post verzendingsomslag, A4 brief voor adres printen + 1 stuk nuttige lading omslag.
Let wel; ze doen maar hé, ieder zijn plezier. Ik vroeg en ontving een omslag. Ik kan verder. Maar dit verbaast mij sterk. En het is niet dat ik heel veel gratis omslagen zit te bestellen. Helemaal niet. Ik wacht zelfs om meerdere briefjes tegelijk te versturen.
Dit is wel HZIV-kantoor Brussel. Misschien doen andere kantoren het anders? Lijkt mij gewoon een absurde werkwijze.
Viel mij iets raar op met het HZIV met hun omslagen om ziektebriefjes terug te sturen. De vorige keer dat ik er bestelde - dat doe je door op de achterflap van de omslag dat aan te duiden en een sticker te kleven - ontving ik 3 omslagen.
Leek mij nogal weinig in relatie met de logistieke kost en moeite. Maar kom ...
Ik bestelde er nu terug (had er nog een twee over) en ik ontving een brief terug met daarin één (1) omslag. En een A4-tje met mijn adres op geprint zodat het zichtbaar in het transparante venster van de omslag.
Dus ...behandeling inkomende post en verwerking van dat luik/bestelformulier. Uitgaande post verzendingsomslag, A4 brief voor adres printen + 1 stuk nuttige lading omslag.
Let wel; ze doen maar hé, ieder zijn plezier. Ik vroeg en ontving een omslag. Ik kan verder. Maar dit verbaast mij sterk. En het is niet dat ik heel veel gratis omslagen zit te bestellen. Helemaal niet. Ik wacht zelfs om meerdere briefjes tegelijk te versturen.
Dit is wel HZIV-kantoor Brussel. Misschien doen andere kantoren het anders? Lijkt mij gewoon een absurde werkwijze.
Heb 5 enveloppes gehad, word lid vanaf 1.01.21.
Vraag me af waarom dat niet online kan allemaal. Maar goed, we kiezen voor de goedkoop kunnen dan geen betere service verwachten dan een privé instantie zeker.
Vraag me af waarom dat niet online kan allemaal. Maar goed, we kiezen voor de goedkoop kunnen dan geen betere service verwachten dan een privé instantie zeker.