Brandverzekering garagebox verhuurd
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb twee garageboxen verhuurd in een complex. Er is natuurlijk een gemeenschappelijke polis, maar daarnaast had ik zelf nog een bijkomende brandverzekering voor mijn box. Je weet immers maar nooit dat er brand uitbreekt in mijn box en de andere boxen aansteekt. Dan wil ik niet zelf opdraaien voor de schade aan de andere boxen.
Probleem is dat zo een verzekering specifiek is en dus snel duur wordt. Ik ben nu bij vivium en de premie gaat van 62 naar 76 euro op 1 jaar tijd. Beetje misbruik maken is dat.
Wat denken jullie: is deze verzekering echt nodig? En wie zou dit voor een redelijke prijs verzekeren? Het gaat om eenvoudige gemetste garages met een stalen dak erop.
Probleem is dat zo een verzekering specifiek is en dus snel duur wordt. Ik ben nu bij vivium en de premie gaat van 62 naar 76 euro op 1 jaar tijd. Beetje misbruik maken is dat.
Wat denken jullie: is deze verzekering echt nodig? En wie zou dit voor een redelijke prijs verzekeren? Het gaat om eenvoudige gemetste garages met een stalen dak erop.
Re: Brandverzekering garagebox verhuurd
Huurders moeten voor verzekeringen zorgen.
Heb ook een garage dicht bij 2e verblijf van mijn ouders.
Hun brandverzekering van het huis dekt de garage ook.
Heb ook een garage dicht bij 2e verblijf van mijn ouders.
Hun brandverzekering van het huis dekt de garage ook.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar als je de box verhuurt kun je geen gebruik maken van de uitbreiding van de brandpolis woning.
Nee maar uw huurders wel.
Je kan 50% van de premie verrekenen in de kosten of de huur van je garagebox. En 76 euro/jaar is nu echt niet iets om over te struikelen dacht ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ludo, wel als de prijs elk jaar met 10 euro omhoog gaat. Tweede jaar zo. Eerst bij baloise en nu bij vivium. Geen enkel schadegeval uiteraard. Dan ga ik principieel lastig doen.
Ok, in contract staat inderdaad dat huurder dit moet toevoegen aan brandverzekering. Wat als hij dit niet doet? Dan komen ze toch weer bij mij uit, niet?
Ok, in contract staat inderdaad dat huurder dit moet toevoegen aan brandverzekering. Wat als hij dit niet doet? Dan komen ze toch weer bij mij uit, niet?
Ik weet niet hoe ze bij u kunnen uitkomen als de box verhuurd is. Huurder zal opdraaien voor schade aan derden als hij de oorzaak is. Als die het nalaat om zich te verzekeren, dan is dat zijn probleem.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ok. Dat in geval er een groepspolis is. Ik heb ook een box die op een terrein ligt zonder syndicus en waar ook geen groepspolis is. Hoe kan ik mij daar verdedigen als er door toedoen van mijn huurder iets aan de andere delen overkomt? Er vanuit gaande dat die huurder niet meer vindbaar en niet verzekerd is?
Zelfs al is het niet correct, toch gaan de derden naar mij kijken. Dan moet ik me verdedigen zonder enige maatschappij achter me. Of is het dan voldoende te verwijzen naar contract met mijn huurder waarin staat dat het verplicht is om brandverzekering te hebben voor de box die hij huurt?
Zelfs al is het niet correct, toch gaan de derden naar mij kijken. Dan moet ik me verdedigen zonder enige maatschappij achter me. Of is het dan voldoende te verwijzen naar contract met mijn huurder waarin staat dat het verplicht is om brandverzekering te hebben voor de box die hij huurt?
Als je huurder niet verzekerd is, en hij is de oorzaak van de schade, zal je hem moeten dagvaarden om de schade te claimen.
Als je daarentegen zelf als eigenaar een brandverzekering hebt, zoals men eigenlijk kan verwachten, is het grootste probleem al opgelost.
Als je uit principe tegen de opslag bent, gaan alle maatschappijen nog dikwijls op je zere tenen trappen, want opslaan doen ze vroeg of laat allemaal. Het staat je vrij volgens de voorwaarden van maatschappij te veranderen bij een tariefverhoging. ( niet bij een index aanpassing)
Als je daarentegen zelf als eigenaar een brandverzekering hebt, zoals men eigenlijk kan verwachten, is het grootste probleem al opgelost.
Als je uit principe tegen de opslag bent, gaan alle maatschappijen nog dikwijls op je zere tenen trappen, want opslaan doen ze vroeg of laat allemaal. Het staat je vrij volgens de voorwaarden van maatschappij te veranderen bij een tariefverhoging. ( niet bij een index aanpassing)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap deze nier helemaal. De brandverzekering van mijn woning heeft hier toch nooit iets mee te maken?ludo schreef:Als je huurder niet verzekerd is, en hij is de oorzaak van de schade, zal je hem moeten dagvaarden om de schade te claimen.
Als de garagebox aanpalend aan je woonst is, zit dit mee in je brandpolis woning als je dit vermeld hebt.
Is het een box die je ergens huurt,ben je aansprakelijk als er schade is.
Zowel de eigenaar als de huurder kan zich daartegen verzekeren.
Als de eigenaar een polis heeft,met clausule " afstand van verhaal " kan hij de helft van de premie op de huurder verhalen, en moet de huurder niet afzonderlijk een brandpolis hebben. Dit kom je samen overeen.
Is het een box die je ergens huurt,ben je aansprakelijk als er schade is.
Zowel de eigenaar als de huurder kan zich daartegen verzekeren.
Als de eigenaar een polis heeft,met clausule " afstand van verhaal " kan hij de helft van de premie op de huurder verhalen, en moet de huurder niet afzonderlijk een brandpolis hebben. Dit kom je samen overeen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ok. Maar huurders van een garagebox... ik spreek uit ervaring: ik ben allang blij als ze hun huur betalen. Afbreken kunnen ze niet. Ik wil met een eventuele verzekering mezelf beschermen tegen claims van derden tegen mij omdat ze de huurder niet kunnen vinden.
Verder zijn de boxen uiteraard niet in de buurt vab waar ik woon.
Verder zijn de boxen uiteraard niet in de buurt vab waar ik woon.
in de meeste brandverzekeringen voor een hoofdverblijfplaats, is er (al dan niet gratis) dekking voor garageboxen op een ander adres. Je moet dit wel laten weten.
Ik ben nu wel niet zeker of die enkel voor gehuurde garages zijn, of ook voor garages waar je eigenaar van bent. Je moet eens vragen aan makelaar waar uw hoofdverblijfplaats verzekerd is
Ik ben nu wel niet zeker of die enkel voor gehuurde garages zijn, of ook voor garages waar je eigenaar van bent. Je moet eens vragen aan makelaar waar uw hoofdverblijfplaats verzekerd is
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nuyttie: al gechecked: enkel voor niet-verhuurde garages. Dus ik kan ze helaas niet toevoegen aan mijn eigen brandverzekering.