Holdings
TIP
Re: Holdings
Jardine Matheson noteert toch aan P/B van 1.9?laeka schreef: ↑2 februari 2019, 09:53Amai... Holdings kopen met een premie? Dat is zwaar met vuur spelen he. Kijk naar hun zwaarste positie Amazon gisteren een serieuze klets rond de oren. In het verleden toen de bankjes razend populair waren noteerde Brederode ook met een premie. Daarna zakte het als een pudding in mekaar.
Recent rond hun top noteerde Hal Trust ook met een premie. Sindsdien gaat het alleen maar bergaf.
Liefst van al koop ik winstgevende holdings met een korting op de boekwaarde (genre Camellia of Jardine matheson Holdings) of met een korting van 30 tot 40% (en dan nog kijken wat erin zit in de portefeuille).
Boekwaarde Jardine Matheson Holdings bedraagt 68.48 USDHappyHour schreef: ↑2 februari 2019, 18:26Jardine Matheson noteert toch aan P/B van 1.9?laeka schreef: ↑2 februari 2019, 09:53
Amai... Holdings kopen met een premie? Dat is zwaar met vuur spelen he. Kijk naar hun zwaarste positie Amazon gisteren een serieuze klets rond de oren. In het verleden toen de bankjes razend populair waren noteerde Brederode ook met een premie. Daarna zakte het als een pudding in mekaar.
Recent rond hun top noteerde Hal Trust ook met een premie. Sindsdien gaat het alleen maar bergaf.
Liefst van al koop ik winstgevende holdings met een korting op de boekwaarde (genre Camellia of Jardine matheson Holdings) of met een korting van 30 tot 40% (en dan nog kijken wat erin zit in de portefeuille).
Heeft iemand recent nog een review gedaan van Sofina en Bredero, dus met wat meer uitleg waarin ze belegd zijn, wat de sterktes/zwaktes zijn etc..
Heb die via mijn vader dus in port maar zou er wat meer willen over willen waar die holdings mee bezig zijn. Vooral Sofina lijkt niet echt transparant te zijn of vergis ik mij.
Of misschien kan iemand hier van beide holdings hier een nieuwe, actuele (mini) review doen. Alvast bedankt.
Heb die via mijn vader dus in port maar zou er wat meer willen over willen waar die holdings mee bezig zijn. Vooral Sofina lijkt niet echt transparant te zijn of vergis ik mij.
Of misschien kan iemand hier van beide holdings hier een nieuwe, actuele (mini) review doen. Alvast bedankt.
Quality growth investor
Bekijk eens hun websites, daar vind je info over hun beleggingen.
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog eens extra stukken Tramways du Var et Du Gard in te slaan.
Bij op de stapel leggen die ik al had.
Precies feest bij BOLLORE vandaag.
Bij op de stapel leggen die ik al had.
Precies feest bij BOLLORE vandaag.
Heel groot pak terug verkocht sinds berichtgeving in december uitz. Jardine matheson holdings. En massaal Bollore holdings bijgekocht de afgelopen weken oa Financiere de l'odet, Financiere Moncey, Artois en vrijdag nog extra stukken Tramways du Var et du Gard.laeka schreef: ↑2 december 2018, 09:40Ik ben er afgelopen maand ook stevig ingevlogen oa volgende holdings gekocht.
Pargesa, Wendel, Compagnie du Cambodge, Financiere de l'odet, Sonae (Portugese holding), Financiere de tubize, Corporation financiera Alba, British Empie, Luxempart, Artois en een heel groot pak Jardine Matheson Holdings.
Ja u hebt gelijk was iets te rap in mijn berichtgeving. Uiteraard heb ik nog al mijn Cambodge en Odetten.
Wendel trouwens ook nog in bezit.
Voor de volledigheid nog melden dat ook nog een pakket GBL, Naspers en FFP verkocht werden en nog een paar individuele aandelen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dag Laeka,laeka schreef: ↑18 februari 2019, 08:47Ja u hebt gelijk was iets te rap in mijn berichtgeving. Uiteraard heb ik nog al mijn Cambodge en Odetten.
Voor de volledigheid nog melden dat ook nog een pakket GBL, Naspers en FFP verkocht werden en nog een paar individuele aandelen.
Ten eerste ik volg u me plezier! Begrijpen is iets anders. Maar zou ik mogen weten waarom u ''een groot pakket'' Bollore heeft gekocht!? Het aandeel heb ik zelf in bezit ( 4.40 ) en de vooruitzichten zijn niet goed indien ik de analisten mag geloven........Wellicht maak ik mijn huiswerk weer niet goed maar neem maar van mij aan dat ik alles goed volg....
Verder FFP verkocht omdat het o.a. ook in Peugeot zit?
Resultaten niet goed???? Euh…. bijna 50% van de waarde van Bollore zit in VIVENDI! Heb je al eens gezien wat die de laatste weken aan het doen waren. Heb je de resultaten gezien donderdagavond. Schitterend gewoon en binnenkort rinkelt de kassa opnieuw want dan trekt UMG naar de beurs. Nog zoiets Financiere de l'odet kocht enkele weken bijna 4 miljoen aandelen BOLLORE! Zouden ze dan duur of goedkoop zijn?Jozefien1969 schreef: ↑18 februari 2019, 19:50Dag Laeka,laeka schreef: ↑18 februari 2019, 08:47
Ja u hebt gelijk was iets te rap in mijn berichtgeving. Uiteraard heb ik nog al mijn Cambodge en Odetten.
Ten eerste ik volg u me plezier! Begrijpen is iets anders. Maar zou ik mogen weten waarom u ''een groot pakket'' Bollore heeft gekocht!? Het aandeel heb ik zelf in bezit ( 4.40 ) en de vooruitzichten zijn niet goed indien ik de analisten mag geloven........Wellicht maak ik mijn huiswerk weer niet goed maar neem maar van mij aan dat ik alles goed volg....
Verder FFP verkocht omdat het o.a. ook in Peugeot zit?
En nog iets u zegt dat u BOLLORE heeft gekocht? Waarom koop toch Financiere de l'odet dat is Bollore met korting of nog veel beter koop de vele tussenholdings. Enige nadeel bijzonder illiquid en zeer weinig handel.
Bollore staat spotgoedkoop. Jammer dat u zo duur kocht maar u gaat er zeker aan verdienen.
Illiquididteit + hoge prijs voor 1 enkel aandeel is niet noodzakelijk een nadeel. Het helpt om de prijs in de hoogte te houden.
Om het aandeel te verwerven volstaat het om de prijs in te geven die je wilt betalen en je ziet wel wanneer welk aandeel in je bus valt.
Om het aandeel te verwerven volstaat het om de prijs in te geven die je wilt betalen en je ziet wel wanneer welk aandeel in je bus valt.
@ laeka
Aan welke koers kocht u BOLLORE?
Wil u wat meer info geven omtrent Tramways du Var et Du Gard?
Aan welke koers kocht u BOLLORE?
Wil u wat meer info geven omtrent Tramways du Var et Du Gard?