Holdings
TIP
Re: Holdings
Ja maar als je bvb een heel groot pakket moet verkopen dan heb je een probleem als je de prijs wil vragen die je in gedachte heb. Bij mij heeft het anderhalf jaar geduurd om een zeer groot pakket Compagnie du Cambodge te kopen. Als er stukken in aanbieding waren en handel was deed ik telkens mee om te kopen soms wel zonder succes.sintorama schreef: ↑19 februari 2019, 10:06 Illiquididteit + hoge prijs voor 1 enkel aandeel is niet noodzakelijk een nadeel. Het helpt om de prijs in de hoogte te houden.
Om het aandeel te verwerven volstaat het om de prijs in te geven die je wilt betalen en je ziet wel wanneer welk aandeel in je bus valt.
Wie zegt dat laeka Bollore gekocht heeft? Dat heb ik hem hier alleszins niet weten schrijven, ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Maar er zijn heel veel holdings die tot het bollore imperium behoren en het is nuttig om die eens nader te bekijken. Minder bekend maar daarom niet minder interessant. STVG is zo'n holding (http://www.var-et-gard.fr/fr-fr/).
Inderdaad Laeka heeft geen BOLLORE ! Waarom is de holding met de minste korting en zal altijd blijven bestaan vanwege de naam. 2022 komt met rasse schreden dichterbij en dan gaat meester Tacticus Vincent Bollore met pensioen en heeft hij een grondige vereenvoudiging van zijn holdingstructuur aangekondigd maw dan zal de meerwaarde komen bovendrijven van de verschillende holdings. Welke die van de beurs verdwijnen weet ik niet daarom heb ik met uitzondering van BOLLORE ze allemaal (diegene die beursgenoteerd zijn toch).sintorama schreef: ↑19 februari 2019, 10:32 Wie zegt dat laeka Bollore gekocht heeft? Dat heb ik hem hier alleszins niet weten schrijven, ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Maar er zijn heel veel holdings die tot het bollore imperium behoren en het is nuttig om die eens nader te bekijken. Minder bekend maar daarom niet minder interessant. STVG is zo'n holding (http://www.var-et-gard.fr/fr-fr/).
Sintorama stt! Niemand wakker maken. Heb vrijdag nog 4 stuks Tramways du Var et du Gard bijgekocht en weggelegd op de stapel.
Driedubbel mea culpa 'sintorama' foutief gelezen en daardoor foutieve interpretatie. Laeka heeft inderdaad niet geschreven dat hij Bolloré kocht, maar Bolloré holdings. Mijn diepe en welgemeende excuses voor deze grove, domme fout. Hoe idioot kan men niet zijn hé sintorama. Gelukkig zijn er alerte, wakkere forumgangers die zware fouten meteen corrigeren. Mijn oprechte dank voor uw tussenkomst sintorama.sintorama schreef: ↑19 februari 2019, 10:32 Wie zegt dat laeka Bollore gekocht heeft? Dat heb ik hem hier alleszins niet weten schrijven, ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Maar er zijn heel veel holdings die tot het bollore imperium behoren en het is nuttig om die eens nader te bekijken. Minder bekend maar daarom niet minder interessant. STVG is zo'n holding (http://www.var-et-gard.fr/fr-fr/).
Bollore is zelf ook een holding
Tot de ganse "groep Bollore" horen diverse holdings, waarvan Bollore de bekendste. Zoals laeka schrijft heeft hij verschillende van de minder bekende holdings binnen het Bollore imperium. Dus als antwoord op de vraag aan welke prijs hij gekocht heeft zul je wellicht een hele hoop transactiedatums, aankoopprijzen en ticker symbolen moeten krijgen. Maar: wat maakt het jou uit aan welke prijs laeka gekocht heeft? De prijs die JIJ bereid bent te betalen mag daar volstrekt niet van af hangen. Je mag dat zeker niet als een ijkpunt zien.
Ik was en ben een leek in wat Bolloré en aanhangels, participaties betreffen. Aankopen door iemand die ervaring en kennis heeft van de betrokken ondernemingen en ook de prijs die hij of zij ervoor op tafel legde kan inzicht bij onervarenen bijbrengen. Natuurlijk als de aankoopprijs een groot staatsgeheim betreffen, kan je die niet vrijgeven.sintorama schreef: ↑19 februari 2019, 11:17Bollore is zelf ook een holding
Tot de ganse "groep Bollore" horen diverse holdings, waarvan Bollore de bekendste. Zoals laeka schrijft heeft hij verschillende van de minder bekende holdings binnen het Bollore imperium. Dus als antwoord op de vraag aan welke prijs hij gekocht heeft zul je wellicht een hele hoop transactiedatums, aankoopprijzen en ticker symbolen moeten krijgen. Maar: wat maakt het jou uit aan welke prijs laeka gekocht heeft? De prijs die JIJ bereid bent te betalen mag daar volstrekt niet van af hangen. Je mag dat zeker niet als een ijkpunt zien.
Dat snap ik. Ik kan u bvb zeggen dat ik aandelen Apple heb aangekocht aan 50 USD het stuk. Maar wat ben je daar mee? Als je daaruit de conclusie trekt dat dit aandeel momenteel te hoog staat dan trek je de verkeerde conclusie.agnetha schreef: ↑19 februari 2019, 12:41 Ik was en ben een leek in wat Bolloré en aanhangels, participaties betreffen. Aankopen door iemand die ervaring en kennis heeft van de betrokken ondernemingen en ook de prijs die hij of zij ervoor op tafel legde kan inzicht bij onervarenen bijbrengen. Natuurlijk als de aankoopprijs een groot staatsgeheim betreffen, kan je die niet vrijgeven.
FWIW, de enige bollore holding die ik in port heb is Compagnie du Cambodge, opgepikt aan 5600.
Denk er ook aan dat iedereen een andere strategie volgt: laeka is denk ik iemand die heel veel transacties doet, ik doe er zo min mogelijk (en dan ook nog enkel aankopen). Voor de rest passen holdings bij mij in een bredere protefeuille die voornamelijk uit indextrackers bestaat, aangezien individuele aandelen (ook al zijn het holdings) een hogere risicostructuur hebben. Mijn grootste holding-positie is Berkshire, volgens mij de holding met het allermeeste potentieel.
Op het internet kun je trouwens alle handel raadplegen. Je ziet alleen niet wie de aankoop gedaan heeft, maar ga er maar van uit dat dit allemaal mensen of instituten zijn met enige relevante ervaring. Alleen insider-aankopen moeten gemeld worden met naam.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag Ingestapt in groupe FFP.. (Parijs).
Staat goedkoop genoteerd.
Staat goedkoop genoteerd.
WENDEL. Wat zijn ze daar van plan zeg? Alweer een grote verkoop. Hier komt ook weer een meerwaarde bovendrijven van 350 miljoen euro. Cashpositie stond vorig jaar al op 2,1 miljard euro.
Iemand een idee wat de invloed is op British Empire Trust plc (BTEM) bij eventuele Brexit.
Fonds DP Concorde Partners Sicav Leaders LU 0406057892 de combinatie van twee werelden nl.
mandje met topholdings onder efficiënt beheer ? Wie heeft er ervaring mee ?
mandje met topholdings onder efficiënt beheer ? Wie heeft er ervaring mee ?
Waar lees jij dat dit fonds belegt in topHoldings? Nergens kan ik een samenstelling van het fonds terugvinden. Ik lees echter dat het fonds ondergewaarde bedrijven viseert. Niets mis mee en kan interessant zijn. Maar wel hoge kosten betalen aan Petercam- Degroof (3% instap, 1.30% jaarlijks) Waarschijnlijk bingo voor Pet-Degr.
Verkopen is voor de geduldigen: er wordt slecht tweemaal per maand een inventariswaarde gepubliceerd. Echt niet meer van deze tijd.
Wat mij betreft: afblijven.
Verkopen is voor de geduldigen: er wordt slecht tweemaal per maand een inventariswaarde gepubliceerd. Echt niet meer van deze tijd.
Wat mij betreft: afblijven.