Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Leuk om dit hier te zien. Heb hier persoonlijk aan meegewerkt.
Al mag je bij de meeste BREEAM parameters wel eens serieus met de wenkbrauwen fronsen.
Probleem dat ik vandaag zie in de bouwsector is dat gebouwen die reeds energievriendelijk gebouwd worden (al dan niet door EPB verplichtingen) omwille van certificaten of politieke motieven nóg eens extra energiezuinig gemaakt moeten worden. Dit verhoogt de kost enorm, en gaat dan over marginale winsten.
Terwijl er honderden gebouwen in de omgeving met dat budget met veel performantere energiemaatregelen geholpen zouden zijn. Alzo de enorme opportuniteitskost.
De slinger slaagt door en we hebben behoefte aan meer ingenieurs, niet aan politiekers die groener roepen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Zoals voorspeld, het klimaatdebat met bijhorende protestmarsen en mediaberichten deemsteren weg, en maken plaats voor iets anders, in dit geval de terugkerende syriestrijders. Dat duurt dan weer een week of twee, en er is iets anders (gepland).
de N-va wil de syriestrijders in hun land van verblijf laten berechten
( ze vertellen er dan wel fijntjes niet bij dat dat neerkomt op een excecutie )
elke 2 weken komt een ander verkiezingsthema aan bod
wie weet binnenkort de belasting"verlaging" ( lees -verhoging )
( ze vertellen er dan wel fijntjes niet bij dat dat neerkomt op een excecutie )
elke 2 weken komt een ander verkiezingsthema aan bod
wie weet binnenkort de belasting"verlaging" ( lees -verhoging )
Waar hebben ze hun "misdaden" gepleegd ? Is het niet normaal dat ze daar dan berecht worden ?
Stel dat ik in een ver buitenland mijn boekje te buiten ga moet ik dan terugkeren naar België om hier mijn straf in de rechtbank te krijgen ?
Ik ben heel ver van een rechtse jongen maar in dit geval : wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten ... en als die blaren verder ontsteken dan is het maar zo ... er heeft hen niemand verplicht om naar daar te trekken en onschuldige mensen gruwelijk te vermoorden ...
Ik vind ook dat n-va gelijk heeft, maar ze durven er wel niet bijvertellen dat de strijders dan gedood worden.
Is je probleem dat ze er dat niet bij zeggen ? Of is je probleem dat ze de doodstraf zullen krijgen als ze daar berecht worden ?
Echte syriestrijders verlangen naar de doodstraf, om vlugger bij hun maagden te zijn; degenen die proberen terug naar hier te komen, zijn de mietjes.
Dat is een goed punt, maar welke invloed heeft Aldi - of zelfs de overheid - op de energieprestaties van die gebouwen in de omgeving? Er is op dit moment geen systeem om het geld dat Aldi zou uitsparen door een klein beetje minder energiezuinig te werken te investeren in woningen, winkelpanden of appartementsblokken.reteiP schreef: ↑18 februari 2019, 11:16
Probleem dat ik vandaag zie in de bouwsector is dat gebouwen die reeds energievriendelijk gebouwd worden (al dan niet door EPB verplichtingen) omwille van certificaten of politieke motieven nóg eens extra energiezuinig gemaakt moeten worden. Dit verhoogt de kost enorm, en gaat dan over marginale winsten.
Terwijl er honderden gebouwen in de omgeving met dat budget met veel performantere energiemaatregelen geholpen zouden zijn. Alzo de enorme opportuniteitskost.
De slinger slaagt door en we hebben behoefte aan meer ingenieurs, niet aan politiekers die groener roepen.
In Nederland of Duitsland is dat iets gemakkelijker omdat daar veel woningen eigendom zijn van woningcoöperaties. Hier is privébezit altijd gepromoot door de overheid, met als gevolg dat het opwaarderen van het woningareaal een puur private aangelegenheid is.
Uiteindelijk is het simpel: de technologie om gebouwen te verduurzamen bestaat. Het geld om ze te verduurzamen is er (getuige de enorme slapende tegoeden op spaarrekeningen, de chronisch lage inflatie en lage rentes). Wat ontbreekt is een rendabele en efficiënte manier om ook 'gewone' particulieren op de kar te laten springen.
Misschien hebben we niet alleen meer ingenieurs nodig, maar vooral meer mensen die met werkbare oplossingen komen om dit soort 'market failures' aan te pakken.
Nu goed, mijn punt was enkel dat - in tegenstelling tot Kevva's enigszins hysterische opmerking - de Aldi's en Lidl's van deze wereld niet weglopen uit België door onze 'te strenge milieunormen'. In tegendeel, ze gaan er los over.
Plunderen en vernielen van werelderfgoed, verkrachtingen, massamoord, slavernij en genocide. Ik weet niet welke straffen daar in Syrië of Irak opstaan, maar als het de doodstraf is, then so be it.
Mijn ander voorbeeld ging niet over Aldi maar over een publiek gebouw, dus dat gaat over belastingsgeld. Daar wil je zo'n dramatische keuzes niet zien, maar politiek gewin staat voorop.dw schreef: ↑19 februari 2019, 11:26Dat is een goed punt, maar welke invloed heeft Aldi - of zelfs de overheid - op de energieprestaties van die gebouwen in de omgeving? Er is op dit moment geen systeem om het geld dat Aldi zou uitsparen door een klein beetje minder energiezuinig te werken te investeren in woningen, winkelpanden of appartementsblokken.reteiP schreef: ↑18 februari 2019, 11:16
...
Aldi weet heel goed hoe ze efficiënt met geld overweg moeten, anders bouw je zo geen imperium uit.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Hoop doet leven, maar er zullen wel een paar knuffelberen steigeren als dit zo is en ze dan halsoverkop willen terughalen zodat ze hier een paar maanden/jaren op hotel kunnen en daarna met een welverdiend "veteranenpensioen" rustig hun dagen kunnen slijten in het plaatselijke theesalon.
toch jammer dat wij hier nog met een bevolkingsgroep van de andere kant van de wereld rekening moeten houden, die 500 jaar achterstaan en nog in sinterklaas geloven
Anuna heeft haar eerste boek geschreven
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190219_04186520
50 tinten groen
hoeveel bomen zouden ze daarvoor moeten kappen
ze kon toch een e-readerboek uitgeven
50 tinten groen
Ze schrijven het niet zelf, want ze hebben een ghostwriter. Dan komt de single uit "We are the climate" op de tonen van "We are the world" en het volgende is de de strip de bosbrossers met als eerste nummer "No more Jokes".paul schreef: ↑19 februari 2019, 16:50 Anuna heeft haar eerste boek geschreven
50 tinten groen
64 pagina's voor 9 euro ... Ach ja, er gaat toch 1 euro naar een goed doel, of toch de 'functionering' ervan ...
Edit: paul en cpnx zien er alvast de humor van in. Of is het sarcasme ?
Edit: paul en cpnx zien er alvast de humor van in. Of is het sarcasme ?