Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
En wij Belgen maar denken dat links de klimaatbeweging probeert te kapen. In Frankrijk (gele hesjes) en Duitsland (klimaatjongeren) weten ze wel beter: het is hybride oorlogsvoering door de Russen, want dat alle kinderen plots over het klimaat nadenken is moeilijk voor te stellen zonder buitenlandse inmenging volgens Merkel. Comeback van het Mccarthyisme.
Voor elke euro opbrengst van deze uitgave gaat de helft naar Youth for Climate
Vraag is hoeveel opbrengst er zal zijn per boek
tegenwoordig begint iedereen maar boeken te shrijven, kookboeken aan kop. Maar vals je die eens goed begint te lezen, merk je niets anders dan boelschit. Sorry hoor, maar in mijn ogen is dat pure oplichterij!
Ge staat wel 10 jaar achter, klimato. Die hype is al lang bezig. Gewoon negeren die handel. Geeft wel aan wat een kuddevolk er toch rondloopt. Stel je voor dat je op maandagmorgen niet kan meepraten over al die flauwekul... De werkvloer ... ik mis hem niet.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Deze week een speler in 'Blokken', de man was piloot voor TUI. Het ging bij het verkenningsgesprek over de snelheid van het vliegen. 'Wie' of 'wat' bepaalt dat?
Vervuiling is daar helemaal geen factor die mee speelt. Alles draait daar om geld. Hoge kerosineprijs resulteert in trager vliegen aan de meest economische snelheid. Staat de kerosineprijs laag dan is de loonkost van het vliegend personeel doorslaggevend en wordt er snel gevlogen met natuurlijk een meerverbruik -lees: meer uitstoot- tot gevolg.
Net als bij TUI gelden bij ons op het bedrijf soortgelijke regeltjes. Alles in functie tot de kostprijs en als het per ongeluk ook nog eens goed uit pakt voor het milieu, dan is dat laatste vooral 'erg leuk'.
Vervuiling is daar helemaal geen factor die mee speelt. Alles draait daar om geld. Hoge kerosineprijs resulteert in trager vliegen aan de meest economische snelheid. Staat de kerosineprijs laag dan is de loonkost van het vliegend personeel doorslaggevend en wordt er snel gevlogen met natuurlijk een meerverbruik -lees: meer uitstoot- tot gevolg.
Net als bij TUI gelden bij ons op het bedrijf soortgelijke regeltjes. Alles in functie tot de kostprijs en als het per ongeluk ook nog eens goed uit pakt voor het milieu, dan is dat laatste vooral 'erg leuk'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De eigen portefeuille staat ALTIJD en OVERAL op de eerste plaats! Als het dan goed uitpakt voor het milieu, dan kun je met dat nieuws naar buiten komen.
Denk eens even na bij jezelf! Je isoleert je dak, vernieuwt je ramen, ...
Waarvoor doe je dat? Toch in eerste instantie om je factuur naar beneden te halen?
Waarvoor doe je dat? Toch in eerste instantie om je factuur naar beneden te halen?
" Je isoleert je dak"
binnen een paar jaar omdat het MOET ( van de Roverheid)
binnen een paar jaar omdat het MOET ( van de Roverheid)
En wat is de terugverdientijd daarvan ? Als je bij manier van spreken 20000 euro moet besteden om je factuur met 200 euro te zien dalen dan ben je in mijn ogen een dwazekloot (voor alle duidelijkheid dit is niet op jou gericht Kevva)Kevva schreef: ↑19 februari 2019, 21:02 De eigen portefeuille staat ALTIJD en OVERAL op de eerste plaats! Als het dan goed uitpakt voor het milieu, dan kun je met dat nieuws naar buiten komen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik zal mijn ramen ook wel vervangen als ik problemen krijg, en als het kan alleen het glaswerk.En wat is de terugverdientijd daarvan ? Als je bij manier van spreken 20000 euro moet besteden om je factuur met 200 euro te zien dalen dan ben je in mijn ogen een dwazekloot (voor alle duidelijkheid dit is niet op jou gericht Kevva)Denk eens even na bij jezelf! Je isoleert je dak, vernieuwt je ramen, ...
Ik lees het graag op de sites van de fabrikanten van ramen ed. Ze maken jouw rekening in jouw plaats. Stel dat je dubbel glas hebt van 40 jaar geleden dan kost het jou voor een woning met 20m² glas toch al gauw 30~32.000€ om te vervangen door HR+++. Met een besparing van 150€(330€-170€)/jaar ben je binnen 200 jaar uit de kosten.
Zeker doen dus. Dan gun ik de energieleveranciers wel hun extra omzet.
Wanneer de overheid de burger gaat verplichten om een bepaalde norm te halen voor hun woning, mag dit draadje gerust verplaatst worden naar 'verborgen belastingen'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Hoe kom jij aan 30-32.000?
Als ik naar die website kijk, kom ik aan €2600 voor 20m² glas
Gewoon dubbel glas is €1100. Een verschil van €1500.
330-170 is trouwens 160. Terugverdientijd < 10 jaar
Als ik naar die website kijk, kom ik aan €2600 voor 20m² glas
Gewoon dubbel glas is €1100. Een verschil van €1500.
330-170 is trouwens 160. Terugverdientijd < 10 jaar
Ik kan het weten, ik heb dit jaar dubbelglas van 2005 (K2,7) laten vervangen door superrendementsglas,(0.9) mét zonwerende functie, en isolerende binnenkader. 23m² voor net geen 2000€ + 6%btw, en premie eandis 100€.
Dus alleen het glas, niet de ramen.
Dus alleen het glas, niet de ramen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
30-32.000 slaat inderdaad nergens op.
Trouwens, bij het vervangen van ramen is het glas slechts een heel klein deeltje van de totale kostprijs.
Glas bij ons is 1.0.
Prijzen zijn echt wel heel erg variabel. Tussen de verschillende offertes die ik opvroeg zat soms een verschil van 6.000 euro voor exact hetzelfde. En de duurste zijn zeker niet altijd de beste.
Trouwens, bij het vervangen van ramen is het glas slechts een heel klein deeltje van de totale kostprijs.
Wij zijn ook bezig, wel de volledige ramen.
Glas bij ons is 1.0.
Prijzen zijn echt wel heel erg variabel. Tussen de verschillende offertes die ik opvroeg zat soms een verschil van 6.000 euro voor exact hetzelfde. En de duurste zijn zeker niet altijd de beste.
Laatst gewijzigd door PinkPanther1970 op 20 februari 2019, 08:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Oh ja? Welke andere kostprijs zit daar nog in? De prijs die ik betaalde is met plaatsing, meenemen oud glas en opkuisen inbegrepen.PinkPanther1970 schreef: ↑20 februari 2019, 08:26 30-32.000 slaat inderdaad nergens op.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Ik bedoel als je volledige ramen vervangt, niet enkel het glas.klimato schreef: ↑20 februari 2019, 08:28Oh ja? Welke andere kostprijs zit daar nog in? De prijs die ik betaalde is met plaatsing, meenemen oud glas en opkuisen inbegrepen.PinkPanther1970 schreef: ↑20 februari 2019, 08:26 30-32.000 slaat inderdaad nergens op.
Zo kost bij ons een groot terrasraam iets meer dan 1.000 euro (excl. uitbraak, plaatsing en afwerking), waarvan de glasprijs ongeveer 150 euro uitmaakt.