Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Toen wij klein waren stonden de jehova's aan de schoolpoorten pamfletten uit te delen dat op een bepaalde datum de wereld zou vergaan. Dat had een serieuze impact op ons. Wij stonden soms naar de hemel te turen om te zien of 'het' al begonnen was.
Later kregen we nog de 'zure regen' en 'het gat in de ozonlaag'...allemaal tekenen dat de wereld naar de verdoemenis was.
En nu, als ik naar buiten kijk, denk ik, wààr blijven nu die zware natuurrampen en overstromingen??
Er gebeurt helemaal niks! En wat er ook gebeuren zal, dat is al 1000 keren gebeurd!
Later kregen we nog de 'zure regen' en 'het gat in de ozonlaag'...allemaal tekenen dat de wereld naar de verdoemenis was.
En nu, als ik naar buiten kijk, denk ik, wààr blijven nu die zware natuurrampen en overstromingen??
Er gebeurt helemaal niks! En wat er ook gebeuren zal, dat is al 1000 keren gebeurd!
zure regen: die is er nog steeds, meer zelfs, het ligt aan de oorzaak van de verdwijning van een heleboel planten, dieren etc... (gecombineerd met andere factoren uiteraard) je moet het natuurlijk willen zien. Daarnaast heeft men maatregelen genomen om het een beetje in te dijken. Maar het probleem is niet opgelost. En je hoort er niet meer van, tja, wie geeft ook om de biodiversiteit. Bijna niemand, dus geen nieuwswaarde
Gat in de ozonlaag: is er nog steeds, groter dan ooit. Maar wel geremd door een heleboel maatregelen betreffende CFK's. Maar als je denkt dat het er niet meer is... kom eens uit je cocon zou ik zeggen.
Jehova getuigen: tja, als jij wetenschap al op zelfde niveau zet als verzonnen verhaaltjes (alle geloof is dat), zegt dat vooral veel over jou.
Gat in de ozonlaag: is er nog steeds, groter dan ooit. Maar wel geremd door een heleboel maatregelen betreffende CFK's. Maar als je denkt dat het er niet meer is... kom eens uit je cocon zou ik zeggen.
Jehova getuigen: tja, als jij wetenschap al op zelfde niveau zet als verzonnen verhaaltjes (alle geloof is dat), zegt dat vooral veel over jou.
Er zijn zo miljarden mensen op aarde die verzonnen verhaaltjes boven wetenschap en wetgeving zetten...
Meermaals werd er verkondigd dat het gat nu kleiner is dan in 1988. De oorzaak hiervan wordt nu gelegd bij "de opwarming" (door de zogenaamde hogere temperaturen boven antartica zou ozon minder snel afgebroken worden).Gat in de ozonlaag: is er nog steeds, groter dan ooit. Maar wel geremd door een heleboel maatregelen betreffende CFK's. Maar als je denkt dat het er niet meer is... kom eens uit je cocon zou ik zeggen.
Ik kan mij ook herinneren dat ik tijdens mijn jeugd in school ook al vele doemberichten heb gehoord. De "klimaatverandering" is een recyclage van "het broeikaseffect".
En onder het mom van het klimaat zie je in alle supermarkten de bio-groenten-standen-dranken-bananen enz..
BIG BUSSINNESS is dat. Ook als je in de politiek probeert te geraken : degenen die waarschijnlijk toch gebuisd zullen zijn, gaan liever spijbelen en murwen zich (hopelijk) in de politiek.
BIG BUSSINNESS is dat. Ook als je in de politiek probeert te geraken : degenen die waarschijnlijk toch gebuisd zullen zijn, gaan liever spijbelen en murwen zich (hopelijk) in de politiek.
Mijn excuses, het is niet groter dan ooit. Maar wel nog steeds groot en 2015 was op 1 na grootste gat (grootste 2006)
De uitstoot van cfk's is inmiddels grotendeels uitgefaseerd, waardoor men verwacht dat het ozongat zal krimpen. Daar tegenover staat dat de voorjaarstemperaturen boven de Zuidpool steeds lager worden, doordat minder ozon ook minder warmteabsorptie betekent. De grootste omvang van het ozongat is gemeten in 2006, toen ook de laagste temperaturen werden genoteerd. Daarna leek de ozonlaag iets gestabiliseerd, maar in 2015 werd de op één na grootste omvang gemeten. Het gat is dat jaar met 2,5 miljoen vierkante kilometer gegroeid.[1]
https://www.ad.nl/buitenland/ozongat-bo ... ~a6e6948e/
Maar als je de berichten van destijds over het ozongat zou herlezen, namelijk de hele wereldbevolking zou kanker krijgen en uitsterven, superstormen zou de ganse wereld bedreigen enz enz...
Wat is daar van waar gebleken? Niks!
Wat is daar van waar gebleken? Niks!
omdat er ook maatregelen zijn getroffen... had men geen maatregelen getroffen, was het misschien wat anders geweest en was het gat vele keren groter, met alle gevolgen erbij.
Je kan moeilijk de wetenschap verwijten dat iets niet uitkomt, net omdat men op wereldwijd vlak maatregelen heeft getroffen om het niet zover te laten komen.
beetje hetzelfde als zeggen dat er nu minder mensen door de vooruit vliegen (omdat ze gordel dragen), dus dragen van gordel was een maatregel voor niets.
Je kan moeilijk de wetenschap verwijten dat iets niet uitkomt, net omdat men op wereldwijd vlak maatregelen heeft getroffen om het niet zover te laten komen.
beetje hetzelfde als zeggen dat er nu minder mensen door de vooruit vliegen (omdat ze gordel dragen), dus dragen van gordel was een maatregel voor niets.
Ik heb wel een praktische tip om de co2-stoot drastisch te verminderen : met onmiddellijke ingang àlle houtkachels, kolenkachels, mazoutketels, mazoutkachels, openhaarden-en aanverwanten VERBIEDEN. En om daar toezicht op te houden : alle schouwen op huizen en appartemeneten verplicht laten afbreken of dichtmetselen. Met een overgangsperiode van 6 maanden om om te schakelen op gas en electriciteit.
dit slaat nergens op. Gas = fossiele brandstof = extra co2 in de lucht
Houtkachel: als dit van een hernieuwbaar bos is = geen extra co2 in de lucht, want nieuwe bomen capteren co2. Uw kachel stoot evenveel co2 uit als je dat hout gewoon laat rotten in het bos. (er is natuurlijk nog iets van fijn stof enzo, maar het ging over co2).
kolen en mazoutkachels: daar heb je gelijk in (maar een gaskachel past daar evengoed in ;-) )
Houtkachel: als dit van een hernieuwbaar bos is = geen extra co2 in de lucht, want nieuwe bomen capteren co2. Uw kachel stoot evenveel co2 uit als je dat hout gewoon laat rotten in het bos. (er is natuurlijk nog iets van fijn stof enzo, maar het ging over co2).
kolen en mazoutkachels: daar heb je gelijk in (maar een gaskachel past daar evengoed in ;-) )
Het probleem van de houtkachel is er een van fijnstof. Niet van klimaatopwarming.Lanius schreef: ↑21 februari 2019, 13:17 dit slaat nergens op. Gas = fossiele brandstof = extra co2 in de lucht
Gas heeft als voordeel op mazout en kolen dat het efficienter is. De verhouding tussen geproduceerde energie en geproduceerde broeikasgassen is gunstiger. Dat maakt het tot een 'betere' energiebron dan olie/steenkool.
Beste is natuurlijk niet verbruiken. Vandaar de nadruk op isolatie.
Een schooluitstap naar een betoging kan NIET ... PUNT ... laat ze naar een museum gaan, laat ze een uiteenzetting krijgen over de klimaathysterie (excuseer : klimaatopwarming), laat ze een project maken over wat ze kunnen doen om minder uitstoot te hebben, enzovoorts ... maar naar een betoging gaan daaraan is NIETS pedagogisch, NIETS !!!Lanius schreef: ↑21 februari 2019, 12:06 blijft een beetje zielig, de reacties dat het een georkestreerde boel is. Zo een schooluitstap kan perfect passen binnen het pedagogische (en laten we eerlijk zijn, het is een minderheid die daar "verplicht" aanwezig moet zijn, dus jullie argumenten kloppen niet).
En kinderen mogen gerust zelf een mening hebben en niet achter die betoging staan. Maar de feiten spreken het wel tegen ;-)
ik heb een andere mening. Het kan passen binnen spanningsveld wetenschap - politiek (hoe ze wetenschap negeren ifv kortetermijnpolitiek), het kan passen over vrije meningsuiting en recht op betogen, het kan passen bij omgaan met sociale media en hoe verzuurd rechts vlaanderen reageert op die betoging, het kan... zoveel om in te vullen!
het feit dat er nu leerlingen daartegen willen staken is ook goed ;-)
het past ook bij wiskunde
Je kent dat wel:
Volgens de politie waren er 10.000 betogers
volgens de organisatie waren er 12.500 man op de been
Hoe zit het nu echt? Wie kan niet tellen?
het feit dat er nu leerlingen daartegen willen staken is ook goed ;-)
het past ook bij wiskunde
Je kent dat wel:
Volgens de politie waren er 10.000 betogers
volgens de organisatie waren er 12.500 man op de been
Hoe zit het nu echt? Wie kan niet tellen?
àlleklimato schreef: ↑21 februari 2019, 13:07 Ik heb wel een praktische tip om de co2-stoot drastisch te verminderen : met onmiddellijke ingang àlle houtkachels, kolenkachels, mazoutketels, mazoutkachels, openhaarden-en aanverwanten VERBIEDEN. En om daar toezicht op te houden : alle schouwen op huizen en appartemeneten verplicht laten afbreken of dichtmetselen. Met een overgangsperiode van 6 maanden om om te schakelen op gas en electriciteit.
openhaarden
appartemeneten
electriciteit
I'm havin' a laugh.
Mijn houtkachel blijft branden hoor, klimato of niet. Eigen bosbeheer en minder fijn stof dan op een snelweg of in een stad. Ik laat me echt niet bang maken, net zoals bij al die isolatie-normen. Als mijn woning niet meer aan de geldende normen voldoet, mag men 70% van de Vlaamse woningen afbreken/verbouwen/beboeten/ ... Good luck !
In Vlaanderen heb je eventueel nog gas, in Wallonië zelfs dat niet. Er zullen vele gele hesjes bijkomen als een Ardennees zijn huis elektrisch met een warmtepomp bij min 10° graden moet zien te kunnen verwarmen. In de praktijk is hier dan ook geen enkele draagkracht voor. Wie dit in de Ardennen invoert, wordt gewoon gelyncht.