Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Hoe meer jongeren op deze betogingen hoe beter. Vroeg of laat zullen onze politici hun korte termijnpolitiek moeten laten varen.geebee schreef: ↑21 februari 2019, 13:27Een schooluitstap naar een betoging kan NIET ... PUNT ... laat ze naar een museum gaan, laat ze een uiteenzetting krijgen over de klimaathysterie (excuseer : klimaatopwarming), laat ze een project maken over wat ze kunnen doen om minder uitstoot te hebben, enzovoorts ... maar naar een betoging gaan daaraan is NIETS pedagogisch, NIETS !!!Lanius schreef: ↑21 februari 2019, 12:06 blijft een beetje zielig, de reacties dat het een georkestreerde boel is. Zo een schooluitstap kan perfect passen binnen het pedagogische (en laten we eerlijk zijn, het is een minderheid die daar "verplicht" aanwezig moet zijn, dus jullie argumenten kloppen niet).
En kinderen mogen gerust zelf een mening hebben en niet achter die betoging staan. Maar de feiten spreken het wel tegen ;-)
Tja ... als er al bepaalde scholen hun leerlingen "verplichten" om naar deze "didactische uitstap" te gaan dan vraag ik me af hoe groot het ECHTE draagvlak eigenlijk is ... tel het aantal "voor het plezier"-spijbelaars, "om er eens bij te zijn"-spijbelaars, "omdat betogen leuk is"-spijbelaars, "ik ga spijbelen voor het klimaat maar zelf zal ik wel geen moeite voor doen"-spijbelaars ... en dan eens zien hoeveel échte die-hards er nog overschieten ... nogmaals een "verplichte uitstap" naar een betoging kan NIET !!! Of je nu wil of niet je maakt hier als school een politieke keuze (jaja, ik weet wel dat het klimaat politiekneutraal zou moeten zijn maar dat is het niet) en dat kan en mag je als school niet doen !!!mozart schreef: ↑21 februari 2019, 14:38Hoe meer jongeren op deze betogingen hoe beter. Vroeg of laat zullen onze politici hun korte termijnpolitiek moeten laten varen.geebee schreef: ↑21 februari 2019, 13:27
Een schooluitstap naar een betoging kan NIET ... PUNT ... laat ze naar een museum gaan, laat ze een uiteenzetting krijgen over de klimaathysterie (excuseer : klimaatopwarming), laat ze een project maken over wat ze kunnen doen om minder uitstoot te hebben, enzovoorts ... maar naar een betoging gaan daaraan is NIETS pedagogisch, NIETS !!!
als je weet dat het klimaat politiek neutraal is, zoals je zelf zegt, maak je geen politiek keuze.
De problemen zijn duidelijk, check de wetenschap.
De boodschap is duidelijk: iedere politieke partij, van uiterst links tot uiterst rechts moet eraan mee doen. Bovendien hebben we geen federale regering op dit moment ... dus apolitieker kan het niet. het is dus tegen geen enkele partij gericht.
De boodschap is duidelijk: iedere politieke partij, van uiterst links tot uiterst rechts moet eraan mee doen. Bovendien hebben we geen federale regering op dit moment ... dus apolitieker kan het niet. het is dus tegen geen enkele partij gericht.
Dat ze in plaats van te protesteren (of naast het protesteren) eens iets DOEN! Een boek schrijven valt daar niet onder, eerder integendeel, want al dat papier... Het is altijd gemakkelijk te willen dat 'de anderen' het moeten oplossen. Laat ze een manifest met beloftes opmaken dat ze ZELF allemaal ondertekenen, en dat ze door hun ouders, vrienden,... laten ondertekenen:
-geen niet-overzeese vliegtuigreizen meer. Dat doen we met de trein/fiets/...
-niet meer met de auto naar school gebracht etc.
-lokale voedingswaren ipv bv. gepelde garnalen uit Marokko en appels uit Nieuw-Zeeland
-zuinig met elec/water/...
-recycleer
-...
En als iedereen die inderdaad inzit met het milieu/klimaat dit ondertekent (wereldwijd) en er zich ook naar gedraagt, zijn we al goed bezig.
net zoals rokers ondertussen bijna als paria's worden aanzien, zullen de moedwillige vervuilers, klein en groot, zich echt ongemakkelijk beginnen voelen...
Na de 'Ketnet move tegen pesten' (ja ik heb kinderen in de ketnet-leeftijdscategorie...) nu de Ketnet move voor het klimaat...
Tot nu toe is heel die klimaatmars-toestand voor mij 95% 'spijbelexcuus' (ik denk dat ongeveer iedereen, ook de niet klimaatmarsers zich bewust zijn van het klimaatprobleem). Pas als ze pleziertjes ipv school links laten liggen om te gaan protesteren, of om opruimacties etc te gaan doen, zal ik ECHT geloven in hun nobele bedoelingen.
En ideetje voor het sterker belasten van vliegreizen via bv. fueltax en het 'jamaar daar straf je enkel zij mee die enkel 1 keer per jaar eens een citytrip kunnen maken': maak de tax voor x overzeese vliegkilometers/jaar terugvorderbaar via de belastingen (zoals voorheffing op dividenden...)
-geen niet-overzeese vliegtuigreizen meer. Dat doen we met de trein/fiets/...
-niet meer met de auto naar school gebracht etc.
-lokale voedingswaren ipv bv. gepelde garnalen uit Marokko en appels uit Nieuw-Zeeland
-zuinig met elec/water/...
-recycleer
-...
En als iedereen die inderdaad inzit met het milieu/klimaat dit ondertekent (wereldwijd) en er zich ook naar gedraagt, zijn we al goed bezig.
net zoals rokers ondertussen bijna als paria's worden aanzien, zullen de moedwillige vervuilers, klein en groot, zich echt ongemakkelijk beginnen voelen...
Na de 'Ketnet move tegen pesten' (ja ik heb kinderen in de ketnet-leeftijdscategorie...) nu de Ketnet move voor het klimaat...
Tot nu toe is heel die klimaatmars-toestand voor mij 95% 'spijbelexcuus' (ik denk dat ongeveer iedereen, ook de niet klimaatmarsers zich bewust zijn van het klimaatprobleem). Pas als ze pleziertjes ipv school links laten liggen om te gaan protesteren, of om opruimacties etc te gaan doen, zal ik ECHT geloven in hun nobele bedoelingen.
En ideetje voor het sterker belasten van vliegreizen via bv. fueltax en het 'jamaar daar straf je enkel zij mee die enkel 1 keer per jaar eens een citytrip kunnen maken': maak de tax voor x overzeese vliegkilometers/jaar terugvorderbaar via de belastingen (zoals voorheffing op dividenden...)
Klopt, als je partij programma's op CO2 beperking zou evalueren, zou rechts, de enige fractie die 2 of 3 kerncentrales langer open wil houden ipv gascentrales bij te bouwen, zelfs beter scoren dan links. Ben zelf anti kernenergie omwille van kernafval en het risico maar objectief en economisch gezien is het met 10 jaar verlengen van 2 of 3 centrales nog zo slecht niet. Kost een pak minder dan gascentrales te bouwen en te subsidiëren, het geld dat daarmee uitgespaard wordt kan in die 10 jaar beter geïnvesteerd worden in de omschakeling naar CO2 neutrale energie. Meteen ook een garantie om Engie in België te houden om de ontmanteling van de eerste 4 centrales te bekostigen. Wanneer ze in 2025 allemaal gelijk dicht gaan en moeten afgebroken worden zullen de Fransen er alles aan doen om er van onder te muizen. Het extra kernafval door 10 jaar langer open houden gaat het kernafval probleem niet veel doen toenemen, iets meer volume maar volume is niet het grootste probleem.Lanius schreef: ↑21 februari 2019, 15:35 als je weet dat het klimaat politiek neutraal is, zoals je zelf zegt, maak je geen politiek keuze.
langer openhouden is een oplossing maar dat geld moet dan dienen om effectief naar CO2 arme oplossingen te gaan en niet om naar een splitsing van Belgie te gaan.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
geen zorgen, het geld voor langer open te houden gaat naar Frankrijk. De afbraak en berging komt wel weer bij ons terecht ;-)
Wel opmerkelijk dat geen enkele politieke partij met concrete plannen komt.
Of durft te komen.
Want over de grote lijnen is elke partij het eens: we moeten ons deel van het klimaatakkoord loyaal uitvoeren.
Over de inhoud: grote stilte.
Met de verkiezingen voor de deur zou ik wel willen weten wat ze concreet voorstellen.
Ze roepen de vakbonden op om een stakingsaanzegging in te dienen.
Ik ben voor het klimaat maar dit gaat toch weer een paar bruggen te ver
Ik ben voor het klimaat maar dit gaat toch weer een paar bruggen te ver
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Tgoh ja wat je voor het klimaat kan noemen
Ik ben gewoon wel voor alternatieven voor oude producten te recyclen.
Ik ben TEGEN het klimaat ( in de Wetstraat) !
allez zeg waarom?