Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Totaal ongerelateerd met de klimaathysterische jeugd:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Top !
Ik hoor altijd maar dat de regering niet genoeg doet, en zeker niet snel genoeg. Wat doen ze niet genoeg? Zijn de nieuwe normen om een huis te bouwen nog niet streng genoeg? de uitstootnormen voor auto's nog niet streng genoeg?
Wat willen ze dan? De havens, de petrochemie en Sidmar in Gent dicht, ook de luchthaven? De benzine en dieselwagens vanaf morgen bannen, vlees verbieden? Houtkachels weg.
Kan natuurlijk allemaal, maar- be careful where you wish for!
Wat willen ze dan? De havens, de petrochemie en Sidmar in Gent dicht, ook de luchthaven? De benzine en dieselwagens vanaf morgen bannen, vlees verbieden? Houtkachels weg.
Dat denk ik ook!!!R1150GS schreef:Ik hoor altijd maar dat de regering niet genoeg doet, en zeker niet snel genoeg. Wat doen ze niet genoeg? Zijn de nieuwe normen om een huis te bouwen nog niet streng genoeg? de uitstootnormen voor auto's nog niet streng genoeg?
Let maar op dat ze niet in hun eigen voeten schieten!
ik denk zelfs dat veel kandidaat ind. ing die buisden in de jaren 70 en 80 nu met hun sokken aan zouden geslaagd zijn;
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Vandaag weer een geweldige cartoon van ZAK in "De Tijd":
Als ik hoor wat volwassen allemaal van onzin zeggen over klimaat, vrees ik eerder dat de geslaagden van toen, nu serieus gebuisd zouden zijn.
Niets doen is niet in je voet schieten maar in het hoofd schieten van onze kleinkinderenKevva schreef: ↑22 februari 2019, 00:50Dat denk ik ook!!!R1150GS schreef:Ik hoor altijd maar dat de regering niet genoeg doet, en zeker niet snel genoeg. Wat doen ze niet genoeg? Zijn de nieuwe normen om een huis te bouwen nog niet streng genoeg? de uitstootnormen voor auto's nog niet streng genoeg?
Let maar op dat ze niet in hun eigen voeten schieten!
Grote bedrijven, zoals Sidmar en de petrochemie, werken met verhandelbare emissierechten, op Europese schaal.
Die zullen nooit echt onderwerp zijn van maatregelen van onze regering.
De luchthaven zelf is CO²-neutraal: https://www.brusselsairport.be/nl/env/n ... 2-neutraal
Het klopt natuurlijk dat geen enkele partij durft te vertellen hoe ze onze uitstoot met 50-75% gaan verminderen. Jammer voor het maatschappelijk debat.
Die verhandelbare emissierechten zijn inderdaad gewoon onzin. Is bezigheidstherapie voor de vriendjes.
Maar wat stel je voor, die boel sluiten en ergens anders produceren?
Ikzelf werk reeds 40 jaar in de petrochemie, je kan je als buitenstaander geen idee geven hoe sterk men daar werkt aan energiebesparing etc (en met succes)
De uitstootnormen voor die sector zijn reeds veel strenger geworden, en geloof me, het is een uitdaging om daar aan te voldoen.
Maar wat stel je voor, die boel sluiten en ergens anders produceren?
Ikzelf werk reeds 40 jaar in de petrochemie, je kan je als buitenstaander geen idee geven hoe sterk men daar werkt aan energiebesparing etc (en met succes)
De uitstootnormen voor die sector zijn reeds veel strenger geworden, en geloof me, het is een uitdaging om daar aan te voldoen.
De bosbrossers zijn al hun krediet aan het verliezen.
Ze hebben hun punt gemaakt. Maar verder dan wat roepen doen ze uiteindelijk niets. Ze doen zelfs minder dan niets, want ze gaan zelfs niet meer naar de les.
En nu gaan ze nog oproepen om te staken ook? In een economie die goed draait, is het mogelijk om geld uit te geven aan milieumaatregelen. En dat gebeurt ook! Niet genoeg, nog meer? Dat kan, maar dan gaat het pijn doen. Alles kan beter, maar ik denk niet dat we hier moeten klagen, ook niet qua milieuinitiatieven, als we kijken hoe hier gesorteerd etc. wordt.
Kijk naar waar het economisch slecht gaat in de wereld: daar is milieubekommernis wel het allerlaatste waaraan gedacht wordt. Een goed werkende economie kan positief zijn voor het milieu (behalve als de overheid het probleem totaal ontkent... die zijn er ook natuurlijk...). Het is de truuk een goed evenwicht te vinden tussen economie en milieu.
Maar hier gaan we oproepen om te staken en te gaan roepen (zonder effectief ook iets constructiefs te DOEN).
En wat voor een staking gaat dat worden??? Geen piketten, want iedereen die staakt gaat naar Brussel, dus iedereen die wil werken kan werken, en de economie toch nog doen verder draaien.
Ik heb 100% begrip voor het aankaarten van de problemen, die er inderdaad zijn, maar dat punt is nu genoeg gemaakt: tijd om ZELF iets te DOEN ipv te roepen, en het goede voorbeeld te geven, en iedereen te stimuleren om dat ook te doen. En daarvoor is geen enkele bijkomende maatregel van de overheid nodig. Je kan je toch VRIJWILLIG aanpassen om je ecologische voetafdruk te verkleinen! Of moet je echt gedwongen worden door maatregelen van de overheid? Moet je echt pijn gedaan worden vooraleer je je verantwoordelijker gaat gedragen?
Ze hebben hun punt gemaakt. Maar verder dan wat roepen doen ze uiteindelijk niets. Ze doen zelfs minder dan niets, want ze gaan zelfs niet meer naar de les.
En nu gaan ze nog oproepen om te staken ook? In een economie die goed draait, is het mogelijk om geld uit te geven aan milieumaatregelen. En dat gebeurt ook! Niet genoeg, nog meer? Dat kan, maar dan gaat het pijn doen. Alles kan beter, maar ik denk niet dat we hier moeten klagen, ook niet qua milieuinitiatieven, als we kijken hoe hier gesorteerd etc. wordt.
Kijk naar waar het economisch slecht gaat in de wereld: daar is milieubekommernis wel het allerlaatste waaraan gedacht wordt. Een goed werkende economie kan positief zijn voor het milieu (behalve als de overheid het probleem totaal ontkent... die zijn er ook natuurlijk...). Het is de truuk een goed evenwicht te vinden tussen economie en milieu.
Maar hier gaan we oproepen om te staken en te gaan roepen (zonder effectief ook iets constructiefs te DOEN).
En wat voor een staking gaat dat worden??? Geen piketten, want iedereen die staakt gaat naar Brussel, dus iedereen die wil werken kan werken, en de economie toch nog doen verder draaien.
Ik heb 100% begrip voor het aankaarten van de problemen, die er inderdaad zijn, maar dat punt is nu genoeg gemaakt: tijd om ZELF iets te DOEN ipv te roepen, en het goede voorbeeld te geven, en iedereen te stimuleren om dat ook te doen. En daarvoor is geen enkele bijkomende maatregel van de overheid nodig. Je kan je toch VRIJWILLIG aanpassen om je ecologische voetafdruk te verkleinen! Of moet je echt gedwongen worden door maatregelen van de overheid? Moet je echt pijn gedaan worden vooraleer je je verantwoordelijker gaat gedragen?
Dat doen ze na de verkiezingen. Net zoals met de verhoging van de pensioenleeftijd: voor de vorige verkiezingen geen woord, na de verkiezingen het eerste waar een akkoord over was.
Los van de noodzakelijkheid van de maatregel blijft dit kiezersbedrog. Met het klimaat wordt het net hetzelfde. Zet je schrap voor zeer pijnlijke maatregelen...
Alhoewel alles verdedigbaar is , hebben ze nu al iets gevonden om de kassa te laten rinkelen en de vriendjes een cent te gunnen.
Bij verkoop van een huis is er binnenkort ook een AsbestAttest verplicht. Kostprijs 300 euro.
Toch goed dat onze politiekers zo goed voor ons zorgen he !
Ik stel een kleine verandering voor : geef mij een opleiding van 1 dag en ik doe het voor een vierde van die prijs.
Zal niet goed zijn waarschijnlijk.....
Bij verkoop van een huis is er binnenkort ook een AsbestAttest verplicht. Kostprijs 300 euro.
Toch goed dat onze politiekers zo goed voor ons zorgen he !
Ik stel een kleine verandering voor : geef mij een opleiding van 1 dag en ik doe het voor een vierde van die prijs.
Zal niet goed zijn waarschijnlijk.....
Ik had het ook al gezien. Net wat we nodig hebben, nóg een attest erbij