Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
ondertussen is klimato blijkbaar stof en as geworden
Informatie
De opgevraagde gebruiker bestaat niet.
Dat zou tenminste wel eerlijk zijn.
Nu willen mensen dit niet in hun achtertuin, wat begrijpelijk is: https://www.tijd.be/netto/vastgoed/huis ... 73504.html
Wie het artikel niet open krijgt, hier de essentie:
Volgens een studie van ERA en KU Leuven: "Woningen binnen een straal van 500 meter rond een windmolen zijn 3,5 procent minder waard. Tot twee kilometer is dat 2,66 procent minder en tot drie kilometer 1,1 procent minder. Vanaf drie kilometer is het effect verwaarloosbaar."
@haelewyn
Is het echt nodig om op de eerste post van iemand meteen te reageren met 'nonsens'? Het is niet omdat iemand pro NVA is en jij anti, dat hun post automatisch onzin is.
Verder is zijn copy/paste juist, zie: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eter-maken
Laatst gewijzigd door TNTim op 25 februari 2019, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Gisteren was Calvoke te gast op RTL in "c'est pas tous les jours dimanche" (de tegenhanger van de zevende dag)...
Meerdere keren werd hem de vraag gesteld of hij van plan was taksen op vlees in te voeren indien Groen/Ecolo in een regering zou zitten.
Calvoke heeft geen enkele keer geantwoord.
Uit zijn stilzwijgen (en als men het programma van Groen erop naleest) kan dus worden opgemaakt dat het ja is.
Resultaat zal zijn dat nog wat meer minderwaardig vlees zal worden ingevoerd uit Oost-Europa en in de reacties op de uitzending bleek dat nog meer mensen hun aankopen dan over de grens zullen doen.
Goed bezig Calvoke...
Meerdere keren werd hem de vraag gesteld of hij van plan was taksen op vlees in te voeren indien Groen/Ecolo in een regering zou zitten.
Calvoke heeft geen enkele keer geantwoord.
Uit zijn stilzwijgen (en als men het programma van Groen erop naleest) kan dus worden opgemaakt dat het ja is.
Resultaat zal zijn dat nog wat meer minderwaardig vlees zal worden ingevoerd uit Oost-Europa en in de reacties op de uitzending bleek dat nog meer mensen hun aankopen dan over de grens zullen doen.
Goed bezig Calvoke...
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
De eerste keer in mijn leven dat ik akkoord ga met een uitspraak van Di Pipo... Put your money where your mouth is.
"PS-voorzitter Elio Di Rupo roept de bedrijfsleiders die de petitie ‘Sign for my future’ hebben getekend op om 5 procent van hun winsten te investeren in een publiek-privaat klimaatfonds.
“Door dit te doen, zouden de ‘patrons’ tonen dat ze deze actie niet alleen steunen om zichzelf een gerust geweten te bezorgen, maar ook dat ze zich bewust zijn van de klimaatcrisis en dat ze de noodzakelijke investeringen willen helpen realiseren”, zegt Di Rupo vandaag in ‘Le Soir’."
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/di ... ~a63acc08/
"PS-voorzitter Elio Di Rupo roept de bedrijfsleiders die de petitie ‘Sign for my future’ hebben getekend op om 5 procent van hun winsten te investeren in een publiek-privaat klimaatfonds.
“Door dit te doen, zouden de ‘patrons’ tonen dat ze deze actie niet alleen steunen om zichzelf een gerust geweten te bezorgen, maar ook dat ze zich bewust zijn van de klimaatcrisis en dat ze de noodzakelijke investeringen willen helpen realiseren”, zegt Di Rupo vandaag in ‘Le Soir’."
Zelfde vraag kan gesteld worden over een taks op huisdieren of huisdierenvoer.PinkPanther1970 schreef: ↑25 februari 2019, 08:45 Meerdere keren werd hem de vraag gesteld of hij van plan was taksen op vlees in te voeren indien Groen/Ecolo in een regering zou zitten.
Hond stoot meer CO2 uit dan een SUV: https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mo ... it-dan-suv
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, voor zover ik weet loopt onze (r)overheid al sinds jaar en dag weg met 6% BTW op vlees?PinkPanther1970 schreef: ↑25 februari 2019, 08:45 Gisteren was Calvoke te gast op RTL in "c'est pas tous les jours dimanche" (de tegenhanger van de zevende dag)...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik zou babyvoeding dan extra taxerenDe_Wouter schreef: ↑25 februari 2019, 09:41
Zelfde vraag kan gesteld worden over een taks op huisdieren of huisdierenvoer.
Hond stoot meer CO2 uit dan een SUV: https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mo ... it-dan-suv
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Wie spreekt er over BTW? Een bijkomende taks, zoals de suikertaks op frisdranken.CarpeNoctem schreef: ↑25 februari 2019, 10:28Euh, voor zover ik weet loopt onze (r)overheid al sinds jaar en dag weg met 6% BTW op vlees?PinkPanther1970 schreef: ↑25 februari 2019, 08:45 Gisteren was Calvoke te gast op RTL in "c'est pas tous les jours dimanche" (de tegenhanger van de zevende dag)...
Hmm,
Ik heb het vermoeden dat iedereen meer taksen wil'(terwijl tijdens periode van verkiezingen mensen juist minder taksen willen). Wat willen jullie nu eigenlijk?
Ik heb het vermoeden dat iedereen meer taksen wil'(terwijl tijdens periode van verkiezingen mensen juist minder taksen willen). Wat willen jullie nu eigenlijk?
Toch simpel, Boontje.
Iedereen wil dat een ANDER meer taksen betaalt.
Iedereen wil dat een ANDER meer taksen betaalt.
Laat hen bewijzen dat ze binnen hun bedrijven hun impact op het klimaat aanpakken, i.p.v. van weer een bijkomende last ten laste te leggen van zij die bewust bezig zijn hun impact te verlagen , ze kunnen het geld beter gebruiken om hun productieprocessen klimaatneutraal te laten worden, i.p.v. van weer een politieker de kans te geven om een gerust geweten te krijgen met andermans geld.PinkPanther1970 schreef: ↑25 februari 2019, 08:51 De eerste keer in mijn leven dat ik akkoord ga met een uitspraak van Di Pipo... Put your money where your mouth is.
Ik had het maar van horen zeggen. Vandaar de verwoording 'ik dacht'.
Ondertussen heb ik het opgezocht. Niets over GSC's gevonden.
Het is wel zo dat je geen recht hebt op een subsidie voor zonnecollectoren als je je warm water gebruikt voor een zwembad.
(In dit specifieke geval van Petra De Sutter vermoed ik wel dat het zonnecollectoren zijn op het poolhouse, en dat het warme water voor het zwembad gebruikt wordt. Maar ze zal wel niet zo dom geweest zijn om dat te laten subsidiëren.)Om recht hebben op de zonneboilerpremie van de netbeheerder, moet je voldoen aan de volgende reeks voorwaarden:
Nieuw: enkel van toepassing op nieuwe zonneboilers die zorgen voor sanitair warm tapwater en eventueel ook voor woningverwarming.
Nog een groene lijsttrekker zonder zonnepanelen: Stefaan Van Hecke
Adres gepubliceerd op website van het parlement: https://www.dekamer.be/kvvcr/pdf_sectio ... reauFR.pdf
Alleenstaand villaatje, Spaanse stijl: https://www.google.com/maps/place/Campa ... d3.7009976
Omdat het te gek is voor woorden allemaal, is het niet anders te omschrijven.TNTim schreef: ↑25 februari 2019, 08:43Dat zou tenminste wel eerlijk zijn.
Nu willen mensen dit niet in hun achtertuin, wat begrijpelijk is: https://www.tijd.be/netto/vastgoed/huis ... 73504.html
@haelewyn
Is het echt nodig om op de eerste post van iemand meteen te reageren met 'nonsens'? Het is niet omdat iemand pro NVA is en jij anti, dat hun post automatisch onzin is.
Daarmee is voor mij alles gezegd in 1 woord. Je moet niet de ene dag klagen dat ik te uitvoerig mijn mening toelicht en de andere dag dat ik het te beknopt doe. Ik kan het niet altijd doen zoals jij het wil.
Rare zaak, vind ik zelf, dat iemand een eerste post doet op dit forum over dit onderwerp met een opinie als deze. Daar denk ik dan iets over.
Dat ik daar met fluwelen handschoentjes aan moest op antwoorden : ik weet dat je dat graag zou hebben.
De stelling dat nva zo goed voor het milieu zorgt en dan nog als enige, kan alleen verdedigd worden als je de laatste weken geen toegang had tot radio en tv. Of misschien als je blind bent ? Even omdraaien : het is niet omdat jij voor nva bent dat er alleen maar goed nieuws mag gegeven worden daarover. Als het je een troost mag zijn : niet alles uit die hoek is slecht maar hun zorg voor het milieu de grootste verwezenlijking noemen ? Hallo ?
De wereld draait niet voor Haelewyn en ook niet voor Tim. Voor mij is het ok zo. Voor jou niet ? Dat is dan jammer.. over naar het thema van de dag maar weer.
Dat je mensen gaat omkopen met vergoedingen om maatschappelijk noodzakelijke en positieve initiatieven toch maar niet te gaan kelderen met zwakke uitvluchten en dito protesten is buiten proportie van de pot gerukt en daarvoor is het woord nonsens te zwak uitgedrukt.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 25 februari 2019, 12:48, 2 keer totaal gewijzigd.
wat maakt dat nu uit of mensen van Groen zonnepanelen hebben of niet? Ze willen toch geen verplichting dat iedereen zonnepanelen heeft? En hadden ze zonnepanelen, was er hier waarschijnlijk al 10 jaar gezaag over feit dat ze gsc's opstreken... Maarja, zo is rechts natuurlijk. Heb je inhoudelijk geen argumenten, schiet dan gewoon op de persoon.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij schreef letterlijk: "Meerdere keren werd hem de vraag gesteld of hij van plan was taksen op vlees in te voeren indien Groen/Ecolo in een regering zou zitten. "PinkPanther1970 schreef: ↑25 februari 2019, 10:51Wie spreekt er over BTW?CarpeNoctem schreef: ↑25 februari 2019, 10:28 Euh, voor zover ik weet loopt onze (r)overheid al sinds jaar en dag weg met 6% BTW op vlees?
En BTW is geen taks misschien?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.