hoe indexbeleggen in Belgie?
TIP
Re: hoe indexbeleggen in Belgie?
De fondsen die hedgen proberen de wisselkoersen tov van de EURo vast te klikken.
De prospectus van het fonds zal beschrijven over welke periode ze willen hedgen (bvb 2 maand) en welk mechanisme ze daarvoor gebruiken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Iemand een mening over de betrouwbaarheid van Amundi ?
Wiki: Amundi is a subsidiary jointly created by Crédit Agricole and Société Générale to regroup their asset management operations.
Zocht een etf op S&P, kapitalisatie en andere uitgever dan Vanguard en iShares (kwestie van wat te diversifieren want je weet maar nooit, het hoeven niet altijd oplichters te zijn zoals Madoff maar de toekomst is nu eenmaal onvoorspelbaar) en kwam uit op Amundi ETF S&P 500 UCITS
Reacties zijn welkom.
Wiki: Amundi is a subsidiary jointly created by Crédit Agricole and Société Générale to regroup their asset management operations.
Zocht een etf op S&P, kapitalisatie en andere uitgever dan Vanguard en iShares (kwestie van wat te diversifieren want je weet maar nooit, het hoeven niet altijd oplichters te zijn zoals Madoff maar de toekomst is nu eenmaal onvoorspelbaar) en kwam uit op Amundi ETF S&P 500 UCITS
Reacties zijn welkom.
Amundi is een Frans fondsbeheerder.
Typisch word er verklaard dat Ierse en in tweede instantie luxemburgse fondsen toegang hebben tot de beste belastingvoorwaarden
Hoe is de taxatie van Franse fondsen?
- Hoe zijn de franse tax treaties met andere landen - in jouw geval USA?
- hoe is de belasting van Franse fondsen door Frankrijk.
Hoe heeft dit fonds de laatste jaren gepresteeerd tov de anderen?
Typisch word er verklaard dat Ierse en in tweede instantie luxemburgse fondsen toegang hebben tot de beste belastingvoorwaarden
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Amundi is ok. Is ook gewoon gereglementeerd volgens Europese wetgeving.
Het gebruikt wel synthetische replicatie:
"The fund uses synthetic replication to capture the performance of the S&P 500 Net Return Index. Instead of holding the securities in the index, the ETF enters into a total return swap agreement with BNP Paribas. In this transaction, the ETF uses investors’ cash to buy a substitute basket of securities and exchanges their performance for the return of the S&P 500. Amundi has a policy of systematically resetting the swap at the end of each business day, bringing counterparty risk exposure temporarily to zero. Eligible securities for the substitute basket, which can vary from day to day, include European blue-chip equities. The fund does not engage in securities lending activity." (bron: Morningstar)
En iShares Core S&P 500 ETF blijft nog altijd de beste imo
Het gebruikt wel synthetische replicatie:
"The fund uses synthetic replication to capture the performance of the S&P 500 Net Return Index. Instead of holding the securities in the index, the ETF enters into a total return swap agreement with BNP Paribas. In this transaction, the ETF uses investors’ cash to buy a substitute basket of securities and exchanges their performance for the return of the S&P 500. Amundi has a policy of systematically resetting the swap at the end of each business day, bringing counterparty risk exposure temporarily to zero. Eligible securities for the substitute basket, which can vary from day to day, include European blue-chip equities. The fund does not engage in securities lending activity." (bron: Morningstar)
En iShares Core S&P 500 ETF blijft nog altijd de beste imo
@ignition
Bedankt !
Bedankt !
Zal er dan best maar van wegblijven.B7H4long schreef: ↑12 augustus 2018, 19:41 Amundi is een Frans fondsbeheerder.
Het hangt allemaal af van het antwoord op de vragen, een antwoord dat ik niet kan mar misschien anderen op het forum wel?
Hallo,
Misschien heb ik dit topic niet grondig genoeg gelezen, maar zijn er al manieren uit de bus gekomen om via Belgische banken aan lage kost aan indexfonds beleggen te doen? Belfius bijvoorbeeld biedt blijkbaar fondsen zoals Vanguard niet aan.
Indien niet, zijn er dan goede alternatieven voor ons?
Bedankt
Misschien heb ik dit topic niet grondig genoeg gelezen, maar zijn er al manieren uit de bus gekomen om via Belgische banken aan lage kost aan indexfonds beleggen te doen? Belfius bijvoorbeeld biedt blijkbaar fondsen zoals Vanguard niet aan.
Bedankt
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Waarom wil je perse via een bank beleggen, en niet via een broker zoals bolero, binck, key trade, linx...?
Welk fonds probeer je te kopen?shaokim schreef: ↑3 maart 2019, 00:31 Hallo,
Bedankt
Exchange Traded Funds zijn fondsen die je op de beurs koopt. In principe kun je dezelfde fondsen kopen via alle banken en brokers.
Als Europeaan kun je geen US-gebaseerde fondsen kopen; niet via banken, niet via brokers.
Vanguard Europe heeft een reeks ETF's die je kan kopen via de beurs in London of Amsterdam.
"Via BinckBank kan je eenvoudig beleggen met ETF’s op verschillende indices. Zo hebt je de keuze uit meer dan 150 ETF’s van bekende aanbieders als iShares, Lyxor, Think ETF’s, Powershares en Vanguard. Voor meer informatie over de risico’s en kenmerken van beleggen in ETF’s, verwijzen wij je naar de uitgebreide informatiepagina over ETF’s."
https://www.binck.nl/kennis/begrippenli ... exbeleggen
https://www.binck.nl/kennis/begrippenli ... exbeleggen
Bedankt voor de antwoorden.
Ik lees hier zonet in het "little book of common sense investing" van Bogie dat volgens hem ETFs geen meerwaarde bieden ten opzichte van tradiotionele indexfondsen, dus ik was niet van plan er te kopen.Exchange Traded Funds zijn fondsen die je op de beurs koopt. In principe kun je dezelfde fondsen kopen via alle banken en brokers.
Als ik het goed heb, ga ik best in zee met de broker die de laagste kost met zich meebrengt. Welke gebruiken jullie het liefst, als Belg?Waarom wil je perse via een bank beleggen, en niet via een broker zoals bolero, binck, key trade, linx...?
Double post
Laatst gewijzigd door shaokim op 3 maart 2019, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
In Europa zijn er bijna geen traditionele indexfondsen. Als ze bestaan hebben ze typisch een minimun van 100k en moet je ze rechtstreeks bij de fondsleverancier kopen.
Bestaat ergens een goede, praktische tekst voor ETF indexbeleggen?
Ik zou graag 2019 nog starten, maar ben nog veel te weinig geïnformeerd over de specifieke, praktische kant.
- Welk bedrag maandelijks opzij zetten voor perodiek beleggen?
- Vanaf welke daling in de koers de periodieke belegging onderbreken? Moet ik dan toch regelmatig de koers in de gaten houden? Of blijf ik gewoon blind periodiek geld steken in een zwarte doos, of de wereld nu instort of niet?
- Wat is de praktische kant van het jaarlijks herbalanceren?
- Hoeveel procent van mijn belegging bestaat beter uit obligaties in mijn specifiek geval?
Etcetera...
Ik zou graag 2019 nog starten, maar ben nog veel te weinig geïnformeerd over de specifieke, praktische kant.
- Welk bedrag maandelijks opzij zetten voor perodiek beleggen?
- Vanaf welke daling in de koers de periodieke belegging onderbreken? Moet ik dan toch regelmatig de koers in de gaten houden? Of blijf ik gewoon blind periodiek geld steken in een zwarte doos, of de wereld nu instort of niet?
- Wat is de praktische kant van het jaarlijks herbalanceren?
- Hoeveel procent van mijn belegging bestaat beter uit obligaties in mijn specifiek geval?
Etcetera...