In rood gaan op zichtrekening als VISA te hoog is?
In rood gaan op zichtrekening als VISA te hoog is?
Beste
Situatie is als volgt: Ik heb sinds februari een Visa en heb mij eens even laten gaan. Voor ongeveer 800 euro uitgegeven met Visa, maar op de zichtrekening staat rond de 200 euro. Ga ik dan naar -600 euro op de zichtrekening deze vrijdag (vrijdag 8 maart = dag dat het geld van de zichtrekening naar Visa terug gaat gaan)? ik weet helemaal niet of ik zo hoog in min kan op mijn zichtrekening. Ik heb al wel eens in min gestaan voor max 200 euro. Ik heb nu een geldreserve aangevraagd voor 1250 euro. Maar die gaat er niet tegen vrijdag door zijn denk ik (als ze uberhaupt al door gaat geraken). Kan iemand mij vertellen wat er specifiek gaat gebeuren dan? Ik zit bij ING
Ik heb ook nog een limiet van 1100 euro op mijn Visa, ik dacht 600 euro daar af te halen en die op mijn zichtrekening te storen, dan staat er wel genoeg geld op de zichtrekening maar dan wordt dat bedrag naar april gehaald. Is zoiets een goed idee als eenmalige oplossing.
Jong en onbezonnen zeg maar, ik heb mijn Visa nog maar juist en moest eerst eens met mijn kop tegen de lamp lopen zeker zeg maar ...
Situatie is als volgt: Ik heb sinds februari een Visa en heb mij eens even laten gaan. Voor ongeveer 800 euro uitgegeven met Visa, maar op de zichtrekening staat rond de 200 euro. Ga ik dan naar -600 euro op de zichtrekening deze vrijdag (vrijdag 8 maart = dag dat het geld van de zichtrekening naar Visa terug gaat gaan)? ik weet helemaal niet of ik zo hoog in min kan op mijn zichtrekening. Ik heb al wel eens in min gestaan voor max 200 euro. Ik heb nu een geldreserve aangevraagd voor 1250 euro. Maar die gaat er niet tegen vrijdag door zijn denk ik (als ze uberhaupt al door gaat geraken). Kan iemand mij vertellen wat er specifiek gaat gebeuren dan? Ik zit bij ING
Ik heb ook nog een limiet van 1100 euro op mijn Visa, ik dacht 600 euro daar af te halen en die op mijn zichtrekening te storen, dan staat er wel genoeg geld op de zichtrekening maar dan wordt dat bedrag naar april gehaald. Is zoiets een goed idee als eenmalige oplossing.
Jong en onbezonnen zeg maar, ik heb mijn Visa nog maar juist en moest eerst eens met mijn kop tegen de lamp lopen zeker zeg maar ...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: In rood gaan op zichtrekening als VISA te hoog is?
Normaal worden de Visa afrekeningen automatisch van de rekening afgehaald en ga je dus 'ongeoorloofd' in min komen op je rekening gezien je hier geen toestemming/geldreserve hebt. Hierna komt er een automatisch process op gang waar je brieven zal krijgen met de vraag aan te vullen, en er nalatigheidsinteresten e.d. zullen aangerekend worden. Deze zijn ook hoog omdat het eigenlijk 'ongeoorloofd' is dat de rekening negatief staat.
Cash afhalen met een visa kaart lijkt me geen goed idee gezien hier ook kosten aan verbonden zijn. Heb je geen geld op een spaarrekening of elders dat je tijdelijk kan gebruiken?
Cash afhalen met een visa kaart lijkt me geen goed idee gezien hier ook kosten aan verbonden zijn. Heb je geen geld op een spaarrekening of elders dat je tijdelijk kan gebruiken?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Niet direcht, een spaarrekening maar daar wil ik niet aankomen. Ik weet het dat er kosten aan verbonden zijn, maar dat is 5 a 6 euro en nog een procent op het afgehaalde bedrag. Lijkt mij goedkoper dan al die interesten, niet?mockingbird schreef: ↑5 maart 2019, 10:19 Normaal worden de Visa afrekeningen automatisch van de rekening afgehaald en ga je dus 'ongeoorloofd' in min komen op je rekening gezien je hier geen toestemming/geldreserve hebt. Hierna komt er een automatisch process op gang waar je brieven zal krijgen met de vraag aan te vullen, en er nalatigheidsinteresten e.d. zullen aangerekend worden. Deze zijn ook hoog omdat het eigenlijk 'ongeoorloofd' is dat de rekening negatief staat.
Bel eens met je bank. Misschien kan je het overbruggen. ... klein krediet..
Het is ook niet top maar te zwaar in de min gaan is dat ook niet.
De ING card kon vroeger ook afbetaald worden.. maar je hebt de andere vermoed ik.
Als je de luxe van een creditkaart niet kan dragen : geef ze terug aan de bank. Je zou niet de eerste zijn... Jezelf beschermen..
Het is ook niet top maar te zwaar in de min gaan is dat ook niet.
De ING card kon vroeger ook afbetaald worden.. maar je hebt de andere vermoed ik.
Als je de luxe van een creditkaart niet kan dragen : geef ze terug aan de bank. Je zou niet de eerste zijn... Jezelf beschermen..
Echte kredietkaarten hebben vaak de optie om het volledige bedrag terug te betalen na ongeveer 1 maand (je zal geen rente betalen), of een deel (bijvoorbeeld minstens 125 euro per maand, of 5% van het bedrag -- het hoogste van de 2). Maar dan betaal je wel rente, die zeer hoog ligt.
Het is immers een kredietkaart. Het zou geen krediet zijn wanneer je niet gespreid in de tijd kan afbetalen. Meestal heb je online een optie om te switchen tussen de twee mogelijkheden.
Maar niet van toepassing op de Mastercard van bijvoorbeeld Deutsche Bank. Die moet je steeds op het einde van de maand aflossen.
Het is immers een kredietkaart. Het zou geen krediet zijn wanneer je niet gespreid in de tijd kan afbetalen. Meestal heb je online een optie om te switchen tussen de twee mogelijkheden.
Maar niet van toepassing op de Mastercard van bijvoorbeeld Deutsche Bank. Die moet je steeds op het einde van de maand aflossen.
Laatst gewijzigd door Roo op 5 maart 2019, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
sommige banken zetten in hun overeenskomst, "eenheid van rekeningen" en die kunnen het dus bijgevolg willekeurig van elk van je rekeningen afhalen als je onder nul staat.
Pas een visa en al onder nul , je gaat geen goede indruk maken bij je bank
wie weet gooien ze je binnenkort met je klikken en klakken buiten, of nemen ze je visa af
wie weet gooien ze je binnenkort met je klikken en klakken buiten, of nemen ze je visa af
Hoeveel kosten moet je betalen om onder 0 te gaan? 10%
zoals hierboven vernoemd geld afhalen met visa is ook niet goedkoop.
Volgens ga je het meeste voordeel halen met 600 euro af te halen van je spaarrekening.
zoals hierboven vernoemd geld afhalen met visa is ook niet goedkoop.
Volgens ga je het meeste voordeel halen met 600 euro af te halen van je spaarrekening.
Als je die VISA NIET had, en toch gebeten was op die aankoop,had je het geld van je spaar moeten nemen.
Dus haal het van je spaar, is eenvoudigste manier om nu je visa rekening alsnog mee te betalen.
In debet gaan op je zichtrekening gaat je meer kosten dan de rente die je krijgt of zou verliezen als je geld van je spaarrekening haalt.
Aan zo’n geldreserve hangt een stevig prijskaartje vast. Wie bijvoorbeeld een geoorloofde debetstand van 1250 euro opent betaalt een debetrentevoet van 10,48 procent.
De grootbank vraagt overigens dat het bedrag dat je onder 0 gaat binnen de drie maanden terugbetaalt.
Wie bijvoorbeeld het saldo op zijn rekening laat zakken tot -1250 euro is de bank na drie maanden 1281,78 euro verschuldigd, of 31,78 euro aan interesten. De bank vraagt om het bedrag om de drie maand aan te zuiveren
Dus haal het van je spaar, is eenvoudigste manier om nu je visa rekening alsnog mee te betalen.
In debet gaan op je zichtrekening gaat je meer kosten dan de rente die je krijgt of zou verliezen als je geld van je spaarrekening haalt.
Aan zo’n geldreserve hangt een stevig prijskaartje vast. Wie bijvoorbeeld een geoorloofde debetstand van 1250 euro opent betaalt een debetrentevoet van 10,48 procent.
De grootbank vraagt overigens dat het bedrag dat je onder 0 gaat binnen de drie maanden terugbetaalt.
Wie bijvoorbeeld het saldo op zijn rekening laat zakken tot -1250 euro is de bank na drie maanden 1281,78 euro verschuldigd, of 31,78 euro aan interesten. De bank vraagt om het bedrag om de drie maand aan te zuiveren
Vraag een vriend/kennis/familie lid om 600 euro van de muur te halen, leg het uit, geef hem/haar een pint voor het ongemak, iedereen blij. Dan breng je gewoon die 600euro binnen in het kantoor voor vrijdag. En dan stort je volgende maand het ontleende geld terug.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
kans bestaat dat de bank al een aantal flikkerlichten naast je naam gaat zetten
als je er ooit eens langs zou gaan voor een lening, weten ze ineens wat voor vlees ze in de kuip hebben
als je er ooit eens langs zou gaan voor een lening, weten ze ineens wat voor vlees ze in de kuip hebben
Een schuld aangaan om een schuld te betalen.. Slechtste wat je kan doen.
Je hebt het geld op je spaarrekening, kom op voor je eigen verantwoordelijkheid, haal het van je spaar en betaal je visa schuld terug aan de bank.
Van het voormalige Fortis heeft mij ooit eens iemand verteld dat je een
schuld niet met een schuld mag betalen, ( bij wet verboden )
daarom, openenden zij voor een hypotecaire lening steeds een "cedentenrekening" ( spaarboekje) van waaruit het geld maandelijk naar de bank ging op de lening af te lossen.
Zo een boekje kon nooit onder nul
wel slim gezien van de bank, en waarschijnljik heel correct, puntjes wat op de "i" waarschijnlijk maar toch
schuld niet met een schuld mag betalen, ( bij wet verboden )
daarom, openenden zij voor een hypotecaire lening steeds een "cedentenrekening" ( spaarboekje) van waaruit het geld maandelijk naar de bank ging op de lening af te lossen.
Zo een boekje kon nooit onder nul
wel slim gezien van de bank, en waarschijnljik heel correct, puntjes wat op de "i" waarschijnlijk maar toch
Onder nul gaan, dan ben je een goede klant voor de bank. Da is kassa kassa voor de bank. Hun geld zullen ze zeker wel krijgen, wees daar maar gerust in.paul schreef: ↑5 maart 2019, 11:32 sommige banken zetten in hun overeenskomst, "eenheid van rekeningen" en die kunnen het dus bijgevolg willekeurig van elk van je rekeningen afhalen als je onder nul staat.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Nulstelling hangt van het bedrag af, bij ING: alles onder de 3000 euro, een keer per jaar aan te zuiveren, alles boven de 3000 euro om de 3 jaar (staat op hun site). Volgens mij is alles onder de 1249 euro om de 3 maanden, maar ING lijkt dit product niet aan te bieden.ludo schreef: ↑5 maart 2019, 14:52 Als je die VISA NIET had, en toch gebeten was op die aankoop,had je het geld van je spaar moeten nemen.
Als je het geld hebt op e spaarrekening gebruik je dat o aan te zuiveren, best voor het geld van je zichtrekening gaat. Ik snap niet dat je daarover gaat twijfelen ...
Ofwel heb je het geld en voorkom je dat je in het rood gaat.
Ofwel heb je het geld niet en moet je niet uitgeven wat je niet hebt.
En als je niet in het eerste vakje past is er maar 1 wijze raad .... geef die visa terug aan de bank en zeg dat het niets voor jou is. Ik snap niet waarom hier veel tijd moet ingestoken worden.
Ofwel heb je het geld en voorkom je dat je in het rood gaat.
Ofwel heb je het geld niet en moet je niet uitgeven wat je niet hebt.
En als je niet in het eerste vakje past is er maar 1 wijze raad .... geef die visa terug aan de bank en zeg dat het niets voor jou is. Ik snap niet waarom hier veel tijd moet ingestoken worden.