De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Kredietwaardigheid van de gemiddelde Amerikaan nog OK?
U.S. credit card balances rose by $26B during the last quarter of 2018 to hit a record $870B as of December and "marks the first time credit card balances re-touched the 2008 nominal peak," according to a Federal Reserve report.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
De ECB blijft dus verder Sinterklaas spelen, paniekvoetbal volgens de ING.
Vraag mij af hoe dit moet eindigen ? Op een Big bang of hebben ze in Frankfurt dan toch de steen der wijzen gevonden ?
En hoe reageren als belegger ? Voldoende goud ? Vrees alleen dat op een dag de ganse santeboetiek zal tenietgaan, euro op kop.
In het verleden zijn al deze spelletjes immers op het failliet van de staat uitgedraaid: munt op nul, schulden ook.
Vraag mij af hoe dit moet eindigen ? Op een Big bang of hebben ze in Frankfurt dan toch de steen der wijzen gevonden ?
En hoe reageren als belegger ? Voldoende goud ? Vrees alleen dat op een dag de ganse santeboetiek zal tenietgaan, euro op kop.
In het verleden zijn al deze spelletjes immers op het failliet van de staat uitgedraaid: munt op nul, schulden ook.
Wie benadrukt alweer -ondertussen sinds jaren- dat Draghi een "kunstmatige" economische
serre in standhoud om de ware problemen te maskeren ?
Inderdaad waar gaat dit eindigen?
serre in standhoud om de ware problemen te maskeren ?
Inderdaad waar gaat dit eindigen?
Japan heeft de afgelopen 30jaar ook overleefd...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Op Fukushima en hun record aantal zelfmoorden na.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Stimulus programma blijft rest van het jaar behouden, doch beurzen onderuit..
Welk verleden en waar ?SparSpaar schreef: ↑7 maart 2019, 17:06 De ECB blijft dus verder Sinterklaas spelen, paniekvoetbal volgens de ING.
ik zie niet in wat er sinterklaas is aan een negatieve rente voor banken
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je kan eens googelen op een document van BCG (Boston Consulting Group) getiteld: Back to MesopotamiaSparSpaar schreef: ↑7 maart 2019, 17:06 De ECB blijft dus verder Sinterklaas spelen, paniekvoetbal volgens de ING.
Was in opdracht van en gepresenteerd aan de Europese Commissie, vlak na financiële crisis, waarin beschreven werd hoe je een algemene schuld verlichting kan organiseren.
In Mesopotamia werd 2000 jaar geleden ook letterlijk de spons geveegd over de klei tabletten met schuld posities.
Mijn conclusie: schulden op LT vast klikken, niet te veel cash, veel aandelen of andere activa, GEEN overheids obligaties, GEEN bank aandelen
@Superbosko
En geen euro's ? (euro op nul, dus schulden op nul).
Lijkt me nog de gemakkelijkste manier. Volgens sommigen zou 'men' reeds jaren streven naar een wereldmunt. Was er hier een tijd geleden geen bericht (Belca, Gvp1 ?) over een complot ?
En geen euro's ? (euro op nul, dus schulden op nul).
Lijkt me nog de gemakkelijkste manier. Volgens sommigen zou 'men' reeds jaren streven naar een wereldmunt. Was er hier een tijd geleden geen bericht (Belca, Gvp1 ?) over een complot ?
Dat is economische geschiedenis. In Frankrijk bv. Maar google eens.nickname schreef: ↑8 maart 2019, 10:23Welk verleden en waar ?SparSpaar schreef: ↑7 maart 2019, 17:06 De ECB blijft dus verder Sinterklaas spelen, paniekvoetbal volgens de ING.
Voor meer daarover kan je ook Debt: the First 5000 Years lezen. Bespreekt naast Mesopotamië nog heel veel andere tijdsperiodes en culturen en hun houding t.o.v. schuld.superbosko schreef: ↑8 maart 2019, 12:20 Je kan eens googelen op een document van BCG (Boston Consulting Group) getiteld: Back to Mesopotamia
Was in opdracht van en gepresenteerd aan de Europese Commissie, vlak na financiële crisis, waarin beschreven werd hoe je een algemene schuld verlichting kan organiseren.
In Mesopotamia werd 2000 jaar geleden ook letterlijk de spons geveegd over de klei tabletten met schuld posities.
Mijn conclusie: schulden op LT vast klikken, niet te veel cash, veel aandelen of andere activa, GEEN overheids obligaties, GEEN bank aandelen
Wat mij daarin vooral opvalt:
- In bijna alle culturen en tijdsvakken werden schuldeisers als even 'moreel verwerpelijk' gezien als schuldenaars. De aanpak van pakweg de Griekse schuldencrisis is naar historische normen zeer uitzonderlijk. Het herschikken of kwijtschelden van schulden was historisch zeer courant, zowel tussen individuen als tussen staat en onderdanen. Het idee dat schulden koste wat kost moeten worden afbetaald is vrij nieuw.
- Het idee dat 'fiatgeld' een nieuwigheid is en dat een systeem gebaseerd rond goud 'normaal' was klopt niet: er zijn historisch evenveel culturen en tijdsperiodes waarin schuldbewijzen en andere fiatinstrumenten couranter waren dan goudmunten. Bovendien waren periodes waarin fiatgeld de boventoon voerde overwegend periodes van stabiliteit en vrede.
- Schuld en fiatgeld zijn ouder dan fysieke munten en ontstonden ook in culturen zonder centraal gezag. De enige voorwaarde voor hun ontstaan is dat er een minimum aan vertrouwen tussen marktdeelnemers (mensen) bestaat; vertrouwen dat kan voortkomen uit familiebanden, een rechtssysteem of gewoon uit culturele normen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat als je naar een soort van reset gaat, niet alleen de euro in bad wordt getrokken.
Maar de euro is inderdaad onstabieler dan bv de usd
Helaas betaal ik alles in euro, dus moet ik euros houden