Holdings
TIP
Re: Holdings
Je moet geen aandelen kopen met de bedoeling ze later weer te verkopen. Buy to own, not to trade.
Wil je op een gegeven moment toch verkopen, dan geef je opnieuw in welke prijs je er minimaal voor wilt hebben. Snel verkopen is dan idd niet mogelijk, maar geen enkele belegger zou zich in de situatie mogen bevinden waarin een snelle verkoop nodig is.
Wat vinden jullie van Brookfield Asset Management (ticker: BAM)? Krijgt veel lof in de Engelse literatuur en kan indrukwekkende historische rendementen voorleggen.
-
- Full Member
Amper een holding bedrijf.
Meeste van hun omzet en winst komt uit management fees van private funds.
Ik merk op hun website inderdaad weinig transparant hoe het vermogen van het bedrijf procentueel verdeeld is over de diverse sectoren waarin men actief is. Iemand wel een diagram, grafiek of overzicht in die zin?
-
- Full Member
Vooral veel vastgoed dus?
Er waait daar precies een nieuwe wind bij Italmobiliare. Gisteren onder torenhoog volume meer dan 4% erbij na resultaten. Resultaten waren gene vette maar de onderwaardering bedraagt meer dan 40%.
Pakketten Mediobanca en Heidelbergcement werden verkocht in 2018 en er werden daar een aantal nieuwe investeringen gedaan.
Pakketten Mediobanca en Heidelbergcement werden verkocht in 2018 en er werden daar een aantal nieuwe investeringen gedaan.
Welke Amerikaanse holdings zijn het volgen waard behalve (het dure) Berkshire Hathaway?
- koendesmet
- Newbie
- Contacteer:
Markel en Danaher vind ik interessant om te volgen in Amerika. Maar of je die echt als holding kunt beschouwen denk ik niet. Enkel de tweede heb ik in bezit. Mooie spreiding alleszins bij Danaher en een lage beta. Bij Markel zit je vooral in de sector van de verzekeringen. Op LT een mooi trackrecord maar op KT iets minder. Alphabet (Google) zie ik trouwens ook steeds meer als een holding...(maar sommigen zullen het hiermee wel niet eens zijn)
Vivendi (Bollore) heeft zijn participatie in Ubisoft vorige week verkocht met een meerwaarde van 1,2 miljard euro.
Volgens Dierickx-Leys noteert Berkshire Hathaway momenteel met een premie van... 43 procent. Daar waag ik me niet aan. Jammer, want de portfolio past helemaal in mijn saaie-aandelen-kraam.
Waardeloos die analyse van Dieriex-Leys.Die 'analist' kent er niks van en lult wat uit zijn nek.In april 2017 had hij een gelijkaardige analyse bij een koers van $165 en daar kleefde ie toen een houden advies op waarna de koers met 35% steeg .
Berkshire is aan de huidige koers één van de koopwaardigste holdings.De I.W. bedraagt volgens de meest recente analyse minstens $250.
Berkshire is aan de huidige koers één van de koopwaardigste holdings.De I.W. bedraagt volgens de meest recente analyse minstens $250.
Een premie op de boekwaarde bedoel je waarschijnlijk.