Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
"Thousands": ochja, op een bevolking van 10.000.000 vind ik dat wel meevallen. De orde van het spaghettimonster telt meer ledencroesus schreef: ↑14 maart 2019, 17:02Heu, wat betreft dat momentum...: vandaag in The Guardian:geebee schreef: ↑14 maart 2019, 09:34
Zoals ik al een tijdje geleden heb voorspeld zal de publieke opinie zich op een bepaald moment keren tegen de klimaatbetogers ... dit soort "verplichtingen" draagt daar zijn steentje toe bij ... tegen de verkiezingsdatum heeft het zijn opgebouwde momentum volledig verloren ... ik zal er alvast niet rouwig om zijn ...
Hundreds of thousands of children are expected to walk out of their classrooms on Friday for a global climate strike amid growing anger at the failure of politicians to tackle the escalating ecological crisis."
"Since then the climate movement has snowballed with schoolchildren on every continent except Antarctica taking part."
"In Belgium, thousands of workers will be striking to join the school students’ protest in locations such as Antwerp, Bruges and Liège, before travelling to Brussels for a large demonstration."
Ik zet alvast geen geld in op jouw voorspelling ;-)
ik ben niet tegen 'een beter klimaat' of dat we daar 'ons best moeten voor doen', maar de titel van dit topic (Klimaathysterie) vind ik zeer goed gekozen. Het lijkt of wij als 21e-eeuwer nu zo snel als mogelijk alles wat de laatste 200 jaar aan evolutie/innovatie hebben gekend terug moeten afzweren en allemaal gaan wonen & leven in een Stad, waar we ons enkel nog te voet & met de fiets mogen verplaatsen binnen een straal van 2 km rondom onze woning. En de enige manier om dat te bekomen zijn het afnemen van voordelen & het opdrijven van belastingen. Lees Groen hun superoplossing: de 'slimme kilometerheffing gaat 2,1 miljard opbrengen, tegenover de 1,1 miljard die de huidige belastingen op in verkeestelling en dergelijke opbrengt'.
Efkes 1 miljard belastingen er bij, & we moeten er blij om zijn!
Hier 500 betogers die betaald worden met belastingsgeld:
https://www.bruzz.be/milieu/gemeente-je ... 2019-03-14
(Ecolo-Groen in de coalitie.)
voila.De_Wouter schreef: ↑14 maart 2019, 17:18Hier 500 betogers die betaald worden met belastingsgeld:
https://www.bruzz.be/milieu/gemeente-je ... 2019-03-14
(Ecolo-Groen in de coalitie.)
500 mensen betaald met het geld dat ik afdraag van mijn loon, zullen daar zonder enig loonverlies een 'leuk dagje' van maken. Van dat volk dat om 8u zal gaan inklokken, hele dag niets doen/betogen, en dan om 17 terug uitklokken.
"Een sterk signaal van onze gemeente".
inklokken
en voor de rest van de dag op café gaan zitten
en dan uitklokken
waar gaan we naartoe .....................
en voor de rest van de dag op café gaan zitten
en dan uitklokken
waar gaan we naartoe .....................
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
"Kafka in Vlaanderen.
Verplicht klimaatspijbelen in Vlaanderen...
Je spijbelt nu als je niet meedoet aan klimaatspijbelen en op school blijft."
Tweet van Geert Noels
Verplicht klimaatspijbelen in Vlaanderen...
Je spijbelt nu als je niet meedoet aan klimaatspijbelen en op school blijft."
Tweet van Geert Noels
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het momentum is dus toch aan het stilvallen zoals hierboven gehoopt :p
Ze schakelen dan maar over op huurlingen (betaald overheidspersoneel) & slaven (gedwongen kinderen) :p
Enige waar ik blij mee ben: dat Groen met hun fameuze plan zo veel maand voor de verkiezen bovenkomt. Vele rationele mensen zullen toch twee keer nadenken over de haalbaarheid van al die duizenden nieuwe jobs & miljarden extra belasting.
Want heel veel mensen die voor groen (zouden) stemmen, hebben volgend denkproces doorlopen voor hun weloverwogen keuze:
"Ik ben voor het millieu/klimaat"
"Die partij noemt GROEN, dus die zullen daar voor zijn en dat goed doen"
"Kom, ik stem op GROEN"
Als je dan ziet dat ze als 'oplossing' meteen een miljard extra belastingen voorstellen... zet dat die mensen hopelijk toch eens opnieuw aan het denken.
Ze schakelen dan maar over op huurlingen (betaald overheidspersoneel) & slaven (gedwongen kinderen) :p
Enige waar ik blij mee ben: dat Groen met hun fameuze plan zo veel maand voor de verkiezen bovenkomt. Vele rationele mensen zullen toch twee keer nadenken over de haalbaarheid van al die duizenden nieuwe jobs & miljarden extra belasting.
Want heel veel mensen die voor groen (zouden) stemmen, hebben volgend denkproces doorlopen voor hun weloverwogen keuze:
"Ik ben voor het millieu/klimaat"
"Die partij noemt GROEN, dus die zullen daar voor zijn en dat goed doen"
"Kom, ik stem op GROEN"
Als je dan ziet dat ze als 'oplossing' meteen een miljard extra belastingen voorstellen... zet dat die mensen hopelijk toch eens opnieuw aan het denken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog ééntje van Twitter:
“Eerst kwamen ze voor de bedrijfswagens. Ik protesteerde niet want ik had er geen. Toen de aanvullende pensioenen. Idem. Toen de belastingvrije onkostenvergoedingen. Weer idem. Toen ze tenslotte voor mijn loon kwamen was er niets meer over”
“Eerst kwamen ze voor de bedrijfswagens. Ik protesteerde niet want ik had er geen. Toen de aanvullende pensioenen. Idem. Toen de belastingvrije onkostenvergoedingen. Weer idem. Toen ze tenslotte voor mijn loon kwamen was er niets meer over”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Lees dan maar eens de commentaren op HLN, Knack, Nieuwsblad en andere krantensites - waar je de onderstroom van wat leeft onder de Vlaming perfect kan volgen - over de "verplichte" aanwezigheid van leerlingen van bepaalde scholen op weer een of andere klimaatbetoging.
Jij hoeft geen geld in te zetten op mijn voorspelling, ik zou het in bitcoins zetten, naar het schijnt is dat een goede investering ... en ook goed voor het milieu
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gisteren een reisje naar de zon geboekt, normaliter gaan we met de trein naar Zaventem maar geheel toevallig vroeg de reisagent of we vervoer heen/terug naar de luchthaven wensten: kostprijs: 50,00 € (heen+terug, voor allebei). Tevens zal de wagen enkel voor ons beiden gebruikt worden - dus geen extra passagiers.
Als ik met de trein ga kost dit 16,6€*4 = 66.4€ en dan moet ik zelf nog heen/terug naar station op 4km. Wetende dat het treinticket dan nog behoorlijk gesponsord wordt door de belastingbetaler ...
Wat kan men hieruit besluiten?
- Het reisbureau verkoopt met verlies?
- Het reisbureau kan niet rekenen?
- Ik wordt opgehaald door een paard of kameel en niet door een gemotoriseerd voertuig?
- Chauffeurs zijn onderbetaald?
- Taksen op wagens/brandstof zijn te laag vermits de trein duurder is?
- NMBS is hopeloos inefficiënt als bedrijf?
- Als iedereen de werkelijke kost van een treinticket zelf zou moeten betalen gaat niemand nog met de trein?
Als ik met de trein ga kost dit 16,6€*4 = 66.4€ en dan moet ik zelf nog heen/terug naar station op 4km. Wetende dat het treinticket dan nog behoorlijk gesponsord wordt door de belastingbetaler ...
- Het reisbureau verkoopt met verlies?
- Het reisbureau kan niet rekenen?
- Ik wordt opgehaald door een paard of kameel en niet door een gemotoriseerd voertuig?
- Chauffeurs zijn onderbetaald?
- Taksen op wagens/brandstof zijn te laag vermits de trein duurder is?
- NMBS is hopeloos inefficiënt als bedrijf?
- Als iedereen de werkelijke kost van een treinticket zelf zou moeten betalen gaat niemand nog met de trein?
Ik zie hier wat berekeningen passeren ivm km rijden.
Ook belangrijk: de armsten die met de vervuilenste wagen rondcrossen, zullen via de sociale herverdeelsleutel geen km-belasting moeten betalen. Dus doe er maar een snel 15-30%extra bij voor degenen die sponsoren. Denk dat je al snel aan gemiddeld 10cent zal zitten. Voor pakweg 15.000 km / jaar kan dat tellen.
Ook belangrijk: de armsten die met de vervuilenste wagen rondcrossen, zullen via de sociale herverdeelsleutel geen km-belasting moeten betalen. Dus doe er maar een snel 15-30%extra bij voor degenen die sponsoren. Denk dat je al snel aan gemiddeld 10cent zal zitten. Voor pakweg 15.000 km / jaar kan dat tellen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik dacht dat dit zou ingevoerd worden om de vervuiling tegen te gaan. Op de binnenwegen ga je meer vervuilen (steeds stopen en aanzetten) dan op de snelweg.dw schreef: ↑14 maart 2019, 15:19Je voorbeelden zijn niet representatief voor de gemiddelde Belg, die op 20 km van zijn/haar werk woont (zie https://www.jobat.be/nl/artikels/hoe-la ... zijn-werk/ ). Bovendien zal een flink stuk van die 20 km niet over autosnelwegen zijn, maar over lokale baantjes.
Neem even 40 km heen en terug aan, waarvan 20 km op de snelweg. Zelfs in de spits komt dat in jouw scenario neer op een 120 euro per maand als je echt elke dag per auto gaat. Een paar dagjes per week per elektrische fiets en je hebt de heffing al meer dan terug
Wat een zever allemaal. Sommigen wonen ook ver van hun werk omdat bedrijven zich verplaatsen (omdat ze samen smelten, omdat ze hun activiteiten in die regio niet mogen verder zetten of uitbreiden, ...) Sommigen wonen in een 'gat' omdat ze dichter bij de natuur staan, omdat de partner daar werkt, omdat..., omdat ...dw schreef: ↑14 maart 2019, 15:19Wie zeer ver van zijn/haar werk woont en dagelijks zeer lange trajecten doet, is veelal iemand die ofwel enorm gehecht is aan het boerengat waar hij/zij woont of iemand die echt zijn droomjob doet en daarvoor ver wilt pendelen. Beide zijn groepen die een bewuste keuze hebben gemaakt en daar in mijn ervaring ook voor zullen betalen als het moet.
Niet iedereen heeft de luxe om dicht bij z'n werk te wonen. Het klinkt erg hautain te stellen dat ze die mensen maar extra op kosten moeten jagen want ze hebben het zelf gezocht om zover van het werk te wonen.
Binnenkort ga je nog pleiten dat je dan maar een partner op het werk moet zoeken om die verplaatsingen te minimaliseren. Sorry hoor.
Verder klopt uw stelling langs geen kanten ivm met elektrisch rijden. Niet iedereen kan zich zomaar 'iets' elektrisch aanschaffen, daarvoor is de capaciteit niet voldoende.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ze denken dat inderdaad, maar ze denken dat verkeerd want openbaar vervoer is hier quasi nihil en een beetje winkel ruim 10 kilometer van hier, dan nog langs een drukke weg met snel verkeer, daar ga ik niet op fietsen. Alhoewel het nu het momentum voor groen is, vrees ik dat ze dus opnieuw in eigen voet gaan schieten en het milieu-draagvlak terug zal afkalven.
contextbinder schreef: ↑14 maart 2019, 19:46
- Het reisbureau verkoopt met verlies? nee
- Het reisbureau kan niet rekenen? jawel
- Ik wordt opgehaald door een paard of kameel en niet door een gemotoriseerd voertuig? nee
- Chauffeurs zijn onderbetaald? ja en nee
- Taksen op wagens/brandstof zijn te laag vermits de trein duurder is? nee
- NMBS is hopeloos inefficiënt als bedrijf? ja
ja
Nu weet ik niet van waar je opgehaald en naar waar je gebracht wordt, maar € 25/traject kan nooit de werkelijke kostprijs zijn. Hoe kan dit dan wel? 1. Als ze jou afzetten hebben ze wellicht wel weer een aankomst en rijden ze niet leeg terug 2. een deel van de kostprijs van je traject gaat af van de marge van het reisbureau/touroperator. Als die reis in een bepaalde prijscategorie valt, dan valt dit onder de noemer van service (lees: een visje als aas gebruiken om een grotere vis te vangen).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zou het geen haalbare kaart zijn voor iedereen om bvb te streven naar een wegennet zonder verkeersdrempels, wegversmallingen, as -verschuivingen.
- Goedkopere wegen (zowel aanleg als onderhoud) of betere wegen voor dezelfde prijs (aangepaste oversteekplaatsen, fietspaden etc.)
- Minder verbruik
- Minder frustratie
- Minder slijtage
Zijn veiligheidsproblemen op te lossen met een afgestemd beleid? Wat mij betreft zeer zeker - maar ben geen verkeersdeskundige uiteraard.
- Goedkopere wegen (zowel aanleg als onderhoud) of betere wegen voor dezelfde prijs (aangepaste oversteekplaatsen, fietspaden etc.)
- Minder verbruik
- Minder frustratie
- Minder slijtage
Zijn veiligheidsproblemen op te lossen met een afgestemd beleid? Wat mij betreft zeer zeker - maar ben geen verkeersdeskundige uiteraard.
Afkoeling van het klimaat geslaagd !
De droom van Anuna. Uiterst links die trol van Groen.
De droom van Anuna. Uiterst links die trol van Groen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.