zeezoutjes versus de bel20 tracker
TIP
Re: zeezoutjes versus de bel20 tracker
Dat met die sleutel werkt wel, maar dan ga je er vanuit dat hier een melding gepost wordt. Dan kan je net zo goed de actieve onderwerpen in 't oog houden.
'k Heb het anders opgelost : De pagina zit ondertussen in een map met sites die ik 1x/maand check. Zo kan ik het alsnog opvolgen.
Dit lukt als je bij Bookmarks kan Abonneren. Maar dat is op deze pagina niet het geval. RSS's lukken dus niet.
'k Heb het anders opgelost : De pagina zit ondertussen in een map met sites die ik 1x/maand check. Zo kan ik het alsnog opvolgen.
Veel nieuws zal er wel niet meer te rapen vallen. Nu de uitgesproken stierenmarkt op zijn einde is gekomen is het veel moeilijker geworden om uit te pakken met knalresultaten.
Geef toe, over je verliezen posten is nu niet meteen het leukste om te doen he .
Geef toe, over je verliezen posten is nu niet meteen het leukste om te doen he .
Waarom zou er niet gepost worden over verliezen? Denk dat iedereen vorig jaar ergens verlies heeft geleden. Ik met amg, x fab en recticel.
Worden de Excel bestanden eigenlijk nog geupdate?
jensen group laat dividend onveranderd
voldoet dus niet meer voor de zeezoutjes groei portefeuille.
eerste reserve Ter Beke publiceert pas op 1 maart resultaten.
Daarom even een truckje bovenhalen
morgen aan openingskoers jensen => Retail Estates
daardoor tijdelijk 5 ipv 4 GVV in de portefeuille
als terbeke dividend verhoogt vliegt dan de laagst gerangschikte GVV uit de zeezout groei portefeuille en zijn ze terug met 4
vermoedelijk Lease Invest.
in de zeezout classic portefeuille blijft jensen voorlopig aanwezig. Daar kan één dividend status quo over het hoofd gezien worden.
voor de rest hebben alle zeezoutje tot heden gedaan wat ze moeten doen, dividendje verhoogd.
meer moet dat niet zijn
oepsie misgekeken Retail estate zit al in de groei versie niet in de classic versie , dus jensen werd niet vervangen door Retail estate , maar wordt vervangen door Immobel. (dat wel in de classic versie zat maar nog niet in de groei)
misschien toch eens tot één portefeuille komen , verschillen zijn klein in inhoud en resultaat.
of IDWA kopen natuurlijk
voldoet dus niet meer voor de zeezoutjes groei portefeuille.
eerste reserve Ter Beke publiceert pas op 1 maart resultaten.
Daarom even een truckje bovenhalen
morgen aan openingskoers jensen => Retail Estates
daardoor tijdelijk 5 ipv 4 GVV in de portefeuille
als terbeke dividend verhoogt vliegt dan de laagst gerangschikte GVV uit de zeezout groei portefeuille en zijn ze terug met 4
vermoedelijk Lease Invest.
in de zeezout classic portefeuille blijft jensen voorlopig aanwezig. Daar kan één dividend status quo over het hoofd gezien worden.
voor de rest hebben alle zeezoutje tot heden gedaan wat ze moeten doen, dividendje verhoogd.
meer moet dat niet zijn
oepsie misgekeken Retail estate zit al in de groei versie niet in de classic versie , dus jensen werd niet vervangen door Retail estate , maar wordt vervangen door Immobel. (dat wel in de classic versie zat maar nog niet in de groei)
misschien toch eens tot één portefeuille komen , verschillen zijn klein in inhoud en resultaat.
of IDWA kopen natuurlijk
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ter Beke houdt het dividend status quo dus geen opname in de zeezoutjes
vgp verhoogt dividend en voldoet ruim aan de regels om opgenomen te worden.
ééntje in betekent ook ééntje uit.
Keuze valt op ontex, resultaten volgen volgende week, analisten gaan er vanuit dat dividend niet zal toenemen, zeezout dus ook.
nog enkele resultaten te gaan
uitkijken naar fluxys als mogelijk zeezoutje, wat econocom met dividend doet,
retail estates heeft forste dividendverhoging al in vooruitzicht gesteld
in de classic portefeuille zitten ze nog niet, plaatsjes zijn duur, ASC en WDP, LEAS en HOMI
Iemand zal plaatsje moeten afstaan.
files ook opgeladen naar one drive.
BASF wordt opgenomen bij de international zeezoutjes, denk eraan om ze ook effectief te kopen, ondanks voornemen om enkel nog NL/BE aandelen te kopen.
BAM , Peugeot, Severn Trent, LMVH, ASML zelfs AMG hebben potentieel om opgenomen te worden.
vgp verhoogt dividend en voldoet ruim aan de regels om opgenomen te worden.
ééntje in betekent ook ééntje uit.
Keuze valt op ontex, resultaten volgen volgende week, analisten gaan er vanuit dat dividend niet zal toenemen, zeezout dus ook.
nog enkele resultaten te gaan
uitkijken naar fluxys als mogelijk zeezoutje, wat econocom met dividend doet,
retail estates heeft forste dividendverhoging al in vooruitzicht gesteld
in de classic portefeuille zitten ze nog niet, plaatsjes zijn duur, ASC en WDP, LEAS en HOMI
Iemand zal plaatsje moeten afstaan.
files ook opgeladen naar one drive.
BASF wordt opgenomen bij de international zeezoutjes, denk eraan om ze ook effectief te kopen, ondanks voornemen om enkel nog NL/BE aandelen te kopen.
BAM , Peugeot, Severn Trent, LMVH, ASML zelfs AMG hebben potentieel om opgenomen te worden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bedankt @zeezout
econocom dividend status quo
dus morgen aan openingskoers uit de zeezoutjes groei,
atenor neemt plaatsje in.
in de zeezoutjes classic blijven ze voorlopig in. samen met jensen group 2de deliberatie van het jaar
misschien vliegen ze er toch nog uit voor resilux, recitel, lotus
heel wat kandidaten voor de laatste plaatsjes.
nog even wachten op sofina, miko, en fluxys
dus morgen aan openingskoers uit de zeezoutjes groei,
atenor neemt plaatsje in.
in de zeezoutjes classic blijven ze voorlopig in. samen met jensen group 2de deliberatie van het jaar
misschien vliegen ze er toch nog uit voor resilux, recitel, lotus
heel wat kandidaten voor de laatste plaatsjes.
nog even wachten op sofina, miko, en fluxys
atenor zat al in de zeezout classics, is recticel geworden de vervanger van econocom
eerste kwartaal zit er op,
dividend aankondingingen Belgische aandelen prima, heel wat extra aandelen die in aanmerking komen.
ga in de groei portefeuille colruyt en atenor vervangen door lotus en miko
zowel classic als groei zitten dit jaar boven 15% en laten tracker 13% achter zich.
Groei bereikt all time high.
op naar het volgende kwartaal. Colruyt en gimv resultaten. Gimv zou met een dividend stijging in de classic portefeuille kunnen komen.
dividend aankondingingen Belgische aandelen prima, heel wat extra aandelen die in aanmerking komen.
ga in de groei portefeuille colruyt en atenor vervangen door lotus en miko
zowel classic als groei zitten dit jaar boven 15% en laten tracker 13% achter zich.
Groei bereikt all time high.
op naar het volgende kwartaal. Colruyt en gimv resultaten. Gimv zou met een dividend stijging in de classic portefeuille kunnen komen.
files updated na Q2
classic dit jaar +20,45% groei 19,79% tracker bel20 +12,20 %
Colruyt terug in de classic (voor jensen group)
in de versie zonder dividenden en kosten, met een langere historiek hier
JENSEN => Lotus
Noot : Ambitie van de Zeezoutjes is om aan te tonen dat je ook zonder huiswerk te maken je met simpele belgische aandeeltjes een mooi rendement kunt halen gewoon door paar simpele regeltjes te volgen en je door weer en wind aan je strategie te houden.
Ambitie is niet om te bewijzen dat deze strategie de beste is, dat is ze ook niet.
Voel me er zelf al 25 jaar goed bij, als ik ooit verander van strategie zal het een nog simpeler strategie zijn.
100 % IDWA bijvoorbeeld. Vermoedelijk haal je met IDWA gelijkaardige of zelf betere resultaten, ga dat eens uitrekenen als ik veel tijd (en goesting heb.
geniet van de zomer en tot in september
classic dit jaar +20,45% groei 19,79% tracker bel20 +12,20 %
Colruyt terug in de classic (voor jensen group)
in de versie zonder dividenden en kosten, met een langere historiek hier
JENSEN => Lotus
Noot : Ambitie van de Zeezoutjes is om aan te tonen dat je ook zonder huiswerk te maken je met simpele belgische aandeeltjes een mooi rendement kunt halen gewoon door paar simpele regeltjes te volgen en je door weer en wind aan je strategie te houden.
Ambitie is niet om te bewijzen dat deze strategie de beste is, dat is ze ook niet.
Voel me er zelf al 25 jaar goed bij, als ik ooit verander van strategie zal het een nog simpeler strategie zijn.
100 % IDWA bijvoorbeeld. Vermoedelijk haal je met IDWA gelijkaardige of zelf betere resultaten, ga dat eens uitrekenen als ik veel tijd (en goesting heb.
@Zeezout
Bewonder steeds opnieuw je doorzicht. Had op je aanraden Barco gekocht maar helaas kort daarop opnieuw verkocht wegens daling. Stop loss weet je wel. Heb dit mij ondertussen grondig beklaagd. Vraag me af wat Lotus en Flyxus gaan doen.
Bewonder steeds opnieuw je doorzicht. Had op je aanraden Barco gekocht maar helaas kort daarop opnieuw verkocht wegens daling. Stop loss weet je wel. Heb dit mij ondertussen grondig beklaagd. Vraag me af wat Lotus en Flyxus gaan doen.
Bedankt zeezout. Ik zie dat KBC verder opgang maakt in je rangschikking. Is er een reden dat je KBC Ancora niet eveneens opvolgt? (zoals Solvay+Solvac)
Ik vermoed dat het antwoord is: turbo's. Al kan je KBC Ancora zelf als een turbo op KBC beschouwen, maar dan een distribuerende.
Ik vermoed dat het antwoord is: turbo's. Al kan je KBC Ancora zelf als een turbo op KBC beschouwen, maar dan een distribuerende.
Luiheid
KBC Ancora heeft een stijgend dividend en volgens de analisten zal het blijven stijgen.
Dus yep zal het in de lijst opnemen.
zeezout score is ongeveer gelijk met die van KBC,
Voorlopig blijft KBC in de portefeuilles, het is de éné of de andere.
Noot : Ik heb nooit BARCO of eender welk aandeel aangeraden hier.
Ik ken niks van individuele aandelen.
Mijn ervaring leert me dat een portefeuille Belgische aandelen met stijgende dividenden een degelijk rendement neerzette de afgelopen 25 jaar. En dat het gemiddeld opbrengt om aandelen te verkopen wanneer dividend niet meer stijgt/daalt en te vervangen door een ander aandeel met stijgende dividenden.
De individuele aandelen in de portefeuille bewegen in alle mogelijke richtingen.
KBC Ancora heeft een stijgend dividend en volgens de analisten zal het blijven stijgen.
Dus yep zal het in de lijst opnemen.
zeezout score is ongeveer gelijk met die van KBC,
Voorlopig blijft KBC in de portefeuilles, het is de éné of de andere.
Noot : Ik heb nooit BARCO of eender welk aandeel aangeraden hier.
Ik ken niks van individuele aandelen.
Mijn ervaring leert me dat een portefeuille Belgische aandelen met stijgende dividenden een degelijk rendement neerzette de afgelopen 25 jaar. En dat het gemiddeld opbrengt om aandelen te verkopen wanneer dividend niet meer stijgt/daalt en te vervangen door een ander aandeel met stijgende dividenden.
De individuele aandelen in de portefeuille bewegen in alle mogelijke richtingen.
Dag Zeezout. Bedankt voor je knappe werk.zeezout schreef: ↑1 juli 2019, 09:47
Zelf volg ik in grote lijnen de bogleheads filosofie dus ik vind het interessant dat je de vergelijking maakt met IWDA.
Als ik ooit de overstap naar individuele aandelen maak zou ik dat ook willen doen met een minimum aan huiswerk. Echter, als ik jou analyse goed interpreteer is het moeilijk om de IWDA index te verslaan terwijl een afwijkende strategie wel meer inspanning vraagt.
Daarenboven heb je met enkel Belgische aandelen minder geografische diversificatie. Ik vermoed dat je meer risico loopt op een structurele underperformance? Bijvoorbeeld bij een langdurige regeringscrisis in België of een harde Brexit, om maar twee factoren te noemen? Of schat ik dat diversificatierisico slecht in? Ik weet dat enkele forumleden net beweren dat het diversificatierisico kleiner is als je geen random set aan bedrijven selecteert. En bovendien dat veel bedrijven internationaal georiënteerd zijn dus dat je op die manier sowieso internationale spreiding hebt.
Gegeven mijn eerste bedenking (en eventueel de tweede): zou je iemand aanraden de overstap te maken van IWDA naar (Belgische) individuele aandelen? Het feit dat je dit al 25 jaar doet en nog niet bent overgestapt naar IWDA doet me vermoeden dat je toch nog net iets meer in jouw strategie gelooft?