Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
Alive, dank u.pietpiraat schreef: ↑6 november 2018, 14:14 hoe zou het zijn met onze vriend zao ?
maak me wat zorgen
Druk bezig met wat er gebeurt op de markten, ipv op forums rond te hangen :-) Afin ik lees vanop afstand mee.
Niet eens toegewezen
Twee geschreven puts zijn vandaag afgelopen. De laatste paar weken fluctueerde de koers van het onderliggende aandeel rond de uitoefeningskoers van de opties. Vandaag werd afgeklokt op 30 cent beneden de strike. Het geld stond klaar op de rekening voor de toewijzing van de aandelen... maar de optiehouder vond het blijkbaar niet eens de moeite.
Re: Alles over opties: PUTS & CALLS, kopen en/of schrijven
Sommige banken rekenen dit af tijdens het weekend. Bij Binck is dit bijvoorbeeld rond het middaguur op zaterdag.
Bij de meeste brokers is er een 'proprietary exercise'. Zelfs als de onderliggende optiehouder NIET uitoefent kan de broker VOOR EIGEN REKENING wél uitoefenen.
Niet veel mensen weten dit.
Bij de meeste brokers is er een 'proprietary exercise'. Zelfs als de onderliggende optiehouder NIET uitoefent kan de broker VOOR EIGEN REKENING wél uitoefenen.
Re: Niet eens toegewezen
opgelet, europa wordt meestal maar op zaterdag afgerekend, USA kan tot na weekend.Zwygymor schreef: ↑16 maart 2019, 00:45 Twee geschreven puts zijn vandaag afgelopen. De laatste paar weken fluctueerde de koers van het onderliggende aandeel rond de uitoefeningskoers van de opties. Vandaag werd afgeklokt op 30 cent beneden de strike. Het geld stond klaar op de rekening voor de toewijzing van de aandelen... maar de optiehouder vond het blijkbaar niet eens de moeite.
Als je maar 30 cent onder je strike uitkwam, kan je voor paar luttele euros waarschijnlijk sluiten, was dat niet beter? Nu heb je even onzekerheid.
Re: Niet eens toegewezen
Juist: zonet toch toegewezen. Van 'proprietary exercise' had ik inderdaad nog niet gehoord. Voor een privé optiehouder zou de transactiekost+beurstax een behoorlijke hap van de restwaarde weggevreten hebben.Poldermol schreef: ↑16 maart 2019, 01:24 Sommige banken rekenen dit af tijdens het weekend. Bij Binck is dit bijvoorbeeld rond het middaguur op zaterdag.
Na het leveren van dezelfde aandelen bij toewijzing van een covered call twee jaar geleden was ik met een micro-positie blijven zitten.