Tijdelijke wagen voor 3 maand: wat is het goedkoopst?
Tijdelijke wagen voor 3 maand: wat is het goedkoopst?
Wegens vaderschapsverlof heb ik voor 3 maand een tijdelijke wagen nodig (zal mijn bedrijfswagen vermoedelijk niet mogen houden in die periode).
Wat zou de goedkoopste oplossing zijn:
- huren van een wagen voor 3 maand (waar kan ik dan het beste huren?)
- kopen van een occasiewagen, autoverzekering nemen en na 3 maand terug verkopen
- andere suggesties?
- kopen van een occasiewagen, autoverzekering nemen en na 3 maand terug verkopen
- andere suggesties?
Laatst gewijzigd door gerd op 5 oktober 2008, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tijdelijke wagen voor 3 maand: wat is het goedkoopst?
Ik denk dat het het best is dat je een occasie koopt, huren zal zeker duurder zijn (tenzij je enkel een auto huurt als je hem echt nodig hebt, hangt ervan af hoe vaak je hem nodig hebt).
Ik weet niet of openbaar vervoer mogelijk is? Je kan anders een abonnement nemen voor 3 maanden, zal zeker goedkoper zijn dan een auto voor 3 maanden.
Ik weet niet of openbaar vervoer mogelijk is? Je kan anders een abonnement nemen voor 3 maanden, zal zeker goedkoper zijn dan een auto voor 3 maanden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
woon op het platteland, openbaar vervoer is geen optie
Kan je een autoverzekering nemen voor 3 maand of is dat onmiddelijk 1 jaar?
Ik denk dat dit altijd per jaar is. Nu je kan wel vragen naar een verzekering waarbij je zegt dat je minder dan 10000 km op een jaar zal rijden, hangt er ook weer vanaf hoeveel je gaat rijden op die 3 maanden
Normaal is zo'n verzekering een pak goedkoper. Eens binnenspringen bij enkele verzekeraars zal verlichting brengen...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
ik denk dat het het meest interessante is een vergoeding te betalen aan je werkgever voor die periode. Het is het simpelste voor beide partijen en voor jou beslist het goedkoopste. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je werkgever precies tijdens die maanden je wagen voordelig aan iemand anders kan uitbesteden. Vergeet niet:gerd schreef: (zal mijn bedrijfswagen vermoedelijk niet mogen houden in die periode).
suggesties?
- bedrijfswagen is een verdoken loon, dus je werkgever doet dit niet uit sympathie of medelijden of zo
- de gevolgen voor je verzekeringpremie correct in te schatten. Mijn eigen ervaring: ik had meer dan 1 miljoen km ongevalvrij gereden met firmawagens en als ik mijn eigen verzekering ging afsluiten golden noch de ongevalvrije km's noch de 20 jaar ongeval rijden mee en moest noodgedwongen herbeginnen aan de hoogste bonus malus.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ik vermoed dat je een verzekeringspremie voor 1 jaar zal moeten betalen, maar dat je na de verkoop van de wagen en het opzeggen van de verzekering een stuk kan terugkrijgen.gerd schreef: woon op het platteland, openbaar vervoer is geen optie
Word je op je werk vervangen door een tijdelijke kracht of niet? Want als je niet vervangen word hebben ze je bedrijfswagen ook niet nodig en kan je een overeenkomst maken dat ze je deze laten gebruiken mits het doorfacturen van het voordeel.
Bedankt voor de reacties iedereen.
Indien ik toch de bedrijfswagen kan overnemen. Wat zou een billijke vergoeding kunnen zijn? Bestaan hier (wettelijke) regels rond?
Tijdens vaderschapsverlof krijg je geen loon. Zoals je zegt: bedrijfswagen = verdoken loon, dus vrees ik dat bedrijfsleider zal zeggen dat ik er geen recht op heb.centenkliever schreef: ik denk dat het het meest interessante is een vergoeding te betalen aan je werkgever voor die periode. Het is het simpelste voor beide partijen en voor jou beslist het goedkoopste. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je werkgever precies tijdens die maanden je wagen voordelig aan iemand anders kan uitbesteden. Vergeet niet:
- bedrijfswagen is een verdoken loon, dus je werkgever doet dit niet uit sympathie of medelijden of zo
- de gevolgen voor je verzekeringpremie correct in te schatten. Mijn eigen ervaring: ik had meer dan 1 miljoen km ongevalvrij gereden met firmawagens en als ik mijn eigen verzekering ging afsluiten golden noch de ongevalvrije km's noch de 20 jaar ongeval rijden mee en moest noodgedwongen herbeginnen aan de hoogste bonus malus.
Indien ik toch de bedrijfswagen kan overnemen. Wat zou een billijke vergoeding kunnen zijn? Bestaan hier (wettelijke) regels rond?
Een kleine wagen huren kost tussen de 500 en 1000 euro per maand.gerd schreef:
Ik zou het toch maar aan de "baas" vragen, wanneer de wagen 3 maanden stil staat moet de batterij waarschijnlijk vervangen worden (= extra motivatie
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Geef je tankkaart terug maar vraag om de auto te mogen blijven gebruiken.
Waarschijnlijk staat die auto anders toch maar op de parking.
Succes
tips:
* ook de afhouding door de werkgever inzake voordeel in natura (afhankelijk van afstand woon-werk) zeker in de gaten houden op jaarbasis (want met 3 maand vaderschapsverlof...)
* in de berekeningen eveneens, ingeval u daarvan gebruik zou maken, de aftrek via werkelijke beroepskosten bekijken voor uw belastingen 2008
* ingeval je zou opteren voor blijvend gebruik van bedrijfswagen: goed de kleine lettertjes lezen naar aansprakelijkheid bij ongevallen in die 3 maanden ...
olleke
* ook de afhouding door de werkgever inzake voordeel in natura (afhankelijk van afstand woon-werk) zeker in de gaten houden op jaarbasis (want met 3 maand vaderschapsverlof...)
* in de berekeningen eveneens, ingeval u daarvan gebruik zou maken, de aftrek via werkelijke beroepskosten bekijken voor uw belastingen 2008
* ingeval je zou opteren voor blijvend gebruik van bedrijfswagen: goed de kleine lettertjes lezen naar aansprakelijkheid bij ongevallen in die 3 maanden ...
olleke
Heb je bij de ontvangst van de wagen geen "car policy" of iets dergelijk moeten ondertekenen ? In een groot bedrijf zal dit allemaal wel geregeld zijn, meestal staat er dan iets in zoals "bij afwezigheid van meer dan x maanden moet de wagen terug binnengeleverd worden". In een klein bedrijf kan je normaal makkelijk iets regelen.
Spreek er gewoon eens over met je werkgever ! Een wagen die 3 maanden op de parking staat, kost hen ook alleen maar geld. Een (gedeeltelijke) doorfacturatie van de leasing-kost is voor beide partijen de meest voordelige oplossing.
Spreek er gewoon eens over met je werkgever ! Een wagen die 3 maanden op de parking staat, kost hen ook alleen maar geld. Een (gedeeltelijke) doorfacturatie van de leasing-kost is voor beide partijen de meest voordelige oplossing.
Re: cambio?
wagen overnemen kan blijkbaar enkel als ik ook de leasingkost betaal voor die maanden :-(
wie heeft er ervaring met www.cambio.be autodelen? dat lijkt me eventueel ook een oplossing voor die paar dagen in de week dat ik een auto nodig heb
wie heeft er ervaring met www.cambio.be autodelen? dat lijkt me eventueel ook een oplossing voor die paar dagen in de week dat ik een auto nodig heb
Als je op het platteland woont is cambio ook geen oplossing vrees ik.
Je moet naar standplaats om de auto te gaan afhalen etc . . ., en bij mijn weten zijn er enkel standplaatsen in de steden.
Je moet naar standplaats om de auto te gaan afhalen etc . . ., en bij mijn weten zijn er enkel standplaatsen in de steden.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
-
- Full Member
- Contacteer:
Zoek een autodeelgroep die zijn er ook op het platte land en met een beetje moeite raak je ook op het platte land waar ook altijd bussen en treinen rijden ook overal. Combinatie trein, tram, bus en te voet en met de fiets. Er bestaat ook zo iets als een belbus. Als je verlof hebt heb je meer tijd dus moet dit je ook lukken. Mensen zeggen altijd dat het op het platte land niet kan, dit kan wel je moet alleen wat meer moeite doen. Doe ik al lang en ken zo verschillende mensen. Ken iemand die van op het platte land elke dag gaat werken met openbaar vervoer 2.5 uur op en 2.5u terug. Dus het kan.
Als je het zo stelt dan kan alles natuurlijk, het hangt er allemaal vanaf waarvoor de vraagsteller de auto gedurende de periode van zijn vaderschapsverlof gaat gebruiken.centjessparen schreef: Zoek een autodeelgroep die zijn er ook op het platte land en met een beetje moeite raak je ook op het platte land waar ook altijd bussen en treinen rijden ook overal. Combinatie trein, tram, bus en te voet en met de fiets. Er bestaat ook zo iets als een belbus. Als je verlof hebt heb je meer tijd dus moet dit je ook lukken. Mensen zeggen altijd dat het op het platte land niet kan, dit kan wel je moet alleen wat meer moeite doen. Doe ik al lang en ken zo verschillende mensen. Ken iemand die van op het platte land elke dag gaat werken met openbaar vervoer 2.5 uur op en 2.5u terug. Dus het kan.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder