GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
"Vastgoedfondsen kloppen vastgoedaandelen op lange termijn" - https://www.tijd.be/markten-live/fondse ... 08305.html
Koopjesperiode Belgische GVV voorbij
Belgische GVV hebben er een sterk beursparcours opzitten de laatste paar weken. De koopjesperiode is voorbij volgens deze blog.
Belgische GVV hebben er een sterk beursparcours opzitten de laatste paar weken. De koopjesperiode is voorbij volgens deze blog.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@Pol,
Ik zou even willen reageren op je volgende artikel over ECMPA op S.A.:
"It Could Be Time To Buy This 8% Yielder, But There's A Caveat"
en meer bepaald op volgende stukje in italic:
"I do like Eurocommercial’s assets and core focus on the Netherlands, France, Italy and Belgium (since the purchase of the Woluwe mall) but I’m still not convinced about the valuations used to determine the fair value of the assets (especially after seeing how the value of the recently acquired Woluwe mall jumped from 453M EUR in June to 555M EUR in December compared to an effective purchase price of 468M EUR. I don’t think seller AG Insurance was so stupid to sell the property almost 100M EUR below the current ‘fair value’)."
Er is wel degelijk een verantwoorde verklaring voor deze jump in de Woluwe-waardering: in de PR van 15/01/2019 meldt ECMPA dat het nog 6 extra shops en de Match-supermarkt (samen goed voor in totaal 11.000m²) heeft verworven. Die verwerving vond nog plaats in 2018. De Woluwe-waardering die je in het 1S2018-2019 report ziet (555m€) houdt rekening met die extra verwerving. Deze stelling werd me bevestigd door de ECMPA-IR.
De in hetzelfde PR dd 15/01 aangekondigde deal mbt de resterende 12.000m² verwerving (de Inno-shop) maakt daar overigens nog geen deel van uit omdat die deal nog moet closen.
Ik zou even willen reageren op je volgende artikel over ECMPA op S.A.:
"It Could Be Time To Buy This 8% Yielder, But There's A Caveat"
en meer bepaald op volgende stukje in italic:
"I do like Eurocommercial’s assets and core focus on the Netherlands, France, Italy and Belgium (since the purchase of the Woluwe mall) but I’m still not convinced about the valuations used to determine the fair value of the assets (especially after seeing how the value of the recently acquired Woluwe mall jumped from 453M EUR in June to 555M EUR in December compared to an effective purchase price of 468M EUR. I don’t think seller AG Insurance was so stupid to sell the property almost 100M EUR below the current ‘fair value’)."
Er is wel degelijk een verantwoorde verklaring voor deze jump in de Woluwe-waardering: in de PR van 15/01/2019 meldt ECMPA dat het nog 6 extra shops en de Match-supermarkt (samen goed voor in totaal 11.000m²) heeft verworven. Die verwerving vond nog plaats in 2018. De Woluwe-waardering die je in het 1S2018-2019 report ziet (555m€) houdt rekening met die extra verwerving. Deze stelling werd me bevestigd door de ECMPA-IR.
De in hetzelfde PR dd 15/01 aangekondigde deal mbt de resterende 12.000m² verwerving (de Inno-shop) maakt daar overigens nog geen deel van uit omdat die deal nog moet closen.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Thanks Afro, was inderdaad ook een comment op het artikel. I stand corrected!
Onderliggende mening blijft onveranderd; leuk vastgoed, maar zeker méér dan correct gewaardeerd.
Onderliggende mening blijft onveranderd; leuk vastgoed, maar zeker méér dan correct gewaardeerd.
Zijn er spaargidsers met hoogtevrees na het bekijken van de koersen van WDP en Montea?
Ik zit te denken om een deeltje te verkopen, wie speelt nog met deze gedachte of gaat dit ook effectief doen?
Ik zit te denken om een deeltje te verkopen, wie speelt nog met deze gedachte of gaat dit ook effectief doen?
Heb beide aandelen, en ik denk er niet aan om te verkopen.
De markt proberen timen loopt vaker fout dan goed af.
Eenmaal verkocht, zit je met stress: "Wanneer weer instappen?'
Blijft het stijgen? Dan zit je te vloeken!
Gaat het dalen? Dan zit je te wachten (speculeren) op 'de bodem'!
De markt proberen timen loopt vaker fout dan goed af.
Eenmaal verkocht, zit je met stress: "Wanneer weer instappen?'
Blijft het stijgen? Dan zit je te vloeken!
Gaat het dalen? Dan zit je te wachten (speculeren) op 'de bodem'!
Call me crazy, maar ik beiden bijgekocht. Dat haalt mijn gemiddelde aankoopprijs wel naar omhoog, maar die ligt nog altijd laag genoeg. Uiteraard slechts met kleine bedragen bijgekocht. Mocht het in de komende maanden toch beginnen dalen kan ik mijzelf wijsmaken dat ik goedkoper bijkoop :-)
Het zijn toch vooral dividend betalers, dus die moeten af en toe wat vetgemest worden.
Ik kan enkel over WDP spreken, Montea volg ik niet. Ik reken niet op een serieus prijsval in de nabije toekomst en zie op lange termijn enkel groei dus koop ik gewoon bij, bij kleine prijsdalingen (2-3%).
WDP staat altijd duur, wanneer ik terugzoek in het forum is dat een steeds terugkerende retoriek, dus wachten tot de prijs aanvaarbaar is was in het verleden niet de beste tactiek (verleden zegt natuurlijk niks over de toekomst ).
Stockportfolio is: 59% WDP, 41% Deutsche Bank
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tja, laat je winnaars lopen zou ik zeggen. Ik heb gisteren bijgekocht in VGP aangezien die een hoog groeiritme heeft qua dividend en rental income én aantrekkelijk gewaardeerd blijft. WDP blijft hier een kernpositie en ik zie niet in waarom ik zou willen afbouwen met een yield on cost van 3.40% netto dit jaar.
ik doe nog beter, netto yield op aankoop is bij mij 4,5Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑22 maart 2019, 14:20 WDP blijft hier een kernpositie en ik zie niet in waarom ik zou willen afbouwen met een yield on cost van 3.40% netto dit jaar.
Een klant van me heeft er nog op 36 euro. Die stuurt me nu elk jaar een fles wijn En terecht, goddomme!
Mijn eerste pakket dateert van mei 2012 aan 37,50€ en mijn tweede pakket van eind april 2013 aan 47,74€.... Nadien elk jaar stockdividend gekozen voor het maximum aantal aandelen en momenteel een yield on cost van 6,80% netto. Ik gooi ze dus niet rap buiten....
Mooie succesverhalen!
Ik kan u ook een compleet flopverhaal vertellen hoor Het is niet allemaal het land van melk en honing
Rekenen jullie - bij de allocatie van je portefeuille - GVV's en ander beursgenoteerd vastgoed bij je 'aandelen gedeelte' of bij het stuk 'vastgoed'?