De Beurs vandaag
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Dat is bij ons ook aan het veranderen.dw schreef: ↑8 maart 2019, 13:31
- In bijna alle culturen en tijdsvakken werden schuldeisers als even 'moreel verwerpelijk' gezien als schuldenaars. De aanpak van pakweg de Griekse schuldencrisis is naar historische normen zeer uitzonderlijk. Het herschikken of kwijtschelden van schulden was historisch zeer courant, zowel tussen individuen als tussen staat en onderdanen. Het idee dat schulden koste wat kost moeten worden afbetaald is vrij nieuw.
Bail-in van Griekse obligatiehouders, of obligatiehouders en zelfs spaarders van / bij cypriotische banken
Vandaag moesten ze stemmen ivm no deal brexit.
De stemming was erg nipt: 312 stemmen tegen 308. Dus een nipte minderheid wil een no-deal brexit doen
Morgen stemming over al dan niet uitstel van de brexit.
Gezien geen uitstel ook een no-deal exit oplevert, vermoed ik dat de uitslag hetzelfde zou zijn als nu.
En dan ... Niew referendum?
De stemming was erg nipt: 312 stemmen tegen 308. Dus een nipte minderheid wil een no-deal brexit doen
Morgen stemming over al dan niet uitstel van de brexit.
Gezien geen uitstel ook een no-deal exit oplevert, vermoed ik dat de uitslag hetzelfde zou zijn als nu.
En dan ... Niew referendum?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Daarnet zou ik nog gezegd hebben dat er uitstel zal komen, maar ik was ook wel beetje geschrokken van hoe nipt de no-deal stemming was...
Dus nu vrees ik dat ze in het verlengde gewoon gaan stemmen tegen een uitstel
Het zal dus sowieso nog een bewogen week worden op de beurs
Dus nu vrees ik dat ze in het verlengde gewoon gaan stemmen tegen een uitstel
Het zal dus sowieso nog een bewogen week worden op de beurs
een nieuwe deal zit er niet in.
Als ze artikel 50 niet terugtrekken komt er zowiezo een harde brexit;
29 maart, of met wat uitstel.
Als ze artikel 50 niet terugtrekken komt er zowiezo een harde brexit;
29 maart, of met wat uitstel.
Het zal wel weer uitgesteld worden, dit had ik ook zo verwacht zoals het er nu aan toe gaat.
Opgepast: die nipte uitslag was voor een amendement dat vertrekken zonder akkoord uitsloot in alle omstandigheden, nu en in de toekomst. De regering was tegen dit amendement en heeft zware druk uitgeoefend op conservatieve parlementsleden om tegen te stemmen. Dat het alsnog werd goedgekeurd is een enorme nederlaag voor de Brexiteers.
Later op de avond werd een zwakker voorstel, dat een vertrek zonder akkoord op 29 maart uitsloot maar de mogelijkheid wel openlaat voor de toekomst, aangenomen met een ruimere meerderheid (321 tegen 278). Voor dit amendement mochten conservatieve parlementsleden vrij kiezen hoe ze stemden.
Merk wel op dat beide stemmingen betrekking hadden op amendementen en niet op wetten. Een amendement drukt de wil van het Parlement uit, maar is niet absoluut bindend.
De situatie is heel volatiel momenteel, maar ik zet mijn geld toch op een uitstel. En vroeg of laat komen de Britten hopelijk tot in het inzicht dat er nog bij de bevolking, noch in het Parlement, een duidelijke meerderheid is voor gelijk welke optie. De logische conclusie daaruit is dat je bij het status quo blijft (in de EU blijven dus) tot er op een later tijdstip wél een ruime meerderheid voor blijven, vertrekken met akkoord of vertrekken zonder akkoord ontstaat en er een tweede referendum kan gehouden worden.
als 1 Eu land tegen uitstel stemt, moeten ze artikel 50 terugtrekken anders komt er volgende vrijdag een harde brexit
De eu heeft er geen enkel belang bij om tegen een uitstel te stemmen.
Het wordt interessant, wanneer de eu toegeeft op een eenzijdige backstop. Het zou grappig zijn als er geen brexit komt voor de europese verkiezingen, de britten toch nog europese verkiezingen organiseren, maar dan niets meer bijdragen aan de eu., maar er toch nog inzitten.
Vandaag Bayer aangekocht aan 61.45€ na de recente patat die ze gekregen. Stond op mijn shortlist. Noteert momenteel dicht tegen 52wk minimum en de koers van begin dit jaar.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik ben twee dagen te vroeg geweest. Was een onaangename verassing bij het opstaan gisteren, - 12% toen nog Nog wat bijgekocht aan €62, nu wachten tot het verstand terugkeert.
Biogen vandaag ook de moeite. -29% na stopzetten testen voor geneesmiddel tegen alzheimer.
Ik alvast niet. Obligatie zakt wel van 103 naar 100. Minder fictieve winst momenteel.
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... 09972.html
We gaan nog wat beweging zien de komende weken/maanden.
We gaan nog wat beweging zien de komende weken/maanden.
Het is hier zo stil ?
Bel20: - 1,80%
Beurscrisis verwacht
Thierry Debels waarschuwt tegen dooddoeners zoals 'als je geschoren wordt dan moet je stilzitten'. De aandeelhouders van Fortis weten er alles van.
Moet men de komende tijd een stoploss toepassen ? Dat lijkt me een belangrijke vraag. Wordt het zo erg als in 2007/8 ?
Wat zeggen de grote lichten van Spaargids ? (kleine lichtjes ook welkom, laat je aub niet afschrikken )
Bel20: - 1,80%
Beurscrisis verwacht
Thierry Debels waarschuwt tegen dooddoeners zoals 'als je geschoren wordt dan moet je stilzitten'. De aandeelhouders van Fortis weten er alles van.
Moet men de komende tijd een stoploss toepassen ? Dat lijkt me een belangrijke vraag. Wordt het zo erg als in 2007/8 ?
Wat zeggen de grote lichten van Spaargids ? (kleine lichtjes ook welkom, laat je aub niet afschrikken )