Holdings
TIP
-
- Full Member
Re: Holdings
Wat een existentiële vraag? Moet ik daar echt op antwoorden?
Om te leren van elkaar hé.
De markt zet ook puike presaties neer. Dus aan uw subjectieve mening hebben we niet veel vrees ik.
Beste medebeleggers,
Aangezien ik mij niet tot het kinderlijke niveau van Incremental ga verlagen heb ik besloten om niet veel meer op het forum te posten.
Veel plezier nog met de aankoop- en verkooptips van Incremental en het ga jullie goed.
groeten laeka
Aangezien ik mij niet tot het kinderlijke niveau van Incremental ga verlagen heb ik besloten om niet veel meer op het forum te posten.
Veel plezier nog met de aankoop- en verkooptips van Incremental en het ga jullie goed.
groeten laeka
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Laeka,
Ik ga u missen!
Het niveau is de laatste jaren al serieus gedaald ik heb de indruk dat goeie leden weggepest worden door omhoog gevallen beleggers.
Ik ga u missen!
Het niveau is de laatste jaren al serieus gedaald ik heb de indruk dat goeie leden weggepest worden door omhoog gevallen beleggers.
laeka,
blijf gewoon posten.
Die "beleggers" vallen binnenkort vanzelf door de mand, bij de eerste de beste forse correctie hoor en zie je hen nooit meer.
blijf gewoon posten.
Die "beleggers" vallen binnenkort vanzelf door de mand, bij de eerste de beste forse correctie hoor en zie je hen nooit meer.
Jammer. Ok, Incremental's laatste bijdragen waren behoorlijk... excentriek (en nutteloos). Maar ook laeka's bijdragen waren niet altijd interessant, vaak was het gewoon 'X stijgt Y %'. Incremental is overigens niet de eerste die dat opmerkte, zoals wie teruggaat in deze thread zal zien (o.a. de betreurde pisa). Desondanks was het forum veel interessanter met dan zonder laeka, zoals dat voor de meeste gebruikers het geval is.
Ik heb soms het gevoel dat er hier gebruikers zijn dromen van een forum waar iedereen naast elkaar praat: "ik post mijn ideetjes, lovende reacties zijn nog net aanvaardbaar maar ik wil absoluut geen kritiek". Eventueel kan wie zoiets wilt een blog beginnen, maar een forum is expliciet bedoeld als een kanaal voor debat. Dat is ook leerrijk: het is veel informatiever om via een soort socratische dialoog te begrijpen hoe iemand tot een oordeel over aandeel X komt dan gewoon 'ik heb X gekocht vandaag!!!' te zien en verder niets. Er is zo'n gezegde over mensen leren vissen...
Ik heb soms het gevoel dat er hier gebruikers zijn dromen van een forum waar iedereen naast elkaar praat: "ik post mijn ideetjes, lovende reacties zijn nog net aanvaardbaar maar ik wil absoluut geen kritiek". Eventueel kan wie zoiets wilt een blog beginnen, maar een forum is expliciet bedoeld als een kanaal voor debat. Dat is ook leerrijk: het is veel informatiever om via een soort socratische dialoog te begrijpen hoe iemand tot een oordeel over aandeel X komt dan gewoon 'ik heb X gekocht vandaag!!!' te zien en verder niets. Er is zo'n gezegde over mensen leren vissen...
Laatst gewijzigd door dw op 24 maart 2019, 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Een belegger en zeker een poster op Spaargids moet een olifantsvel hebben. Nooit gehoord van 'tot vijand' verklaren ? Heb er hier een hele waslijst.
Heh? Ik heb geen enkele vijand.
Er verschijnt op dit forum veel brol (zeker in de kroeg), maar ik heb nooit het gevoel gehad een olifantsvel nodig te hebben. Al bij al blijft het hier erg beleefd, zeker gezien het feit dat er hier nogal een breed spectrum aan overtuigingen bijeenzit, zowel qua beleggen als qua politiek
Ik vind dat fijn, er zijn weinig fora over algemene onderwerpen die al zo lang meegaan zonder te ontaarden in ofwel een scheldpartij ofwel een echokamer.
Er verschijnt op dit forum veel brol (zeker in de kroeg), maar ik heb nooit het gevoel gehad een olifantsvel nodig te hebben. Al bij al blijft het hier erg beleefd, zeker gezien het feit dat er hier nogal een breed spectrum aan overtuigingen bijeenzit, zowel qua beleggen als qua politiek
Ik vind dat fijn, er zijn weinig fora over algemene onderwerpen die al zo lang meegaan zonder te ontaarden in ofwel een scheldpartij ofwel een echokamer.
-
- Full Member
Het is inderdaad zeer stil geworden nadat ik u vroeg wat mijn investeringsstrategie heeft te maken met het feit dat u aandelen promoot waarvan u en één andere persoon instaat bent om het aandeel 8% te laten bewegen.
En nu hoor ik dat u het forum gaat verlaten, of minder gaat posten.
Door de mand gevallen?
Ik vind de bijdragen van Laeka wel interessant. Vooral het feit dat hij ons soms obscure holdings leert kennen die je nie zou oppikken in het dagdagelijkse nieuws. Gezien ik enkele holding in portefeuille heb als de hoekstenen van mijn portfolio vind ik het altijd wel leuk om nieuwe namen te leren kennen. Je weet nooit dat ik hier een pareltje leer kennen en kan toevoegen aan mijn portfolio.
Zelf vind ik het jammer dat sommige forumleden wegblijven omdat ze tegenwind krijgen of jaloerse reactie. Als beleggers weten we maar al te goed dat we (meestal) tegen de stroom moeten inzwemmen.
Mvg,
Geblin
Zelf vind ik het jammer dat sommige forumleden wegblijven omdat ze tegenwind krijgen of jaloerse reactie. Als beleggers weten we maar al te goed dat we (meestal) tegen de stroom moeten inzwemmen.
Mvg,
Geblin
Ik sluit me daar bij aan.
Ieder heeft zijn strategie en anderen mogen van mening verschillen of een andere theorie hebben, maar daarom moeten ze forumgenoten nog geen verwijten maken.
Het is trouwens 1 van de redenen waarom ik hier zelf amper post over mijn beleggingen. (toegegeven, de strategie is veel minder mooi afgelijnd dan bij bvb Laeka, Zeezout, Belca, GPV, b74... etc.)
Ieder heeft zijn strategie en anderen mogen van mening verschillen of een andere theorie hebben, maar daarom moeten ze forumgenoten nog geen verwijten maken.
Het is trouwens 1 van de redenen waarom ik hier zelf amper post over mijn beleggingen. (toegegeven, de strategie is veel minder mooi afgelijnd dan bij bvb Laeka, Zeezout, Belca, GPV, b74... etc.)
Zonde, echt jammer maar ik begrijp het wel.
Het ga je goed laeka en bedankt voor alle info en kennis die je hier gratis en voor niks deelde, mijn respect heb je!
Sorry van u te zien gaan man, waren altijd interessante post's van jou. Triestig dat er hier meer en meer 'beleggers' je werk (en dat van anderen) niet kunnen appreciëren en er dan maar doelloos kritiek op leveren.
Misschien pakt Laeka het allemaal wat te zwaar op ? Incremental heeft natuurlijk ook wel een beetje gelijk. Maar goed, terug naar de orde van de dag.
Vraag @Belca, in je document oud, rijk en Brits van een tijd terug vergeleek je de Engelse holdings. Bekijk je voor je eigen ook de investment trusts zoals blackrock smaller companies, polar capital technology, en Worldwide Healthcare?
Vraag @Belca, in je document oud, rijk en Brits van een tijd terug vergeleek je de Engelse holdings. Bekijk je voor je eigen ook de investment trusts zoals blackrock smaller companies, polar capital technology, en Worldwide Healthcare?
@jan87: het korte antwoord is nee. Ik heb mij toen beperkt tot Trusts die een bewezen parcours hadden afgelegd: minstens 100 jaar oud (en marktwaarde boven £1B). Er zijn meer dan 400 UK Investment trusts en ik kan ze niet allemaal volgen. Met bovenstaande selectie (en er zijn er een paar bijgekomen o.a. BTEM - een laeka favoriet) heb ik voldoende spreiding. Misschien (bijna zeker) niet de meest optimale keuze maar wel een die mijn nachtrust voldoende garandeerd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geachte Incremental,Incremental schreef: ↑22 maart 2019, 23:32Het is gene rocket science hé, wat laeka doet.Jozefien1969 schreef: ↑22 maart 2019, 21:08
Waar gaat het om? Moet Laeka vermelden wanneer een aandeel zakt; of is het meer - en dat gevoel heb ik - dat er enig jaloersiteit in het spel is? Ik ben blij wanneer hij of zij zegt: kijk eens naar bepaalde aandelen, die staan goedkoop. Hij of zij heeft dat al lang door en terwijl ik het aan het bekijken ben, ben ik meestal te laat! Ik ken Laeka niet; maar hij of zij attendeert ons wel op goedkope aandelen. En iedereen doet daarmee wat hij of zij wil...ik doe er niets mee als ik het niet kan volgen, ik doe er wil iets mee als ik het kan begrijpen. Spijtig dat u het niet kan volgen.
Hij pakt één waarde uit de financiele rapporten van de holdings en vergelijkt dit met de huidige aandeelprijs, op basis daarvan bepaald hij of een aandeel koopwaardig is.
Moet je daar slim voor zijn of heb je daar speciale inzichten voor nodig? Nee.
Moet je toegang hebben tot bepaalde exclusieve of moeilijk aan te geraken data of informatie? Nee.
Heb je daarvoor affiniteit met een bepaalde niche sector voor nodig? Nee.
Ik zou het persoonlijk heel graag willen weten, waarom laeka denkt dat hij 'de markt' kan outperformen of het verschil kan maken door simpelweg twee publiek toegankelijke waardes te vergelijken.
Alé, letterlijk. Investeringsbedrijven nemen wiskunde & fysicia PhD's aan voor investerings algoritmes te bedenken. En onze laeka hier zou wonderbaarlijk de magische formula hebben gevonden.
If Stock Price < NAV/Share then buy.
Komop man. Doe niet zo naief.
Om met uw laatste alinea het eerste te beginnen: ik ben geen man daarbovenop - ten tweede - ben ik niet naiëf en ten derde weet ik niet of Laeka een man of vrouw is!
Volgens uw redenering bepaalt Laeka uit een waarde van een financieel rapport van een holding
met de huidige aandeelprijs; prima toch, doe ik ook alleen ben ik niet zo slim als Laeka!
En dan uw derde alinea: Moet je daar slim voor zijn…niche sector voor nodig. U denkt van niet, uw antwoord immers met een bevestiging van: Nee. Dus moet ik concluderen dat u slimmer bent; ik zou zeggen laat het eens blijken?
In uw vierde alinea komt de jaloersheid weer boven drijven; heeft Laeka ooit laten weten dat hij of zij de markt kan ‘’outperformen’’? Bij mijn weten niet……Indien Laeka twee waardes vergelijkt en daaruit zijn of haar conclusie trekt….is daar toch niets mis mee?
Algoritmes is ook maar een ritme! En wiskundigen en Phd’s zijn ook maar mensen! And if Laeka denkt vergelijk aandeel prijs met NAV is dat prima.
Dus meneer of mevrouw Laeka, ik vind het zeer vervelend dat ik de oorzaak ben van al deze ellende.
Ik waardeer uw bijdrage in het forum zeer. Waarom: zij zijn geschreven uit het hart en gevoel. En u laat iedereen mee genieten. Wellicht gaat het ook een keer mis, maar uw enthousiasme is aanstekelijk.
U gaat niet wegblijven voor enkele negatieve berichten! U doet het goed en zover ik kon zien; lezen wij u heel heel heel graag! Laeka..blijven!