Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Sinds wanneer hecht de politiek belang aan de noodzaak of terecht beschouwing bij de bevolking om lasten te verhogen? Denk niet dat er ooit al het gevoel geweest is dat een nieuwe tax of lasten verhoging noodzakelijk of terecht was.
Zowel nva als groen zijn voor rekeningrijden, dus van links tot rechts is daar al consensus over. Dus die stem maakt geen enkel verschil meer.Crassus schreef: ↑26 maart 2019, 17:22 Ik heb geen enkel standpunt verkondigd.
Ik vraag je wat nu eigenlijk je theorie is en die is me nog steeds niet duidelijk.
Voor zover ik weet is er ook nog niets doorgedrukt. In mei kan je je stem laten spreken en er zijn nog voldoende partijen tegen. Bovendien zoals eerder werd gezegd je kan ook zelf actie ondernemen. Een tegenpetitie vraagt ook weer niet zoveel werk.
Nu, ik heb ook geen ambitie om als maloot een petitie te starten die sowieso niets uithaalt. Ik ga ook niet meer naar school, dus spijbelen is ook al geen optie.
Ik troost me met het idee dat ik niet blind ben voor het hoe en waarom van deze klimaathysterie, die zal uitdraaien op een pure belastingverhoging.
Voor deze strategie (klimaathysterie inclusief framing) is er sinds 2008 een term: nudging
"Nudging is een in 2008 beschreven, omstreden gedragspsychologische motivatietechniek waarbij mensen subtiel worden gestimuleerd om zich op een door de overheid gewenste wijze te gedragen."
Iedereen wordt dus geïndoctrineerd door het idee dat wij als vlaming het wereldklimaat gaan redden, en dat dit enkel kan door ons voor vanalles en nog wat te doen betalen, of ons zaken te ontnemen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Verbieden van bedrijfswagens, taksen, belastingsverhogingen, ... zijn geen nudges.jensus schreef: ↑26 maart 2019, 21:09 Voor deze strategie (klimaathysterie inclusief framing) is er sinds 2008 een term: nudging
"Nudging is een in 2008 beschreven, omstreden gedragspsychologische motivatietechniek waarbij mensen subtiel worden gestimuleerd om zich op een door de overheid gewenste wijze te gedragen."
Wie is die iedereen? Het gaat daar helemaal niet over. Het gaat er over dat wij onze bijdrage leveren. Vlaanderen leeft niet eens de vage, ontoereikende internationale verdragen na.
Met het gedeelte 'nudging' bedoel ik specifiek de 'subtiele' rol die de media heeft toebedeeld gekregen.cpnx schreef: ↑26 maart 2019, 22:28Verbieden van bedrijfswagens, taksen, belastingsverhogingen, ... zijn geen nudges.jensus schreef: ↑26 maart 2019, 21:09 Voor deze strategie (klimaathysterie inclusief framing) is er sinds 2008 een term: nudging
Wie is die iedereen? Het gaat daar helemaal niet over. Het gaat er over dat wij onze bijdrage leveren. Vlaanderen leeft niet eens de vage, ontoereikende internationale verdragen na.
'Onze bijdrage' zal eruit bestaan dat we (bijvoorbeeld/fictief) allen jaarlijks 500 EUR extra gaan betalen onder het mom van het 'redden van het klimaat', terwijl we daar in werkelijkheid 0.000001% impact mee zullen hebben op de evolutie van dat klimaat.
Maar kijk, dat is mijn mening. Ik moet/wil jullie daar niet van overtuigen ofzo. Het is een forum, ik deel mijn mening. Dat anderen anders denken: gelukkig maar! Maar ik vind echt dat er een soort 'brainwash'-campagne aan de hang is over dit thema, die finaal (helaas) een onvoorstelbaar minieme (of zelfs geen) impact zal hebben, ondanks de extra kosten/taksen/afgenomen voordelen van de 'gewone werkende mens'.
100% akkoord met jensus
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen in de echte wereld:
Klimaatdrammers veroorzaken extra vervuiling:
"Bekaert Moen sluit voorgoed de deuren...
Beste klimaatspijbelaars, -freaks, -gekken, beste groen-stemmers, beste mensen die graag op de kar springen zonder te weten wie stuurt, mag ik u even meenemen naar de hedendaagse realiteit?
Ik was deze morgen aanwezig op de vestiging van Bekaert in Moen toen het bericht van dit sociaal bloedbad aan de oren kwam van de werknemers. Ik sprak er onder andere met de ingenieur die die fabriek in Petrovice hielp opstarten, eind de jaren 90...
Even de feiten:
-Bekaert in Moen produceert sinds jaar en dag 'Dramix',
welbekend in de bouw en de betonwereld. Dramix is een staalvezel die, wanneer toegevoegd aan beton, het leggen van ijzernetten overbodig maakt. Op zich een dom stukje lichtgebogen staal van een goeie mm dik en een paar cm lang, met een knip aan beide uiteinden. 35.000 ton/jaar wordt er jaarlijks geproduceerd.
- De fabriek in Petrovice is actief sinds eind de jaren '90. De fabriek produceert jaarlijks 70.000 ton van die staalvezel. De man die ik sprak hielp de fabriek in Petrovice opstarten.
-Die staalvezel wordt gemaakt uit staaldraad die gemaakt wordt in de Bekaert-vestiging in Zwevegem. Onnodig om het hele productieproces online te zwieren. Maar, de procedure die de staaldraad omtovert in dramix veroorzaakt stof, véél stof. Volgens de Europese regels dient Bekaert te voldoen aan bepaalde milieuregels, zowel hier als in Tsjechië. Typisch Europa is weer dat de regels waaraan je moet voldoen volledig door de plaatselijke overheid geregeld worden.
-In Moen gebruikt men een soort zeep, die stof afgeeft. Dat stof verdwijnt in de afzuiging, die dat stof door filters blaast, waarna de gereinigde lucht terug in de open lucht terecht komt.
-In Petrovice worden de dramix-vezels echter getrokken in een loog, een soort vloeistof met zeep erin. Die loog bevat natuurlijk, net als het stof in Moen, een gedeelte metaaldeeltjes. Die loog is dus op zich water, vervuild met zeep en metaaldeeltjes.
-Door de verschillende Europese wetten mag de fabriek in Petrovice echter die onverdunde loog gewoon het plaatselijke beekje inkieperen, zonder enige filtering of toezicht van hogerhand.
-De afdeling in Moen betaalde tot op heden ettelijke miljoenen euro's voor de afzuiging/filtering van de lucht die vrijkomt bij de productie van dramix én de milieutaxen opgelegd door de regering. En terecht! De vervuiler betaalt en de kost wordt doorgerekend naar de eindgebruiker, oftewel jij en ik die een plateautje gieten voor een tuinhuis, je garage of een carport.
Wel ironisch he? Jullie willen (ook al weten jullie totaal niet hoeveel België, Belgen al extra betalen voor een properder milieu/beter klimaat) nóg meer taksen om 'het klimaat te redden'. Dat niks, maar dan ook totaal niks van dat geld ook maar toedraagt tot dat doel daar gaan jullie onwetend aan voorbij...
Bekaert Moen sluit omdat de productie van 35.000 ton dramix tot meer dan één miljoen euro per jaar meer kost aan milieutaksen in België dan het produceren van het dubbele in Tsjechië. Dubbel ironisch is dat de fabriek in Petrovice zovéél meer vervuiling/belasting van het milieu veroorzaakt dan de vestiging in België. Dit bovenop de hogere loonkost alhier en de -exuberante- stakingsbereidheid van de vakbonden, die van de minste mug een grote olifant maken...
Aan de vakbonden: hoe leggen jullie dát aan jullie leden uit? Mee gaan staken met de groene, hypocriete klimaatspijbelaars en daardoor de druk om Bekaert Moen te sluiten immens verhogend in plaats van op te komen voor de arbeiders van de fabriek? Het zal natuurlijk weer 281 nieuwe doppers opleveren, extra kassakassa voor jullie...
Proficiat dus aan alle jankers voor uw bijdrage tot dit sociale bloedbad!"
Link
Klimaatdrammers veroorzaken extra vervuiling:
"Bekaert Moen sluit voorgoed de deuren...
Beste klimaatspijbelaars, -freaks, -gekken, beste groen-stemmers, beste mensen die graag op de kar springen zonder te weten wie stuurt, mag ik u even meenemen naar de hedendaagse realiteit?
Ik was deze morgen aanwezig op de vestiging van Bekaert in Moen toen het bericht van dit sociaal bloedbad aan de oren kwam van de werknemers. Ik sprak er onder andere met de ingenieur die die fabriek in Petrovice hielp opstarten, eind de jaren 90...
Even de feiten:
-Bekaert in Moen produceert sinds jaar en dag 'Dramix',
welbekend in de bouw en de betonwereld. Dramix is een staalvezel die, wanneer toegevoegd aan beton, het leggen van ijzernetten overbodig maakt. Op zich een dom stukje lichtgebogen staal van een goeie mm dik en een paar cm lang, met een knip aan beide uiteinden. 35.000 ton/jaar wordt er jaarlijks geproduceerd.
- De fabriek in Petrovice is actief sinds eind de jaren '90. De fabriek produceert jaarlijks 70.000 ton van die staalvezel. De man die ik sprak hielp de fabriek in Petrovice opstarten.
-Die staalvezel wordt gemaakt uit staaldraad die gemaakt wordt in de Bekaert-vestiging in Zwevegem. Onnodig om het hele productieproces online te zwieren. Maar, de procedure die de staaldraad omtovert in dramix veroorzaakt stof, véél stof. Volgens de Europese regels dient Bekaert te voldoen aan bepaalde milieuregels, zowel hier als in Tsjechië. Typisch Europa is weer dat de regels waaraan je moet voldoen volledig door de plaatselijke overheid geregeld worden.
-In Moen gebruikt men een soort zeep, die stof afgeeft. Dat stof verdwijnt in de afzuiging, die dat stof door filters blaast, waarna de gereinigde lucht terug in de open lucht terecht komt.
-In Petrovice worden de dramix-vezels echter getrokken in een loog, een soort vloeistof met zeep erin. Die loog bevat natuurlijk, net als het stof in Moen, een gedeelte metaaldeeltjes. Die loog is dus op zich water, vervuild met zeep en metaaldeeltjes.
-Door de verschillende Europese wetten mag de fabriek in Petrovice echter die onverdunde loog gewoon het plaatselijke beekje inkieperen, zonder enige filtering of toezicht van hogerhand.
-De afdeling in Moen betaalde tot op heden ettelijke miljoenen euro's voor de afzuiging/filtering van de lucht die vrijkomt bij de productie van dramix én de milieutaxen opgelegd door de regering. En terecht! De vervuiler betaalt en de kost wordt doorgerekend naar de eindgebruiker, oftewel jij en ik die een plateautje gieten voor een tuinhuis, je garage of een carport.
Wel ironisch he? Jullie willen (ook al weten jullie totaal niet hoeveel België, Belgen al extra betalen voor een properder milieu/beter klimaat) nóg meer taksen om 'het klimaat te redden'. Dat niks, maar dan ook totaal niks van dat geld ook maar toedraagt tot dat doel daar gaan jullie onwetend aan voorbij...
Bekaert Moen sluit omdat de productie van 35.000 ton dramix tot meer dan één miljoen euro per jaar meer kost aan milieutaksen in België dan het produceren van het dubbele in Tsjechië. Dubbel ironisch is dat de fabriek in Petrovice zovéél meer vervuiling/belasting van het milieu veroorzaakt dan de vestiging in België. Dit bovenop de hogere loonkost alhier en de -exuberante- stakingsbereidheid van de vakbonden, die van de minste mug een grote olifant maken...
Aan de vakbonden: hoe leggen jullie dát aan jullie leden uit? Mee gaan staken met de groene, hypocriete klimaatspijbelaars en daardoor de druk om Bekaert Moen te sluiten immens verhogend in plaats van op te komen voor de arbeiders van de fabriek? Het zal natuurlijk weer 281 nieuwe doppers opleveren, extra kassakassa voor jullie...
Proficiat dus aan alle jankers voor uw bijdrage tot dit sociale bloedbad!"
Link
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Brainwashing ....? Er gebeurt toch niks anders. De Russen zijn een gevaar voor Europa. N-Korea/Iran/... (vul maar in) is een gevaar voor wereldvrede. Sadam Hoessein, Moammar Mohammed al-Qadhafi en Bashar al-Assad zijn gevaarlijke dictators (bevolking was stukken beter af voor het Westen zich ging moeien). Nieuwsmedia, sociale media = brainwashing.jensus schreef: ↑28 maart 2019, 18:36Met het gedeelte 'nudging' bedoel ik specifiek de 'subtiele' rol die de media heeft toebedeeld gekregen.cpnx schreef: ↑26 maart 2019, 22:28
Verbieden van bedrijfswagens, taksen, belastingsverhogingen, ... zijn geen nudges.
'Onze bijdrage' zal eruit bestaan dat we (bijvoorbeeld/fictief) allen jaarlijks 500 EUR extra gaan betalen onder het mom van het 'redden van het klimaat', terwijl we daar in werkelijkheid 0.000001% impact mee zullen hebben op de evolutie van dat klimaat.
Maar kijk, dat is mijn mening. Ik moet/wil jullie daar niet van overtuigen ofzo. Het is een forum, ik deel mijn mening. Dat anderen anders denken: gelukkig maar! Maar ik vind echt dat er een soort 'brainwash'-campagne aan de hang is over dit thema, die finaal (helaas) een onvoorstelbaar minieme (of zelfs geen) impact zal hebben, ondanks de extra kosten/taksen/afgenomen voordelen van de 'gewone werkende mens'.
Klimaatsverandering en milieuvervuiling hebben gedragswijziging nodig, geen nest van taksen en belastingen waar een kat haar jongen niet in terug vindt.
België is een klein land, dus wat wij ook doen zal nauwelijks effect hebben. Luxemburg kan dat ook zeggen. En Nederland en Griekenland en Denemarken en Oostenrijk en Zwitserland en Ierland .... Dus Europa moet niks doen? Excuses, excuses, excuses.
Excuses ? Wat de "wereld" doet tegen de klimaatopwarming zal geen of maar een nano-miniscuul effect hebben ... de wereldbol zal blijven draaien of het nu 5 graden warmer of minder warm is ... dat onze soort en een aantal andere soorten het onderspit zullen delven ... misschien maar vroeg of laat zal het er toch van komen, museums all over the world liggen vol met botjes van dinosaurussen ... die hebben indertijd ook niet gedacht dat ze ooit plaats gingen moeten maken ... ook toen waren er misschien regeringen die allerlei taksen invoerden op het eten van te veel vlees ... en toen viel die dekselse komeet wel op hun dak zeker (was die komeet dertig seconden later gepasseerd dan was er zelfs geen sprake geweest van onze soort) ... we weten sowieso al waar onze aardbol binnen hier en een paar miljard jaar zal belanden ... ik wil maar zeggen : leef (liedje van André Hazes jr.) ... en stop met elkaar "bang" te maken voor wat "komen zal" ... het zal er hoe dan ook komen ... Defaitistisch ? Nee, realistisch ... en onze kinderen en kleinkinderen dan ? Die zullen dan ook wel weer een reden vinden om van iets "bang" te zijn voor hun kinderen en kleinkinderen, enzovoorts ...
wat een ziekelijk zootje ongeregeld is dat hier, ze zouden het ontkennen of minimaliseren van de klimaatopwarming door toedoen van de mens even strafbaar moeten stellen als van de holocaust
het gras is altijd groener aan de overkant
Prachtig voorbeeld van na mij de zondvloed. De gevolgen voor de aarde van de overgang van de zon van een hoofdreeksster naar een rode dwerg binnen enkele miljarden jaren, de kosmisch kleine kans op een extinction event zoals de inslag van een meteoriet (geen komeet) en de gevolgen van onze vervuilende levensstijl de we de komende decennia gaan gepresenteerd krijgen, worden allemaal op 1 hoop gegooid voor het excuus om niks te moeten doen.geebee schreef: ↑29 maart 2019, 12:11Excuses ? Wat de "wereld" doet tegen de klimaatopwarming zal geen of maar een nano-miniscuul effect hebben ... de wereldbol zal blijven draaien of het nu 5 graden warmer of minder warm is ... dat onze soort en een aantal andere soorten het onderspit zullen delven ... misschien maar vroeg of laat zal het er toch van komen, museums all over the world liggen vol met botjes van dinosaurussen ... die hebben indertijd ook niet gedacht dat ze ooit plaats gingen moeten maken ... ook toen waren er misschien regeringen die allerlei taksen invoerden op het eten van te veel vlees ... en toen viel die dekselse komeet wel op hun dak zeker (was die komeet dertig seconden later gepasseerd dan was er zelfs geen sprake geweest van onze soort) ... we weten sowieso al waar onze aardbol binnen hier en een paar miljard jaar zal belanden ... ik wil maar zeggen : leef (liedje van André Hazes jr.) ... en stop met elkaar "bang" te maken voor wat "komen zal" ... het zal er hoe dan ook komen ... Defaitistisch ? Nee, realistisch ... en onze kinderen en kleinkinderen dan ? Die zullen dan ook wel weer een reden vinden om van iets "bang" te zijn voor hun kinderen en kleinkinderen, enzovoorts ...
Is dat de enigste manier van leven die jij je nu kan voorstellen? Onze levensstijl is onmogelijk vol te houden. Het is onmogelijk om een smartphone te maken zonder slaven- en kinderarbeid. Maar he, zolang we smartphones, laptops, tv's, auto's ... kunnen kopen, wat kan het ons schelen als elders mensen in miserie leven, als daar slaven- of kinderarbeid voor nodig is (ook voor onze kleren), ... zolang dat maar in Verwegistan gebeurt, hoef jij het niet te zien. Het is pas wanneer we onze job verliezen zoals bij Bekaert nu en andere productiebedrijven vroeger (Renault) dat we heel eventjes met de feiten van onze keuzes worden geconfronteerd (goedkoop, goedkoper, goedkoopst), maar met wat subsidies en brugpensioen wordt dat snel vergeten.
Laten we ons alvast voorbereiden op de gevolgen van de klimaatverandering en een muur bouwen op de grens met Nederland zodat die Hollanders niet naar hier komen als hun landje onderloopt.
In plaats van eindeloos te blijven ouwehoeren!
In plaats van eindeloos te blijven ouwehoeren!
@ kweenie
ik ontken de invloed van de mens op de opwarming zeker niet, integendeel, de mens is de enige oorzaak van de teloorgang van het klimaat!!!
Er zijn veel teveel mensen op deze bol, maar als ik dan pleit voor algemene wereldwijde geboortebeperking om de aarde te redden ben ik al bang voor de reacties.
Ook al is dat de enige echte manier om de planeet te redden van het virus dat 'mensheid' heet.
al de rest is ontkenning van het probleem!!! maar hoeft van mij niet gelijkgesteld worden met de holocaust zoals jij zegt hoor!
ik ontken de invloed van de mens op de opwarming zeker niet, integendeel, de mens is de enige oorzaak van de teloorgang van het klimaat!!!
Er zijn veel teveel mensen op deze bol, maar als ik dan pleit voor algemene wereldwijde geboortebeperking om de aarde te redden ben ik al bang voor de reacties.
Ook al is dat de enige echte manier om de planeet te redden van het virus dat 'mensheid' heet.
al de rest is ontkenning van het probleem!!! maar hoeft van mij niet gelijkgesteld worden met de holocaust zoals jij zegt hoor!
Ik eet geen vlees meer. Wel nog vis, geen vlees meer.
Hierdoor minder uitstoot en waterverkwisting.
Voila en voor de rest mogen ze met rust laten. I've done enough.
Als iedereen dat zou doen was er geen opwarming meer
Hierdoor minder uitstoot en waterverkwisting.
Voila en voor de rest mogen ze met rust laten. I've done enough.
Als iedereen dat zou doen was er geen opwarming meer