Dommel stopt op 31 maart
Dommel stopt op 31 maart
""""Met spijt in het hart moeten wij u meedelen dat na een langdurig dispuut en verschillende juridische procedures tussen Dommel/Billi en Proximus, wij de dienstverlening aan u gedwongen zullen moeten stopzetten nu zondag 31 maart omdat Proximus beslist heeft de dienstverlening aan Dommel en Billi stop te zetten. Roamingdiensten zullen vanaf nu al niet meer beschikbaar zijn. We zijn dan ook verplicht de dienstverlening aan u en uw overeenkomst met Dommel of Billi hierover op te zeggen.
Meer dan een jaar hebben wij gepoogd om samen met Proximus, die exclusief de toegang voorziet tot het kopernetwerk in België, tot een oplossing te komen waarbij wij onze klanten zouden kunnen blijven voorzien van een competitief en innovatief telecom product.
Echter zijn we in deze tocht gebotst op een stevige monopolist die zijn best doet om de toegang tot het telefoonnetwerk en bij uitbreiding de toegang tot breedband via de telefoonlijn, te beperken voor virtuele operatoren. Gedreven in onze strijd hebben we voor onze klanten alle juridische instanties en opties uitgeput, maar helaas heeft dit niet gebaat en moeten we vandaag de strijd gedwongen opgeven.
We hopen dat deze Dommel en Billi case tenminste nog kan bijdragen tot een betere bewaking van de regulering in de toekomst.
We vinden echter wel dat de Belgische telecomgebruiker een concurrentieel, goed en transparant product verdient en zijn daarom op zoek naar alternatieve toeleveranciers.
We zullen hiervoor wel enkele weken nodig hebben, voor mobiel waarschijnlijk minder.
U kan de status hiervan volgen op onze website www.dommel.com. Indien u graag actief op de hoogte wordt gehouden, kan u zich via deze link aanmelden.
Als u hier niet op kan of wil wachten, begrijpen we dat uiteraard en raden we u aan een ander alternatief te zoeken voor onze dienstverlening. U kan op www.bestetarief.be een vergelijking maken van de huidige operatoren in de markt.
De helpdesk van Dommel en Billi blijft bereikbaar via email.
Voor algemene vragen, gelieve te mailen naar info@dommel.com.
Voor technische vragen, gelieve te mailen naar servicedesk@dommel.com
Verder zullen we zoveel mogelijk vragen beantwoorden op de website (FAQs).
Tot slot willen we u graag onze oprechte excuses aanbieden.
het Dommel/Billi team""""""
(Bron : email ontvangen en dommel.com)
De dienstverlening wordt al stopgezet over vier dagen en de vierde is een zondag.
Dommel houdt zijn stijl vol tot het eind, lijkt het.
Zelf bij hun afsluiten niets dan problemen.
Wat met telefoonnummers ? Afsluiten is normaal gezien ook gelijk aan nummer kwijt
Wat met mensen die nu binnen een paar dagen een nieuwe aansluiting moeten kiezen voor internet... deze realiseren duurt zeker langer.
Het geschil duurt al een jaar en nu moet het op een paar dagen tijd eindigen.
Voilà. .. het startschot voor een hoop miserie van hun klanten is gegeven. Post er maar op los...
Meer dan een jaar hebben wij gepoogd om samen met Proximus, die exclusief de toegang voorziet tot het kopernetwerk in België, tot een oplossing te komen waarbij wij onze klanten zouden kunnen blijven voorzien van een competitief en innovatief telecom product.
Echter zijn we in deze tocht gebotst op een stevige monopolist die zijn best doet om de toegang tot het telefoonnetwerk en bij uitbreiding de toegang tot breedband via de telefoonlijn, te beperken voor virtuele operatoren. Gedreven in onze strijd hebben we voor onze klanten alle juridische instanties en opties uitgeput, maar helaas heeft dit niet gebaat en moeten we vandaag de strijd gedwongen opgeven.
We hopen dat deze Dommel en Billi case tenminste nog kan bijdragen tot een betere bewaking van de regulering in de toekomst.
We vinden echter wel dat de Belgische telecomgebruiker een concurrentieel, goed en transparant product verdient en zijn daarom op zoek naar alternatieve toeleveranciers.
We zullen hiervoor wel enkele weken nodig hebben, voor mobiel waarschijnlijk minder.
U kan de status hiervan volgen op onze website www.dommel.com. Indien u graag actief op de hoogte wordt gehouden, kan u zich via deze link aanmelden.
Als u hier niet op kan of wil wachten, begrijpen we dat uiteraard en raden we u aan een ander alternatief te zoeken voor onze dienstverlening. U kan op www.bestetarief.be een vergelijking maken van de huidige operatoren in de markt.
De helpdesk van Dommel en Billi blijft bereikbaar via email.
Voor algemene vragen, gelieve te mailen naar info@dommel.com.
Voor technische vragen, gelieve te mailen naar servicedesk@dommel.com
Verder zullen we zoveel mogelijk vragen beantwoorden op de website (FAQs).
Tot slot willen we u graag onze oprechte excuses aanbieden.
het Dommel/Billi team""""""
(Bron : email ontvangen en dommel.com)
De dienstverlening wordt al stopgezet over vier dagen en de vierde is een zondag.
Dommel houdt zijn stijl vol tot het eind, lijkt het.
Zelf bij hun afsluiten niets dan problemen.
Wat met telefoonnummers ? Afsluiten is normaal gezien ook gelijk aan nummer kwijt
Wat met mensen die nu binnen een paar dagen een nieuwe aansluiting moeten kiezen voor internet... deze realiseren duurt zeker langer.
Het geschil duurt al een jaar en nu moet het op een paar dagen tijd eindigen.
Voilà. .. het startschot voor een hoop miserie van hun klanten is gegeven. Post er maar op los...
Re: Dommel stopt op 31 maart
ook ontvangen en idd ongehoord, was vorige keer ook al toen ze ineens minimaal 3 euro kosten per maand zouden aanrekenen maar toen hebben ze de periode nog met een maand verlengd maar nu enkele dagen, crimineel feitelijk
het gras is altijd groener aan de overkant
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik kreeg ook dit bericht. Betekent dit dat ik voor 31 maart een andere provider moet hebben voor mijn mobiele telefoon? Of begrijp ik het verkeerd? Weet iemand wat de goedkoopste provider is? Ik wens een abonnement waarbij ik geen Internet heb buiten een wifi zone. En hoe schakel je over? Kan dat snel online met behoud van nummer?
Bedankt voor een reactie.
Bedankt voor een reactie.
Ik zie daar wel degelijk een probleem.
Makkelijkst en meest zeker is dat je naar een proximus shop gaat en je even op proximus laat zetten. Bv op prepaid. Dat kost rond de 10 euro, dacht ik, voor de simkaart en je kreeg vroeger toch dat bedrag terug als eerste herlading.
Dit gaat meest snel en zeker omdat je nummer nu op proximus netwerk staat en het er ook blijft.
Nadien heb je tijd om naar een ander netwerk te verhuizen.
Ik zie het zo : als ze op zondag de dienstverlening stoppen en het nummer gaat niet over naar een andere operator is er heel veel kans dat je je oproepnummer verliest. De meeste mensen willen dat vermijden.
Als proximus dan later geen geste doet, wat ik betwijfel (te veel gestes), is het niet te recupereren.
Je zou ook vandaag of morgen in een shop nog naar jim of base kunnen veranderen, of naar Orange.
Zaterdag is het mogelijk al te laat.
Jim is, voor weinig gebruik, naar mijn mening de goedkoopste. Maar of ze je nummer kunnen overnemen binnen 3 werkdagen, weet ik niet. Ze hebben ook verkooppunten, ik dacht in het postkantoor.
Online is te traag. Men moet dan nog een simkaart versturen etcetera.
Dommel was een verhaal van : als het te mooi is om waar te zijn is het ook niet waar.
Of : Goedkope koop is slechte koop.
Makkelijkst en meest zeker is dat je naar een proximus shop gaat en je even op proximus laat zetten. Bv op prepaid. Dat kost rond de 10 euro, dacht ik, voor de simkaart en je kreeg vroeger toch dat bedrag terug als eerste herlading.
Dit gaat meest snel en zeker omdat je nummer nu op proximus netwerk staat en het er ook blijft.
Nadien heb je tijd om naar een ander netwerk te verhuizen.
Ik zie het zo : als ze op zondag de dienstverlening stoppen en het nummer gaat niet over naar een andere operator is er heel veel kans dat je je oproepnummer verliest. De meeste mensen willen dat vermijden.
Als proximus dan later geen geste doet, wat ik betwijfel (te veel gestes), is het niet te recupereren.
Je zou ook vandaag of morgen in een shop nog naar jim of base kunnen veranderen, of naar Orange.
Zaterdag is het mogelijk al te laat.
Jim is, voor weinig gebruik, naar mijn mening de goedkoopste. Maar of ze je nummer kunnen overnemen binnen 3 werkdagen, weet ik niet. Ze hebben ook verkooppunten, ik dacht in het postkantoor.
Online is te traag. Men moet dan nog een simkaart versturen etcetera.
Dommel was een verhaal van : als het te mooi is om waar te zijn is het ook niet waar.
Of : Goedkope koop is slechte koop.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 maart 2019, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
?? ik ben Dommel-klant en heb zelfs nog niets van hen gehoord..... Wat nu te doen, ASAP omschakelen of ?
Lekker professioneel in elk geval, je moet op dit moment maar eens op reis zijn voor een week of twee.
Lekker professioneel in elk geval, je moet op dit moment maar eens op reis zijn voor een week of twee.
Moeten ze dat nu echt de laatste week bekend maken
Blijkbaar is JIM mobile gelijk of zelfs goedkoper dan Dommel maar dan zit je weer met die herlaadkaarten.
Dat is toch ook niet meer van de tijd.
Blijkbaar is JIM mobile gelijk of zelfs goedkoper dan Dommel maar dan zit je weer met die herlaadkaarten.
Dat is toch ook niet meer van de tijd.
Asap omschakelen idd.
Ik vermoed dat ze failliet zijn maargoed...
Ik vermoed dat ze failliet zijn maargoed...
Dat was verschieten deze morgen bij het lezen van hun mail. Nog maar enkele dagen om een nieuwe provider te te kiezen. Iemand een gouden tip welke van de abonnementen (pre- of postpaid maakt niet uit) het goedkoopste is voor een een zeer laag verbruik (enkele sms en een paar minuten per maand/ geen data). Ik zit 1 keer per jaar buiten Europa voor een drietal weken dus eventueel ook met ghoede dekking en geen woeker tarieven van 3 euro en meer per minuut.
Wat ik heel raar vind... is dat ze zeggen dat Proximus de kraan heeft dicht gezet voor Roaming, NU al.
Dan scheelt er toch wel wat hoor.
En over een paar dagen de boeken dicht in plaats van het nog een maand of zo te geven ?
Geen andere operator die de klanten overneemt ?
Rare zaak.. Of gewoon enorm slecht beleid.
Ze wisten het al een jaar bv en ze dachten dat het toch nooit zo ver zou komen. En deze week gesnapt dat het al zo ver is ?
Dan scheelt er toch wel wat hoor.
En over een paar dagen de boeken dicht in plaats van het nog een maand of zo te geven ?
Geen andere operator die de klanten overneemt ?
Rare zaak.. Of gewoon enorm slecht beleid.
Ze wisten het al een jaar bv en ze dachten dat het toch nooit zo ver zou komen. En deze week gesnapt dat het al zo ver is ?
Mijn GSM nummer is verbonden met talrijke belangrijke diensten. Het is praktisch anno 27 maart 2019 niet meer mogelijk om nog zonder te kunnen. Nummerbehoud (bij een andere provider of Proximus) is op dit kort tijdsbestek (2 werkdagen) ONMOGELIJK. Proximus zou toch dan verplicht moeten worden een soort van noodoplossing te bieden, zodat de klanten van Dommel minstens de nodige tijd zouden krijgen om dit op te lossen. Dus met nummerbehoud naar een andere provider of Proximus.
Als je vandaag naar een Proximus shop gaat heb je vandaag nog je nummer bij Proximus op prepaid, Pol. Of ten laatste morgen. Idem voor een shop van Orange of Base.
Het is Dommel die je in de problemen brengt. Niet proximus.
Het is niet gezegd dat er geen noodoplossing is tussen Prox en Dommel. Het is niet gezegd dat er WEL een is. En bijgevolg zou ik er niet op vertrouwen.
Als je telefoon en je nummer het belangrijkste is in je leven, heb je de verkeerde operator gekozen.
Jammer, maar je bent er ineens ook vanaf.
Boon : Over faillissement is niets terug te vinden op het net..
Het is Dommel die je in de problemen brengt. Niet proximus.
Het is niet gezegd dat er geen noodoplossing is tussen Prox en Dommel. Het is niet gezegd dat er WEL een is. En bijgevolg zou ik er niet op vertrouwen.
Als je telefoon en je nummer het belangrijkste is in je leven, heb je de verkeerde operator gekozen.
Jammer, maar je bent er ineens ook vanaf.
Boon : Over faillissement is niets terug te vinden op het net..
Dit wil dus zeggen dat ik een nieuwe internetprovider moet vinden binnen de 2 dagen die dan ook nog eens NIET 3 maanden of meer erover doet om mij te activeren (gelijk de vorige keren toen ik bij Dommel ging en verhuisde).
Heeft er iemand hier een idee welke goede providers zijn. Telenet is uit den boze dus wat schiet er over?
Ik heb preferabel ook niet veel zin om her en der geblocked te worden op sites (al is een VPN dan wss een oplossing).
Heeft er iemand hier een idee welke goede providers zijn. Telenet is uit den boze dus wat schiet er over?
Ik heb preferabel ook niet veel zin om her en der geblocked te worden op sites (al is een VPN dan wss een oplossing).
De consument wordt weeral nog maar eens overgeleverd aan de graaiers.
En de Belgen blijven het maar slikken.
Leve de graaiers van de telecom in Belgie.
En de Belgen blijven het maar slikken.
Leve de graaiers van de telecom in Belgie.
Estate Guru believer.
Dommel bellen, €0,05/minuut, sms €0,02, data €0,02/mb.
Jim komt het dichtste bij denk ik. (bellen 0,08/minuut, sms €0,01, data, €0,01/mb)
Scarlet €8/maand is ook geen slechte keuze. (150 min bellen, 0,5GB, onbeperkt sms)
Jim komt het dichtste bij denk ik. (bellen 0,08/minuut, sms €0,01, data, €0,01/mb)
Scarlet €8/maand is ook geen slechte keuze. (150 min bellen, 0,5GB, onbeperkt sms)
Twee van mijn kinderen zaten bij Dommel (wat ze gemeen hebben met hun vader). Ik wou hen alvast overzetten op Scarlet maar je moet 18 jaar oud zijn blijkbaar. Grrr...