Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
Ik ben gisteren avond vliegensvlug overgestapt naar Telenet mobile -prijs volgens verbruik- met nummerbehoud; nu maar hopen dat ik de simkaart tijdig krijg en dat er vlot kan overgeschakeld worden. Is niet de goedkoopste maar ik kan achteraf nog veranderen.
Spijtig dat ik sommige reacties hier niet vlugger gelezen heb, dan was ik naar een Proximus winkel geweest.
Spijtig dat ik sommige reacties hier niet vlugger gelezen heb, dan was ik naar een Proximus winkel geweest.
Erg vervelend, vertrek direct op reis. Heb online Telenet abo 'Prijs volgens je gebruik' aangevraagd, 5 euro activatie en voor de rest betaal je enkel wat je gebruikt. Tarieven niet echt scherp maar heb een smartphone met 2 volwaardige sim slots. In de tweede zit een sim card van Jim Mobile welke ik enkel gebruik om af en toe te surven (1 cent/MB). In het eerste slot zit nu dus nog Dommel, gebruik ik om heel af en toe te bellen en ook om te surfen om die 3 euro per maand op te souperen.
Het telefoonnummer van Dommel is wel een nummer dat ik wens te behouden voor allerlei diensten, daarom dat ik als Telenetklant voor TV/internet direct zo'n simcard van Telenet heb aangevraagd. Die enkele telefoons per maand zullen de kost niet maken en blijven zeker onder de 3 euro. Surfen dus normaal via Jim Mobile of bij extra data (als ik op reis ben bvb) bij Telenet voor 5 euro de optie 1 GB nemen (10 euro voor 4GB) of bij Jim Mobile de 1 GB pack ook voor 5 euro. Denk voor mij een goede optie
edit: zie dat ik op hetzelfde ogenblik als Helles heb gereageerd. De activering zou binnen 2 werkdagen in orde moeten zijn, hout vasthouden dus. Naast Telenet heeft ook Base (Base 0) en United Telecom zo'n zero abonnement. Voor telefoneren is united wat goedkoper (15 cent per minuut) dan Telenet (20 cent) en Base (25 cent) maar United is voor de rest dan weer duurder.
Het telefoonnummer van Dommel is wel een nummer dat ik wens te behouden voor allerlei diensten, daarom dat ik als Telenetklant voor TV/internet direct zo'n simcard van Telenet heb aangevraagd. Die enkele telefoons per maand zullen de kost niet maken en blijven zeker onder de 3 euro. Surfen dus normaal via Jim Mobile of bij extra data (als ik op reis ben bvb) bij Telenet voor 5 euro de optie 1 GB nemen (10 euro voor 4GB) of bij Jim Mobile de 1 GB pack ook voor 5 euro. Denk voor mij een goede optie
edit: zie dat ik op hetzelfde ogenblik als Helles heb gereageerd. De activering zou binnen 2 werkdagen in orde moeten zijn, hout vasthouden dus. Naast Telenet heeft ook Base (Base 0) en United Telecom zo'n zero abonnement. Voor telefoneren is united wat goedkoper (15 cent per minuut) dan Telenet (20 cent) en Base (25 cent) maar United is voor de rest dan weer duurder.
Laatst gewijzigd door kweeni op 27 maart 2019, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
het gras is altijd groener aan de overkant
Nee geen faillissementhaelewyn schreef: ↑27 maart 2019, 08:23 Als je vandaag naar een Proximus shop gaat heb je vandaag nog je nummer bij Proximus op prepaid, Pol. Of ten laatste morgen. Idem voor een shop van Orange of Base.
Het is Dommel die je in de problemen brengt. Niet proximus.
Het is niet gezegd dat er geen noodoplossing is tussen Prox en Dommel. Het is niet gezegd dat er WEL een is. En bijgevolg zou ik er niet op vertrouwen.
Als je telefoon en je nummer het belangrijkste is in je leven, heb je de verkeerde operator gekozen.
Jammer, maar je bent er ineens ook vanaf.
Boon : Over faillissement is niets terug te vinden op het net..
Maar toch vertrouw ik het zaakje niet.
Ik verbruik rond de €5/maand dus ga voor Jim Mobile.
Kaartje ophalen bij een Bpost punt en klaar.
Kaartje ophalen bij een Bpost punt en klaar.
Als je naar proximus, orange of telenet shop gaat en vraagt voor nummeroverdracht dan geven ze je normaal direct een simkaartje mee.
Dus dan is het zeker tegen eind van de week in orde.
EDIT reactie van iemand op ub::
op UB
Ik vrees ervoor dat dit geen "snelle" oplossing zal zijn.
Sedert 3 weken werd Dommel/Schedom, Billi en Vectone uitgesloten uit het CRDC process, waardoor ge-automatiserde portaties niet meer mogelijk zijn. Zie mededeling WeePee
Portaties gebeuren nu manueel (met grote kosten voor de ontvangende provider).
Dus dan is het zeker tegen eind van de week in orde.
EDIT reactie van iemand op ub::
op UB
Ik vrees ervoor dat dit geen "snelle" oplossing zal zijn.
Sedert 3 weken werd Dommel/Schedom, Billi en Vectone uitgesloten uit het CRDC process, waardoor ge-automatiserde portaties niet meer mogelijk zijn. Zie mededeling WeePee
Portaties gebeuren nu manueel (met grote kosten voor de ontvangende provider).
Ik wou net hetzelfde schrijven.
De kost kan (tot 10 EUR (*)) worden verhaald op de klant, dat hangt van de nieuwe operator af.
(*) Zie
https://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/ ... r-behouden
De kost kan (tot 10 EUR (*)) worden verhaald op de klant, dat hangt van de nieuwe operator af.
(*) Zie
https://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/ ... r-behouden
wat is bij Proximus de goedkoopste optie? Een pay&go - zijn er verschillende types?
Voorlopig uiteraard, tot we meer tijd hebben om alles uit te zoeken.
Voorlopig uiteraard, tot we meer tijd hebben om alles uit te zoeken.
Proximus, Telenet,gewoon extreem duur.
Merkte in de week bij mijn schoonouders dat ze €8 betalen om 10 minuten te bellen met hun vast toestel.
Is toch niet meer van deze tijd hé.
Ik heb bij Proximus al nummers laten overzetten binnen de 24 uur. Dat is de regel, geen uitzondering.
En ook van Proximus naar Base is, als je het in een shop laat lanceren, nog binnen de 24 a 36 uur in orde.
Natuurlijk..... ALS Dommel uit de automatische portatie zou geschrapt zijn...
Maar waarom zou dat ?
Van Dommel Proximus naar Proximus gewoon lijkt me nog altijd het proberen waard.
ZELFS al krijgen ze een schrapping, dan is dat meest van invloed op de nummers die ze zelf automatisch naar DOMMEl mogen porteren.
Het probleem stelt zich niet, gok ik, als Proximus het nummer binnen zijn eigen netwerk naar zichzelf overzet.
Niet altijd direct USERBASE geloven.. Daar zitten evenveel zeveraars dan hier.
Als het niet gaat, heb je het toch geprobeerd. Niet geprobeerd is meer kans op miserie.
Eigenlijk is Prox te duur maar voor mij zou het bv gratis zijn.
Met mijn internetabonnement spaar ik punten op waarmee ik Pay and go kaarten kan kopen.
Resultaat : het zou gratis zijn.
Bij Prox (vaste lijn is geen gsm !) 10 minuten bellen voor 8 euro is nogal uit zijn context getrokken.
Als alle gesprekken een minuut duren en als ze allemaal buiten de gratis tijd gebeuren is dat zo, ja..
Tien gesprekken van tien seconden kosten ook 8 euro overdag, maar je moet maar zo dom niet zijn.
Wees dan gewoon zelf verstandig genoeg om een gsm aan te schaffen en daarmee te bellen.
Een GESPREK, hoelang het ook duurt, is overdag 80 cent per minuut.
TIEN gesprekken zijn dan 8 euro.
Je moet de tarieven eens volledig lezen, Karine.
Proximus is zeker niet de goedkoopste voor gsm maar in dit geval zouden ze wel eens de snelste en minst pijnlijke oplossing kunnen zijn. Daar blijf ik bij.
Wie het merk niet hebben wil, moet maar iets anders proberen en zelf zorgen dat het goed komt.
Jim is een goede keuze.
Laat eens weten hoelang het duurde om je nummer over te dragen. Want dat is na het ophalen van het kaartje niet gebeurd. Kijk op welke manieren je het kan doen en kies de snelste elektronische manier om je gegevens naar hen door te sturen.
En ook van Proximus naar Base is, als je het in een shop laat lanceren, nog binnen de 24 a 36 uur in orde.
Natuurlijk..... ALS Dommel uit de automatische portatie zou geschrapt zijn...
Maar waarom zou dat ?
Van Dommel Proximus naar Proximus gewoon lijkt me nog altijd het proberen waard.
ZELFS al krijgen ze een schrapping, dan is dat meest van invloed op de nummers die ze zelf automatisch naar DOMMEl mogen porteren.
Het probleem stelt zich niet, gok ik, als Proximus het nummer binnen zijn eigen netwerk naar zichzelf overzet.
Niet altijd direct USERBASE geloven.. Daar zitten evenveel zeveraars dan hier.
Als het niet gaat, heb je het toch geprobeerd. Niet geprobeerd is meer kans op miserie.
Eigenlijk is Prox te duur maar voor mij zou het bv gratis zijn.
Met mijn internetabonnement spaar ik punten op waarmee ik Pay and go kaarten kan kopen.
Resultaat : het zou gratis zijn.
Bij Prox (vaste lijn is geen gsm !) 10 minuten bellen voor 8 euro is nogal uit zijn context getrokken.
Als alle gesprekken een minuut duren en als ze allemaal buiten de gratis tijd gebeuren is dat zo, ja..
Tien gesprekken van tien seconden kosten ook 8 euro overdag, maar je moet maar zo dom niet zijn.
Wees dan gewoon zelf verstandig genoeg om een gsm aan te schaffen en daarmee te bellen.
Proximus is zeker niet de goedkoopste voor gsm maar in dit geval zouden ze wel eens de snelste en minst pijnlijke oplossing kunnen zijn. Daar blijf ik bij.
Wie het merk niet hebben wil, moet maar iets anders proberen en zelf zorgen dat het goed komt.
ALs het leven maar zo simpel was. Nummeroverdracht is nog niet eens begonnen nadat je het kaartje hebt opgehaald. Laat staan dat ze ook al klaar is. Je schrijft nogal veel technische onwaarheden in dit topic.
Jim is een goede keuze.
Laat eens weten hoelang het duurde om je nummer over te dragen. Want dat is na het ophalen van het kaartje niet gebeurd. Kijk op welke manieren je het kan doen en kies de snelste elektronische manier om je gegevens naar hen door te sturen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 maart 2019, 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Bwa zeveraars ok maar van een moderator zou ik toch verwachten dat hij niet zevert
Beste Weepee Partner
Wij ontvingen van het CRDC volgende melding:
Dommel/Schedom, Billi and Vectone have been blocked on the CRDC, meaning that they cannot participate in porting process anymore.
Indien u een overdracht wenst uit te voeren met een van de voornoemde operatoren als donor, gelieve ons dan eerst te contacteren via support@weepee.io en geen gebruik te maken van de Weepee Nummeroverdracht / Portatie tool.
Gezien voornoemde operatoren uitgesloten werden uit het CRDC, is een overdracht met deze operatoren als donor enkel mogelijk via een manueel proces dat begeleid wordt door het CRDC zelf. Het CRDC heeft hiervoor een prijs vastgelegd, de kost zal worden doorgezet indien een overdracht met voornoemde operatoren wordt opgestart via deze uitzonderingsprocedure. De kost komt neer op 5 nummers of 5 opeenvolgende reeksen per uur aan een tarief 195 euro excl. BTW per uur.
Bij een volgende CRDC NPA meeting hopen wij hier extra informatie over te bekomen.
Bedankt voor uw vertrouwen in Weepee.
Het Weepee Team
Nee, van hun mod zou ik dat ook niet verwachten. Maar nog minder van een ander telecombedrijf. En zeker niet omdat er hier dan wel tekst en uitleg bijstaat.
Aiaiai .. Nooit van gehoord, dat een bedrijf uit dat systeem vliegt.
Info schijnt wel geloofwaardig te zijn.
Trouwens ook nog nooit gehoord dat de roamingmogelijkheden van een operator worden ingetrokken nog voor ze daar het project sluiten.
Dat gaat nog wat worden.
Aiaiai .. Nooit van gehoord, dat een bedrijf uit dat systeem vliegt.
Info schijnt wel geloofwaardig te zijn.
Trouwens ook nog nooit gehoord dat de roamingmogelijkheden van een operator worden ingetrokken nog voor ze daar het project sluiten.
Dat gaat nog wat worden.
Voor mobiel weet ik niet.
voor vast internet is edpnet op de kar gesprongen en blijkt dat vele mensen de klantendienst daar overspoelen.
voor vast internet is edpnet op de kar gesprongen en blijkt dat vele mensen de klantendienst daar overspoelen.
geciteerd uit een post op UB
•Wat betreft de mobiele nummers zal het uitporteren waarschijnlijk geen probleem zijn, gezien alles via Proximus verloopt (en Proximus zit nog altijd bij het CRDC )
Ik zou dus inderdaad de raad volgen die hierboven al werd gegeven: ga naar een Shop van Base/Orange/Proximus, vraag daar een nieuwe SIM en start de portatie (met als donor operator "Proximus") ...
• Het CRDC probleem is waarschijnlijk beperkt tot de vaste nummers. Hier zou ik nog wat afwachten, wellicht komt er wel eerstdaags wel een oplossing. Het BIPT kan toch niet toelaten dat al die nummers "verloren" zijn ...
•Wat betreft de mobiele nummers zal het uitporteren waarschijnlijk geen probleem zijn, gezien alles via Proximus verloopt (en Proximus zit nog altijd bij het CRDC )
Ik zou dus inderdaad de raad volgen die hierboven al werd gegeven: ga naar een Shop van Base/Orange/Proximus, vraag daar een nieuwe SIM en start de portatie (met als donor operator "Proximus") ...
• Het CRDC probleem is waarschijnlijk beperkt tot de vaste nummers. Hier zou ik nog wat afwachten, wellicht komt er wel eerstdaags wel een oplossing. Het BIPT kan toch niet toelaten dat al die nummers "verloren" zijn ...
Kaartje ophalen bij Bpost is alleen optie voor nieuwe nummers.
Ik heb nu alles doorgestuurd naar Jim Mobile voor overzetting van 3 nummers en de behandeling loopt nu.
Zullen zien hoelang het duurt.
Even off topic:
Ik zeg alleen dat overdag bellen via Prox of Telenet 80 cent per minuut kost wat ik een regelrechte schande vindt.
En ik ga niet aan mensen van 75 jaar uitleggen dat ze door de dag met een gsm moeten gaan bellen en tijdens de daluren met een vast toestel.
Waarom kost bellen met een vast toestel bij Scarlet 40 cent per minuut overdag ?
Ik heb nu alles doorgestuurd naar Jim Mobile voor overzetting van 3 nummers en de behandeling loopt nu.
Zullen zien hoelang het duurt.
Even off topic:
Ik zeg alleen dat overdag bellen via Prox of Telenet 80 cent per minuut kost wat ik een regelrechte schande vindt.
En ik ga niet aan mensen van 75 jaar uitleggen dat ze door de dag met een gsm moeten gaan bellen en tijdens de daluren met een vast toestel.
Waarom kost bellen met een vast toestel bij Scarlet 40 cent per minuut overdag ?
Ik zit voor mijn vaste lijn + digitale TV bij Proximus. Maar ik heb nog nooit iets gehoord over die punten sparen voor Pay&Go kaarten.
Waar kan ik daar meer info over vinden ?