Holdings
TIP
Re: Holdings
Oké, duidelijk. Bedankt maar weer Belca. Samen met dw (wiens kennis ik bewonder) mijn favoriete posters op dit forum
-
- Hero Member
- Contacteer:
\
Er zijn meerdere mensen die ik bewonder en die heb ik ook bedankt. Uiteraard ook Belca....dw weet ik niet zo goed, in het algemeen vind ik dat er een samenspel van bijzondere gedachten en visie's. Laat het ook zo blijven; iedereen is belangrijk. Ik heb mijn functie betreffende beleggen nog niet bewezen....ik ben aan het leren...en leer veel van allerlei invalshoeken.
-
- Full Member
Daar bent u nog te jong voor op dit forum. Maar wees gerust, laeka is hyper competitief en heeft al meermaals laten blijken dat zijn strategie / picks beter zijn dan andere in vroegere posts.Jozefien1969 schreef: ↑24 maart 2019, 20:19 In uw vierde alinea komt de jaloersheid weer boven drijven; heeft Laeka ooit laten weten dat hij of zij de markt kan ‘’outperformen’’? Bij mijn weten niet……
Dat kunnen andere mensen hier wel confirmeren en indien niet zou ik wel wat voorbeelden kunnen bovenhalen.
Ik haal nogmaals aan dat laeka's enige verweer op mijn opmerking dat hij illiquide aandelen promoot, was:
'Laat ne keer uw tips en aankopen (op de dag van aankoop he) zien dit jaar.'
Ja, en dat is zijn volste recht.Jozefien1969 schreef: ↑24 maart 2019, 20:19 Indien Laeka twee waardes vergelijkt en daaruit zijn of haar conclusie trekt….is daar toch niets mis mee?
Algoritmes is ook maar een ritme! En wiskundigen en Phd’s zijn ook maar mensen! And if Laeka denkt vergelijk aandeel prijs met NAV is dat prima.
Evenzeer als het mijn recht is om kritiek te geven op laeka zijn posts.
Evenzeer is het jullie recht om kritiek te geven op mijn posts.
Het is alleen duidelijk geworden wie er niet met die kritiek kan omgaan.
En dan moet iedereen zich maar eens afvragen waarom laeka liever stopt met posten dan omgaan met die kritiek.
Er zal toch iets van waarheid inzitten in mijn kritiek (zoals andere mensen, die niet achter laeka hun gat zitten, al hebben aangehaald).
-
- Newbie
- Contacteer:
Moest ik gratis tips en advies geven en daar een heleboel kritiek op krijgen, ik zou ook stoppen... Why bother...
-
- Full Member
alInGebruik schreef:Moest ik gratis tips en advies geven en daar een heleboel kritiek op krijgen, ik zou ook stoppen... Why bother...
Tja.
To avoid criticism, say nothing, do nothing, be nothing.
In wat voor rooskleurige wereld leef jij man.
Kritiek geven is makkelijk, vooral negatieve. En het is oh zo goedkoop, en lekker anoniem.Incremental schreef: ↑24 maart 2019, 21:17 Evenzeer als het mijn recht is om kritiek te geven op laeka zijn posts.
Van Laeka kregen we tenminste tips, dingen waar we nog van konden bijleren. Dank, Laeka !
Als u het toch zoveel beter weet, wat zijn dan uw beleggingstips ? Wat is uw strategie ? Wat kunnen wij van u leren ?
Ik ben heel benieuwd naar uw reactie, want mijn honger om bij te leren is groot.
Idem hier. Begrijp gewoon niet dat al de "smart people" op dit forum niet gewoon hun conclusies trekken uit de geposte berichten en zelf nuchter bepalen als ze er iets mee doen of niet. Bedankt laeka, heb veel, voor mij onbekende, holdings leren kennen en mijn blik verbreed.Geblin schreef: ↑24 maart 2019, 11:02 Ik vind de bijdragen van Laeka wel interessant. Vooral het feit dat hij ons soms obscure holdings leert kennen die je nie zou oppikken in het dagdagelijkse nieuws. Gezien ik enkele holding in portefeuille heb als de hoekstenen van mijn portfolio vind ik het altijd wel leuk om nieuwe namen te leren kennen. Je weet nooit dat ik hier een pareltje leer kennen en kan toevoegen aan mijn portfolio.
Zelf vind ik het jammer dat sommige forumleden wegblijven omdat ze tegenwind krijgen of jaloerse reactie. Als beleggers weten we maar al te goed dat we (meestal) tegen de stroom moeten inzwemmen.
Mvg,
Geblin
,
Idem hier. Maak uw huiswerk zelf, het risico loop je namelijk altijd zelf.cyprus schreef: ↑25 maart 2019, 13:22 ...
Idem hier. Begrijp gewoon niet dat al de "smart people" op dit forum niet gewoon hun conclusies trekken uit de geposte berichten en zelf nuchter bepalen als ze er iets mee doen of niet. Bedankt laeka, heb veel, voor mij onbekende, holdings leren kennen en mijn blik verbreed.
,
Dank aan al diegenen die ideëen (=aandelen) aanbrengen waar ik huiswerk over kan maken (of gewoon blindelings durf te volgen want ik zit toch ook zelf met de gevolgen). Goede tips of slechte tips, heeft geen belang, weet je toch pas achteraf.
Formuleden met 10 tallen posts met kritiek op andere forumleden bedank ik niet.
Cijfers Soae holding voor 2018 FY
• Sonae consolidated turnover reached €5,951 M at the end of 2018 with 8.1% growth when compared to 2017
• Sonae consolidated underlying EBITDA grew 8.4% y.o.y. to €372 M
• 4Q18 Sonae Sierra statutory P&L is fully consolidated into Sonae’s accounts, including €39 M capital gain from the sale of assets
• The Board of Directors will propose at the Shareholders’ AGM a 5.0% dividend increase to 4.41 euro cents per share, corresponding to a dividend yield of 5.4% and €88 M
• Sonae consolidated turnover reached €5,951 M at the end of 2018 with 8.1% growth when compared to 2017
• 4Q18 Sonae Sierra statutory P&L is fully consolidated into Sonae’s accounts, including €39 M capital gain from the sale of assets
• The Board of Directors will propose at the Shareholders’ AGM a 5.0% dividend increase to 4.41 euro cents per share, corresponding to a dividend yield of 5.4% and €88 M
Laeka jammer wij gaan u missen, bedenk u en laat die negatieve commentaren aan u voorbij gaan.
Precies goed bezig Sonae, eens benieuwd hoe die koers gaat evolueren in de toekomst. Iemand een idee of er geregeld een update is van de NAV van deze holding?cyprus schreef: ↑25 maart 2019, 14:17 Cijfers Soae holding voor 2018 FY
Ter info: via Laeka deze holding gevonden & nog geen spijt van gehad. Bedankt hiervoor!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Incremental schreef: ↑24 maart 2019, 21:17Daar bent u nog te jong voor op dit forum. Maar wees gerust, laeka is hyper competitief en heeft al meermaals laten blijken dat zijn strategie / picks beter zijn dan andere in vroegere posts.Jozefien1969 schreef: ↑24 maart 2019, 20:19 In uw vierde alinea komt de jaloersheid weer boven drijven; heeft Laeka ooit laten weten dat hij of zij de markt kan ‘’outperformen’’? Bij mijn weten niet……
Dat kunnen andere mensen hier wel confirmeren en indien niet zou ik wel wat voorbeelden kunnen bovenhalen.
Ik haal nogmaals aan dat laeka's enige verweer op mijn opmerking dat hij illiquide aandelen promoot, was:
Inmiddels heb ik ook DW's relaas gelezen. En uiteraard kan ik niet anders concluderen dat zowel u als Dw gelijk hebben. Wat ik wel mis is uw enthousiasme. Het nieuwe onderzoeken, het proberen, het leren. Neem het mij niet kwalijk maar Laeka deed dat. Belca is de rust in de storm. En blijft whatever objectief, alle bewondering voor hem of haar. Hij of zij geeft nimmer commentaar; legt alleen uit.
Laeka was en is de ''sping in het veld''. En hij of zij deed het vaak goed. De visie van Laeka is wellicht meer belangrijk dan de doordachte visies van geleerden.
Laeka heeft al verschillende keren zeer nuttige tips op het forum geplaatst waarmee zowel hijzelf als andere forumleden flink geld hebben verdiend. Hulde en respect daarvoor!Incremental schreef: ↑24 maart 2019, 21:17Daar bent u nog te jong voor op dit forum. Maar wees gerust, laeka is hyper competitief en heeft al meermaals laten blijken dat zijn strategie / picks beter zijn dan andere in vroegere posts.Jozefien1969 schreef: ↑24 maart 2019, 20:19 In uw vierde alinea komt de jaloersheid weer boven drijven; heeft Laeka ooit laten weten dat hij of zij de markt kan ‘’outperformen’’? Bij mijn weten niet……
Het zou dus erg jammer zijn als Laeka nu van het forum zou verdwijnen wegens kritiek die wat mij betreft niet op zijn plaats is en die afkomstig is van iemand waarvan we bij mijn weten nooit dergelijke nuttige tips hebben mogen lezen.
Wil je een goede beleggingsportefeuille dan moet je ook met kritiek omkunnen.
Het is zelf te gemakkelijk om in een 'positive feedback loop' te zitten met je eigen beleggingsideeën. Daarom heb je soms externe kritiek nodig om inzicht te verwerven.
Moest het om pure trolling gaan kan een beheerder hier ingrijpen maar dat lijkt me hier niet het geval.
Het is zelf te gemakkelijk om in een 'positive feedback loop' te zitten met je eigen beleggingsideeën. Daarom heb je soms externe kritiek nodig om inzicht te verwerven.
Moest het om pure trolling gaan kan een beheerder hier ingrijpen maar dat lijkt me hier niet het geval.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash