Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
Blijkbaar zijn er al veel langer problemen : https://datanews.knack.be/ict/nieuws/te ... 46073.html
Stel nu dat de overdracht niet lukt voor 31/03.
Zijn die mensen dan hun nummer kwijt? Of zijn ze niet bereikbaar vanaf 01/04 tot de overdracht gelukt is?
Zijn die mensen dan hun nummer kwijt? Of zijn ze niet bereikbaar vanaf 01/04 tot de overdracht gelukt is?
Als de overdracht gebeurde terwijl je nummer nog actief staat dan kan het nog na 31 maart maar als je nummer vanaf 01/04 niet meer actief staat en ze dan nog je nummer proberen overdragen zal dat niet lukken.
Je nummer moet actief zijn om over te dragen te worden.
SIM-kaart van JIM komt per post pas toe op 01/04. Wat dan? Dan is er geen overdracht meer mogelijk?
http://vlaamseregulatormedia.be/sites/d ... _def_0.pdf
Dommel ( Schedom NV) was inderdaad enkel een MVNO light. Dat verklaart waarom "Proximus Mobile" wordt weergeven bij het opzoek van de provider van een gsm nummer bij CRDR.
Uit het jaarrapport van 2018 blijkt dat er nog slechts één MVNO full was; Lycamobile.
Medialaan ( via hun mobiele tak Unleashed met Jim Mobile & Mobile Vikings) zijn in transformatie naar MVNO full op het netwerk van Orange en Nethys ( Voo) op het netwerk van Telenet.
De markt wordt gedomineerd door de duopolisten Telenet & Proximus en de derde kleiner speler Orange. Deze drie hebben anno 2018 de markt voor 95% in handen als je light MVNO's meetelt.
De spelers in de Telecom lachen hun klanten uit. Klanten hebben enkel de keuze voor producten met namen van dieren, studenten-latijn of Engelstalige buzzwords.
Bij wijlen krijg ik heimwee naar de RTT van vroeger. Dan kon je het ten minste op de ambtenarij steken als de telefoon plat lag. De tarieven waren toen ook onduidelijk met hun zonale, interzonale, naburige zone's, internationale tarieven met piekuren en daluren. Er was toen nog geen sprake van keuze tussen providers. Anno 2019 is de keuze van een provider wel verplicht. Ongeacht je keuze kom je vroeg of laat bij de duopolisten of Orange terecht.
Ik was ooit klant bij Colruyt mobile. Deze stopte er mee in ik belandde naadloos als klant bij Mobistar ( thans Orange). Zo kreeg ik wel de tijd om op mijn gemak het belkrediet wat meer op te bellen en over te stappen naar Dommel Mobile Freedom.
Nu lijkt er het naar mijn bescheiden inschatting naar uit te zien dat ik bij Proximus terecht ga komen. Je kan in de EU niet op enkele werkdagen verplicht worden om een keuze te maken voor een nieuwe provider. Laat staan dat je verplicht kan worden op die luttele tijd alles rond te krijgen om je nummer over te dragen naar een nieuwe simkaart. Zelfs in het geval dat je provider over kop gaat of er over faillissement wordt gesproken.
Ik wacht af.
Zo heb ik het ook altijd geweten. En persoonlijk zou ik niet durven gokken op de actieve status van dat nummer over een week. Wie dat wel doet, moet het zelf maar weten als zijn plan niet loopt zoals hij het gedroomd heeft.boonpwnz schreef: ↑27 maart 2019, 14:12 Als de overdracht gebeurde terwijl je nummer nog actief staat dan kan het nog na 31 maart maar als je nummer vanaf 01/04 niet meer actief staat en ze dan nog je nummer proberen overdragen zal dat niet lukken.
Het is niet omdat een nummer in het crdc bij proximus staat dat het ook actief is.
Proximus is niets verplicht in die zaak. Zij hebben geen relatie met de eindklant.
Gelijk hebben is leuk. Gelijk moeten krijgen kan soms lastig zijn.
Het zou niet meer dan logisch zijn dat die nummers nog een paar maanden overdraagbaar blijven maar ... logica in de telecomsector ??
Wie mijn plan gevolgd heeft ... en als het werkt.. is maandag of vroeger al uit de tocht.
Succes aan iedereen. Ik was bij dommel geen klant en heb er geen last van.
Medelijden met Dommel ? Het lijkt mij, als ze hun rekeningen betalen, dat alles in orde is.
Ze zijn hun eigen inkomsten en bedrijf al maanden aan het verzieken .. dat eindigt ergens.
Medialaan, onder de naam UNLEASHED, heeft die verandering naar FULL MVNO al afgerond (begin 2019 denk ik ?) en sindsdien hebben ze zelfs wat technische problemen die ze liever niet hadden gehad.Stier schreef: ↑27 maart 2019, 15:21 Uit het jaarrapport van 2018 blijkt dat er nog slechts één MVNO full was; Lycamobile.
Medialaan ( via hun mobiele tak Unleashed met Jim Mobile & Mobile Vikings) zijn in transformatie naar MVNO full op het netwerk van Orange en Nethys ( Voo) op het netwerk van Telenet.
Een nummer van een klant bij JIM of Mobile Vikings zie je op CDRC dan ook verschijnen met de naam Unleashed.
Net zoals een nummer bij Telenet dat nog op het Orange netwerk zit (geen idee hoeveel of of er uberhaupt nog zijn) zal onder de naam Telenet verschijnen.
Nog iets anders : wat gebeurt er met een nummer met bv prefix 047- die oorspronkelijk van Proximus kwam maar op niet actief is geplaatst na einde van een overeenkomst bij bv Orange ? Dat nummer gaat uiteindelijk terug naar de operator aan wie de cijferreeks toehoort (vroeger toch) en wordt daar dan uiteindelijk in theorie weer actief.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat gaat over een andere theorie, namelijk dat Dommel niet zou meewerken om zijn nummer af te geven. Dat zou er nog bij moeten komen...
Het probleem hierboven genoemd is, dat als het straks 1 april is Dommel niet meer bestaat. De nummers zijn dan ook verdwenen.
Dank Heer Haelewyn,
Vandaag nog twee keer de switch gemaakt van Dommel naar Proximus, op een kleine 2 uur was alles relatief in orde.
En ik heb flink gespaard aan de Dommeltarieven dus voorlopig kat-boom-kijken wat ik ga doen.
Hoewel de overgang van beide sim-kaarten eerder vlot gegaan is, ervaar ik nog één mankement met één sim-kaart (of toestel). Het betreft de melding 'controleer netwerkdiensten' als ik wil bellen of sms'en. Een beetje vreemd want ik kan wel gesprekken ontvangen. Volgens de klantendienst dien ik nog eventjes te wachten dus doen we dat maar.
Tenzij iemand mij sneller kan helpen. ; )
Blij op Spaargids te toeven voor zulke dingen.
Vandaag nog twee keer de switch gemaakt van Dommel naar Proximus, op een kleine 2 uur was alles relatief in orde.
En ik heb flink gespaard aan de Dommeltarieven dus voorlopig kat-boom-kijken wat ik ga doen.
Hoewel de overgang van beide sim-kaarten eerder vlot gegaan is, ervaar ik nog één mankement met één sim-kaart (of toestel). Het betreft de melding 'controleer netwerkdiensten' als ik wil bellen of sms'en. Een beetje vreemd want ik kan wel gesprekken ontvangen. Volgens de klantendienst dien ik nog eventjes te wachten dus doen we dat maar.
Tenzij iemand mij sneller kan helpen. ; )
Blij op Spaargids te toeven voor zulke dingen.
Ik zou wachten tot morgenochtend want sommige updates gebeuren in de loop van de nacht.
Dan je toestel eens uit en aan zetten. En het zou moeten in orde zijn. Kijk of er een saldo op de kaart staat. Als het probleem aanhoudt heb je een zeldzame failure die moet opgelost worden door crdc via proximus.
Leuk om gelijk te hebben.
Wat ze bij userbase ook vertellen... the proof of the pudding is in the eating.
Binnen 2 uren in orde.. da''s wat anders dan een week he ?
Na dit probeersel weet iedereen ineens nu ook dat het lukt zoals ik verwacht had.
Dank puwi, om dat even te melden. Ik ben blij dat jij al uit de miserie bent.
Mannekes.... ik heb voor twee van die dievenbendes gewerkt he..
Als ge denkt dat ik niet weet hoe het daar vanbinnen werkt...
Wel raadt het BIPT aan dat klanten zo snel mogelijk contact opnemen met een nieuwe mobiele operator. """""
Als dat allemaal in orde komt is het goed. Tegen proximus vertelden ze waarschijnlijk dat ze zich voornamen om hun rekeningen te betalen.
Maar het is het eerste bericht dat daarover een uitspraak doet.
Het is niet omdat dommel uit business gaat dat ze als bedrijf stoppen met bestaan. Ze kondigen zelf aan dat ze naar een nieuwe leverancier uitkijken...
Een doorstart lijkt theoretisch mogelijk, al geloof ik er zelf niet in.
Dan je toestel eens uit en aan zetten. En het zou moeten in orde zijn. Kijk of er een saldo op de kaart staat. Als het probleem aanhoudt heb je een zeldzame failure die moet opgelost worden door crdc via proximus.
Leuk om gelijk te hebben.
Wat ze bij userbase ook vertellen... the proof of the pudding is in the eating.
Binnen 2 uren in orde.. da''s wat anders dan een week he ?
Na dit probeersel weet iedereen ineens nu ook dat het lukt zoals ik verwacht had.
Dank puwi, om dat even te melden. Ik ben blij dat jij al uit de miserie bent.
Mannekes.... ik heb voor twee van die dievenbendes gewerkt he..
Als ge denkt dat ik niet weet hoe het daar vanbinnen werkt...
"""""Even was er onduidelijkheid of mobiele klanten hun gsm-nummer kunnen behouden. Zo'n overstap vraagt immers medewerking van beide partijen. Telecomregulator BIPT bevestigt nu aan Data News dat Dommel zich voorneemt om technisch mee te werken met die nummeroverdracht.Dixit schreef: ↑4 december 1974, 07:25
Dat gaat over een andere theorie, namelijk dat Dommel niet zou meewerken om zijn nummer af te geven. Dat zou er nog bij moeten komen...
Het probleem hierboven genoemd is, dat als het straks 1 april is Dommel niet meer bestaat. De nummers zijn dan ook verdwenen.
Wel raadt het BIPT aan dat klanten zo snel mogelijk contact opnemen met een nieuwe mobiele operator. """""
Als dat allemaal in orde komt is het goed. Tegen proximus vertelden ze waarschijnlijk dat ze zich voornamen om hun rekeningen te betalen.
Maar het is het eerste bericht dat daarover een uitspraak doet.
Het is niet omdat dommel uit business gaat dat ze als bedrijf stoppen met bestaan. Ze kondigen zelf aan dat ze naar een nieuwe leverancier uitkijken...
Een doorstart lijkt theoretisch mogelijk, al geloof ik er zelf niet in.
Net bericht van Jim Mobile gekregen dat de simkaarten onderweg zijn.
Om 03.20 vannacht sms van Dommel : """IMPORTANT Your Billi/Dommel internet/phone connection will be terminated March 31 roaming services earlier More info www.dommel.com""""
Voor wie het nog niet wist : ik ben er nooit klant geweest. Ik heb het al opgegeven bij het langdradig kafkaiaans registratieproces, lang geleden.
Voor wie het nog niet wist : ik ben er nooit klant geweest. Ik heb het al opgegeven bij het langdradig kafkaiaans registratieproces, lang geleden.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Blijkbaar niet mogelijk om online een abbonement aan te vragen bij Proximus. Bij nummeroverdracht moet je je huidige operator (Dommel/Schedom) opgeven,welke niet tussen hun providerkeuze staat. Via CD-R zie ik het nummer actief staat onder Proximus Mobile maar zelfs deze providerkeuze kan ik niet aanvinken. Ziet er naar uit dat ik mijn zaterdagVM mag gaan spenderen in in een Proximus shop
Ik zie in de online bestelling de opmerking staan :
""""Informatie: je kan enkel een Pay&Go+ kaart met een nieuw gsm-nummer online bestellen. Gelieve je te wenden tot een van onze Proximus Centers indien je een bestaand gsm-nummer wenst over te dragen naar een Pay&Go+ kaart.""""
Het zal wel degelijk de bedoeling zijn dat je naar een echte shop gaat. Bij voorkeur geen winkel van Jerom en Nadine, die ook kranten en tijdschriften verkopen, maar een echt Proximus Center.
Veel geluk ermee !
Als je er geen zin in hebt : alternatieven genoeg.
""""Informatie: je kan enkel een Pay&Go+ kaart met een nieuw gsm-nummer online bestellen. Gelieve je te wenden tot een van onze Proximus Centers indien je een bestaand gsm-nummer wenst over te dragen naar een Pay&Go+ kaart.""""
Het zal wel degelijk de bedoeling zijn dat je naar een echte shop gaat. Bij voorkeur geen winkel van Jerom en Nadine, die ook kranten en tijdschriften verkopen, maar een echt Proximus Center.
Veel geluk ermee !
Als je er geen zin in hebt : alternatieven genoeg.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 maart 2019, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.