Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
Jim Mobile / Mobile Vikings heeft altijd al een goede klantendienst gehad.
Ze willen zich daarmee onderscheiden en dat doen ze ook vaak..
Ze willen zich daarmee onderscheiden en dat doen ze ook vaak..
Net contact gehad met Jim Mobile.
Twee opties.
1. het kan zijn dat Dommel/Proximus de bestaande nummers zondag nog niet gaan stopzetten en dan kan maandag wanneer de simkaart van Jim er is nog overgeschakeld worden met nummerbehoud.
2. indien ze zondag toch alles afsluiten, best vandaag of morgen naar een Proximus winkel gaan en daar pre-paid kaartje van enkele euro's laten aanmaken zodat je Dommel nummer blijft bestaan en dan kan je erna nog overschakelen naar Jim Mobile.
Twee opties.
1. het kan zijn dat Dommel/Proximus de bestaande nummers zondag nog niet gaan stopzetten en dan kan maandag wanneer de simkaart van Jim er is nog overgeschakeld worden met nummerbehoud.
2. indien ze zondag toch alles afsluiten, best vandaag of morgen naar een Proximus winkel gaan en daar pre-paid kaartje van enkele euro's laten aanmaken zodat je Dommel nummer blijft bestaan en dan kan je erna nog overschakelen naar Jim Mobile.
Gisterenavond dus in zeven haasten een Pay&GO&Pray kaartje gaan halen in de Proximus winkel. Overschakelen van nummer was geen probleem, al was ik blijkbaar de eerste in die bepaalde winkel die dag want hij wist ook niet dat Dommel = Schedom is in hun keuzelijst. Normaal gezien zou de overdracht binnen de 24 uur OK moeten zijn, maar tot nu is mijn dommel nog actief. Ik zie wel of het in de namiddag in orde komt. Zijn er al mensen hier die al met succes hun nummer hebben laten transferen bij Proximus?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net hetzelfde gedaan. Simkaartje gaan halen bij proximus. Kostte niets. Verkoper vertelde me dat het binnen de 24u in orde zou zijn. Dat was ook wat er op de proximus-website stond. MAAR...fid509 schreef: ↑28 maart 2019, 09:06 Gisterenavond dus in zeven haasten een Pay&GO&Pray kaartje gaan halen in de Proximus winkel. Overschakelen van nummer was geen probleem, al was ik blijkbaar de eerste in die bepaalde winkel die dag want hij wist ook niet dat Dommel = Schedom is in hun keuzelijst. Normaal gezien zou de overdracht binnen de 24 uur OK moeten zijn, maar tot nu is mijn dommel nog actief. Ik zie wel of het in de namiddag in orde komt. Zijn er al mensen hier die al met succes hun nummer hebben laten transferen bij Proximus?
Ik was er niet gerust in en contacteerde de chatfunctie op de proximus-website. De dame daar zei me dat het 3 werkdagen zou duren, dus tot en met maandag. Tegen dan kan ik mijn nummer van meer dan 20 jaar oud al kwijt zijn... Vandaag nog even achteraan.
Fijne hobby tijdens het ziekteverlof. De dokter raadde aan stresserende zaken te vermijden...
Vervelend wel, de proximus-kaart aangeschaft omdat dat het minst risico gaf op gezever. Nu toch nog in de miserie...
Frops,
Ga nog eens naar de winkel vrijdag indien het nog niet in orde is en vraag voor die nummeroverdracht onmiddelijk uit te voeren. Desnood vraag je dat ze even bellen met hun interne dienst. Dat moet mogelijk zijn. Maar als je naar de winkel gaat kan je iets meer bereiken in mijn ervaring dan de chat of telefonische klantendienst.
Gewoon wat pushen daar.
Ga nog eens naar de winkel vrijdag indien het nog niet in orde is en vraag voor die nummeroverdracht onmiddelijk uit te voeren. Desnood vraag je dat ze even bellen met hun interne dienst. Dat moet mogelijk zijn. Maar als je naar de winkel gaat kan je iets meer bereiken in mijn ervaring dan de chat of telefonische klantendienst.
Gewoon wat pushen daar.
Vraag in de (echte en alleen van proximus) winkel of er iemand is die toegang heeft in de mnp tool.
Dan gaat het door waar je bij staat, zoals een instant overschrijving.
Frops : op hun contact centers geven ze meer dagen aan, alleen maar omdat mensen niet te vaak zouden terugbellen. Dat scoort slecht.. op velerlei vlak. Het komt wel in orde !
Fid : Pay&go&pray ? Is dat een actie samen met radio Maria ?
Dan gaat het door waar je bij staat, zoals een instant overschrijving.
Frops : op hun contact centers geven ze meer dagen aan, alleen maar omdat mensen niet te vaak zouden terugbellen. Dat scoort slecht.. op velerlei vlak. Het komt wel in orde !
Fid : Pay&go&pray ? Is dat een actie samen met radio Maria ?
Gisterenavond naar een Telenetshop geweest. Kort na 9u zou het in orde zijn. Maar ik zie bij de provider nog steeds Dommel staan .
Even een update op UB
Uit de ervaringen die gebruikers hier al gepost hebben, denk ik dat we de volgende conclusies kunnen trekken:
•overswitchen van de vaste internetlijn naar EDPNet verloopt probleemloos en binnen record tijden (4-12 uur). Over het switchen naar andere providers hebben we nog geen info ...
•klanten die naar EDPNet overgaan kunnen hun Dommel telefoonnummer porteren (gezien EDPnet gratis telefonie aanbiedt bij een intenret abbo is dit wellicht de beste keuze).
•klanten die hun nummer willen overzetten naar een andere operator (Proximus, Telenet) of naar een VoIP Provider (WeePee, 3*stars, OVH, enz) zouden dit nu ook probleemloos moeten kunnen doen (gezien CRDC terug open is voor Dommel/Billi).
•Wat betreft de mobiele nummers, blijft het advies om naar een fysieke shop te gaan van Base/Telenet, Orange of Proximus en ter plaatse je nummer te laten over te zetten op een prepaidkaart. Dat geeft je de nodige tijd om later een definitieve keuze te maken naar de gewenste alternatieve operator, en intussen je nummer niet te verliezen.
Blijkbaar lukt dit bij de meeste klanten probleemloos. Geef als "donor provider" Schedom op.
Uit de ervaringen die gebruikers hier al gepost hebben, denk ik dat we de volgende conclusies kunnen trekken:
•overswitchen van de vaste internetlijn naar EDPNet verloopt probleemloos en binnen record tijden (4-12 uur). Over het switchen naar andere providers hebben we nog geen info ...
•klanten die naar EDPNet overgaan kunnen hun Dommel telefoonnummer porteren (gezien EDPnet gratis telefonie aanbiedt bij een intenret abbo is dit wellicht de beste keuze).
•klanten die hun nummer willen overzetten naar een andere operator (Proximus, Telenet) of naar een VoIP Provider (WeePee, 3*stars, OVH, enz) zouden dit nu ook probleemloos moeten kunnen doen (gezien CRDC terug open is voor Dommel/Billi).
•Wat betreft de mobiele nummers, blijft het advies om naar een fysieke shop te gaan van Base/Telenet, Orange of Proximus en ter plaatse je nummer te laten over te zetten op een prepaidkaart. Dat geeft je de nodige tijd om later een definitieve keuze te maken naar de gewenste alternatieve operator, en intussen je nummer niet te verliezen.
Blijkbaar lukt dit bij de meeste klanten probleemloos. Geef als "donor provider" Schedom op.
En vergeet niet dat ze bij SCHEDOM alleen abonnementen hebben (hadden) , dat je je klantnummer van je abonnement moet geven..
Wie de nummeroverdracht aanvraagt als 'prepaid bij Schedom' kan bedrogen uitkomen.
Ik ben eens nieuwsgierig of Dommel over 2 weken met een alternatief aanbod gaat komen.
Wie de nummeroverdracht aanvraagt als 'prepaid bij Schedom' kan bedrogen uitkomen.
Ik ben eens nieuwsgierig of Dommel over 2 weken met een alternatief aanbod gaat komen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 maart 2019, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Die vraag werd gesteld en ik zei effectief "abonnement" maar er werd dan niet gevraagd naar een abonnementsnummer? Enkel mijn SIM nummer en telefoonnummer. Ik zal even de chat gebruiken bij Proximus denk ik.
Geen zorgen Fid...er is een en ander veranderd ondertussen.. in de tijd tussen dat ik het nog deed en vandaag.
Er zitten controles op de aanvraag ook.. Zal wel in orde zijn.
ALS je het geluk hebt dat je in de chat iemand treft die zelf toegang heeft tot de tool is het dan ook wel ineens in orde.
Sommigen bij Prox kunnen dat zelf uitvoeren... maar laat die van de chat er nu net zijn van een extern call center ook.
Het zou nog altijd kunnen. Ook daar dringt wel eens iets extra door.
Er zitten controles op de aanvraag ook.. Zal wel in orde zijn.
ALS je het geluk hebt dat je in de chat iemand treft die zelf toegang heeft tot de tool is het dan ook wel ineens in orde.
Sommigen bij Prox kunnen dat zelf uitvoeren... maar laat die van de chat er nu net zijn van een extern call center ook.
Het zou nog altijd kunnen. Ook daar dringt wel eens iets extra door.
Geen zorgen? Ben juist aan de chat geweest met Proximus. Wat een bende amateurs!
Ik vraag of ze kunnen kijken naar mijn aanvraag tot numeroverdracht ingevoerd in hun winkel. Na mijn nummer gegeven te hebben komen ze tot het besluit dat dit een bedrijfsaccount is. Ik vraag hen hoe kan dat, want dit is mijn privénummer. Ja, het het nummer staat op Schedom. Ik zeg heb dat dat de echte bedrijfsnaam is van Dommel en dus mijn provider is waar ik een abonnement heb. Ze ging nog even kijken, komt dan terug of ik toch niet even terug kan naar de winkel want zij kan niets aanpassen in hun systeem. WTF? Ik moet deze avond ook nog met mijn oudere ouders ook naar een andere proximus winkel in een andere provincie om hun nummer ook te laten overdragen. Hopelijk gaat het daar beter. En ondertussen zit ik met de stress over mijn eigen nummer.
Ik vraag of ze kunnen kijken naar mijn aanvraag tot numeroverdracht ingevoerd in hun winkel. Na mijn nummer gegeven te hebben komen ze tot het besluit dat dit een bedrijfsaccount is. Ik vraag hen hoe kan dat, want dit is mijn privénummer. Ja, het het nummer staat op Schedom. Ik zeg heb dat dat de echte bedrijfsnaam is van Dommel en dus mijn provider is waar ik een abonnement heb. Ze ging nog even kijken, komt dan terug of ik toch niet even terug kan naar de winkel want zij kan niets aanpassen in hun systeem. WTF? Ik moet deze avond ook nog met mijn oudere ouders ook naar een andere proximus winkel in een andere provincie om hun nummer ook te laten overdragen. Hopelijk gaat het daar beter. En ondertussen zit ik met de stress over mijn eigen nummer.
Net gebeld met Proximus.
Nummer behouden zou geen enkel probleem zijn als je dit doet voor zondag. Wel naar Proximus, Orange of Base winkel gaan.
Het zou zelfs kunnen dat de nummers volgende week ook nog actief blijven en kunnen worden overgezet maar dat was dus niet zeker.
Dus als je zeker wil spelen naar de winkel.
Nummer behouden zou geen enkel probleem zijn als je dit doet voor zondag. Wel naar Proximus, Orange of Base winkel gaan.
Het zou zelfs kunnen dat de nummers volgende week ook nog actief blijven en kunnen worden overgezet maar dat was dus niet zeker.
Dus als je zeker wil spelen naar de winkel.