brandverzekering hoger bij woning gelegen in mogelijk overstromingsgevoelig gebied
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
brandverzekering hoger bij woning gelegen in mogelijk overstromingsgevoelig gebied
Beste
Bij deze wou ik even vragen of er iemand op de hoogte is van volgend feit
Wij hebben een woning gevonden die ons zeer aanstaat , deze is gelegen in mogelijk overstromingsgevoelig gebied
Wat zijn de gevolgen hiervan op vlak van brandverzekering?
Mvg
Bij deze wou ik even vragen of er iemand op de hoogte is van volgend feit
Wij hebben een woning gevonden die ons zeer aanstaat , deze is gelegen in mogelijk overstromingsgevoelig gebied
Wat zijn de gevolgen hiervan op vlak van brandverzekering?
Mvg
Re: brandverzekering hoger bij woning gelegen in mogelijk overstromingsgevoelig gebied
Onnozelaar
Denk er eerder over na: wat is de kans op overstromingen? En wat is de impact daarvan op mijn huis?
De verzekeringen zijn niet je eerste zorg
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: brandverzekering hoger bij woning gelegen in mogelijk overstromingsgevoelig gebied
Een terechte vraag aangezien overstromingen in de brandverzekering zitten.
Ik begrijp de vraag wel. In sommige gebieden is de kans op een effectieve overstroming quasi nihil, maar staat het zo wel op de akte....
Ik weet eigenlijk wel niet of de verzekering hier naar vraagt... Doe eens een simulatie op een vergelijkingssite en kijk of ze die vragen stellen...
Ik weet eigenlijk wel niet of de verzekering hier naar vraagt... Doe eens een simulatie op een vergelijkingssite en kijk of ze die vragen stellen...
Let op: risicozones voor overstromingen
Het is belangrijk om te vermelden dat voornoemde overstromingsgevoelige gebieden (afgebakend in het kader van de watertoets) niet verward mogen worden met de zgn. ‘risicozones voor overstromingen’. Dit zijn een aantal gebieden die door de federale regering werden afgebakend in het kader van de natuurrampenverzekering. Als een onroerend goed in zo’n risicozone gelegen is, dan zal de eigenaar een hogere verzekeringspremie moeten betalen voor de brandverzekering.
Deze zones zijn dus niet hetzelfde als de overstromingsgevoelige gebieden. Bovendien zijn ze ook een stuk kleiner in oppervlakte.
Lees verder
https://www.dewaele.com/nl/advies/water ... lig-gebied
Axa en nn vragen het wel. Anderen weet ik niet meervoodoo schreef: ↑30 maart 2019, 11:36 Ik begrijp de vraag wel. In sommige gebieden is de kans op een effectieve overstroming quasi nihil, maar staat het zo wel op de akte....
Verzekeringsmaatschappijen hebben hun eigen bestanden en selecteren op het adres.
Dus een offerte (online via Ethias of ergens anders) zal je snel zien wat de impact is.
Dus een offerte (online via Ethias of ergens anders) zal je snel zien wat de impact is.
Dat wordt puur gedaan op basis van uw adres en op basis van de aan uw adres gelinkte statistische historische gegevens. Indien uw woning in overstromingsgebied ligt en er bovendien weet is van overstromingen in die regio in het verleden dan ga je een stuk meer mogen betalen dan indien je woning ergens in een "veiliger" gebied lag.voodoo schreef: ↑30 maart 2019, 11:36 Ik begrijp de vraag wel. In sommige gebieden is de kans op een effectieve overstroming quasi nihil, maar staat het zo wel op de akte....
Je kan zoals nuyttie aangaf altijd eens simuleren om te zien of het een impact heeft (adres dat in overstromingsgebied ligt en adres dat er buiten ligt). Indien er grote verschillen zijn, weet je dan ineens waarom.
Bij een omniumverzekering is het trouwens net hetzelfde. Iemand die in Brussel of Antwerpen centrum woont, betaalt een stuk meer dan iemand die op de buiten ergens woont.
Als je in een echt overstromingsgebied woont, zullen de natuurrampen zelfs verzekerd worden via het tariferingsbureau = duurder en minder goed verzekerd