Dommel stopt op 31 maart
Re: Dommel stopt op 31 maart
Idem hier, maar dan nieuwe sim van Telenet. Contact opgenomen met Telenet en vliegensvlug antwoord: nummeroverdracht zou bezig zijn.
Net mail gehad van Jim dat mijn kaart actief was en inderdaad, zelfs zonder herstart, het is actief op mijn gsm. Zelfs betere ontvangst dan Proximus (in centrum van Hasselt).
2 april en ik heb nog steeds internet * knocks on wood *
Wat doen jullie met openstaande facturen (voor de maand april)?
Wat doen jullie met openstaande facturen (voor de maand april)?
In het centrum van Hasselt zou er normaal gezien geen probleem mogen zijn, met geen enkel netwerk. Er zijn daar een massa antenneposities van alle operatoren.
Op dit moment zal je met JIM nog op Base zitten. Ergens in de loop van de komende maanden wordt dat Orange (vroegere Mobistar).
In mijn gemeente zijn Proximus en Orange duidelijk overwegend de betere inzake het aantal antenneposities. Dat zegt niet alles inzake ontvangst, maar toch redelijk veel.
Op dit moment zal je met JIM nog op Base zitten. Ergens in de loop van de komende maanden wordt dat Orange (vroegere Mobistar).
In mijn gemeente zijn Proximus en Orange duidelijk overwegend de betere inzake het aantal antenneposities. Dat zegt niet alles inzake ontvangst, maar toch redelijk veel.
Ook hier nog internet; factuur voor april niet betaald uiteraard. Als aangekondigd wordt dat de service op 31 maart wordt stopgezet gaan we voor april niet betalen. Overigens een tijdlang geen internet gehad vorig jaar door storingen, die in principe gecompenseerd gingen worden (quod non). De bluts met de buil. Vrijdag vermoedelijk transfer naar nieuwe operator.
Screenshot hun site waar ze zeggen dat diensten stoppen op 31 maart. Je kan nu geen kosten hebben normaalgezien. Bedrijf in faling = curator die schulden zal komen innen vroeg of laat.
Je hebt ook nog steeds de mail die ze gestuurd hebben, dus zeker bewaren.
Je hebt ook nog steeds de mail die ze gestuurd hebben, dus zeker bewaren.
Ook hier is Dommel weggevallen bij mij, ik kan vreemd genoeg wel nog bellen, maar niet meer gebeld worden. Helemaal bizar. Simkaart van mijn nieuwe provider (Scarlet) is nog steeds niet actief (nochtans reeds aangevraagd om 27/03). Hiernet nog maar eens gebeld naar Scarlet, zou binnen de 48 uur eindelijk overgezet moeten zijn. Wat een lijdensweg kan veranderen van provider soms zijn. Afschuwelijk.
Ik ben vandaag probleemloos geactiveerd bij Jim Mobile. Da's heel rap en vlot gegaan ... nadat je je gegevens online hebt ingevuld (zoals vermeld wordt in de brief bij je SIM-kaart) moet je je GSM af en toen heropstarten tot er geen Dommel meer te zien is ... en dan verander je van SIM-kaart en is alles OK. Nummer is behouden.
Ik heb voor een van de dochters ook een Scarlet Red abonnement genomen vorige week. SIM-kaart vrijdag verstuurd zogezegd, ze beseffen blijkbaar niet dat het via BPost gaat. Ik heb al 2 emails en SMS gekregen om mij eraan te herinneren dat ik moet activeren, maar de SIM-kaart zelf ... hoho ... hopelijk tegen het weekend.
Ik heb voor een van de dochters ook een Scarlet Red abonnement genomen vorige week. SIM-kaart vrijdag verstuurd zogezegd, ze beseffen blijkbaar niet dat het via BPost gaat. Ik heb al 2 emails en SMS gekregen om mij eraan te herinneren dat ik moet activeren, maar de SIM-kaart zelf ... hoho ... hopelijk tegen het weekend.
Vergissing. Op de internet proforma facturen staat de billing periode niet aangegeven, enkel op de "final invoice" die je pas krijgt na betaling. Hieruit blijkt dat de factuur van eind maart de periode eind maart tot eind april bestrijkt. Voor de resterende periode waarin de dienstverlening wordt stopgezet dient dus principieel een pro rata terugbetaling te gebeuren ... of dat in de praktijk zal lukken ...??kikkertje schreef: ↑2 april 2019, 15:59Ook hier nog internet; factuur voor april niet betaald uiteraard. Als aangekondigd wordt dat de service op 31 maart wordt stopgezet gaan we voor april niet betalen. Overigens een tijdlang geen internet gehad vorig jaar door storingen, die in principe gecompenseerd gingen worden (quod non). De bluts met de buil. Vrijdag vermoedelijk transfer naar nieuwe operator.
Er is een periode geweest dat je zelfs geen rekeningen kon betalen. Dit omdat er een probleem was bij KBC, even later zijn ze dan naar Belfius gegaan en hun nummer veranderd.
Ik ga de rekening laten staan en wachten.
Vandaag komen ze normaal gezien Proximus installeren hier (vergeten dat EPDnet bestond) maar hun herinneringssms zegt al een verkeerd nummer (die op de mails wél goe staat) dus we zullen zien hoe ver ze geraken. Vooral gezien ik nog steeds kan surfen...
Ik ga de rekening laten staan en wachten.
Vandaag komen ze normaal gezien Proximus installeren hier (vergeten dat EPDnet bestond) maar hun herinneringssms zegt al een verkeerd nummer (die op de mails wél goe staat) dus we zullen zien hoe ver ze geraken. Vooral gezien ik nog steeds kan surfen...
Die periode en de verandering van rekeningen / bank heeft waarschijnlijk te maken met de overname van Dommel ..
"""Schedom was aanvankelijk in handen van oprichters Sandra Schevenels en haar echtgenoot Bart Dom. In het najaar van 2017 werd het bedrijf in stilte verkocht aan Philippe Vandormael en Bart Van Coppenolle, het team achter de cloud videorecorder Bhaalu,... """"
(Knack)
"""Schedom was aanvankelijk in handen van oprichters Sandra Schevenels en haar echtgenoot Bart Dom. In het najaar van 2017 werd het bedrijf in stilte verkocht aan Philippe Vandormael en Bart Van Coppenolle, het team achter de cloud videorecorder Bhaalu,... """"
(Knack)
Ben ingegaan op het aanbod voor een nieuwe SIM kaart, maar geen bevestigingsmail ontvangen, ook niets meer van gehoord.
1. Weet er iemand tegen wanneer de nieuwe SIM-kaarten verstuurd worden?
2. Van gisteren krijg ik de sms-berichten niet meer binnen, weet er iemand of die oude sms'en er nog gaan doorkomen als ik een andere SIM kaart activeer?
https://mobilevikings.be/nl/mobile-viki ... ge-netwerk
Jim / mobile vikings begint klanten over te zetten naar orange.
@Grogro : vraag je eerst al eens af of ze al simkaarten hebben om uit te delen.
Je verwacht hopelijk niet dat het snel zal gaan..De nieuwe simkaarten moeten op maat gemaakt worden voor de combinatie van Dommel met Orange of telenet, wie het ook moge worden.
Sms: Ik denk dat ze verloren zijn. Als ze verstuurd worden naar een niet actief nummer blijven ze niet in wacht staan denk ik.
Maar dat is mijn logica... Ik weet het niet zeker.
Jim / mobile vikings begint klanten over te zetten naar orange.
@Grogro : vraag je eerst al eens af of ze al simkaarten hebben om uit te delen.
Je verwacht hopelijk niet dat het snel zal gaan..De nieuwe simkaarten moeten op maat gemaakt worden voor de combinatie van Dommel met Orange of telenet, wie het ook moge worden.
Sms: Ik denk dat ze verloren zijn. Als ze verstuurd worden naar een niet actief nummer blijven ze niet in wacht staan denk ik.
Maar dat is mijn logica... Ik weet het niet zeker.
grogro schreef: ↑3 april 2019, 14:27Ben ingegaan op het aanbod voor een nieuwe SIM kaart, maar geen bevestigingsmail ontvangen, ook niets meer van gehoord.
Dat je daar wil bij blijven, dat snap ik niet. Hoogstwaarschijnlijk zijn het de laatste stuiptrekkingen van Dommel, binnenkort failliet en je kan opnieuw beginnen.