De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De MSCI world index vertegenwoordigd ongeveer 75% van het geld dat in vrij verhandelbare aandelen belegd is.
De ytd van de fondsen die deze index volgen ligt al een tijdje tussen 12 en 13%.
Ook de MSCI world small Cap heeft een gelijkaardig rendement als de large caps sinds het begin van het jaar
De emerging markets lopen een beetje achter met een iets minder dan 10% sinds het begin van het jaar.
Indien je eigen resultaat lager is dan deze getallen dan heeft je portefeuille minder dan het gemiddelde gepresenteerd.....
De ytd van de fondsen die deze index volgen ligt al een tijdje tussen 12 en 13%.
Ook de MSCI world small Cap heeft een gelijkaardig rendement als de large caps sinds het begin van het jaar
De emerging markets lopen een beetje achter met een iets minder dan 10% sinds het begin van het jaar.
Indien je eigen resultaat lager is dan deze getallen dan heeft je portefeuille minder dan het gemiddelde gepresenteerd.....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Laten we vandaag maar naar boven knallen dankzij uitstekende onderzoeksresultaten
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Als je naar het orderboek kijkt mogen we vuurwerk verwachten.
er geraakt percies niets verhandeld
Theoretisch momenteel 98, dus je zit terug in het groen ;-)
Een beetje ontgoocheld over het koersverloop van Galapagos ... in september bij de vorige resultaten naar 105 (om dan terug af te kalven naar 85) ... nu weer van dat ? Korte euforie en daarna terug naar af ? De trein naar boven mag eindelijk eens beginnen ...
Mja het is natuurlijk een aandeel dat (zeker in belgische pers) redelijk hard gehyped wordt (grotendeels terecht natuurlijk). Maar dat zit misschien al in de koersen verwerkt.
Vanmiddag wakker geworden (werk met de nacht) met een +15% al had ik wel gehoopt om +100 te zien. Hopelijk valt de koers nu niet te snel terug zoals voorbije dagen/weken, telkens in het slot een patat naar beneden om dan beperkt in het groen te eindigen.
En dan voorts de melding : er zijn geen dalers in uw portefeuille.
AMG en Bpost vervolledigen de top-3 stijgers. Bpost nadert zelfs de aankoopkoers (9.85€)
Voorts Melexis en Bekaert wat teleurstellend (aankopen januari), dat die teruggevallen zijn. Melexis wel al eens winst genomen en terug ingestapt op lagere koers.
Bayer vorige week duidelijk te vroeg gekocht.
En dan voorts de melding : er zijn geen dalers in uw portefeuille.
AMG en Bpost vervolledigen de top-3 stijgers. Bpost nadert zelfs de aankoopkoers (9.85€)
Voorts Melexis en Bekaert wat teleurstellend (aankopen januari), dat die teruggevallen zijn. Melexis wel al eens winst genomen en terug ingestapt op lagere koers.
Bayer vorige week duidelijk te vroeg gekocht.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Slotkoers was meer dan OK.
Niet vergeten dat er na publicatie v/d resultaten in september een aandelenemissie is geweest (kapitaalvermeerdering), dus de daling nadien was niet onlogisch.
Momenteel mijn slechtste positie in portefeuille. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Enkel jammer dat het niet dezelfde stijging doormaakt als de rest van mijn portefeuille. Bijkopen wil ik niet direct doen, positie is al bij de grootsten.
Aandelenportefeuille YTD +14.75%
Keyplan YTD +15.5%
Nog slechts 1.7% te gaan en een wreed slecht 2018 is goed gemaakt.
Cashreserve beursrekening is miniem waardoor geen actie mogelijk is.
Spaarplan spaarrekening aan 100% tot dusver. Kan nog stevig investeren maar wil me aan het plan houden; wil ik eerder gebruiken moest morgen de boel crashen.
Plan is om de portefeuille zoals ie nu is te behouden tot 3de week september winstopname. Ik reken op een oktoberdip.
AMG is een van die aandelen waar er op het forum wel wat FOMO gecreëerd werd vind ik, en waar zijn die mensen nu die dit aandeel zo aanprezen? Ben je gevolgd dan zit je nu wel op de blaren