Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Via de mobile app / internetbankieren /klantendienst / kantorennet … van de desbetreffende bank?
Voor mij persoonlijk vind ik dit geen goede optie.
Als ik een nieuwe kaart zou krijgen waar automatisch een "contactloos optie" op staat, dan wil ik die optie kunnen uitzetten. Indien mijn bank die optie niet biedt, dan hoef ik die kaart niet en bijgevolg zal ik op zoek gaan naar een andere bank.
Als ik een nieuwe kaart zou krijgen waar automatisch een "contactloos optie" op staat, dan wil ik die optie kunnen uitzetten. Indien mijn bank die optie niet biedt, dan hoef ik die kaart niet en bijgevolg zal ik op zoek gaan naar een andere bank.
Nefertari, Bij sommige banken kan je die optie uitzetten via de instellingen in je webbankieren.
Bij de andere banken moet je dat zeker ook kunnen laten uitzetten, door even telefonisch of via andere weg contact met hen op te nemen.
Een bank vinden, waarbij je een nieuwe kaart gaat krijgen zonder die "contactloos optie", ga je niet meer tegenkomen vrees ik.
Bij de andere banken moet je dat zeker ook kunnen laten uitzetten, door even telefonisch of via andere weg contact met hen op te nemen.
Een bank vinden, waarbij je een nieuwe kaart gaat krijgen zonder die "contactloos optie", ga je niet meer tegenkomen vrees ik.
Voor alle zekerheid: net even alle bankkaarten van het gezin gecheckt, en tot nu toe nog allemaal contactloos.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dan moet je zeker niet naar ING gaan want het contactloos betalen van bankkaarten en waarschijnlijk ook van kredietkaarten is blijkbaar niet mogelijk om dat uit te schakelen want er wordt op hun website geen woord over gerept.Nefertari schreef: ↑5 april 2019, 19:04 Voor mij persoonlijk vind ik dit geen goede optie.
Ook heb ik vastgesteld dat de prepaidkaart van BNPPF ook niet mogelijk is om dat contactloos betalen uit te zetten terwijl dat voor debet- en kredietkaarten van deze bank wel mogelijk is.
Laatst gewijzigd door apestaart12 op 5 april 2019, 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Belfius heeft met ingang van deze maand nu ook hun krediet- en prepaidkaarten (Mastercard) uitgebracht die uitgerust zijn voor contactloos betalen, enige maanden geleden was dat al het geval voor hun debetkaarten, natuurlijk kan men die functie via alle kanalen desgewenst uitschakelen.
Belfius zal waarschijnlijk nu veruit de laatste bank zijn die hun kaarten uitgerust heeft voor contactloos betalen tenzij er nog banken zijn die hun kaarten nog uitbrengen zonder contactloos betalen.
Belfius zal waarschijnlijk nu veruit de laatste bank zijn die hun kaarten uitgerust heeft voor contactloos betalen tenzij er nog banken zijn die hun kaarten nog uitbrengen zonder contactloos betalen.
Nog niet zelf gestest maar ik ben al instructies tegengekomen op het internet over hoe je door op de juiste plaats een gaatje te boren in uw kaart die chip voor contactloze betalingen kunt vernietigen.
Logisch...
https://www.instructables.com/id/How-to ... r-Debit-C/
Hier gebruikt men een soldeerbout. Een boormachine en/of een zaagje, cuttermesje, moet ook wel lukken. Zie ook hier :
https://youtu.be/NwBa1FwaAbo
Nefertari : ik vermoed dat je bedoelt "niet contactoos", dus nog oud systeem..
Bovenstaande truc kan je, in geval je bij de bank je zin niet krijgt, nog altijd toepassen.
https://www.instructables.com/id/How-to ... r-Debit-C/
Hier gebruikt men een soldeerbout. Een boormachine en/of een zaagje, cuttermesje, moet ook wel lukken. Zie ook hier :
https://youtu.be/NwBa1FwaAbo
Nefertari : ik vermoed dat je bedoelt "niet contactoos", dus nog oud systeem..
Bovenstaande truc kan je, in geval je bij de bank je zin niet krijgt, nog altijd toepassen.
Uiteraard bedoelde ik dat er op geen enkele van onze huidige kaarten het logo van "contactloos betalen" staat.
Ik kan mijn ogen niet geloven!
Gaatjes in de kaart maken en andere truukjes om die mogelijkheid te omzeilen
Als dergelijke tips op het internet staan, dan betekent dat toch dat er genoeg mensen zijn die daar niet willen mee werken.
In dat geval kan de bank dit beter zélf doen door op een veilige manier die optie ongedaan te maken, toch?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt niet, het is wel mogelijk dit uit te zetten bij en ING en BNP en ik vermoed bij elke bank. Je moet er wel met de klantendienst of het kantoor contact voor opnemen en beseffen dat je dan ook niet zal kunnen betalen in automaten die geen code vragen (zoals drankautomaten, sommige parkeerautomaten..). De kredietkaarten hebben momenteel nog geen NFc functie (jammer genoeg).apestaart12 schreef: ↑5 april 2019, 20:05Dan moet je zeker niet naar ING gaan want het contactloos betalen van bankkaarten en waarschijnlijk ook van kredietkaarten is blijkbaar niet mogelijk om dat uit te schakelen want er wordt op hun website geen woord over gerept.Nefertari schreef: ↑5 april 2019, 19:04 Voor mij persoonlijk vind ik dit geen goede optie.
Ook heb ik vastgesteld dat de prepaidkaart van BNPPF ook niet mogelijk is om dat contactloos betalen uit te zetten terwijl dat voor debet- en kredietkaarten van deze bank wel mogelijk is.
We worden daarmee verplicht meegezogen in de digitale wereld van smartphone's, digitaal geld,computers en dies meer. Zal niet veel jaren meer duren of er is geen munt of briefjes geld meer...
Mij lijkt het normaal om die mogelijkheid als bank te voorzien.
Maar als de software die ze gebruiken daar niet op voorzien is, kost het veel of is het misschien onmogelijk om dat aan te passen. Ik kan me voorstellen dat het bv bij software genre Beobank niet voorzien is omdat die nog uit een vorige eeuw komt.
Het is redelijk duidelijk dat thuisbankieren bij de ene bank niet hetzelfde is als bij de andere bank.
Dan heb je nog de keuze om kaarten te leveren die de NFC antenne niet hebben. Maar als dat verhaal aan de bank extra kost zijn ze een beetje Hollander vanbinnen.
Verder ben ik een voorstander van NFC betalen tegenwoordig. Eerst zag ik er het nut niet van in, maar als ik morgen handelaar zou zijn, bv een krantenwinkel of bakker, zou ik liefst hebben dat iedereen het gebruikte. Zelf vind ik het echt wel makkelijker dan gewoon betalen met code.
Maar als de software die ze gebruiken daar niet op voorzien is, kost het veel of is het misschien onmogelijk om dat aan te passen. Ik kan me voorstellen dat het bv bij software genre Beobank niet voorzien is omdat die nog uit een vorige eeuw komt.
Het is redelijk duidelijk dat thuisbankieren bij de ene bank niet hetzelfde is als bij de andere bank.
Dan heb je nog de keuze om kaarten te leveren die de NFC antenne niet hebben. Maar als dat verhaal aan de bank extra kost zijn ze een beetje Hollander vanbinnen.
Verder ben ik een voorstander van NFC betalen tegenwoordig. Eerst zag ik er het nut niet van in, maar als ik morgen handelaar zou zijn, bv een krantenwinkel of bakker, zou ik liefst hebben dat iedereen het gebruikte. Zelf vind ik het echt wel makkelijker dan gewoon betalen met code.
@haelewijn
Denk dat je wat achter loopt
BEObank beschikt wel over contactloos betalen.. met je uitspraak (Ik kan me voorstellen dat het bv bij software genre Beobank niet voorzien is omdat die nog uit een vorige eeuw komt.)
https://www.beobank.be/nl/particulier/b ... htrekening
Denk dat je wat achter loopt
BEObank beschikt wel over contactloos betalen.. met je uitspraak (Ik kan me voorstellen dat het bv bij software genre Beobank niet voorzien is omdat die nog uit een vorige eeuw komt.)
https://www.beobank.be/nl/particulier/b ... htrekening
Ik heb zelf een kredietkaart en debetkaart van Beobank met contactloos bankieren erop.
Ik had het niet over contactloos betalen op zichzelf (heb ik misschien niet duidelijk genoeg gezegd).. Ik had het over de mogelijkheid om 101 dingen in te stellen via de tablet, smartphone of homabanking via PC en het was een antwoord op wat Nefertari hiervoor schreef. Dat banken toch zouden moeten voorzien dat je die mogelijkheid kan instellen of laten instellen.
Dingen zoals je bedrag aanpassen dat je kan gebruiken terwijl je contactloos betaalt, wel of niet contactloos betalen als mogelijkheid zelf blokkeren, moet je bij Beobank niet verwachten in hun app of online bankieren en de reden lijkt mij te liggen bij de zeer oude software die ze draaien.
Ik had het niet over contactloos betalen op zichzelf (heb ik misschien niet duidelijk genoeg gezegd).. Ik had het over de mogelijkheid om 101 dingen in te stellen via de tablet, smartphone of homabanking via PC en het was een antwoord op wat Nefertari hiervoor schreef. Dat banken toch zouden moeten voorzien dat je die mogelijkheid kan instellen of laten instellen.
Dingen zoals je bedrag aanpassen dat je kan gebruiken terwijl je contactloos betaalt, wel of niet contactloos betalen als mogelijkheid zelf blokkeren, moet je bij Beobank niet verwachten in hun app of online bankieren en de reden lijkt mij te liggen bij de zeer oude software die ze draaien.
Zelfs als de software van de bank de contactloze betaalfunctie kan uitschakelen moet de medewerker waarmee je als klant contact dat ook weten. Of minstens de proffesionaliteit/zelfkennis hebben om i.p.v. te zeggen "dat kan niet" het uit te zoeken.
Dat is jammer genoeg iets wat veel werknemers niet doen.
Dat is jammer genoeg iets wat veel werknemers niet doen.