Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
@Haelewyn, goeie vraag maar zal enkel over de kilometers op Vlaamse bodem gaan zeker, en dan is elektronisch middels Gps de enigste optie me dunkt?
Anders is het absurd voor woorden.
En is een Vlaamse taks, dus ook op Waalse wegen? Of een aparte taks daar?
Anders is het absurd voor woorden.
En is een Vlaamse taks, dus ook op Waalse wegen? Of een aparte taks daar?
Re: Klimaathysterie
Ze gaan daar waarschijnlijk weer een systeem voor uitvinden waar geen normaal mens aan uit kan en op een manier waardoor er tig achterpoortjes zijn.
Waarom niet het jaarlijks verplicht maken om naar de keuring te gaan? Laat hen de km-opname doen ipv het gebruik van ANPR-camera's, apps, ... in vergelijking met water, gas, elektriciteitsopname.
Laat de basisprijs per km afhangen van de uitstoot van de wagen. Bijvoorbeeld een volledig klimaatneutrale wagen 0.02€/km (wat mogelijk overeenkomt met de voordien gekregen wegentaks voor het gebruik van de weg) en een zeer vervuilende wagen aan een stelselmatig hoger tarief (wegentaks, inschrijving, prijs/km *5 of meer). De grootste vervuiler betaalt de hoogste bijdrage.
Op die manier betaalt de bomma die dagelijks haar toertjes rond de kerktoren doet in verhouding evenveel als de vertegenwoordiger met firmawagen die driemaandelijks tripjes doet naar Zuid-Frankrijk. Die bedragen van 0.02€-0.05€ lijken mij trouwens veel te weinig om een wezenlijk verschil uit te maken in het al dan niet gebruik van de wagen voor korte verplaatsingen. Zorg er gelijk voor dat de brandstofprijzen de buurlanden volgen zodat je geen brandstoftoerisme meer hebt naar de buurlanden.
Tegelijkertijd prijs openbaar vervoer (bus, tram, trein) laten dalen, meer capaciteit voorzien en optimaliseren, fietsvergoeding ook serieus optrekken. Zone 30 en stadscentrum volledig inrichten als fietsstraten. Puntensysteem invoeren bij verkeersovertredingen, ...
Als men een verschil wilt maken moet men ervoor zorgen dat de grootste vervuilers het het hardst zullen voelen. Dat ze op termijn investeren in een propere wagen.
Schaf tankkaarten af, dat werknemers hun km's inbrengen als onkosten en privé-kosten. Ze doen tegenwoordig allemaal alsof ze zoveel om het klimaat geven; dat ze die inspanning dan ook maar leveren. Op mijn vorige job waren en collega's die op nog geen 5km woonden en een firmawagen hadden, zij kwamen met de fiets en de vrouw nam de firmawagen op haar job te doen 50km van huis ...
Vroeger nam ik lang de fiets naar mijn vorig werk (10km) tot ik een bedrijfswagen kreeg. 2 jaar geen fiets meer aangeraakt. Op andere job begonnen, ongeveer 4km van huis, kleine tweedehands aangeschaft en nog geen dag met de fiets naar het werk geweest (de fiets in orde brengen staat wel op de planning). Gezinswagen is trouwens ook een zelf aangekochte wagen. Waarom nam ik tot op heden de fiets nog niet; hij was nog niet in orde, maar ook de weginfrastructuur is niet 100% veilig en de kleine opbrengst 0.23€/km is niet echt een deftige motivatie. Waarschijnlijk zijn heel veel andere mensen in dezelfde situatie. De kost voor het gebruik van een wagen moet dus serieus opgetrokken worden om mensen zoals ik te doen overstappen naar alternatieven al zie er er wel de noodzaak en nut van in.
Waarom niet het jaarlijks verplicht maken om naar de keuring te gaan? Laat hen de km-opname doen ipv het gebruik van ANPR-camera's, apps, ... in vergelijking met water, gas, elektriciteitsopname.
Laat de basisprijs per km afhangen van de uitstoot van de wagen. Bijvoorbeeld een volledig klimaatneutrale wagen 0.02€/km (wat mogelijk overeenkomt met de voordien gekregen wegentaks voor het gebruik van de weg) en een zeer vervuilende wagen aan een stelselmatig hoger tarief (wegentaks, inschrijving, prijs/km *5 of meer). De grootste vervuiler betaalt de hoogste bijdrage.
Op die manier betaalt de bomma die dagelijks haar toertjes rond de kerktoren doet in verhouding evenveel als de vertegenwoordiger met firmawagen die driemaandelijks tripjes doet naar Zuid-Frankrijk. Die bedragen van 0.02€-0.05€ lijken mij trouwens veel te weinig om een wezenlijk verschil uit te maken in het al dan niet gebruik van de wagen voor korte verplaatsingen. Zorg er gelijk voor dat de brandstofprijzen de buurlanden volgen zodat je geen brandstoftoerisme meer hebt naar de buurlanden.
Tegelijkertijd prijs openbaar vervoer (bus, tram, trein) laten dalen, meer capaciteit voorzien en optimaliseren, fietsvergoeding ook serieus optrekken. Zone 30 en stadscentrum volledig inrichten als fietsstraten. Puntensysteem invoeren bij verkeersovertredingen, ...
Als men een verschil wilt maken moet men ervoor zorgen dat de grootste vervuilers het het hardst zullen voelen. Dat ze op termijn investeren in een propere wagen.
Schaf tankkaarten af, dat werknemers hun km's inbrengen als onkosten en privé-kosten. Ze doen tegenwoordig allemaal alsof ze zoveel om het klimaat geven; dat ze die inspanning dan ook maar leveren. Op mijn vorige job waren en collega's die op nog geen 5km woonden en een firmawagen hadden, zij kwamen met de fiets en de vrouw nam de firmawagen op haar job te doen 50km van huis ...
Vroeger nam ik lang de fiets naar mijn vorig werk (10km) tot ik een bedrijfswagen kreeg. 2 jaar geen fiets meer aangeraakt. Op andere job begonnen, ongeveer 4km van huis, kleine tweedehands aangeschaft en nog geen dag met de fiets naar het werk geweest (de fiets in orde brengen staat wel op de planning). Gezinswagen is trouwens ook een zelf aangekochte wagen. Waarom nam ik tot op heden de fiets nog niet; hij was nog niet in orde, maar ook de weginfrastructuur is niet 100% veilig en de kleine opbrengst 0.23€/km is niet echt een deftige motivatie. Waarschijnlijk zijn heel veel andere mensen in dezelfde situatie. De kost voor het gebruik van een wagen moet dus serieus opgetrokken worden om mensen zoals ik te doen overstappen naar alternatieven al zie er er wel de noodzaak en nut van in.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Klimaathysterie
Ja, als de regelneven hun goesting krijgen...
BDE86 schreef: ↑6 april 2019, 23:03 Waarom niet het jaarlijks verplicht maken om naar de keuring te gaan?
Laat de basisprijs per km afhangen van de uitstoot van de wagen...
Zorg er gelijk voor dat de brandstofprijzen de buurlanden volgen...
Tegelijkertijd prijs openbaar vervoer (bus, tram, trein) laten dalen...
fietsvergoeding ook serieus optrekken....
Zone 30 en stadscentrum volledig inrichten als fietsstraten...
Puntensysteem invoeren bij verkeersovertredingen, ...
Schaf tankkaarten af...
Re: Klimaathysterie
Brussels gewest .....?
In een krantenartikel stond wel dat deze taks de biv en verkeersbelasting vervangt.
We weten ineens het waarom...
De politici en vriendjes willen terug dikke bakken kunnen inschrijven zonder taks.
De taks op een hybride of 650 cc auto wordt even groot dan op een Rolls Royce.
De voorkeur van nva om voor de portemonnee van de rijken te zorgen wordt ineens nog duidelijker.
Enkel Vlaams belang en pvda zijn er niet voor te vinden.
VLD ziet het onder deze vorm niet echt zitten... maar wat blijft van hun protest over als er postjes te rapen zijn ?
Voor mijn part mag het een soep worden daarrond zoals in het Britse parlement rond de brexit.
Het plan dat op tafel ligt is de apenplaneet waardig, gemaakt door idioten. Meer gaten erin dan in Zwitserse kaas. En wie overheerst er ook alweer de Vlaamse regering ?
Het is toch raar als voor dergelijke troep er geen koppen zouden rollen in het stemhokje... maar dit is Vlaanderen.
Re: Klimaathysterie
Waarom niet gewoon het systeem van de vrachtwagens volgen.is toch logischste. Daar ook VL, wal en bxl aparte regelgeving, doch 1 betaalsysteem
Re: Klimaathysterie
OK Voor belgische auto's.
Maar wat ga je dan doen met de toeristen? Een buitenlander die eens 1malig ons landje wil doorkruisen of bezoeken, die moet dan ineens een apparaat in zijn auto gaan installeren?
Wat me aan die verschillende maatregelen nog met meeste stoort, is dat er nergens een gemeenschappelijke en langetermijn visie is. Tegenwoordig als je met de auto op vakantie gaat, moet je al bijna een week onderzoek doen:
1/ Wat zijn de geldende LEZ zones van de stad waar ik naartoe wil en elk dorp/stad waar ik zou kunnen passeren? Mag ik daar met mijn auto binnen? En tussen welke uren? Het zal je maar gebeuren dat je onderweg een file tegenkomt, honger krijgt, even wil uitrusten en de autosnelweg afrijdt en recht een LEZ binnen. Op het moment dat je die verkeersborden ziet, is het te laat.
En per stad kan het dan nog eens verschillen qua limieten.
2/ Idem met vignetten. Je hebt vignetten voor een bepaald land, en je hebt er voor bepaalde steden. Als je af en toe eens een citytrip doet, plakt gans je voorruit vol.
3/ Nu nog die kilometer registratie. Hoe lang gaat het duren eer verschillende landen daar op komen? En België gaat verplichten om toestel x te installeren, Frankrijk wil perse een frans merk van toestellen en Duitsland zal waarschijnlijk nog wel met iets anders komen.
Maar wat ga je dan doen met de toeristen? Een buitenlander die eens 1malig ons landje wil doorkruisen of bezoeken, die moet dan ineens een apparaat in zijn auto gaan installeren?
Wat me aan die verschillende maatregelen nog met meeste stoort, is dat er nergens een gemeenschappelijke en langetermijn visie is. Tegenwoordig als je met de auto op vakantie gaat, moet je al bijna een week onderzoek doen:
1/ Wat zijn de geldende LEZ zones van de stad waar ik naartoe wil en elk dorp/stad waar ik zou kunnen passeren? Mag ik daar met mijn auto binnen? En tussen welke uren? Het zal je maar gebeuren dat je onderweg een file tegenkomt, honger krijgt, even wil uitrusten en de autosnelweg afrijdt en recht een LEZ binnen. Op het moment dat je die verkeersborden ziet, is het te laat.
En per stad kan het dan nog eens verschillen qua limieten.
2/ Idem met vignetten. Je hebt vignetten voor een bepaald land, en je hebt er voor bepaalde steden. Als je af en toe eens een citytrip doet, plakt gans je voorruit vol.
3/ Nu nog die kilometer registratie. Hoe lang gaat het duren eer verschillende landen daar op komen? En België gaat verplichten om toestel x te installeren, Frankrijk wil perse een frans merk van toestellen en Duitsland zal waarschijnlijk nog wel met iets anders komen.
Re: Klimaathysterie
Het zal wel met een app'ke worden, dat is goedkoopste denk ik!?
Voor buitenlanders idem.
Of zie ik mis een probleem daarmee?
Nieuwe parkeerregeling Antwerpen vanaf 1 april 2019 ook zo, cash betalen, pech is dan plots geen geldig betaalmiddel, zal hun worst wezen de kassa moet rinkelen.
Voor buitenlanders idem.
Of zie ik mis een probleem daarmee?
Nieuwe parkeerregeling Antwerpen vanaf 1 april 2019 ook zo, cash betalen, pech is dan plots geen geldig betaalmiddel, zal hun worst wezen de kassa moet rinkelen.
Re: Klimaathysterie
De kilometerheffing die eigenlijk gepland is voor binnen paar jaar, is weer een regelrechte aanslag op de auto.
Is het gesprek van de dag geworden in media enz.
Tegen dat het er effectief doorkomt is de grootste ergernis al wat geblust, ( we wisten dat het er zou komen hé )
De BIV en de TAKS afschaffen, is een utopie. Zal wel een andere benaming krijgen, en goed oppassen dat we niet meer gaan betalen.
Vindt dat ze aan het overdrijven zijn.
Lez zone - zone 30 - Blauwe zone - betalend parkeren - bewoners parkeren - enz. enz.
Veel borden die ze al weggehaald hebben, en vervangen door één bord,( zone bord ) als je dat bord per toeval mist,en niet gezien in welke soort zone je zit,, heb je prijs als ze met hun scan mobiel rond rijden .
1/Je betaald autotaks voor het in bezit hebben van je nummerplaat / wagen
2/ Je betaald om rond te rijden
3/ Je betaald om je auto buiten je eigen bewonerszone te parkeren.
4/En als je niet goed oplet regent het boetes en retributies in je bus dat het ni schoon is om zien.
Pure diefstal en maffia.
Voor buitenlandse toeristen zal men zoals men met de LEZ zone ook al doet, zich vooraf registreren en een dag/week/ pas kunnen kopen via internet, waarmee men dan onbeperkt op de Belgische wegen mag rijden.
Het prijskaartje zal dan ook wel in verhouding zijn.
https://www.gva.be/cnt/dmf20181001_0379 ... tenlanders
Is het gesprek van de dag geworden in media enz.
Tegen dat het er effectief doorkomt is de grootste ergernis al wat geblust, ( we wisten dat het er zou komen hé )
De BIV en de TAKS afschaffen, is een utopie. Zal wel een andere benaming krijgen, en goed oppassen dat we niet meer gaan betalen.
Vindt dat ze aan het overdrijven zijn.
Lez zone - zone 30 - Blauwe zone - betalend parkeren - bewoners parkeren - enz. enz.
Veel borden die ze al weggehaald hebben, en vervangen door één bord,( zone bord ) als je dat bord per toeval mist,en niet gezien in welke soort zone je zit,, heb je prijs als ze met hun scan mobiel rond rijden .
1/Je betaald autotaks voor het in bezit hebben van je nummerplaat / wagen
2/ Je betaald om rond te rijden
3/ Je betaald om je auto buiten je eigen bewonerszone te parkeren.
4/En als je niet goed oplet regent het boetes en retributies in je bus dat het ni schoon is om zien.
Pure diefstal en maffia.
Voor buitenlandse toeristen zal men zoals men met de LEZ zone ook al doet, zich vooraf registreren en een dag/week/ pas kunnen kopen via internet, waarmee men dan onbeperkt op de Belgische wegen mag rijden.
Het prijskaartje zal dan ook wel in verhouding zijn.
https://www.gva.be/cnt/dmf20181001_0379 ... tenlanders
Re: Klimaathysterie
Als het via een app'ke gaat ben ik fan. Gewoon je locatie spoofen en voila, ik ben niet buiten geweestGiFre schreef: ↑8 april 2019, 09:38 Het zal wel met een app'ke worden, dat is goedkoopste denk ik!?
Voor buitenlanders idem.
Of zie ik mis een probleem daarmee?
Nieuwe parkeerregeling Antwerpen vanaf 1 april 2019 ook zo, cash betalen, pech is dan plots geen geldig betaalmiddel, zal hun worst wezen de kassa moet rinkelen.
Zo slim zullen ze jammerlijk genoeg wel zijn vrees ik...
Re: Klimaathysterie
Van die a'pkes over betalend parkeren, zijn al veel revieuw's gelezen en geschreven dat het niet altijd werkt, onterechte boetes gekregen,en die parkeerbedrijven geven geen handbreed toe. De software is niet van hun, is hun verhaal,,komt van een extern bedrijf zeggen ze. Is ook al op radar geweest.
Als die zelfde of gelijkwaardige software gaat gebruikt worden voor rekening rijden, zal het wel klachten blijven regenen... De technologie is er wel,maar staat nog zeker niet op zijn punt, en zal nog wel wat duren voor de kinderziektes eruit zijn .
En waarom zouden ze zich haasten om de software te verbeteren en accuraat te maken, dan brengt het minder op..
" Ze zijn toch niet gek "
Als die zelfde of gelijkwaardige software gaat gebruikt worden voor rekening rijden, zal het wel klachten blijven regenen... De technologie is er wel,maar staat nog zeker niet op zijn punt, en zal nog wel wat duren voor de kinderziektes eruit zijn .
En waarom zouden ze zich haasten om de software te verbeteren en accuraat te maken, dan brengt het minder op..
" Ze zijn toch niet gek "
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
dus... als ik het goed begrijp heb je een smartphone nodig en data-abo om met de wagen te kunnen/mogen rijden?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Klimaathysterie
Nee, je kan je nog met een gewone GSM aanmelden op het Nr.4411. of 4810.... door het sturen van een sms.Spruitekop schreef: ↑8 april 2019, 19:31 dus... als ik het goed begrijp heb je een smartphone nodig en data-abo om met de wagen te kunnen/mogen rijden?
ZonePaalnr. intoetsen + je nummerplaat. Vb. AN390 1abc123
Als je klant bent bij prox - Scarlet of Orange moet je geen account aanmaken, het bedrag parkeersessie + sms'jes 0,60 cent wordt betaald via je telecom faktuur.
Ook kan je nog aanmelden (Nr.plaat intoesten) + betalen via bankkaart aan de paal zelf voor de parkeertijd die je op voorhand moet ingeven. Wil je langer blijven staan, moet je terug naar de paal... als je wegrijdt,moet je niets afmelden.
Het voordeel met smartphone(na het aanmaken van een account ) is dat je GPS locatie hebt, en direkt ziet welke zone of paal Nr. je moet ingeven. Je moet dan niet meer gaan zoeken achter een paal ofzo. Rij je weg, meld je je gewoon af. Op het einde van de maand krijg je dan de faktuur van je parkeersessies.
Het zenden ontvangen van sms 'jes 0,60cent per sessie)gaat dan nog wel via je telecom faktuur.
Je kan die sms'jes wel uitschakelen als je wil, krijg je wel geen bevestiging of heb je geen bewijs niet meer wanneer je je aanmeld of afmeld.
https://www.antwerpen.be/nl/info/5c518a ... april-2019
https://4411.io/nl-be/veelgestelde-vragen
Re: Klimaathysterie
@Ludo, dat aanmelden aan de paal zitten daar ook nog verdoken kosten aan als je voor minder dan 2 uur gratis parkeren kiest in bv de AN390 zone?
Maw gratis parkeren = 0,00€
Heb hier al bezoek gehad die vragen hoe-wat ze moeten betalen, voor zover ze gezien hadden dat het wel betalend parkeren is!
Al de zever krijg je dan als bewoner over Uwe nek, waar je zelf niks kunt aandoen.
Zelf weet ik niet hoe te betalen omdat ik niet hoef te betalen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Spruitekop schreef: ↑8 april 2019, 19:31 dus... als ik het goed begrijp heb je een smartphone nodig en data-abo om met de wagen te kunnen/mogen rijden?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell