Holdings
TIP
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Re: Holdings
Ik bedoel eerder; ik heb wat gekocht in verschillende kleine Duitse "Holdings". Zijn er meer mensen op dit forum die dat van tijd tot tijd doen ?
Momenteel zelf geen Duitse holdings in de portefeuille. Tijdje terug gekeken naar Porsche SE. Verder geen ervaring of kennis over Duitse holdings.
@Joost welke Duitse holdings bekijk je en heb je?
@Joost welke Duitse holdings bekijk je en heb je?
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
Welke kleine Duitse holdings heb je het dan over?
Vandaag nieuw koopadvies van Kepler voor Ackermans & Van Haaren.
Vandaag nieuw koopadvies van Kepler voor Ackermans & Van Haaren.
https://www.tijd.be/markten-live/live-b ... 17985.html
Kepler start opvolging van vijf Belgische holdings
Sofina tot slot krijgt een koopadvies en een koersdoel van 197,9 euro. 'De korting ligt op 10 procent. En wij vinden dat Sofina niet tegen een korting mag noteren.' Kepler verwijst onder meer naar het indrukwekkende netwerk van Sofina.
Kepler start opvolging van vijf Belgische holdings
Sofina tot slot krijgt een koopadvies en een koersdoel van 197,9 euro. 'De korting ligt op 10 procent. En wij vinden dat Sofina niet tegen een korting mag noteren.' Kepler verwijst onder meer naar het indrukwekkende netwerk van Sofina.
Ik ben ook gecharmeerd van Bavaria Industries. Tevens van Indus Holding en MBB, mooie bedrijven met een lange termijn blik.
Ik heb Aurelius, MBB en Mutares in portefeuille. Alle drie de holdings focussen zich op verschillende domeinen, wat je direct een spreiding geeft. Alle drie zijn ze vorig jaar fel teruggevallen. Aurelius is al goed herstelt maar staat nog 34% van zijn topkoers, MBB 22%. Mutares staat nog altijd 48% van zijn topkoers. Belangrijker is de toekomst. Familiebedrijf MBB koopt eigen aandelen in en houdt het dividend al jaren stijgend, koersdoel analisten 102€ of 28% hoger.. Aurelius koopt nogal graag onderdelen van grote concerns, voor 2019 hebben ze een aantal bedrijven te koop staan en houden hun dividend op een hoog niveau. Koersdoel 71,3€ of 64% hoger ; Mutares verwacht een forse stijging van de omzet, ze hebben vertrouwen in de toekomst en houden daarom het dividend op 1€. Grootste aandeelhouders is de CEO. Koersdoel 13,5€ of 24% hoger.
Pernod ricard scherpt winstverwachtingen aan voor dit jaar.
Goed nieuws voor GBL, zijn dit jaar aan sterk herstel bezig (+17% ytd).
Goed nieuws voor GBL, zijn dit jaar aan sterk herstel bezig (+17% ytd).
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Aurelius volg ik al een tijdje. Maar aarzel om in te stappen aan deze koers. MBB lijkt me gelet op hun participatie in een cybersecurity bedrijf interessant. Ik lees dat ze hun portefeuille willen uitbreiden. Dividend inderdaad stijgend. Moet nog eens grondiger screenen op eventuele addertjes.Jamo schreef: ↑18 april 2019, 07:40 Ik heb Aurelius, MBB en Mutares in portefeuille. Alle drie de holdings focussen zich op verschillende domeinen, wat je direct een spreiding geeft. Alle drie zijn ze vorig jaar fel teruggevallen. Aurelius is al goed herstelt maar staat nog 34% van zijn topkoers, MBB 22%. Mutares staat nog altijd 48% van zijn topkoers. Belangrijker is de toekomst. Familiebedrijf MBB koopt eigen aandelen in en houdt het dividend al jaren stijgend, koersdoel analisten 102€ of 28% hoger.. Aurelius koopt nogal graag onderdelen van grote concerns, voor 2019 hebben ze een aantal bedrijven te koop staan en houden hun dividend op een hoog niveau. Koersdoel 71,3€ of 64% hoger ; Mutares verwacht een forse stijging van de omzet, ze hebben vertrouwen in de toekomst en houden daarom het dividend op 1€. Grootste aandeelhouders is de CEO. Koersdoel 13,5€ of 24% hoger.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
@ Wimpies, eerlijk gezegd overweeg ik ook een dezer weken wat te verkopen. Ik verwacht algemeen een beter 1e kwartaal dan verwacht o.a. door de Brexit. Veel bedrijven uit Europa hebben goed verkocht aan Groot Brittanië en omgekeerd, omdat velen vreesden voor een harde brexit en de goederen moeilijker verhandelbaar zouden zijn geworden. De vertraging van de economie zal in het 2e en 3e kwartaal vallen. Opgelet, dit is mijn bescheiden mening.
Je hebt het hier over Aurelius begrijp ik. Ja, ik wacht eigenlijk ook wat op de impact van de Brexit en de verkoop van een aantal onderdelen uit hun portefeuille om ze opnieuw in te schatten. Zal dus voor najaar 19 of voorjaar 2020 zijn. Voor MBB overweeg ik op korte termijn in te stappen.Jamo schreef: ↑18 april 2019, 18:14 @ Wimpies, eerlijk gezegd overweeg ik ook een dezer weken wat te verkopen. Ik verwacht algemeen een beter 1e kwartaal dan verwacht o.a. door de Brexit. Veel bedrijven uit Europa hebben goed verkocht aan Groot Brittanië en omgekeerd, omdat velen vreesden voor een harde brexit en de goederen moeilijker verhandelbaar zouden zijn geworden. De vertraging van de economie zal in het 2e en 3e kwartaal vallen. Opgelet, dit is mijn bescheiden mening.
Portefeuille:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met dank aan Belca:
Een verhelderende uitleg over SMT....voor beleggers die het niet weten. Helaas kan ik niet "plakken".
Pfff...jammer!
Een verhelderende uitleg over SMT....voor beleggers die het niet weten. Helaas kan ik niet "plakken".
Pfff...jammer!
Ik heb ze nog nooit gehad... maar ik staar er al jaren naar, maar ze zijn wel kostelijk:
Compagnie du Bois Sauvage SA
Net een mooi instapmoment gemist.
Compagnie du Bois Sauvage SA
Net een mooi instapmoment gemist.
Waar staat die verhelderende uitleg ??Jozefien1969 schreef: ↑22 april 2019, 20:47 Met dank aan Belca:
Pfff...jammer!