Quest for Growth
TIP
Re: Quest for Growth
Ik ga een gokje wagen aan de huidige koers met een deeltje van de beschikbare cash. We zien wel wat er komt...
Zinvol om in te stappen aan huidige koers? Ben nog geen QfG aandeelhouder.
Intrinsieke waarde gezakt naar 7,12 euro per aandeel.
Een negatief rendement op eigen vermogen van 18,35% doordat het nettoverlies uitkwam op 26,9 miljoen euro, met grote verliezen voor Technotrans, Exel Industries, USU Software en Melexis.
Geen dividend.
Een negatief rendement op eigen vermogen van 18,35% doordat het nettoverlies uitkwam op 26,9 miljoen euro, met grote verliezen voor Technotrans, Exel Industries, USU Software en Melexis.
Geen dividend.
kbc:
heeft qfg al iets van dividend aangekondigd voor 2018?Quest for Growth (advies KBC Securities: "Opbouwen" - koersdoel 6,60 euro)
RESULTATEN | Gisteren nabeurs publiceerde Quest for Growth zijn resultaten voor het 1ste kwartaal 2019, met een winst van 5,8 miljoen euro (1ste kwartaal '18: een verlies van 1,6 miljoen euro). De intrinsieke waarde per aandeel is sinds het begin van het jaar met 4,9% gestegen tot € 7,47 per 31 maart 2019 (boekjaar 2018: € 7,12). De beursgenoteerde portefeuille van QfG steeg in het eerste kwartaal met ongeveer 7% en bleef daarmee achter op de algemene trend van de aandelenmarkt. De STOXX Europe 600 Net Return Index steeg met 13,0% en de STOXX Europe Small 200 Net Return Index met 13,1%. De achterblijvende prestatie is het gevolg van een aantal aandelen die in een stijgende markt zijn gedaald, namelijk EVS (-14%), Aures (-5%), CFE (-5%) en USU Software (-4%). Volgens de schattingen van KBC Securities is de beursgenoteerde portefeuille van QfG sinds 31 maart 2019 met 5% gestegen tot een totale waarde van € 79,1 miljoen.
De visie van KBC Securities: KBC Securities-analist Joachim Vansanten schat de huidige NIW van QfG op € 7,7 per aandeel, wat een korting van 22,5% betekent, dat is hoger dan het 2-jaars gemiddelde van 16,8% en een 5-jaars gemiddelde van 20,7%. Hij herhaalt zijn koersdoel van € 6,6, wat een korting van 15,4% ten opzichte van de huidige geschatte NIW impliceert, en herhaalt zijn "Opbouwen"-advies, gezien het opwaartse potentieel van 13,4% ten opzichte van de laatste aandelenkoers van QfG, die € 5,82 bedroeg.
Geen hé, ze boekten een groot verlies over 2018.
Correct, en dat verlies moeten ze eerst dit jaar (of de komende jaren als het tegenzit) wegwerken tot er weer voldoende winst is opgebouwd om een dividend te kunnen uitkeren.
Persbericht QfG :
Net asset value 31/12/2019 : 8,12€ (31/12/2019 : 7,12€)
Beurskoers 31/12/2019 : 5,9€ (31/12/2019 : 6,02€)
De décôte is dus sterk opgelopen over 2019 - gezien verliezen over 2018 geen dividend in de pijplijn...
Ik heb ze al sedert de IPO in 1998 en heb over al de jaren heen gerekend een belabberd jaarlijks rendement (maar nog hoger dan als ik geld op een spaarboekje had laten staan). Wat brengt de toekomst? Door het privak model is QfG gedwongen om "klein" te blijven, want ze zijn door die privak verplicht om 90% van de gerealiseerde meerwaarden uit te keren. Realiteit is dus dat dit een dure (beheerskosten) beleggersclub is die pakweg 100 mln € beheert (16,8 mln aandelen x beurskoers van ca. 6€).
Waarom ze niet verkopen? Het is intussen %-gewijs een kleine positie geworden in mijn totale portefeuille & ik heb goede herinneringen aan de beleggersmeetings die ze organiseerden in de beginjaren en hun jaarlijkse augustus event in Leuven vond ik de voorbije jaren telkens de verplaatsing waard. Ik houd ze dus, maar een 'koerspaard' of een 'zeezoutje' zal het nooit worden.
Net asset value 31/12/2019 : 8,12€ (31/12/2019 : 7,12€)
Beurskoers 31/12/2019 : 5,9€ (31/12/2019 : 6,02€)
De décôte is dus sterk opgelopen over 2019 - gezien verliezen over 2018 geen dividend in de pijplijn...
Ik heb ze al sedert de IPO in 1998 en heb over al de jaren heen gerekend een belabberd jaarlijks rendement (maar nog hoger dan als ik geld op een spaarboekje had laten staan). Wat brengt de toekomst? Door het privak model is QfG gedwongen om "klein" te blijven, want ze zijn door die privak verplicht om 90% van de gerealiseerde meerwaarden uit te keren. Realiteit is dus dat dit een dure (beheerskosten) beleggersclub is die pakweg 100 mln € beheert (16,8 mln aandelen x beurskoers van ca. 6€).
Waarom ze niet verkopen? Het is intussen %-gewijs een kleine positie geworden in mijn totale portefeuille & ik heb goede herinneringen aan de beleggersmeetings die ze organiseerden in de beginjaren en hun jaarlijkse augustus event in Leuven vond ik de voorbije jaren telkens de verplaatsing waard. Ik houd ze dus, maar een 'koerspaard' of een 'zeezoutje' zal het nooit worden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.questforgrowth.com/nl/syste ... c_2020.pdf
Intrinsieke waarde
9,14 EUR /aandeel
Intrinsieke waarde op 31 december 2020
aandeel
6,66 EUR /aandeel
01/07/2021 - 17:28 (15 minuten vertraging)
Bron: https://www.questforgrowth.com/nl
Intrinsieke waarde
9,14 EUR /aandeel
Intrinsieke waarde op 31 december 2020
aandeel
6,66 EUR /aandeel
01/07/2021 - 17:28 (15 minuten vertraging)
Bron: https://www.questforgrowth.com/nl
Dat betekent dus een dividend van 0,333 (90% van 0,37) per aandeel, oftewel 4,85% bruto aan de huidige koers van (6,86 euro).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Allen daarheen dus!
0,4€ dividend voor boekjaar 2020 - jeuj, mijn 10de QfG dividend in 22 jaar. Gecumuleerd is dat alles samen een leuk autootje genre GTI / cabrio als ik het even optel, maar dat laatste heb ik gelukkig al in mijn garage staan.
Echter, over 22 jaar gerekend is het niet bepaald mijn beste belegging... Extra Sofina’s aan 41€ kopen in 2004 was veel en veel wijzer geweest, dan kon ik mij een Lamborghini kopen![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Echter, over 22 jaar gerekend is het niet bepaald mijn beste belegging... Extra Sofina’s aan 41€ kopen in 2004 was veel en veel wijzer geweest, dan kon ik mij een Lamborghini kopen
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb al enkele jaren een klein bedrag in quest for growth. Buy and hold.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
De NAV van Quest For Growth is naar € 7,83 gestegen (31/07).
Met een huidige koers aan 5,38 is er een korting van ruim 31 procent op de nettoactiefwaarde, dit is historisch gezien aan de hoge kant.
Als enige privak op de Brusselse beurs is Quest for Growth een curiosum. Topman Yves Vaneerdewegh blikt terug op een matige eerste jaarhelft bij de Leuvense investeringsmaatschappij.
'Het eerste kwartaal verliep goed, het tweede een stuk minder', verklaart Yves Vaneerdewegh de resultaten. De topman van Quest for Growth beheert met zijn ploeg zo'n 150 miljoen euro, waarvan zo'n 56 procent in beursgenoteerde aandelen en de rest in niet-genoteerde bedrijven en durfkapitaalfondsen.
Dankzij het statuut van privak zijn de dividenden die QfG uitkeert grotendeels vrijgesteld van roerende voorheffing, wat in de loop van de jaren heel wat kleine beleggers naar Quest lokte. Door het slechte beursklimaat zat vorig jaar geen dividend in de kaarten, dit jaar zou meer mogelijk moeten zijn want ze hebben in de eerste jaarhelft een netto winst van € 1.452.533 geboekt.
Met een huidige koers aan 5,38 is er een korting van ruim 31 procent op de nettoactiefwaarde, dit is historisch gezien aan de hoge kant.
Als enige privak op de Brusselse beurs is Quest for Growth een curiosum. Topman Yves Vaneerdewegh blikt terug op een matige eerste jaarhelft bij de Leuvense investeringsmaatschappij.
'Het eerste kwartaal verliep goed, het tweede een stuk minder', verklaart Yves Vaneerdewegh de resultaten. De topman van Quest for Growth beheert met zijn ploeg zo'n 150 miljoen euro, waarvan zo'n 56 procent in beursgenoteerde aandelen en de rest in niet-genoteerde bedrijven en durfkapitaalfondsen.
Dankzij het statuut van privak zijn de dividenden die QfG uitkeert grotendeels vrijgesteld van roerende voorheffing, wat in de loop van de jaren heel wat kleine beleggers naar Quest lokte. Door het slechte beursklimaat zat vorig jaar geen dividend in de kaarten, dit jaar zou meer mogelijk moeten zijn want ze hebben in de eerste jaarhelft een netto winst van € 1.452.533 geboekt.
Het probleem met QFG is dat ze te klein zijn, en daardoor eigenlijk te hoge interne kosten hebben.
Ze hebben een beurswaarde van 92M€, en vorig jaar een interne kost van 2.1 M€. Dat zal dit jaar wel wat hoger worden ivm inflatie, dus het zou zomaar kunnen dat ze nu rond een total expense ratio van circa 2.4% zitten. Hoe briljant ze als belegger ook mogen zijn (en ik heb daar op zich geen mening over, niet positief en niet negatief), dat kunnen ze nooit terugverdienen.
Hun korting is wel hoog, historisch gezien, maar dat is vanwege de negatieve sfeer bij heel veel holdings en closed-end beleggingsfonden momenteel het geval (en nog in veel hogere mate ook), dus ook dat is nog niet direct reden om QFG te kopen.
Op zich zie ik dit niet als een slechte belegging, maar ook zeker geen aantrekkelijke.
Ik volg ze wel van een afstandje, maar heb eigenlijk nog geen goede reden gevonden om een aankoopbeslissing te nemen
Ze hebben een beurswaarde van 92M€, en vorig jaar een interne kost van 2.1 M€. Dat zal dit jaar wel wat hoger worden ivm inflatie, dus het zou zomaar kunnen dat ze nu rond een total expense ratio van circa 2.4% zitten. Hoe briljant ze als belegger ook mogen zijn (en ik heb daar op zich geen mening over, niet positief en niet negatief), dat kunnen ze nooit terugverdienen.
Hun korting is wel hoog, historisch gezien, maar dat is vanwege de negatieve sfeer bij heel veel holdings en closed-end beleggingsfonden momenteel het geval (en nog in veel hogere mate ook), dus ook dat is nog niet direct reden om QFG te kopen.
Op zich zie ik dit niet als een slechte belegging, maar ook zeker geen aantrekkelijke.
Ik volg ze wel van een afstandje, maar heb eigenlijk nog geen goede reden gevonden om een aankoopbeslissing te nemen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mij lijkt vooral de volatiliteit interessant bij dit aandeel, naast het (onderzeker) rendement.