Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Ik kan helaas geen link plaatsen. Zoek op google:Review of Smt (afbeeldingen en dan zie je Pension Craft..) en ergens daar is er een video die een verhelderende uitleg geeft. Althans voor de leek zoals ik!Jamo schreef: ↑26 april 2019, 07:09Waar staat die verhelderende uitleg ??Jozefien1969 schreef: ↑22 april 2019, 20:47 Met dank aan Belca:
Een verhelderende uitleg over SMT....voor beleggers die het niet weten. Helaas kan ik niet "plakken".
Pfff...jammer!
Maar het was Belca, die ons erop attendeerde en beter wist.......dus dankzij hem of haar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kan helaas geen link plaatsen. Zoek op google:Review of Smt (afbeeldingen en dan zie je Pension Craft..) en ergens daar is er een video die een verhelderende uitleg geeft. Althans voor de leek zoals ik!Jamo schreef: ↑26 april 2019, 07:09Waar staat die verhelderende uitleg ??Jozefien1969 schreef: ↑22 april 2019, 20:47 Met dank aan Belca:
Een verhelderende uitleg over SMT....voor beleggers die het niet weten. Helaas kan ik niet "plakken".
Pfff...jammer!
Maar het was Belca, die ons erop attendeerde en beter wist.......dus dankzij hem of haar.
Dat Tesla in hun top 10 posities zit is voor mij al een "red flag"
Het verhaal Tesla loopt zowat op zijn einde.
Stay away
Dat ga ik niet tegenspreken...Tesla is een kakkerlak die al lang dood had moeten zijn in normale omstandigheden.DeZatteNonkel schreef: ↑28 april 2019, 13:24Als ik een euro kreeg voor elke keer ik die uitspraak de afgelopen jaren al las, kon ik het eigenhandig van de beurs halen
Serieuze "cult stock" met massas believers.
Het laatste kwartaal trok nergens op.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel JW voor de link te plaatsen en dank u wel Wes voor de info.
Maar zo zal ik nooit een aandeel kopen. Tesla is één van de top tien posities in SMT, hetgeen een ''hype" is. Maar er zijn nog negen andere top posities in SMT. Daarbovenop zijn er ook nog een aantal niet top posities.
Door schade en schande ben ik wijs geworden en opteer alleen nog voor holdings of trusts. Zolang het geen eigen bedrijf is, is het lezen van een balans niet de werkelijke weergave. Veel boeken gelezen, veel bestudeerd: het blijft gokken. Ik gok niet graag en als ik het al doe; dan liever veilig!
BTEM een andere trust; mijn bank handelt er niet in; het is onethisch. Later bedacht ik mij: gij als bank zijt ook onethisch. Tja....waar gaat het om........ahum...
Ieder zijn mening maar ik denk toch anders over Tesla. De wagens zijn inderdaad een hype maar lijkt me ook dat ze voorloper zijn op vlak van elektrisch rijden. Ze hebben nu ook een goedkoper model geïntroduceerd ergens rond de 35 000 euro, ik beleg er niet in maar ik ben er helemaal niet negatief over.
Goedkoopste Tesla is 50000€ hoor is 35000 dollar dus voor België komen er nog invoertaksen enzo bij. + Wat extra winst omdat je in België premies krijgt van 7000€Tiziano schreef: ↑28 april 2019, 21:59 Ieder zijn mening maar ik denk toch anders over Tesla. De wagens zijn inderdaad een hype maar lijkt me ook dat ze voorloper zijn op vlak van elektrisch rijden. Ze hebben nu ook een goedkoper model geïntroduceerd ergens rond de 35 000 euro, ik beleg er niet in maar ik ben er helemaal niet negatief over.
Opgemerkt in het vraaggesprek met Warren Buffett (Berkshire Hathaway) verschenen dit weekend in DE TIJD :
over de laatste tien jaar heeft zijn beleggingsvehikel( in dollar) opmerkelijk minder gepresteerd dan de
S&P5OO-tracker...
over de laatste tien jaar heeft zijn beleggingsvehikel( in dollar) opmerkelijk minder gepresteerd dan de
S&P5OO-tracker...
Dat is natuurlijk niet vreemd met meer dan USD 110 miljard cash (en kortlopende obligaties) op de balans. Dat doet Berkshire niet vanuit luxe. Zoals bij de vergadering uitgelegd, private equity verziekt de markt momenteel. Het geld klotst daar tegen de plinten, vervolgens verdubbelen ze dit nog eens middels leverage. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten kopen, en betalen daar ook nog eens de hoofdprijs voor (overigens ten koste van de investeerder. Zoals Munger terecht opmerkte: als er geen rendement wordt gemaakt, verdient private equity goed aan de deal, als er wel rendement wordt gemaakt verdienen ze nog beter).
Berkshire wil graag grote deals doen, maar niet ten koste van alles. Tijdens de internetbubbel bleef Berkshire ook aan de zijlijn, Buffett en Munger werd verweten dat zij dinosaurs waren wiens beleggingsstijl achterhaald zou zijn, internet zou een nieuw tijdperk inluiden. Ook nu, na ruim tien jaar van een bullmarkt in groeiaandelen, hoor je deze geluiden en hoor je de vergelijkingen met de S&P en het feit dat Berkshire achterblijft. Terwijl juist in tijden van marktturbulentie Berkshire zich uitstekend weer te positioneren, zie bijvoorbeeld de deals tijdens de kredietcrisis. Juist wanneer al het kapitaal zich uit de markt trekt, profiteert Berkshire door tegen de meest aantrekkelijke voorwaarden kapitaal te kunnen verschaffen.
Ook kan het aandelen tegen bodemprijzen oppikken, en de vrijere bepaling rondom het inkopen van eigen aandelen biedt ook als het ware een put-optie onder de Berkshire koers. Aandelen Berkshire heb je niet om tijdens een bullmarkt de beurs ruim voor te blijven, maar om door de beurscyclus heen de beurs te verslaan. Stevig vasthouden in deze tijden, ook al bedraagt de discount momenteel nog minder dan 10%.
Thanks voor deze interessante toelichting.
Overigens is Buffet de eerste om te adviseren om de Vanguard S&P500 te kopen en nooit meer om te zien.
2 jaartjes later en we staan op 77.50 euro en diene andere tip Aurelius maakt ook al bokkensprongen de laatste 2 jaar. Staat ook op verlies. Dat zijn 2 van de 4 tips die u indertijd gaf en nu komt u af met Sofina aan 183 euro. Benieuwd hoeveel u daarop gaat verdienen. en diene Partners group ook gene vette he beste dat was uw derde tip.
Mss toch even terug op topic komen...
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.