Mijn Kapitaal
Re: Mijn Kapitaal
Gogi staat er alleszins bij, ja. Wel nog zonder data.
Blijken inderdaad Al Fonds en Robokat te zijn.
De 3e zal mijnkapitaal 'open' houden, zeker?
Ik had wel eens een vlieg willen zijn achter de schermen om te weten wat daar juist gebeurd is.
Blijken inderdaad Al Fonds en Robokat te zijn.
De 3e zal mijnkapitaal 'open' houden, zeker?
Ik had wel eens een vlieg willen zijn achter de schermen om te weten wat daar juist gebeurd is.
Fakkel, ik ook !!
Menings verschillen over een te volgen beleid , dan kan beter ieder zijn eigen weg volgen.
En gogi is back op datum 16/4/2019.
Wel de gewone, nog niet die van de portefeuille's.
Het Bashen kan weer een start nemen , na maanden van stilte hier op forum.
Estate Guru believer.
Een nieuw draadje met van iedereen concrete cijfers in wat en hoeveel belegd.
Start het op.
Breken is makkelijk.
Maar concrete cijfers en letters.
Mijne portefeuille is heden 40.000 € in 3 etf.
Terwijl sommigen dachten dat ik een kapital believer was.
En ja het forum hier noemt tenslotte spaargids en niet belegging gids zonder cijfertjes.
Estate Guru believer.
Goed om te zien dat je van gedacht veranderd bent en je vorige beleggingsstrategie gebaseerd op de dure actieve en slecht presterende fondsen van Mijnkapitaal flexer/dynamic flexer/mixer hebt vervangen door een eenvoudige portefeuille van passieve ETFs. Ik denk dat je er geen spijt van zal hebben. Proficiat dat je dit bekent op het forum.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wel spijtig dat er zo gebashed wordt op Al-Fonds. Hij kan evengoed zijn strategie voor zichzelf houden.
Maar nee, hij deelt het. Als belegger doe je er mee wat je wil. Je kan er ook een eigen interpretatie aan geven of er een variant op verzinnen.
Maar nee, hij deelt het. Als belegger doe je er mee wat je wil. Je kan er ook een eigen interpretatie aan geven of er een variant op verzinnen.
Ik heb in alle geval heel veel van hen geleerd.
Toen ik me door mijn bank dure dakfondsen had laten aansmeren (medio april 2015), die alleen maar een zuidelijk koersverloop kenden en daarna geliquideerd werden, heb ik er de brui aan willen geven en me beperken tot spaarboekjes zoals voorheen.
Maar dank zij hun site heb ik leren kijken naar wat goede fondsen zijn, ik gebruik de Franky-Matic (ondertussen wel serieus aan bij- en rondgebouwd), en ik weet nu wat ik wil en heb een duidelijk plan waar ik me aan hou.
Toen ik me door mijn bank dure dakfondsen had laten aansmeren (medio april 2015), die alleen maar een zuidelijk koersverloop kenden en daarna geliquideerd werden, heb ik er de brui aan willen geven en me beperken tot spaarboekjes zoals voorheen.
Maar dank zij hun site heb ik leren kijken naar wat goede fondsen zijn, ik gebruik de Franky-Matic (ondertussen wel serieus aan bij- en rondgebouwd), en ik weet nu wat ik wil en heb een duidelijk plan waar ik me aan hou.
Mag ik zo vrij zijn te vragen in welke 3?platin schreef: ↑26 april 2019, 20:41Een nieuw draadje met van iedereen concrete cijfers in wat en hoeveel belegd.
Start het op.
Breken is makkelijk.
En ja het forum hier noemt tenslotte spaargids en niet belegging gids zonder cijfertjes.
Een gokje ... wellicht zitten die 3 ETF's in onderstaand lijstje:
IWDA - ZPRS - EMIM - CEMU
Bij mij is dit de verdeling (50/25/10/15)
En als iemand wil weten waarom ik deze verdeling gekozen heb .... gewoon omdat een mens iets moet kiezen. We zien later wel is of dit de beste keuze was of niet.
IWDA - ZPRS - EMIM - CEMU
Bij mij is dit de verdeling (50/25/10/15)
En als iemand wil weten waarom ik deze verdeling gekozen heb .... gewoon omdat een mens iets moet kiezen. We zien later wel is of dit de beste keuze was of niet.
IE00B0M62Q58 60 %Wimble schreef: ↑27 april 2019, 17:17Mag ik zo vrij zijn te vragen in welke 3?platin schreef: ↑26 april 2019, 20:41
Een nieuw draadje met van iedereen concrete cijfers in wat en hoeveel belegd.
Start het op.
Breken is makkelijk.
IE00B0M63177 20 %
IE0032895942 20 %
Estate Guru believer.
Ze doen hetzelfde als in de fondsenwereld waar ze ooit kritiek op hadden: Als iets ondermaats presteert, dit opdoeken, en iets nieuws opstarten (dat in feite hetzelfde is).
De vergelijking met de trackers (*) zullen ze daar nu waarschijnlijk niet meer maken.
(*) die op de grafiek van Mijnkapitaal de beste was qua rendement - niet qua volatiliteit waarmee je juist moet leren mee omgaan als je rendement wilt.