Pensioensparen bij BNP => abonnementskost omzeilen?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen bij BNP => abonnementskost omzeilen?
Dag allen
Ik ben klant bij een andere bank maar ik zou graag pensioensparen bij BNP in hun pensioenspaarfonds. Weet er iemand of dit mogelijk is ZONDER een zichtrekening te moeten openen, waaraan een kost van 3,50 euro per maand verbonden is?
Thanks!
Ik ben klant bij een andere bank maar ik zou graag pensioensparen bij BNP in hun pensioenspaarfonds. Weet er iemand of dit mogelijk is ZONDER een zichtrekening te moeten openen, waaraan een kost van 3,50 euro per maand verbonden is?
Thanks!
Re: Pensioensparen bij BNP => abonnementskost omzeilen?
Je kan ook dezelfde fondsen die BNP aanbied voor pensioensparen verkrijgen via een andere bank.
BE0026480963 BNP P P. Balanced BNPP
ook verkrijgbaar bij: rabobank, delta loyd.
BE0946411791 BNP P P. Growth BNP P
ook verkrijgbaar bij: axa, rabobank, delta loyd.
BE0946410785 BNP P P. Fd Stability DEF
Of zo was het toch een tijd terug, geen idee als rabo dit bvb nog aanbied.
BE0026480963 BNP P P. Balanced BNPP
ook verkrijgbaar bij: rabobank, delta loyd.
BE0946411791 BNP P P. Growth BNP P
BE0946410785 BNP P P. Fd Stability DEF
Of zo was het toch een tijd terug, geen idee als rabo dit bvb nog aanbied.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ALS je een zichtrekening zou nodig hebben bij BNP voor eender wat : Hello Bank is een tak van BNP waar je gratis een rekening kan openen en houden.
Het wordt aanvaard voor een hypothecair krediet, waarom niet voor iets anders zou ik denken..
Met een HELLO rekening kan je zonder probleem een BNP homebanking hebben en alles doen wat daarin anders ook kan.
Het wordt aanvaard voor een hypothecair krediet, waarom niet voor iets anders zou ik denken..
Met een HELLO rekening kan je zonder probleem een BNP homebanking hebben en alles doen wat daarin anders ook kan.
Lijkt me vreemd dat BNPPF zou eisen dat je een zichtrekening moet openen om te kunnen pensioensparen bij hen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid; aangezien je klant bent bij een andere bank, waarom wil je per se bij BNP een pensioenspaarrekening openen?
Gewoon uit nieuwsgierigheid; aangezien je klant bent bij een andere bank, waarom wil je per se bij BNP een pensioenspaarrekening openen?
Zou het kunnen dat TS die zichtrekening vooral nodig heeft om de tussenstanden / het resultaat van het pensioensparen te kunnen raadplegen ?
Als je een homebank profiel en toegang wil hebben moet je bij elke bank die ik ken een zichtrekening hebben..
Dat zou kunnen, alhoewel er ondertussen banken op de markt zijn waar dat niet meer nodig is. Bij KBC kan je bv. de app gebruiken door registratie met itsme of eID geloof ik, geen zichtrekening meer nodig.
Maar vanuit het standpunt van BNP is er toch geen strikte noodzaak dat een klant die een pensioenspaarrekening wilt openen een zichtrekening bij hen heeft? Tenzij ze per se die zichtrekening willen cross-sellen en naar de klant pushen om zo maandelijks €3,5 te ontvangen.
Beste advies naar TS zal zijn; vraag het eens aan de klantendienst van BNP en laat het hier weten ;-)
Ik ben er zeker van dat het mogelijk is om GEEN zichtrekening te openen maar dat je dan gewoon geen zicht hebt via homebank op de stand van de rekeningen (pensioensparen).
Ik denk eerlijk gezegd dat je wel degelijk een zichtrekening moet hebben bij kbc om te kunnen inloggen. De ITSME is gewoon een manier om jezelf te identificeren eens je een profiel hebt aangemaakt en gekregen.
Ik zal het eens vragen aan KBC en het dan hier editen.
Edit : KBC zegt dat het zou moeten lukken zonder een rekening te openen maar dan wel met ITSME.
Ooit was ik er bij BNP niet in geslaagd om dat op te zetten zonder zichtrekening maar toen was er nog geen ITSME en kon het niet zonder bankkaart. Tegenwoordig dus wel, precies... en ITSME is toch de cruciale schakel omdat het de bankkaart (die bij de zichtrekening hoort) vervangt om in te loggen.
Onze vriend NYTS91 had het bij het juiste eind daarover
Ik denk eerlijk gezegd dat je wel degelijk een zichtrekening moet hebben bij kbc om te kunnen inloggen. De ITSME is gewoon een manier om jezelf te identificeren eens je een profiel hebt aangemaakt en gekregen.
Ik zal het eens vragen aan KBC en het dan hier editen.
Edit : KBC zegt dat het zou moeten lukken zonder een rekening te openen maar dan wel met ITSME.
Ooit was ik er bij BNP niet in geslaagd om dat op te zetten zonder zichtrekening maar toen was er nog geen ITSME en kon het niet zonder bankkaart. Tegenwoordig dus wel, precies... en ITSME is toch de cruciale schakel omdat het de bankkaart (die bij de zichtrekening hoort) vervangt om in te loggen.
Onze vriend NYTS91 had het bij het juiste eind daarover
Laatst gewijzigd door haelewyn op 29 april 2019, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Via Keytrade lukt dat zonder dergelijke extra kosten
Ik heb specifiek hiervoor een rekening geopend via Hello Bank; werkt perfect.
Bedankt voor de antwoorden!
Ik was altijd klant bij BNP, maar heb onlangs een woning aangekocht via een hypothecaire lening van een andere bank. Ik deed al aan pensioensparen bij BNP en heb wel het gevoel dat hun pensioensparen oké is. Ik zou dus graag mijn pensioenfonds blijven behoren, zonder 3.5 euro per maand te blijven betalen.
Ik was altijd klant bij BNP, maar heb onlangs een woning aangekocht via een hypothecaire lening van een andere bank. Ik deed al aan pensioensparen bij BNP en heb wel het gevoel dat hun pensioensparen oké is. Ik zou dus graag mijn pensioenfonds blijven behoren, zonder 3.5 euro per maand te blijven betalen.