De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Een korte, maar zeer drukke week inderdaad. Met name zeer benieuwd naar de resultaten van Bayer en P&G, en hoe de koersen gaan reageren.
Beursweek start met winstwaarschuwing van Umicore voor 2019 én 2020.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
AMG bijgekocht 28.13€, brengt mijn koers op 30.8€
Umicore bijkocht aan 37€, brengt mijn koers op 39.6€
Vorige week ook nog Greenyard aangekocht aan 3.8€
Net te laat thuis vandaag om Melexis terug aan te kopen aan een 65€, nog even opvolgen ...
Umicore bijkocht aan 37€, brengt mijn koers op 39.6€
Vorige week ook nog Greenyard aangekocht aan 3.8€
Net te laat thuis vandaag om Melexis terug aan te kopen aan een 65€, nog even opvolgen ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
AMG bijkopen?
Ik zou ook de Q1 cijfers afwachten, wie weet zit daar toch een onaangename verassing bij. Wat me ook opvalt: in de wekelijkse update van het inkoopprogramma staat te lezen dat ze bv. 103k aandelen inkochten voor €28,37 op 23/4. Je zag toen ook een veel hoger dan gemiddeld volume. Vandaag gaat het aandeel stevig onderuit tot ~€27 en is het volume eerder gemiddeld. Ik zou verwachten dat ze net meer inkopen aan een koers die 5% lager is, de dag voor resultaten? Misschien weten zij ook dat het overmorgen nóg lager kan?
Edit: op het einde van de dag nog een inhaalbeweging. Dubbele van gemiddeld volume vandaag.
Edit: op het einde van de dag nog een inhaalbeweging. Dubbele van gemiddeld volume vandaag.
Laatst gewijzigd door anonymous38476 op 30 april 2019, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
AMG bij de uitgesproken verliezers vandaag. De vastgoedaandelen in meerderheid naar beneden,
Een lelijk eendje [umicore] van de laatste dagen ging vandaag hoger.
Een lelijk eendje [umicore] van de laatste dagen ging vandaag hoger.
Zou er niet beter elders gediscussieerd worden over dat ene AMG aandeel?
Hier dienen m.i. eerder globale wereldwijde actuele thema’s aan bod te komen.
Zoals dat er sprake is van een mogelijks deal tussen US en China nu vrijdag.
Hier dienen m.i. eerder globale wereldwijde actuele thema’s aan bod te komen.
Zoals dat er sprake is van een mogelijks deal tussen US en China nu vrijdag.
Zou het niet omgekeerd kunnen zijn? nl. Dat getallen cijfers zijn in een bepaalde volgorde ?
Op een na al mijn Europese (21) aandelen in het rood vandaag, met Dassault Systèmes, Legrand en Amadeus als uitschieters: elk 4% in het rood. Legrand kwam met goede Q1-resultaten vandaag (organische omzetgroei van 2,9%) maar ze lagen wat onder de verwachtingen van analisten. De Q1-resultaten bij Geberit worden gesmaakt (omzetgroei aan cw van 3,6%); koers gaat 7% hoger.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Bekaert ook knap in de min. Na AMG en Umicore eerder zit ik serieus in de hoek waar de klappen vallen. Uitzitten tot betere tijden.
Bpost is momenteel mijn best presterende aandeel. Had iemand me dat 6 maanden geleden verteld, ongelooflijk.
Bpost is momenteel mijn best presterende aandeel. Had iemand me dat 6 maanden geleden verteld, ongelooflijk.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Aegon en Orange mijn beste vandaag. NBB kleurt ook positief (vrij recent aangekocht aan 2410). Mijn slechtste zijn de recente aankopen UMI en AMG. Blijkbaar te vroeg ingestapt. Misschien bijkopen. Xior zet ook een stap achteruit. Laatste nog niet aangekocht.
https://www.cnbc.com/2019/05/06/china-m ... s-say.html
"China is considering canceling this week’s trade talks after Trump’s tariffs threat, sources say"
Alle futures staan al behoorlijk rood, mss krijgen we nu nog eens iets of wat correctie. Heb niet zolang geleden mijn port van 70% teruggebracht naar 40% blootstelling dus laat maar gebeuren. Enfin, eens de beurs te diep zou zakken zal Trump er wel weer alles aan doen om boeltje terug recht te krijgen zeker.
"China is considering canceling this week’s trade talks after Trump’s tariffs threat, sources say"
Alle futures staan al behoorlijk rood, mss krijgen we nu nog eens iets of wat correctie. Heb niet zolang geleden mijn port van 70% teruggebracht naar 40% blootstelling dus laat maar gebeuren. Enfin, eens de beurs te diep zou zakken zal Trump er wel weer alles aan doen om boeltje terug recht te krijgen zeker.
Quality growth investor
eindelijk