Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Wel, dat weglekkende water raakt in een waterloop of bij het grondwater waar het nog steeds beschikbaar is voor landbouw of industrie. So what's the problem?vortex schreef: ↑26 april 2019, 20:34 Als je weet dat er jaarlijks 113 miljoen m³ drinkwater weglekt uit leidingen, dan is die 6 miljoen m³ overtollig grondwater slechts wat sensationele gazetten vulling.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat het ten eerste op onze kosten is en dat ten tweede de burger aangemaand wordt om zuinig te zijn met drinkwater terwijl er 1/6 gewoon wegloopt. Maar ja, liever hysterisch doen over een opgeblazen gazetten artikel, zolang de burger dom gehouden wordt zijn er geen problemen héCarpeNoctem schreef: ↑27 april 2019, 14:36Wel, dat weglekkende water raakt in een waterloop of bij het grondwater waar het nog steeds beschikbaar is voor landbouw of industrie. So what's the problem?vortex schreef: ↑26 april 2019, 20:34 Als je weet dat er jaarlijks 113 miljoen m³ drinkwater weglekt uit leidingen, dan is die 6 miljoen m³ overtollig grondwater slechts wat sensationele gazetten vulling.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En die Limburgse pompen werken gratis?
Wel, in Eisden pompen we zo'n 6 miljoen m³ het kanaal in en met lekken in de leidingen verliezen we 113 m³.
Ik begrijp niet waarom jij enkel het tweede een probleem vindt?
Terwijl het mij lijkt dat het eerste veel gemakkelijker te verhelpen is?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Nee natuurlijk niet maar dat is een noodzaak, zonder die pompen loopt de streek onder water.
113 miljoen m³ voor de goede orde.CarpeNoctem schreef: ↑27 april 2019, 15:00 Wel, in Eisden pompen we zo'n 6 miljoen m³ het kanaal in en met lekken in de leidingen verliezen we 113 m³.
Ik begrijp niet waarom jij enkel het tweede een probleem vindt?
Terwijl het mij lijkt dat het eerste veel gemakkelijker te verhelpen is?
Het eerste is niet te verhelpen, door mijnbouw is de bodem gezakt en kan water niet meer op een natuurlijke manier afvloeien, het is of pompen of verzuipen daar. Dat het water vervolgens in het kanaal loopt is geen probleem, bij een natuurlijke afwatering zoals voor de verzakkingen kwam het evengoed via beken en grachten in het kanaal terecht, dus ik zie niet in welk probleem je hier denkt te kunnen oplossen. Nog eens het is geen verspilling van drinkwater, het is overtollig regen en oppervlakte water dat niet meer op een normale manier kan afvloeien. Er zijn in België nog wel meer en veel grotere pompgemalen (in de polders bv) in gebruik om overtollig water weg te pompen.
Voor die 113 miljoen m³ waterverlies zijn de watermaatschappijen niet geïnteresseerd om dat te verhelpen, ze rekenen dat gewoon door aan de verbruikers terwijl ze zelf 113 miljoen m³ meer productie hebben dan strikt noodzakelijk. De burger betaalt en mag ter compensatie ook nog eens regenwater putten steken en bezuinigen op water gebruik.
Iemand die een zinnig getal kan plakken op de CO2 uitstoot van zeven A400M's?
Dat zijn zowat de zware trucks van het luchtruim.
Dat zijn zowat de zware trucks van het luchtruim.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
We hebben Greta ferm onderschat. Zij kan namelijk koolstofdioxide met het blote oog zien
Greta Thunberg ziet CO₂ met het blote oog
Greta Thunberg ziet CO₂ met het blote oog
Het woordje 'hysterie' is plots wel heel erg letterlijk te nemen
Correctie: haar moeder beweert dat Greta CO2 met het blote oog kan zien.
Geen idee of het 'kunnen zien van CO2' ook tot de mogelijkheden zou kunnen behoren, maar:
mensen het 'syndroom van Asperger' (zoals Greta) zijn wél in staat om dingen waar te nemen, die voor zogenaamde "normale" mensen als onmogelijk overkomen.
mensen het 'syndroom van Asperger' (zoals Greta) zijn wél in staat om dingen waar te nemen, die voor zogenaamde "normale" mensen als onmogelijk overkomen.
Ik zie daar met het blote oog op de familiefoto tientallen boeken waarvoor dus ettelijke bomen gekapt zijn. Ook zie ik met het blote oog een massa plastieken doosjes met CD en/of video's.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
CO2 is een kleurloos en reukloos gas.
Ze kan haar naam veranderen in Sietse Fliege
En zo gaat de boodschap verloren.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Welke boodschap? Dat enkele labiele personen zich laten misbruiken door groeperingen met bedenkelijke bedoelingen?
Mijn bericht van enkele weken geleden nog eens quoten:
Mijn bericht van enkele weken geleden nog eens quoten:
Greta wordt gesponsord en gepusht door one.org, een organisatie waarachter o.a. Bill Gates, Al Gore en George Soros schuil gaan.
Greta gaat nergens zonder Luisa Neubauer (https://de.wikipedia.org/wiki/Luisa_Neubauer)