Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
0.0025% via de bank rente.
De rest van de 10% via eigen verdienste uiteraard.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Normaal is het niet de bedoeling dat je je eigen contributies meetelt in je return.
Zullen we dan maar afronden naar 0%?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
ytd eind december - 20 %
heden + 13 % met de Dynamic mixer van mijn kapitaal.
het met % goochelen.
-20 % met 1000 €
+13 % met 100.000 € ?
Is maar hoe men zich zelf iets voorhoud, en happy is.
Die 13 % is winst in totaal sinds start.(cash opbrengst heden bij verkoop) ( na kosten )
heden + 13 % met de Dynamic mixer van mijn kapitaal.
het met % goochelen.
-20 % met 1000 €
+13 % met 100.000 € ?
Is maar hoe men zich zelf iets voorhoud, en happy is.
Die 13 % is winst in totaal sinds start.(cash opbrengst heden bij verkoop) ( na kosten )
Estate Guru believer.
Ook in april presteert Mojo Group weer ijzersterk. Het rendement dikt op 1/5 aan tot +21,3% .
Zoals altijd, nettocijfers.
Zoals altijd, nettocijfers.
Amai, mooie cijfers.
Ik heb (neem ik aan) een defensievere portefeuille, 12% YTD, ruimschoots een ATH. Ik ben nu wat voorzichtiger geworden en heb hier en daar wat stukken verkocht. Ik heb nu 15% cash voor de crash.
Ik heb (neem ik aan) een defensievere portefeuille, 12% YTD, ruimschoots een ATH. Ik ben nu wat voorzichtiger geworden en heb hier en daar wat stukken verkocht. Ik heb nu 15% cash voor de crash.
Dankjewel, Mojo Group focust in de eerste plaats op een krachtige groei. Er is daarom nagenoeg geen cash, circa 0,3% van het geheel, aanwezig. Indekken tegen een crash gebeurd via opportunistic hedging zodat in een positief klimaat het rendement niet te fel neerwaarts beinvloed wordt.
Hoe gebeurt dit hedgen, zeker als je geen cash achter de hand houdt?
Quality growth investor
Standaard diversifiëren naar andere asset klassen zoals lange termijn staatsobligaties en fysiek goud. Daarnaast een korf berenmarkt bestendige aandelen genre bepaalde goudmijnen, MC Donalds, dollar tree. Discountketens en fastfood presteren doorgaans goed en ook in een stieren markt heb je geen spijt van dergelijke waarden
Vrij stil hier.
In het oog van de storm ?
Een belegger gedraagt zich zoals een geit die in de kooi van een tijger geplaatst wordt: ze sluit haar ogen ! ('wat ik niet zie bestaat niet')
Een belegger gedraagt zich zoals een geit die in de kooi van een tijger geplaatst wordt: ze sluit haar ogen ! ('wat ik niet zie bestaat niet')
@agnetha De meeste mensen posten hier enkel aan het eind van het jaar, en misschien eens voor de lol in de eerste maand van het jaar. Wat heb je aan tussenstanden?
@SparSpaar: gelukkig maar. Studie na studie na studie toont dat de meeste beleggers (zowel particulier as professioneel) afschuwelijk slecht zijn in hun verkopen timen. Zelfs zonder het te hebben over transactiekosten en -taksen ben je meestal beter af met 'domme' buy and hold.
@SparSpaar: gelukkig maar. Studie na studie na studie toont dat de meeste beleggers (zowel particulier as professioneel) afschuwelijk slecht zijn in hun verkopen timen. Zelfs zonder het te hebben over transactiekosten en -taksen ben je meestal beter af met 'domme' buy and hold.