Intervest Offices and Warehouses - IO & W
TIP
Re: Intervest Offices and Warehouses - IO & W
Galapagos heeft een plan om al zijn Belgische medewerkers onder te bengen in een (te bouwen) vastgoed aan het Mechelse station (De Tijd, za 12 jan 2019, blz 40). GLPG is vandaag goed voor 3% van de inkomsten van INTO.
En het houdt niet op... Na Galapagos heeft nu ook PwC te kennen gegeven naar een nieuw gebouw te verhuizen in begin 2022. INTO heeft er een uitdaging bij. Met 6% is PwC immers de grootste huurder van INTO. Op korte termijn is er geen gevaar voor het dividend (netto 4.5%). De koers is vandaag zelfs gestegen (+0.45%)
Ik zal nu wel niet direct gaan bijkopen. Houden wel.
Ik zal nu wel niet direct gaan bijkopen. Houden wel.
Merci Belca, great info.
Kbc volgt deze terug op met een koerdoel van 25 euro, laat maar komen Grietje
Dat een analyst bij KBC de tijd heeft gekregen om zich in het reilen en zeilen van INTO te verdiepen, zodoende dat hij/zij een gefundeerd advies kan uitbrengen voor de klanten die in dit aandeel geïnteresseerd zijn.
25 euro lijkt me geen onaardige koers, in Belgisch perspectief dan wel; daarmee doel ik op het feit dat veel op de Belgische beurs genoteerde vastgoedfondsen volledig lijken te zijn losgekoppeld van hun intrinsieke waarde en er een eenzijdige focus is op dividendrendement.
Op basis van de nieuwste prognoses geeft INTO op €25 een rendement van 6%, daar waar (het op bijna 2x intrinsiek noterende) WDP op een schamele 3,7% uitkomt. Ik weet dat WDP een gouden reputatie heeft, maar ik vind dat toch wel een flink verschil.
Nu INTO zich verlost heeft van NSI en haar eigen (groei)strategie mag bepalen, kan het fonds wellicht wat nieuw elan op doen, waardoor het huidige verschil in rendement misschien een beetje "overdone" is.
Volgens mij blijft de koers gebukt gaan onder het vooruitzicht dat belangrijke kantoorklanten (goed voor ~10%) binnen enkele jaren verhuizen en leegstand zullen veroorzaken. Hiervan kunnen dividendzoekers die niet schuw zijn van enig risico voluit profiteren. (ook geholpen door een lichte dividendverhoging die dit boekjaar vooropgesteld wordt)
Gisteren een mooie koerssprong van 4.49%. Kent iemand de reden hiervan?
https://www.trivano.com/aandeel/interve ... .140.index
https://www.trivano.com/aandeel/interve ... .140.index
Intervest Offices & Warehouses knipt vandaag een coupon van 0,12 euro bruto.
Het gros van de coupon over 2018 werd vorig jaar al geknipt naar aanleiding van de kapitaalverhoging.
Maw, het gros van de coupon heeft als korting gediend en daar zien we nu niks van terug. juist?
Ik heb wel nog een aantal voorkeurrechten staan, wat gaat daar nog mee gebeuren?
Het gros van de coupon over 2018 werd vorig jaar al geknipt naar aanleiding van de kapitaalverhoging.
Maw, het gros van de coupon heeft als korting gediend en daar zien we nu niks van terug. juist?
Ik heb wel nog een aantal voorkeurrechten staan, wat gaat daar nog mee gebeuren?
-
- Full Member
- Contacteer:
Op 21 mei worden er 2 dividenden betaald.
Het eerste dividend (de voorkeurrechten) is voor de periode 1/1/2018 tot 29/11/2018, en bedraagt bruto € 1,28. Dit dividend werd op 15 november 2018 van de koers geknipt. Normaal zouden je aantal voorkeurrechten hetzelfde moeten zijn als het aantal aandelen die je in bezit had op 15 november.
Het tweede dividend is voor de periode van 30/11/2018 tot 31/12/2018, en bedraagt bruto € 0,12. Dit dividend is vandaag van de koers geknipt.
Het eerste dividend (de voorkeurrechten) is voor de periode 1/1/2018 tot 29/11/2018, en bedraagt bruto € 1,28. Dit dividend werd op 15 november 2018 van de koers geknipt. Normaal zouden je aantal voorkeurrechten hetzelfde moeten zijn als het aantal aandelen die je in bezit had op 15 november.
Het tweede dividend is voor de periode van 30/11/2018 tot 31/12/2018, en bedraagt bruto € 0,12. Dit dividend is vandaag van de koers geknipt.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Je kan ook kiezen voor aandelen als dividend. Prijs 23,30 euro.
Volgend jaar minimum 1,5 euro dividend.
Volgend jaar minimum 1,5 euro dividend.
Deze keer gekozen voor uitbetaling dividend. Intervest is samen met GIMV nu al mijn grootste positie in mijn portefeuille.
Into maakt steeds meer switch naar warehouses.
Is hier een WDP of VGP verhaal in de maak?
Is hier een WDP of VGP verhaal in de maak?