Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
TIP
Re: Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
10K is ondertussen ook beschikbaar.
amper effect van werkkapitaal, dus toch een zeer degelijke kasstroom, ondanks een minieme bijdrage was van Aecom Capital & wat (kleinere) problemen bij construction. FCF moet wel nog gecorrigeerd worden voor non controlling interest & stockoptions.
Wat ook opvalt is dat 'interest paid' fors de hoogte in gaat met zo'n 20%.
Share buy back zal vooral H2 weighted zijn, gezien ze in H1 investeren in werkkapitaal.
FCF excl. WCR = $ 689,2M
Net distributions to noncontrolling interests = $ 89,8M
stockbased compensation = $ 73,1M
--------------------------------------------------------
gecorrigeerde FCF = $ 526,3M
# diluted shares = 162,261,000
koers aandeel = $ 31,44
marktcap = $ 5,1B
FCF Yield = 10,3%
Net Debt = $ 2,8B (volgens Aecom)
EV = $ 7,9B
interest paid = $ 271,8M
FCF + interest = $ 798,1M
FCF Yield/EV = 10,1%
Vraagske voor de kenners ivm het berekenen van de nettoschuld; Neem ik de "Cash in consolidated joint ventures" mee in die berekening of niet?
Ik kom dan aan een Net debt van $ 2,605B. If not kom ik aan 2,85B.
ps de evolutie van de "GOKS - veranderingen in werkkapitaal " is duidelijk positief. Gezien de sterk groeiende backlog & aangekondigde 'cost cutting' zou dat in de toekomst ook gunstig moeten evolueren.
2015 2016 2017 2018
787,9 829,4 984,1 1088,5
Nu nog uitzoeken waarom die interest cost zo fors gestegen is...
amper effect van werkkapitaal, dus toch een zeer degelijke kasstroom, ondanks een minieme bijdrage was van Aecom Capital & wat (kleinere) problemen bij construction. FCF moet wel nog gecorrigeerd worden voor non controlling interest & stockoptions.
Wat ook opvalt is dat 'interest paid' fors de hoogte in gaat met zo'n 20%.
Share buy back zal vooral H2 weighted zijn, gezien ze in H1 investeren in werkkapitaal.
FCF excl. WCR = $ 689,2M
Net distributions to noncontrolling interests = $ 89,8M
stockbased compensation = $ 73,1M
--------------------------------------------------------
gecorrigeerde FCF = $ 526,3M
# diluted shares = 162,261,000
koers aandeel = $ 31,44
marktcap = $ 5,1B
FCF Yield = 10,3%
Net Debt = $ 2,8B (volgens Aecom)
EV = $ 7,9B
interest paid = $ 271,8M
FCF + interest = $ 798,1M
FCF Yield/EV = 10,1%
Vraagske voor de kenners ivm het berekenen van de nettoschuld; Neem ik de "Cash in consolidated joint ventures" mee in die berekening of niet?
Ik kom dan aan een Net debt van $ 2,605B. If not kom ik aan 2,85B.
ps de evolutie van de "GOKS - veranderingen in werkkapitaal " is duidelijk positief. Gezien de sterk groeiende backlog & aangekondigde 'cost cutting' zou dat in de toekomst ook gunstig moeten evolueren.
2015 2016 2017 2018
787,9 829,4 984,1 1088,5
Nu nog uitzoeken waarom die interest cost zo fors gestegen is...
Dit is hoe Aecom de nettoschuld berekent:
+ cash and cash equivalents
+ cash in consolidated joint ventures
- short-term debt
- current portion of long-term debt
- deferred tax liabilities (net) [iets wat ik zelf niet zou aftrekken] EDIT: fout van mij, men trekt dit niet af, het leek op die manier wel overeen te stemmen met het bedrag aan nettoschuld in 2018 volgens Aecom, maar klopt niet voor 2017
- long-term debt
EDIT 2: Zelf kom ik uit op $2740 mio. Aecom telt nog iets bij bij "long-term debt" maar kan niet vinden wat.
+ cash and cash equivalents
+ cash in consolidated joint ventures
- short-term debt
- current portion of long-term debt
- deferred tax liabilities (net) [iets wat ik zelf niet zou aftrekken] EDIT: fout van mij, men trekt dit niet af, het leek op die manier wel overeen te stemmen met het bedrag aan nettoschuld in 2018 volgens Aecom, maar klopt niet voor 2017
- long-term debt
EDIT 2: Zelf kom ik uit op $2740 mio. Aecom telt nog iets bij bij "long-term debt" maar kan niet vinden wat.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Zou idd cash in consolidated JV’s erbij nemen. Dit is cash die in een van hun joint ventures zit en die vanwege de boekhoudregels geconsolideerd worden (bv. Meer dan 50% van de aandelen hebben). Aangezien de schulden dan ook geconsolideerd worden, is het logisch de cash ook mee te nemen.
Enige risico is als er bijvoorbeeld heel veel cash in de JV’s zou zitten en heel veel schulden bij Aecom zelf. Als Aecom dan slechts 50% van de aandelen van de JV’s zou hebben, komt slechts 50% van de cash aan hun toe, terwijl ze slechts recht hebben op 50% van de cash als de JV zou stoppen. Maar gezien het hier een beperkter bedrag is, is dit geen groot risico
Enige risico is als er bijvoorbeeld heel veel cash in de JV’s zou zitten en heel veel schulden bij Aecom zelf. Als Aecom dan slechts 50% van de aandelen van de JV’s zou hebben, komt slechts 50% van de cash aan hun toe, terwijl ze slechts recht hebben op 50% van de cash als de JV zou stoppen. Maar gezien het hier een beperkter bedrag is, is dit geen groot risico
Op pagina 48 las ik het volgende:
The increase in interest expense for the year ended September 30, 2018 was primarily due to a $34.5 million prepayment premium of our $800 million unsecured 5.750% Senior Notes due 2022 at a price of 104.3% during the quarter ended March 31, 2018.
tomke schreef: ↑14 november 2018, 13:08Op pagina 48 las ik het volgende:
The increase in interest expense for the year ended September 30, 2018 was primarily due to a $34.5 million prepayment premium of our $800 million unsecured 5.750% Senior Notes due 2022 at a price of 104.3% during the quarter ended March 31, 2018.
Thx, dat zal idd de oorzaak zijn. Al rapporteren ze dat normaal toch niet onder 'interest paid'?
Hun pensioenschuld verkleinde ook fors. Al lijken me die parameters net iets te gunstig te staan
Stel:Umi schreef: ↑11 december 2018, 15:11 Investor Day; +$ 800M FCF in 2022 zeggen ze.
http://investors.aecom.com/phoenix.zhtm ... ID=2380246
$650 in 2019
$700 in 2020
$750 in 2021
$800 in 2022
Is 2,9 miljard tegen eind 2022 en de marketcap vandaag is slechts 4,5 miljard.
Ofwel is management weer veel te positief ofwel is Aecom een ongelooflijk koopje.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ik blijf rustig afwachten.Ze blijven veel cash genereren, al moeten we wel corrigeren voor 'non controlling interest' & 'stock based compensation', pakweg $ 160M/jaar.reteiP schreef: ↑11 december 2018, 16:12Stel:Umi schreef: ↑11 december 2018, 15:11 Investor Day; +$ 800M FCF in 2022 zeggen ze.
http://investors.aecom.com/phoenix.zhtm ... ID=2380246
$650 in 2019
$700 in 2020
$750 in 2021
$800 in 2022
Is 2,9 miljard tegen eind 2022 en de marketcap vandaag is slechts 4,5 miljard.
Ofwel is management weer veel te positief ofwel is Aecom een ongelooflijk koopje.
Cashflow evolutie blijft positief;
FCF (adj.) 16-18 -> 286,8 -> 525,2 -> 526,3
ps Het ontmantelen van kerncentrales zie ik nog als een gigantische groeimarkt in de (nabije?) toekomst.
Q1 resultaten
http://investors.aecom.com/phoenix.zhtm ... ID=2386018
Non-GAAP EPS of $0.56 beats estimates by $0.05
GAAP EPS of $0.32 beats estimates by $0.05.
Revenue of $5.04B (+2.6% Y/Y) beats estimates by $20M.
Ook nieuw backlog record, dus daaraan zal het niet liggen.
Wel nog steeds 3,1 miljard net debt, dus daar kan die free cash flow van de komende jaren alvast naartoe gaan... Interest expense is een pak hoger dan CAPEX. Logisch misschien voor dit soort business maar daar valt toch veel te rapen. Al vind ik share buyback bij deze prijzen ook wel een goede besteding.
EV/EBITDA ratio aan de huidige koers van $31 is 8,6 (met $940 M ebitda en 161 M shares)
Ik houd mijn koersdoel op $50
http://investors.aecom.com/phoenix.zhtm ... ID=2386018
Non-GAAP EPS of $0.56 beats estimates by $0.05
GAAP EPS of $0.32 beats estimates by $0.05.
Revenue of $5.04B (+2.6% Y/Y) beats estimates by $20M.
The Company continued to execute on its capital allocation priorities, including additional share repurchases in the quarter and in January, bringing total share repurchases to $210 million under its $1 billion Board authorized repurchase plan.
=> 700 miljoen FCF per jaar....we are committed to achieving our five-year financial targets from fiscal 2018 through fiscal 2022, including a 5% revenue CAGR, a 9% adjusted EBITDA CAGR, a 12%-15% adjusted EPS CAGR and at least $3.5 billion of cumulative free cash flow.”
...
Though cash flow was below our expectations primarily due to the partial U.S. government shutdown, we expect to recover this cash flow as the year progresses and expect to achieve our full year free cash flow guidance of $600 to $800 million.
Ook nieuw backlog record, dus daaraan zal het niet liggen.
Wel nog steeds 3,1 miljard net debt, dus daar kan die free cash flow van de komende jaren alvast naartoe gaan... Interest expense is een pak hoger dan CAPEX. Logisch misschien voor dit soort business maar daar valt toch veel te rapen. Al vind ik share buyback bij deze prijzen ook wel een goede besteding.
EV/EBITDA ratio aan de huidige koers van $31 is 8,6 (met $940 M ebitda en 161 M shares)
Ik houd mijn koersdoel op $50
Ziet er goed uit. Ook weer record high backlog.
Wel nog afwachten op de 10K, er is veel cash blijven plakken door de shutdown in de US.
@reteiP; Werkkapitaal steekt in Q1 traditioneel tegen, doe daar de shutdown nog bij & wat buy backs... & dan denk ik dat je een verklaring hebt voort de hogere schuld.
ps Vergeet niet dat die cashflows in eerste instantie naar buy backs zullen gaan.
Wel nog afwachten op de 10K, er is veel cash blijven plakken door de shutdown in de US.
@reteiP; Werkkapitaal steekt in Q1 traditioneel tegen, doe daar de shutdown nog bij & wat buy backs... & dan denk ik dat je een verklaring hebt voort de hogere schuld.
ps Vergeet niet dat die cashflows in eerste instantie naar buy backs zullen gaan.
Jup had nog 2,8 miljard schuld staan en zag die nu oplopen. Moet idd door werkkapitaal komen. Normaliseert wel terug. Nog 3/4 miljard naar buybacks idd.Umi schreef: ↑5 februari 2019, 14:01 Ziet er goed uit. Ook weer record high backlog.
AECOM Technology (NYSE:ACM):
Q2 Non-GAAP EPS of $0.69 beats by $0.05
GAAP EPS of $0.49 beats by $0.03
Revenue of $5.04B (+5.2% Y/Y) beats by $150M
Moeilijke beursdagen om sterk te stijgen en er leek al wat voorsprong genomen de voorbije weken maar kan wel nog een stuk verder omhoog nu.
Q2 Non-GAAP EPS of $0.69 beats by $0.05
GAAP EPS of $0.49 beats by $0.03
Revenue of $5.04B (+5.2% Y/Y) beats by $150M
Moeilijke beursdagen om sterk te stijgen en er leek al wat voorsprong genomen de voorbije weken maar kan wel nog een stuk verder omhoog nu.
Leg mijn koersdoel tikje hoger op $50,38 doordat de noemer verkleint.The Company is reiterating its full year financial guidance for adjusted EBITDA1 growth of 12% at the mid-point, adjusted EPS1 in the range of $2.60-$2.90, and free cash flow5 in the range of $600-$800 million; the Company expects to achieve at least $1 billion of adjusted EBITDA in fiscal 2020.
Positie volledig verkocht gisteren.
Iets meer dan 2 jaar in port gehad.
CAGR 8,3% net
Iets meer dan 2 jaar in port gehad.
CAGR 8,3% net
Verkoop MGMT Services voor $ 2,4B
https://investors.aecom.com/news-releas ... management
Ik schat de Ebitda van MS over 2019 op +- 307M. Dus 11,6x Ebitda wil zeggen dat ze +- 1160M aan schuld mee overnemen? Ik lees daar nergens iets over?
Langs de ene kant maakt de verkoop van MGMT services maakt het voor mij minder interessant om te blijven zitten, MGMT services waren zo goed als recurrente inkomsten met veel LT contracten. & met in de toekomst sterke groei in 'Nuclear decommissioning'.
Langs de andere kant blijft de onderwaardering, gecombineerd met inkoopprogramma, het goed gevulde orderboek, het feit dat ze hun Design & consultancy services willen 'de-risken' & cost cutting. Ik ga de volgende dagen wel een portie verkopen, want het blijft een vrij grote positie in m'n port met bijna 9% na de recente stijging.
https://investors.aecom.com/news-releas ... management
BofA upgrades Aecom to Buy after deal, says value 'too compelling to ignore' As previously reported, BofA Merrill Lynch analyst Michael Feniger upgraded Aecom to Buy from Neutral after the company's Management Services sale announcement, stating he believes the stock has "more room to run" from here. He previously has been skeptical on Aecom's ability to execute on its transformation, but "today's events clearly change the narrative" and while the sale gets the headlines, he advises investors not to ignore the free cash flow outlook shared by the company. He raised his price target on Aecom shares to $45 from $37.
Read more at:
https://thefly.com/landingPageNews.php?id=2975156
Baird analyst Andrew J. Wittmann raised the price target on AECOM Technology (NYSE: ACM) to $50.00 (from $39.00) while maintaining ...
Aecom price target raised to $47 from $43 at Citi Citi analyst Andrew Kaplowitz raised his price target for Aecom to $47 from $43 after the company announced a $2.4B deal to sell its Management Services business to private equity firms Lindsay Goldberg and American Securities. The deal should bring in $2.35B of after tax cash proceeds, which, along with the $700M of free cash flow generated in fiscal Q4, will be used toward debt reduction and share repurchases, Kaplowitz tells investors in a research note. The analyst likes the deal, views it as a "step in the right direction," and keeps a Buy rating on Aecom shares.
Read more at:
https://thefly.com/landingPageNews.php?id=2975355
Aecom price target raised to $48 from $40 at KeyBanc KeyBanc analyst Sean Eastman raised his price target for Aecom to $48 from $40 following the announced $2.405B sale of the MS segment alongside an intact Q4 free cash flow outlook. The analyst reiterates an Overweight rating on the shares.
Read more at:
https://thefly.com/landingPageNews.php?id=2975335
Ik schat de Ebitda van MS over 2019 op +- 307M. Dus 11,6x Ebitda wil zeggen dat ze +- 1160M aan schuld mee overnemen? Ik lees daar nergens iets over?
Langs de ene kant maakt de verkoop van MGMT services maakt het voor mij minder interessant om te blijven zitten, MGMT services waren zo goed als recurrente inkomsten met veel LT contracten. & met in de toekomst sterke groei in 'Nuclear decommissioning'.
Langs de andere kant blijft de onderwaardering, gecombineerd met inkoopprogramma, het goed gevulde orderboek, het feit dat ze hun Design & consultancy services willen 'de-risken' & cost cutting. Ik ga de volgende dagen wel een portie verkopen, want het blijft een vrij grote positie in m'n port met bijna 9% na de recente stijging.
Canada’s WSP Global Inc. has approached rival engineering services firm Aecom about a possible deal, according to people familiar with the matter.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... about-deal
Zou leuk zijn moest dat ook effectief doorgaan. Als stel ik wel de vraag hoe WSP dat gaat financieren...Enkele maanden geleden de positie gehalveerd aan $40,5. Helaas weer te vroeg, ingeruild voor een klein pakket FB & cash.
Koers steeg nabeurs tot $49, met US$ 60 ben ik tevreden.
FB & Livent wil ik bijkopen bij koerszwakte. Despegar heb ik voorlopig laten schieten. Albemarle staat ook nog op het US$-lijstje.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... about-deal
Zou leuk zijn moest dat ook effectief doorgaan. Als stel ik wel de vraag hoe WSP dat gaat financieren...Enkele maanden geleden de positie gehalveerd aan $40,5. Helaas weer te vroeg, ingeruild voor een klein pakket FB & cash.
Koers steeg nabeurs tot $49, met US$ 60 ben ik tevreden.
FB & Livent wil ik bijkopen bij koerszwakte. Despegar heb ik voorlopig laten schieten. Albemarle staat ook nog op het US$-lijstje.