Groepsverzekering ALLIANZ
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Groepsverzekering ALLIANZ
Misschien is hier al ergens een topic over dit onderwerp.
Wij hebben een groepsverzekering bij Allianz. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan zulke verzekering ook failliet gaan? enz enz
In gazet van antwerpen, vorig weekend, stond er een artikel(tje) over, maar erg summier.
Graag wat ernstige info. (want dat gaat over véél meer dan een kaupthing spaarboekje)
Sisse
Wij hebben een groepsverzekering bij Allianz. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan zulke verzekering ook failliet gaan? enz enz
In gazet van antwerpen, vorig weekend, stond er een artikel(tje) over, maar erg summier.
Graag wat ernstige info. (want dat gaat over véél meer dan een kaupthing spaarboekje)
Sisse
Re: Groepsverzekering ALLIANZ
Iedere verzekeraar kan in theorie failliet gaan. Wellicht zal de overheid dit echter nooit laten gebeuren.
Groepsverzekeringen specifiek zijn echter een relatief veilige belegging, omdat de verzekerde niet zomaar het gespaarde kapitaal kan opvragen. Een leegloop door het massaal opvragen van het kapitaal zal dus niet vlug aan de orde zijn.
Dit in tegenstelling tot gewone tak21 verzekeringen, waar de spaarders door het massaal leeghalen van hun rekeningen wel hun maatschappij aan het wankelen brachten (cfr Ethias).
Allianz heeft overigs vrij goede ratings, voor zover dit tegenwoordig nog iets betekent.
Groepsverzekeringen specifiek zijn echter een relatief veilige belegging, omdat de verzekerde niet zomaar het gespaarde kapitaal kan opvragen. Een leegloop door het massaal opvragen van het kapitaal zal dus niet vlug aan de orde zijn.
Dit in tegenstelling tot gewone tak21 verzekeringen, waar de spaarders door het massaal leeghalen van hun rekeningen wel hun maatschappij aan het wankelen brachten (cfr Ethias).
Allianz heeft overigs vrij goede ratings, voor zover dit tegenwoordig nog iets betekent.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de info. Maar ik vraag mij af wat ALLIANZ doet met dat geld? Waarin beleggen ze dat? Maw is ons opgespaarde kapitaal gegarandeerd, of afhankelijk van hun beleggingen?
Je hebt er het raden naar, maar wettelijk moeten de verzekeraars defensief beleggen. Wellicht zit het overgrote deel in obligaties en vastrentende producten.Sisse schreef: Bedankt voor de info. Maar ik vraag mij af wat ALLIANZ doet met dat geld? Waarin beleggen ze dat? Maw is ons opgespaarde kapitaal gegarandeerd, of afhankelijk van hun beleggingen?