lenen of direct betalen
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
lenen of direct betalen
ik ga dit jaar een nieuwe wagen kopen en nu met het autosalon in 't vooruitzicht is het misschien interessant om in plaats van de wagen meteen te betalen via bankoverschrijving, slechts bijvoorbeeld een bepaald % meteen te betalen en de rest betalen met lening? Bij het eerste scenario gaat er meteen het ganse bedrag af van de rekening en in het tweede scenario slechts een deel en daarna iedere maand X bedrag en op het einde nog een restbedrag. Maar ik wil weten welk scenario ik nu best kies (beide kunnen financieel) Het geld dat ik dan zou 'uitsparen' indien ik niet meteen het ganse bedrag betaal zou ik dan moeten beleggen op dezelfde termijn als wanneer ik zou gaan lenen en zien wat dat opbrengt?
Re: lenen of direct betalen
afhankelijk van hoeveel je voorschot is, kan de rente laag zijn en het dus interessant zijn. Misschien is je auto wel geschikt voor een groene lening?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gelden die condities enkel voor wagen die tentoongesteld staan op het salon of voor eender welk model? En ben je verplicht van tijdens het salon de lening af te sluiten?
Als het salon gedaan is heb je bij de merkvertegenwoordigers nog altijd een periode aan saloncondities.
Als je een lening bij de dealer neemt aan lage intrest, ga je wel niet zo veel korting kunnen bekomen op de aankoop.
Als je een lening bij de dealer neemt aan lage intrest, ga je wel niet zo veel korting kunnen bekomen op de aankoop.
Direct betalen is vaak het 'voordeligste'.
De leningen staan zeer laag - 0.65% bij Beo, dus in principe lijkt het me interessanter te lenen.
Stel dat je 15.000 Euro wilt lenen a 4 jaar, betaal je een totale interest van 199 Euro over de volledige 4 jaar.
Kost wagen = 15,199.
Als je dit op een Step-up rekening zet a 1.2%, heb je +/-15,500 Euro op je rekening staan na 4 jaar en nadien kan je interesten blijven krijgen.
Je behoudt je kapitaal, kan aflossen aan een redelijk bedrag (316 Euro) en op het einde hou je nog wat extra over.
Stel dat je 15.000 Euro wilt lenen a 4 jaar, betaal je een totale interest van 199 Euro over de volledige 4 jaar.
Kost wagen = 15,199.
Als je dit op een Step-up rekening zet a 1.2%, heb je +/-15,500 Euro op je rekening staan na 4 jaar en nadien kan je interesten blijven krijgen.
Je behoudt je kapitaal, kan aflossen aan een redelijk bedrag (316 Euro) en op het einde hou je nog wat extra over.
het is beter om onmiddellijk te betalen als je genoeg spaargeld hebt