De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als jullie hier zo blij mee zijn dan hebben jullie waarschijnlijk een groot deel van de stijgingen van de voorbije maanden gemist??
Met een YTD van meer dan 15% lig ik niet wakker van een daling van 5% of meer. Kan niet constant blijven stijgen hé ...
Met een YTD van meer dan 15% lig ik niet wakker van een daling van 5% of meer. Kan niet constant blijven stijgen hé ...
YTD van mijn fondsen was 23%, heb daar wat van verkocht.
Ga dat met plezier weer in de markt zwieren dus een dipke is welgekomen.
Mijn YTD ook al ver boven de +20% maar dus recent wel afgebouwd naar 40% dus eens een goede correctie zou welkom zijn alhoewel ik er niet teveel van verwacht.
Quality growth investor
Wat zien jullie verder te gebeuren met gans dat handelsgedoe tussen Trump en China? Dat geen enkele Republikein in Congress weerstand biedt tegen Trump's tariffs vind ik toch wel vreemd voor een partij die altijd voorstander was van Free Trade en bovendien die tariffs uiteindelijk alles voor iedereen alleen maar duurder gaan maken en niks gaan oplossen.
Blij dat ik onlangs mijn blootstelling verlaagd heb naar 40% maar had eerder een "sell in may" scenario verwacht na de snelle stijging begin dit jaar. Je voelde ook al in april dat er weerstanden waren op de beurs.
Blij dat ik onlangs mijn blootstelling verlaagd heb naar 40% maar had eerder een "sell in may" scenario verwacht na de snelle stijging begin dit jaar. Je voelde ook al in april dat er weerstanden waren op de beurs.
Quality growth investor
Trumpf beseft maar al te goed dat het moet lukken of dat het hem anders veel stemmen zal kosten als de beurzen crashen door zijn stommiteiten ...
Trump heeft tot nu toe altijd maar zitten blaffen maar nooit gebeten. We geraken hier wel over!
Ik weet het niet... 'k Heb onlangs Koen De Leus gehoord, en volgens mij wilt Trump geen oplossing. Er speelt veel meer op de achtergrond, dan dit handelsconflict.
Stefan Duchateau (Argenta) schrijft wel wat interessante zaken over china-trump in z'n (overigens altijd leuk om te lezen) blog.
http://blog.argenta.be/2019/05/back-to-black/
http://blog.argenta.be/2019/05/back-to-black/
VS futures alweer behoorlijk rood. Europa niet veel beter. Denken jullie dat we vertrokken zijn voor een correctie? Trump doet vrij luchtig over het feit dat er geen haast is voor een handelsakkoord maar ondertusssen schaden die tarieven ook wel de VS bedrijven. En dan valt nog te wachten wat China gaat doen als vergelding. Zien jullie op korte termijn beterschap of wat is jullie kijk. Denk dat goed is dat ik eind april heb afgebouwd.
Quality growth investor
Ik volg de onderhandelingen niet van dichtbij, maar ik kan me voorstellen dat Trump graag doet uitschijnen alsof het hem niet zo veel kan schelen.sortino schreef: ↑13 mei 2019, 09:32 VS futures alweer behoorlijk rood. Europa niet veel beter. Denken jullie dat we vertrokken zijn voor een correctie? Trump doet vrij luchtig over het feit dat er geen haast is voor een handelsakkoord maar ondertusssen schaden die tarieven ook wel de VS bedrijven. En dan valt nog te wachten wat China gaat doen als vergelding. Zien jullie op korte termijn beterschap of wat is jullie kijk. Denk dat goed is dat ik eind april heb afgebouwd.
De nadelige effecten van een handelsoorlog zijn groter voor China dan voor de VS, dus hij zit in een vrij sterke onderhandelingspositie. Met zijn nochalante en/of harde houding probeert hij China nerveus te maken en wilt hij zo opzichtig mogelijk tonen dat hij niet zal plooien of toegeven? Omgekeerd weet China ook dat de VS-bedrijven wel degelijk een oplossing willen. Het is dus vooral een spelletje blufpoker waarvan moeilijk te voorspellen is hoe het zal aflopen.
Voor hetzelfde geld doet China binnenkort weer enkele toegevingen en is de wereldhandel er terug beter aan toe dan ooit tevoren?
'k Ben eens benieuwd wanneer hij weer tegen Europa begint.
De dreiging van taksen op auto's e.d. hangt de Europese autobouwers ook nog boven het hoofd...
De dreiging van taksen op auto's e.d. hangt de Europese autobouwers ook nog boven het hoofd...
Dat China zou terugslaan was wel te verwachten. Vraag is nu eerder of Trump er nog schep bovenop gaat doen. En dan is er idd nog Europa met name de auto industrie. Daimler etc zijn nu wel heel goedkoop geworden met een div yield van 5.5% maar ga die toch nog niet kopen.
Quality growth investor
Toch een rare knaap die Trump, met volgend jaar verkiezingen in zich zal hij toch met de tijd zijn toon wat moeten milderen wil hij herverkozen worden, als hij het land in een recessie stort zal dat niet in dank afgenomen worden van de Amerikaanse kiezer. Langs de andere zijde zal hij ook geen gezichtverlies willen lijden op het wereldtoneel. Daarbij komt nog dat historisch gezien dit soort handelsconflicten vaak in een reële oorlog eindigen. Als dit retoriek niet snel ophoud zullen de verliezen zich gaan opstapelen vrees ik, en zullen we al snel in een correctie of erger zitten. Laat ons maar hopen dat hij blufpoker speelt en binnen enkele dagen weer begint te zalven...
Met de voorbereidingen zijn ze alvast bezig : http://www.standaard.be/cnt/dmf20190511_04392330
En eigenlijk is heel deze handelsoorlog maar 1 van de facetten waar het echt om draait. Het klopt wel dat Amerika niet wil dat China de grootste handelsmacht wordt, en daar zijn ze bijna, maar 2 andere punten op de achtergrond zijn veel belangrijker : de vrees dat China de grootste wordt in telecom e.d. (en misschien wel tech in zijn geheel) en op militair gebied.
De aanvallen op Huawei zijn er ook niet zomaar. Kijk alleen al naar 5G. De grootste spelers zijn Nokia, Ericsson, Huawei en nog een Chinees bedrijf. Geen enkel Amerikaans bedrijf. En dat vindt Trump niet zo fijn...