Holdings
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Holdings
Laeka is nochtans zelf heel goed in het maken van andermans rekening
laeka schreef: ↑6 mei 2019, 14:39 2 jaartjes later en we staan op 77.50 euro en diene andere tip Aurelius maakt ook al bokkensprongen de laatste 2 jaar. Staat ook op verlies. Dat zijn 2 van de 4 tips die u indertijd gaf en nu komt u af met Sofina aan 183 euro. Benieuwd hoeveel u daarop gaat verdienen. en diene Partners group ook gene vette he beste dat was uw derde tip.
De mensen hier moeten zich eens kritisch afvragen
1. Waarom laeka de volgende dingen beweert:
Terwijl hier niks van is terug tevinden in het topic, integendeel zelfs.
2. Waarom laeka erna tegenstrijdige weerwoorden probeert te bieden die niet kloppen met hetgene hierboven staat.
en 3. Erna gewoon de vragen ontwijkt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Laeka is nochtans zelf heel goed in het maken van andermans rekening
De mensen hier moeten zich eens kritisch afvragenlaeka schreef: ↑6 mei 2019, 14:39 2 jaartjes later en we staan op 77.50 euro en diene andere tip Aurelius maakt ook al bokkensprongen de laatste 2 jaar. Staat ook op verlies. Dat zijn 2 van de 4 tips die u indertijd gaf en nu komt u af met Sofina aan 183 euro. Benieuwd hoeveel u daarop gaat verdienen. en diene Partners group ook gene vette he beste dat was uw derde tip.
1. Waarom laeka de volgende dingen beweert:
Terwijl hier niks van is terug tevinden in het topic, integendeel zelfs.
2. Waarom laeka erna tegenstrijdige weerwoorden probeert te bieden die niet kloppen met hetgene hierboven staat.
en 3. Erna gewoon de vragen ontwijkt.
Incremental, serieus, boeien. Kunnen we het terug over holdings hebben aub? Ik lees iedere dag op dit forum en deze oninteressante discussie mag stoppen incremental.
Bedankt voor uw bereidwillige medewerking.
Bedankt voor uw bereidwillige medewerking.
Volledig akkoord, incremental 9-10-11, je hebt je punt gemaakt, laat het los man!
Laeka, keep posting over holdings, of je er iets aan verdiend of niet heb ik niets aan, en hoeft ook niet, ik beslis zelf of ik je input volg of niet, en of ik er iets aan verdien hoeft niemand te weten.
Opvallend toch, dat men niet verwacht dat de Chinezen, zoals alle vorige keren, terugslaan. Wederom een bewijs dat de markt niet bepaald efficiënt is.. Ach, het biedt weer wat mooie instapmomenten en kansen de gemiddelde koopprijs te drukken.
En aan de moderators zou ik graag willen verzoeken de mogelijkheid tot een IP ban voor Incremental^x te onderzoeken. Het kwartje wil blijkbaar niet vallen dat zijn constante pogingen discussies met forumleden uit te lokken, en daarmee het gehele forum te vullen, niet gewaardeerd worden.
Dank. Ik probeer een bandbreedte van diverse scenario's te nemen, ben hierin vrij conservatief dus kom inderdaad minder hoog uit dan wellicht gerechtvaardigd zou zijn. Een aardige benadering is overigens die van Whitney Tilson, die deze gratis aanbiedt op zijn website (ook hij komt overigens conservatiever uit dan diverse analisten).Carnaygee schreef: ↑6 mei 2019, 20:23Ik had de intrinsieke waarde iets hoger ingeschat dan jij dat doet al is het al een tijd geleden dat ik er me nog in verdiept heb.Overigens zeer interessante bijdrage van uwentwege.michael25 schreef: ↑6 mei 2019, 02:37
Dat is natuurlijk niet vreemd met meer dan USD 110 miljard cash (en kortlopende obligaties) op de balans. Dat doet Berkshire niet vanuit luxe. Zoals bij de vergadering uitgelegd, private equity verziekt de markt momenteel. Het geld klotst daar tegen de plinten, vervolgens verdubbelen ze dit nog eens middels leverage. Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten kopen, en betalen daar ook nog eens de hoofdprijs voor (overigens ten koste van de investeerder. Zoals Munger terecht opmerkte: als er geen rendement wordt gemaakt, verdient private equity goed aan de deal, als er wel rendement wordt gemaakt verdienen ze nog beter).
Berkshire wil graag grote deals doen, maar niet ten koste van alles. Tijdens de internetbubbel bleef Berkshire ook aan de zijlijn, Buffett en Munger werd verweten dat zij dinosaurs waren wiens beleggingsstijl achterhaald zou zijn, internet zou een nieuw tijdperk inluiden. Ook nu, na ruim tien jaar van een bullmarkt in groeiaandelen, hoor je deze geluiden en hoor je de vergelijkingen met de S&P en het feit dat Berkshire achterblijft. Terwijl juist in tijden van marktturbulentie Berkshire zich uitstekend weer te positioneren, zie bijvoorbeeld de deals tijdens de kredietcrisis. Juist wanneer al het kapitaal zich uit de markt trekt, profiteert Berkshire door tegen de meest aantrekkelijke voorwaarden kapitaal te kunnen verschaffen.
Ook kan het aandelen tegen bodemprijzen oppikken, en de vrijere bepaling rondom het inkopen van eigen aandelen biedt ook als het ware een put-optie onder de Berkshire koers. Aandelen Berkshire heb je niet om tijdens een bullmarkt de beurs ruim voor te blijven, maar om door de beurscyclus heen de beurs te verslaan. Stevig vasthouden in deze tijden, ook al bedraagt de discount momenteel nog minder dan 10%.
michael25 schreef: ↑13 mei 2019, 22:31of maak Laeka moderator van het draadje holdings, kan hij alle fake news meteen verwijderen,laeka schreef: ↑13 mei 2019, 15:23
En aan de moderators zou ik graag willen verzoeken de mogelijkheid tot een IP ban voor Incremental^x te onderzoeken. Het kwartje wil blijkbaar niet vallen dat zijn constante pogingen discussies met forumleden uit te lokken, en daarmee het gehele forum te vullen, niet gewaardeerd worden.
Iemand al de resultaten van Corporacion financiera alba beoordeeld? Waren zeer goed.
NAV bij de update gezien bij Italmobiliare? Precies nog al veel korting.
En dan de holding TEXAF schiet de laatste weken als een pijl uit een boog weg. Gisteren dividend van 0.97 euro en de koers steeg maar verder.
Gisteren al een keertje gaan schoppen (al een eerste cartouche cash verschoten dus). Niet in bovenvermelde holdings maar in holdings die investeren in Azië en Afrika. De groeilanden dus.
NAV bij de update gezien bij Italmobiliare? Precies nog al veel korting.
En dan de holding TEXAF schiet de laatste weken als een pijl uit een boog weg. Gisteren dividend van 0.97 euro en de koers steeg maar verder.
Gisteren al een keertje gaan schoppen (al een eerste cartouche cash verschoten dus). Niet in bovenvermelde holdings maar in holdings die investeren in Azië en Afrika. De groeilanden dus.
Ik ken enkel Wendel en Naspers. Welke andere holdings bekijk je voor Afrika?
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
Naspers bekijk ik wat nauwer kort voor hun notering op AEX
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Is er al iets geweten over wanneer naspers op nederland zou noteren?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Najaar 2019 dacht ik
Portefeuille:
Tencent is wel interessant. Doen dan ook van alles gaande van sociale netwerken tot betalingsverkeer enz.
Recent las ik echter enkele interessante artilels over de minder belichte kanten van deze chinese tech toppers. Voornamelijk is er ook het argument dat deze nu eenmaal het voordeel hebben van een afgesloten markt en ook bijzonder los mogen omgaan met intelectueel eigendom. Om niet te zeggen stelen wat men maar wil . Bovendien zit men vaak met een verstengeling bedrijf staat en is het chinese zakenleven gebaseerd op andere principes.
Ik zie china nog niet direct zichzelf openstellen voor facebook enz. Maar tegelijk zie je wel druk naar china om het spel eerlijker te spelen. Wat zou dat geven als men echt dient te concureren en niet meer kan kopieren?
Recent las ik echter enkele interessante artilels over de minder belichte kanten van deze chinese tech toppers. Voornamelijk is er ook het argument dat deze nu eenmaal het voordeel hebben van een afgesloten markt en ook bijzonder los mogen omgaan met intelectueel eigendom. Om niet te zeggen stelen wat men maar wil . Bovendien zit men vaak met een verstengeling bedrijf staat en is het chinese zakenleven gebaseerd op andere principes.
Ik zie china nog niet direct zichzelf openstellen voor facebook enz. Maar tegelijk zie je wel druk naar china om het spel eerlijker te spelen. Wat zou dat geven als men echt dient te concureren en niet meer kan kopieren?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Resultaten Sonae vallen precies niet in de smaak. Koers daalt onder hoog volume met meer dan 3% en in dit in een groene beursmarkt.
Als je de producten van pakweg Tencent bekijkt, kan je moeilijk beweren dat ze enkel kopiëren. In mobiele betalingen liepen ze ver voor op westerse tegenhangers, hun videogames zijn (af en toe) origineel en hun chatapp doet technologisch niet onder voor die van westerse spelers. Inzake hardware zijn het overigens al te vaak de westerse bedrijven die technisch achterop lopen vergeleken met de Huawei's van deze wereld.Crassus schreef: ↑16 mei 2019, 14:15 Tencent is wel interessant. Doen dan ook van alles gaande van sociale netwerken tot betalingsverkeer enz.
Qua IP-bescherming is het ook niet altijd zo simpel. Westerse bedrijven winnen een hoger percentage van hun IP-rechtzaken in China dan inheemse bedrijven om maar iets te zeggen. Chinezen gaan losser om met IP dan wij, maar bevoordelen daarbij eigen bedrijven niet speciaal. Ook het probleem dat westerse bedrijven in China gedwongen werden tot IP-transfer via joint ventures is sterk verminderd.
In Rusland kun je misschien nog zeggen dat de lokale technologiespelers (mail.ru, vkontakte en Yandex) domweg klonen wat westerse bedrijven doen, maar de Chinezen zijn zelf ook aardig innovatief. Ook qua IP ken ik veel grotere 'valsspelers' dan China; je met eens een farma-gerelateerd patent proberen afdwingen in India bijvoorbeeld.
Dat China het niet zo nauw neemt met de scheiding tussen staat en onderneming is dan weer wel volledig waar. Anderzijds: in dat opzicht zijn wij, niet zij, de uitzondering. Ook in Japan, Korea, Rusland en de meeste ontwikkelingslanden is het de gewoonte dat bedrijven zich formeel of informeel gedragen als armen van de staat.
In Japan was het tot enkele jaren terug de gewoonte dat grote bedrijven en de overheid formeel en informeel hun keuzes op elkaar afstemden, wat resultaten in 'administratieve aanbevelingen' vanuit de ambtenarij die door het bedrijfsleven nauwgezet werden gevolgd. Toch beschouwen we bij het afsluiten van handelsverdragen die zeer actieve rol van de Japanse staat niet als een groot probleem. Of dichter bij huis: kijk hoezeer West-Duitse bedrijven en de staat verstrengeld waren tijdens de Wirtschaftswunder.
Een staat die actief participeert in het bedrijfsleven lijkt onmisbaar in een opkomende economie. Geen land is ooit rijk geworden zonder.
Kortom: ik denk dat je China onderschat. Je geeft dezelfde kritiek die nog niet zo lang geleden geuit werd op Japan en Korea, en die in de negentiende eeuw in het VK werd geuit op de toen opkomende industriële grootmachten de VS en Duitsland. Ik zag ooit in een of ander Brits museum een ingelijst krantenartikel dat schreef dat Duitsland groot werd door Britse industriële goederen goedkoop na te maken.