Pandora: fabrikant en verkoper van juwelen
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Pandora: fabrikant en verkoper van juwelen
https://www.bloomberg.com/press-release ... fitability
Cost reduction waar ze nu gaan op inzetten. Benieuwd wat het zal geven bij volgende guidances en belangrijkste zal zijn of die haalbaar zijn.
Cost reduction waar ze nu gaan op inzetten. Benieuwd wat het zal geven bij volgende guidances en belangrijkste zal zijn of die haalbaar zijn.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Best wel positieve resultaten in Q2. Totale omzet daalde organisch 1% in Q2 vergeleken met -5% in Q1. Omzetgroei van eigen winkels steeg organisch 3% tov 0% in Q1. Sterke operationele kasstroom in Q2 maakt dat de vks in H1 slechts 8,6% daalde tov vorig jaar.
CEO neemt ontslag.
Koers reageert positief.
CEO neemt ontslag.
Koers reageert positief.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
FCF prognose voor 2018 met 12% verlaagd tot DKK 4665m. Koers is veel sterker gedaald dus rendement is nog maar eens gestegen, tot circa 12% nu.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Positie opgetrokken deze week, eindelijk zit de kt timing mee
overname zou ik graag tegen redelijke prijs zien, minimum 550DKK

Ik merkte al dat het aandeel terug aantrok, maar vond geen berichten
Ze mogen idd met deftig bod komen. Vanaf 600 a 700.
-
- Hero Member
- Contacteer:
FT:
Pandora of Denmark squeezed sharply higher for a second day as further takeover speculation combined with hopes of improving demand. About 5 per cent of the jewellery maker’s shares are on loan to short sellers, down from more than 10 per cent in July, Markit data show.
A survey of Pandora’s US dealers delivered the best feedback in three years, according to Carnegie Securities, although the broker cautioned that full-year guidance was still at risk. Pandora declined to comment yesterday on reports that it had hired advisers to draw up a defence against a hostile takeover.
Koersdoel hier is rond de 750, maar vergeet ook positieve impact niet van de buybacks die FCF Yield verhogen.

- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
DKK 249,10
Koers inmiddels gedaald tot het niveau van oktober 2013.
Ik zou hier een faire waarde van DKK 991 / aandeel hanteren, gebaseerd op een vrije kasstroom van DKK 5 miljard x 19,5 / 98,4 mio uitstaande aandelen op dit moment. Aandeel lijkt enorm te lijden onder de dalende organische omzetevolutie.

Koers inmiddels gedaald tot het niveau van oktober 2013.
Ik zou hier een faire waarde van DKK 991 / aandeel hanteren, gebaseerd op een vrije kasstroom van DKK 5 miljard x 19,5 / 98,4 mio uitstaande aandelen op dit moment. Aandeel lijkt enorm te lijden onder de dalende organische omzetevolutie.

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zelfs als Pandora eens een koopadvies krijgt (300 DKK), dan daalt het aandeel. Vandaag opnieuw -2,3%.
De marktwaarde bedraagt ondertussen minder dan 3,2 miljard EUR of minder dan 5x de FCF. Slechts een beetje meer dan 1x de jaaromzet...
En zeggen dat dit bedrijf 3 jaar geleden op een bepaald moment ruim 12 miljard EUR waard was.
Dachten de aandeelhouders nu echt dat de uitzonderlijk hoge groei kon worden aangehouden?
Alleszins zijn de resultaten van Pandora nog altijd uitmuntend, ondanks de afnemende groei.
BUZZ-Pandora: Handelsbanken resumes with "buy"
09:25 (12/08) - Bron: Reuters
** Handelsbanken resumes Danish jewellery maker Pandora
PNDORA.CO with "buy" and a price target of DKK 300
** Despite the company facing widespread challenges during
the last 12 months, the brokerage estimates Pandora's core
business stands on a solid economic foundation where it still
generates strong cash flows
** Handelsbanken estimates Pandora's earnings are
extraordinarily skewed towards Q4, expects somewhat weaker Q2
and Q3
** Nevertheless, the brokerage says a combination of a new
marketing strategy, new cooperation with Instagram-influencers
and the launch of a new charm/bracelet concept will contribute
to strengthening earnings
** Current pricing is too pessimistic when it comes to the
company's current situation, the brokerage says, adding pricing
doesn't take future potential into the account
** Pandora is expected to report Q2 results on Aug. 20
((joanna.wodzicka@tr.com))
De marktwaarde bedraagt ondertussen minder dan 3,2 miljard EUR of minder dan 5x de FCF. Slechts een beetje meer dan 1x de jaaromzet...
En zeggen dat dit bedrijf 3 jaar geleden op een bepaald moment ruim 12 miljard EUR waard was.
Dachten de aandeelhouders nu echt dat de uitzonderlijk hoge groei kon worden aangehouden?
Alleszins zijn de resultaten van Pandora nog altijd uitmuntend, ondanks de afnemende groei.
BUZZ-Pandora: Handelsbanken resumes with "buy"
09:25 (12/08) - Bron: Reuters
** Handelsbanken resumes Danish jewellery maker Pandora
PNDORA.CO with "buy" and a price target of DKK 300
** Despite the company facing widespread challenges during
the last 12 months, the brokerage estimates Pandora's core
business stands on a solid economic foundation where it still
generates strong cash flows
** Handelsbanken estimates Pandora's earnings are
extraordinarily skewed towards Q4, expects somewhat weaker Q2
and Q3
** Nevertheless, the brokerage says a combination of a new
marketing strategy, new cooperation with Instagram-influencers
and the launch of a new charm/bracelet concept will contribute
to strengthening earnings
** Current pricing is too pessimistic when it comes to the
company's current situation, the brokerage says, adding pricing
doesn't take future potential into the account
** Pandora is expected to report Q2 results on Aug. 20
((joanna.wodzicka@tr.com))
Het is niet gewoon de voorheen hoge groei die wegvalt, maar ook zware winstdruk én multiple compression. Dit jaar zal de winst t.o.v. boekjaar 2016 ongeveer gehalveerd zijn.BenjaminBuffett schreef: ↑12 augustus 2019, 12:38 Dachten de aandeelhouders nu echt dat de uitzonderlijk hoge groei kon worden aangehouden?
Check deze short thesis van 3/2018 eens. Bijna alles wat ze toen zeiden is uitgekomen. Ik heb me anderhalf jaar geleden ook laten vangen.
https://www.youtube.com/watch?v=HDiBpudBl5g&t=1s
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De vrije kasstroom blijft wel sterk.
Het belang van armbanden neemt ook af omdat nieuwe producten (oorringen, halskettingen, horloges, e.d.) werden gelanceerd, hetgeen een goede zaak is.
Bovendien zijn er nog groeimarkten waar ze nog maar recent actief zijn geworden, zoals India (dat één van de grootste juwelenmarkten zou zijn).
Dus er zijn ook nog steeds pluspunten.
Het belang van armbanden neemt ook af omdat nieuwe producten (oorringen, halskettingen, horloges, e.d.) werden gelanceerd, hetgeen een goede zaak is.
Bovendien zijn er nog groeimarkten waar ze nog maar recent actief zijn geworden, zoals India (dat één van de grootste juwelenmarkten zou zijn).
Dus er zijn ook nog steeds pluspunten.
Kleine 30% hoger op 2 handelsdagen na Q2 resultaten die blijkbaar meevielen. CFO en CEO hebben ook aandelen gekocht.
Ik heb Pandora in portefeuille op de Zwitserse beurs. Ik had al een tijdje in de mot dat ik geen updates van de koers meer krijg op Interactive Brokers/Lynx bank. Ik heb er weinig aandacht aan besteed omdat de positie zodanig klein is. Maar ik kan ook geen andere koersinfo vinden van Pandora op EBS (Zwitserse Beurs). Wat heb ik gemist?
Nog mensen die dit aandeel in portefeuille hebben? Heb ze reeds een keer gehad op een zucht van hun laagste punt in juni, toen een zuiver speculatief avontuurtje. Recent opnieuw ingestapt (10% van de port) aan DKK 277 omdat ik me niet kan voorstellen dat je er met deze waardering je broek aan kan scheuren.
FCF in Q3 was nog steeds sterk (ca 1 miljard). NOW-programma om het bedrijf efficiënter te maken en de merknaam opnieuw te versterken omvat o.a. ook grote kostenbesparingen en zou tegen eind 2020 afgerond moeten zijn. Verloopt vlot en laat volgens het management voorlopig bemoedigende resultaten zien. Indien de prijs nog een tijdje rond dit niveau blijft hangen kunnen ze in maart weer een dikke 8% van hun aandelen schrappen (dit jaar ook al 9,1%). Dividend is voor ons Belgen ~3,5% netto en is absoluut houdbaar. Het wordt ruim gedekt door de FCF en het kost hen elk jaar minder door de buybacks die hun effect niet missen (al zag ik die 1,8 miljard toch liever ook naar buybacks gaan
).
Zelfs als je absoluut worst-case uitgaat van een FCF die voor altijd stagneert (op laat ons zeggen 4,5 miljard) is de combinatie buybacks/dividend van het huidige niveau toch ruim voldoende om een bevredigende return te leveren? Mis ik iets? Twijfel serieus om nog stevig bij te kopen, de cashvoorraad begint nu wel heel hoog te worden en ben ervan overtuigd dat we hier de bodem wel hebben gezien. Wilde toch eerst eens horen of iemand er een andere mening over heeft. Jaarresultaten op 4 februari.
FCF in Q3 was nog steeds sterk (ca 1 miljard). NOW-programma om het bedrijf efficiënter te maken en de merknaam opnieuw te versterken omvat o.a. ook grote kostenbesparingen en zou tegen eind 2020 afgerond moeten zijn. Verloopt vlot en laat volgens het management voorlopig bemoedigende resultaten zien. Indien de prijs nog een tijdje rond dit niveau blijft hangen kunnen ze in maart weer een dikke 8% van hun aandelen schrappen (dit jaar ook al 9,1%). Dividend is voor ons Belgen ~3,5% netto en is absoluut houdbaar. Het wordt ruim gedekt door de FCF en het kost hen elk jaar minder door de buybacks die hun effect niet missen (al zag ik die 1,8 miljard toch liever ook naar buybacks gaan

Zelfs als je absoluut worst-case uitgaat van een FCF die voor altijd stagneert (op laat ons zeggen 4,5 miljard) is de combinatie buybacks/dividend van het huidige niveau toch ruim voldoende om een bevredigende return te leveren? Mis ik iets? Twijfel serieus om nog stevig bij te kopen, de cashvoorraad begint nu wel heel hoog te worden en ben ervan overtuigd dat we hier de bodem wel hebben gezien. Wilde toch eerst eens horen of iemand er een andere mening over heeft. Jaarresultaten op 4 februari.