Waterstof
TIP
Re: Waterstof
Oorspronkelijk zijn veel batterijen ontworpen om waterstof mee te nemen op ruimtereizen. Zo kwam men op het neveneffect van zo'n batterij, namelijk de opwekking van electriciteit. Dus NiCad-Lion-NiMh-enz zijn allemaal het gevolg van de ruimtevaart. Waterstof opslaan in metalen cylinders is uiterst moeilijk, dat gaat veel gemakkelijker in alkalische metalen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Na toch wel weer een week her en der opzoekwerk ben ik er nog steeds niet uit.
Zeer veel aanbod in etf's omtrent renewables en duurzame energie.... een keuze hierin maken is dus weeral moeilijk en bijna inbegonnen werk.
Ik had de topictitel beter veranderd in renewable energy of duurzame energie ofzoiets maar dit lukt me blijkbaar niet meer om de titel aan te passen.
Zeer veel aanbod in etf's omtrent renewables en duurzame energie.... een keuze hierin maken is dus weeral moeilijk en bijna inbegonnen werk.
Ik had de topictitel beter veranderd in renewable energy of duurzame energie ofzoiets maar dit lukt me blijkbaar niet meer om de titel aan te passen.
Je kan altijd gaan neuzen wat er in de triodos fondsen zit
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ben ik nu mee bezig 
Valt me wel onmiddelijk op dat die vrij duur zijn in lopende kostenfactor,instapkosten,... in vergelijking met bvb ishares.

Valt me wel onmiddelijk op dat die vrij duur zijn in lopende kostenfactor,instapkosten,... in vergelijking met bvb ishares.
Ben absoluut geen kenner van Etf's, maar dat viel me ook meteen op dat het toch wel prijzig was.
Had zelf wat zitten rondkijken in welke firma's erin zitten en dat heeft geresulteerd in 2 nieuwe firma's op mijn watchlist: China Everbright Intl en Waste Management Inc.
Vooral die Chinezen interesseren me wel, was op zoek naar een emerging markets component voor mijn portefeuille en nog geen misse sector om in te zitten denk ik.
En zeer schappelijk geprijsd, maak me alleen wat zorgen om de valuta-risico's en de precies nogal louche uitgave van nieuwe aandelen recent.
Waste Management Inc is zo'n typisch crisis aandeel, meest saaie ever, maar zal het goed doen als de economie achteruit gaat. Maar staat op zijn all-time high, en bijgevolg geen goed aankoopmoment ^^
Maar over de etf: wees ervan bewust dat er toch wel wat biotech inzit, niet iedereen is daarvoor te vinden.
Had zelf wat zitten rondkijken in welke firma's erin zitten en dat heeft geresulteerd in 2 nieuwe firma's op mijn watchlist: China Everbright Intl en Waste Management Inc.
Vooral die Chinezen interesseren me wel, was op zoek naar een emerging markets component voor mijn portefeuille en nog geen misse sector om in te zitten denk ik.
En zeer schappelijk geprijsd, maak me alleen wat zorgen om de valuta-risico's en de precies nogal louche uitgave van nieuwe aandelen recent.
Waste Management Inc is zo'n typisch crisis aandeel, meest saaie ever, maar zal het goed doen als de economie achteruit gaat. Maar staat op zijn all-time high, en bijgevolg geen goed aankoopmoment ^^
Maar over de etf: wees ervan bewust dat er toch wel wat biotech inzit, niet iedereen is daarvoor te vinden.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
het probleem is dat er een boel niet europese etf's niet meer mogen verkocht worden in europa.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kan er iemand uitleggen of een admin op de hoogte stellen ivm het veranderen van de topic-titel aub ?
Waterstof is te specifiek geworden voor dit topic, eventueel had ik het graag aangepast naar Groene Energie of Alternatieve Energie ofzoiets...kwestie van meer personen te laten mee-debatteren :-)
Waterstof is te specifiek geworden voor dit topic, eventueel had ik het graag aangepast naar Groene Energie of Alternatieve Energie ofzoiets...kwestie van meer personen te laten mee-debatteren :-)
Waterstof en zo veel meer.
Ik zou het niet weten. Het lukt me zelf niet om een nieuw onderwerp te starten.
Probeer eens naar je eerste bericht te gaan, dan wijzigen, dan onderwerp proberen te veranderen.
Probeer eens naar je eerste bericht te gaan, dan wijzigen, dan onderwerp proberen te veranderen.
Iemand ervaring / info over Nel.Asa uit Noorwegen
Ze maken toestellen om waterstof uit het overschot van hernieuwbare energie (wind) te maken
Koers evolutie zie er alvast goed uit…
Vanaf 2020 zou er winst gemaakt worden….
https://www.marketscreener.com/NEL-ASA-1413121/
https://nelhydrogen.com/market/hydrogen-fueling/
Hebben pas een contract om een elektrolyse plant van 2 MW te leveren in Zwitserland voor waterstof vrachtwagens van Hyundai…
https://www.businesswire.com/news/home/ ... 005812/en/
Ze maken toestellen om waterstof uit het overschot van hernieuwbare energie (wind) te maken
Koers evolutie zie er alvast goed uit…

Vanaf 2020 zou er winst gemaakt worden….
https://www.marketscreener.com/NEL-ASA-1413121/
https://nelhydrogen.com/market/hydrogen-fueling/
Hebben pas een contract om een elektrolyse plant van 2 MW te leveren in Zwitserland voor waterstof vrachtwagens van Hyundai…
https://www.businesswire.com/news/home/ ... 005812/en/
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Ik zou aandelen willen kopen van de waterstof zonnepanelen die ku van leuven heeft uitgevonden. Deze zijn ze nu volop aan het testen. Dit is de oplossing voor alternatieve waterstof productie.
De KU Leuven ontwikkelt zonnepanelen die waterstof uit zonne-energie kunnen produceren. Een opmerkelijk verschil met klassieke systemen die waterstof maken is dat deze panelen geen vloeibaar water gebruiken. Ze gebruiken het water dat in de lucht aanwezig is en maken hier waterstof van. Het voordeel hiervan is dat zulke panelen, net zoals klassieke zonnepanelen, eender waar geplaatst kunnen worden. Op deze manier kan op een autonome manier, zonder connectie met het elektriciteitsnetwerk, energie opgeslagen worden in de vorm van waterstof. Deze waterstof kan dan dienen om transport en huishoudens van energie te voorzien door de waterstof in een brandstofcel terug om te zetten in elektriciteit
Die uitvinding zit bij mijn weten nog bij de KUL, en die staat niet op de beurs....
Grote kans dat er een spin off komt, maar dikwijls worden die opgestart met privé kapitaal. Maw als je niet een paar miljoen hebt liggen kom je daar niet in. Wel zal het nog jaren duren eer er een product op de markt zal zijn dat winst oplevert.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Was de opzet niet dat het met simpele materialen kon gemaakt worden, ipv zeldzame metalen uit congo?
Wellicht met het oog dat veel mensen het kunnen gebruiken als het betaalbaar is?
Wellicht met het oog dat veel mensen het kunnen gebruiken als het betaalbaar is?
-
- Newbie
Iemand heeft de nieuw en of mailberichten serieus genomen. xD