crypto currencies
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: crypto currencies
Best grappig dat het in deze thread heel stil was voor een heel lange tijd en dat nu er een al of niet tijdelijke opstoot is weer veen animo is in de tent ...
Iets wat heel snel enorm in waarde toeneemt, zonder dat daar een gegronde reden voor is, dat is toch EXACT de definitie van een zeepbel? Of dacht jij dat de vergelijking met een zeepbel enkel gemaakt wordt uit de eigenschap om snel te kunnen uiteenspatten?Cowboy_Bebop schreef: ↑14 mei 2019, 14:02 Bitcoin is al 3 keer herrezen uit de doden maar wordt nog steeds een zeepbel genoemd.
Ik dacht dat het met de zeepbel afgelopen was eens die uiteenspat...
Zolang als er genoeg naïeve "holders" blijven in de cryptocurrencymarkt, kan je er nog steeds goed geld mee verdienen. Door de sterke volatiliteit is het makkelijker dan in de gewone beurs om goedkoop aan te kopen en met 30-40% winst terug te verkopen. Ik heb gisteren ook alles verkocht na de sterke groei van bijna 40% de afgelopen week en vandaag is het weer met bijna 20% naar beneden gegaan en wacht ik af om opnieuw in te kopen. Ik denk dat het nu vooral de "believers" zijn die het gelag betalen. Je loopt natuurlijk het risico dat die ooit op houden met geloven maar de meeste van die "believers" hebben zoveel verlies gemaakt dat ze niet anders kunnen dan blijven afwachten en hopen.
Persoonlijk maak ik een groot verschil tussen beleggen en speculeren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heb ik ergens gezegd dat cryptocurrencies een verstandige belegging en/of goede belegging op de lange termijn is? Zoals B7H4long al aangaf is het geen belegging maar eerder een speculatief instrument. Je kan de 2 niet met mekaar vergelijken. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ze met die volatiliteit kunnen omgaan. Dat is net hetzelfde als met turbo's of andere hefboominstrumenten dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
bitcoin is geen bubbel, bitcoin is de speld
Komt misschien omdat de belastingsaangiftes eraan komen, en men hoopt stilletjes ergens een uitleg te krijgen , bemachtigen, dat de opbrengsten van die virtuele apenmunten niet belastbaar zijn.
Kwestie van de controleur van de belastingen dat onder zijn neus te kunnen wrijven, dat er daar en daar stond dat ze het niet moesten aangeven
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 72#p585772
-
- Full Member
- Contacteer:
Als het eruit ziet als een eend en piept als een eend dan is het heel verleidelijk om het eend te noemen maar niet altijd correct.sintorama schreef: ↑17 mei 2019, 09:32Iets wat heel snel enorm in waarde toeneemt, zonder dat daar een gegronde reden voor is, dat is toch EXACT de definitie van een zeepbel? Of dacht jij dat de vergelijking met een zeepbel enkel gemaakt wordt uit de eigenschap om snel te kunnen uiteenspatten?Cowboy_Bebop schreef: ↑14 mei 2019, 14:02 Bitcoin is al 3 keer herrezen uit de doden maar wordt nog steeds een zeepbel genoemd.
Wat je inderdaad ziet zijn cycli van enorme volatiliteit en er zit in iedere bull run heel veel opgeblazen lucht. Maar een heel belangrijk detail is dat de koers na iedere doorprikking altijd hoger eindigt dan voor de bubbel. En dat betekent dat er in deze zeepbellen meer zit dan alleen maar lucht. Dat is ook de reden waarom we al zoveel crashes gezien hebben en bitcoin telkens opnieuw verrijst.
Als je de koers op lange termijn bekijkt verbergt de volatiliteit iets onderliggend dat in waarde stijgt. Zelfs als je al die zeepbellen platstrijkt zie je dat bitcoin gewoon blijft doorgroeien.
Al bij al is bitcoin een vreemde eend. Maar het is en blijft wel een nieuwe asset klasse waarin je zowel perfect kan investeren als speculeren.
Het probleem is vooral dat investeerders de combinatie met de volatiliteit gedreven door speculatie niet gewoon zijn en er teveel psychologische stress van krijgen waardoor ze zich er niet eens aan durven wagen. Dat is jammer want cryptocurrency is hierdoor ook de beste leerschool voor beleggers in het algemeen om hun emoties te leren beheersen. Je oefent jaarlijks beurscrashes.
Laatst gewijzigd door Cowboy_Bebop op 19 mei 2019, 10:53, 3 keer totaal gewijzigd.
crypto currencies
Als je nog een beetje zeep overhebt kan je een nieuwe zeepbel blazen ... die vervolgens ook wel eens uiteen zal spatten ...
Vaak maken die restjes nog grotere zeepbellen blijkbaar...
binnen een paar jaar moet je op je belastingsbrief aanvinken of je cryptos heb.
Een paar jaar later verbieden ze die munt, en wordt het gelijkgesteld met het bezit en handel in cocaine
Een paar jaar later verbieden ze die munt, en wordt het gelijkgesteld met het bezit en handel in cocaine
Elke keer dat er een achterlijk land het verbied (zoals tot heden Venezuela, China en Noord Korea) schiet de prijs de hoogte in...
Dus vooral geen zorgen maken en niet teveel zout op je frietjes strooien
Dus vooral geen zorgen maken en niet teveel zout op je frietjes strooien
Laat me dit verder uitwerken:
Persoonlijk maak ik het verschil tussen:
+ Sparen: Het opzij zetten van geld voor een later doel.
+ Beleggen: Met een (lange termijn) beleggingsstrategie gebaseerd op de fundamentele waarde van de belegging je kapitaal laten groeien om je beleggingsdoel te bereiken. Beleggingen hebben, door "constructie" een fundamenteel positief verwacht rendement.
+ Investeren: Gebruik ik voor beleggingen waar men dieper bij betrokken bent, waar ik in geloof. Ik investeer niet louter als belegging met het doel voor het geld te laten groeien. Zo beschouw ik zo mijn coöperatieve aandelen een investering
+ Speculeren: Kopen met het doel het effect op een later tijdstip weer te verkopen met winst als gevolg van een prijsstijging. De enige manier om winst te halen is een koper vinden die meer wil betalen dan je zelf gaf
+ Traden: Speculeren op korte termijn stijgende of dalende koersveranderingen : Het kopen en verkopen van effecten op de beurs om te profiteren van prijsfluctuaties tijdens de handelsdag
Crypto-Currencies vallen duidelijk in de categorie van speculatieve assets.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.